DeWalt DW331K

135 mm
Capaciteit
5 Ah
Makita DJV182RTJ

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Auke Kuiper 24-09-2007 Product paar weken in bezit

Na wat uitzoekwerk (o.a. op deze site) had ik besloten om deze keer maar eens een duurdere decoupeerzaag te kopen. De vorige twee (beide bosch) zaagde nooit recht zowel recht vooruit als de diepte in.

Het is uiteindelijk deze DeWalt geworden. In de winkel kon ik geen argumenten voor of tegen vinden voor de Mikita, Metabo of deze Dewalt. Ze kwamen alle 3 gewoon goed opver. Ik koos voor deze omdat de winkel een mooie aanbieding had.

Heb er nu mee gewerkt en ja het is een zeer groot verschil met de, zeg maar hobbiesten machines. Het loopt als een trein er is gewoon goed recht mee te zagen, de zaagblaadjes zijn zeer eenvoudig te wisselen (hendeltje open en dicht that's all). Ligt geweldig in de hand.

Conclusie: Als je serieus een decoupeerzaag zoekt, neem dan eentje uit de duurdere klasse en niet een goedkope dat is achteraf gewoon zonde van in iedergeval mijn geld geweest.

Ik heb dan min of meer bij toeval de Dewalt genomen maar het had net zo goed de Makita of de Metabo kunnen zijn. Als je de recensies leest zijn dat ook goede professionele machines.

Deze machine ligt lekker in de hand, loopt als een naaimachine, trilt amper, de zaagjes zijn zeer makkelijk te wisselen, heeft geen laserlampje maar wel een bijzonder breed zaagblad waarmee je bijna tot aan de rand van bv. een sponning kan zagen (met een gewoon zaagje blijf je er altijd 2 cm vandaan omdat je glijzool dan tegen de rand aan komt.)

Deze Dewalt is zeker een aanrader, maar mijn belangrijlkste advies is: Koop een duurdere professionele machine, die zijn echt 100 keer beter dan de goedkopere hobby machines