De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Makita DJV141ZJ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

freddyh_10 16-07-2016

Wat een geweldig apparaat!

Geschreven voor: Makita DJV141ZJ

Heb deze zaag als vervanger gekocht voor een Bosch groen decoupeerzaag (PST800PEL). Ik had ten opzichte van de Bosch een verbetering verwacht, maar ik sta compleet versteld.

Deze 14.4V zaag is flink krachtiger dan de 230V Bosch, maar nog veel belangrijker:
- rechtdoor zagen gaat veel gemakkelijker
- hij zaagt met het grootste gemak door alles, bij de Bosch had ik steeds het gevoel in gevecht te zijn met de zaag
- zaagsnedes zijn haaks, hetgeen met de Bosch niet te doen was

Verder werkt de stofafzuiging erg goed, is de verlichting soms handig en de zaagwissel gaat zonder gereedschap en zonder het hete zaagje vast te hoeven pakken.

Ik heb een tijd getwijfeld of de 14.4V machine krachtig genoeg is, die twijfel is niet nodig geweest: hardhouten balken en dik plaatmateriaal: hij gaat er met het grootste gemak doorheen. En met de 4Ah accu gaat hij ook nog flink lang mee.

En zoals je met je accu-boormachine gewend bent: als je hem uitzet stopt hij direct. Hij heeft dus geen naloop!

Enige kleine minpuntje: de zaag start in een laag tempo en pas bij belasting gaat hij op de ingestelde snelheid zagen. Op zich is dit perfect, alleen bij dunner plaatmateriaal is de belasting soms te laag (maar dan gaat hij op het lagere tempo alsnog super vlot door het hout heen).

Duurzaamheid: ondanks dat ik hem pas een paar weken heb voelt het ding aan alles oerdegelijk aan en geeft het geen enkele reden tot twijfelen.