Festool PS 300 EQ-Plus

Ferm JSM1014

110 mm
Schuine zaagsnedes (45 °)
Ferm JSM1014

Capaciteit
5 Ah
Makita DJV182RTJ

parketlegger 19-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Nadat ik met met eerste festool decopeerzaag ps300 4 jaar lang dagelijks mijn brood heb verdient als vloeren legger ben ik hem verloren of is hij gestolen. Ik koop zeker weer een festool ps300 omdat deze machine zeer sterk is heel fijn zaagt en onverwoestbaar is.

Zo Festool steek die maar ik je zak!!!

F.Blok 08-12-2009 Product maand in bezit

Na een "standaard" decoupeerzaag nu deze. Duur in aanschaf. Dat werd gedeeltelijk gecompenseerd met een aanbiedingssetje van 25 zaagjes en een cadeaucheque van euro.25,00 doordat ik mij via internet aanmelde voor een verlengde garantie van 3 jaar. Simpel en goed in te stellen. Snoer is los te koppelen, dat bergt makkelijk op in de goede meegeleverde koffer. Door de aan-/uitschakelaar heb je twee handen vrij om te sturen. Recht is eindelijk ook recht en haaks is ook al haaks. Door de goede geleiding "zwabbert" het zaagje ook al niet. Kortom, een hele verademing om met een professionele machine te werken. Duurzaamheid zal ik pas weten over jaren, de vorige was na 4 jaar etteren echt op en versleten. Maar van anderen hoor ik dat deze machines echt heel lang meegaan.

Rene63 08-06-2008 Product paar dagen in bezit

Al enige tijd opzoek naar een goede decoupeerzaag en toch voor deze duremachine gekozen.
In vergelijking met andere merken, met name de professionele modellen is deze wel een stukje duurder.
Machine ligt goed in de hand, al is die niet erg licht.
Stuurt goed en zeer stabiel, zaagje zeer makkelijk te verwisselen middels snelkoppeling.
Ben ook eens met de vorige schrijver, dat hij wel iet wat meer lawaai maakt dan de concurent, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Deze heeft een variabel toerental en dit zou ik iedereen aanraden.
Handag is ook dat het snoer makkelijk los te koppelen is en tegen geringe meerprijs draai je er één van 10 meter aan !
Toppie machine, met na on-line registratie 3 jaar garantie!!
Aanrader.....
Duurzaamheid kan ik niet over oordelen. daar dit mijn eerste Festool machine is....

Nickyva 17-06-2007 Product jaar of meer in bezit

Uiteraard prijzig, maar de Festool apparaten zijn het meestal waard (zeker in een totaalpakket, waarbij alles op elkaar aansluit zoals geleiderails, opbergkoffers/kasten, afzuiging en snoeren).
Wat mij opviel is dat deze machine iets meer lawaai produceert dan sommige andere decoupeerzagen, maar daar staat tegenover dat hij erg goed gebalanceerd is, wat weer helpt bij het zagen uit de losse hand (en ondersteboven).
Instelling is gemakkelijk; vooral bladwissels perfect, helaas niet met snelbevestiging voor de zoolschuinte, maar de inbusbevestiging is wel heel stevig zodat de ingestelde maat niet verschuift.
Ik heb hem nu ruim vijf jaar helemaal afgebeuld, en afgezien van de krasjes op de behuizing en ietsje meer motorgeluid is daar niets van te merken. -Topproduct!