Salora CDC100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Salora CDC100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,4

BuurmanisBoos 07-06-2019

Solara CDC100 is Troep !

Geschreven voor: Salora CDC100

Loop recording werkt niet en de dashcam is daardoor totaal onbruikbaar ! Meerdere sd kaarten gebruikt en geformatteerd in de camera zoals Solare iedere keer aangeeft. Er is ook nergens firmware te vinden.

Minpunten

• Loop recording werkt niet
  • Geen ondersteuning van Solara

Rick 05-09-2018

Goede, goedkope dashcam

*Update 5 - 9 - 2018:*
Ik heb deze dashcam nu 5 maanden in gebruik en hij werkt nog steeds goed. De klok loopt heel iets te snel, waardoor na 2 - 3 maanden de tijd 5 min voor staat. Verder heb ik geen nieuwe dingen ontdekt en ben ik nog steeds tevreden over de dashcam.

Review 15 - 5 - 2018:
Prima dashcam voor weinig geld. Ik heb deze dashcam nu ruim 5 weken in gebruik.

De beeldkwaliteit is voldoende om auto's te herkennen. Tot een afstand van 2 - 3 meter zijn nummerborden nog te lezen. In het donker wordt het zichtsveld kleiner, maar nog wel voldoende om auto's te kunnen herkennen.
Het geluid loopt enkele seconden voor op het beeld, maar dat is naar mijn mening niet hinderlijk. (De functie voor geluidsopname kan ook uit gezet worden.)

Ik gebruik een sd-kaart van 32 Gb, daar past ongeveer 4 uur aan 1920x1080 film op.

Een aantal aandachtspunten:
1. De G-sensor is erg gevoelig. Deze is bedoeld om bij een aanrijding beelden beveiligd op te slaan, zodat deze niet overgeschreven of verwijderd kunnen worden. Ik heb echter een oude auto, die op klinkerstraten behoorlijk trilt. Hierdoor werden alle beelden beveiligd opgeslagen en kon de looping-functie geen beelden overschrijven. Ik heb de G-sensor functie uit gezet en loop recording werkt nu zonder problemen.
2. Gebruik alleen de meegeleverde voeding. Ik heb getest de dashcam aan te sluiten met een USB-kabel aan een autolader. Daarmee stonden de tijd en datum telkens verkeerd. Ik vermoed dat de andere voeding de teller in de camera ontregelde. Er werd wel opgenomen, maar met de verkeerde datum en tijd.

Al met al ben ik tevreden over de dashcam. Met de standaard instellingen levert de dashcam prima beeld en ik heb geen instellingen hoeven aanpassen (behalve het uitzetten van de G-sensor).
Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Ook tegen de zon in voldoende kwaliteit
  • Standaard instellingen voor beeld voldoende

Minpunten

• G-sensor te gevoelig voor mijn auto
  • Alleen meegeleverde voeding gebruiken

Rick 15-05-2018

Goede, goedkope dashcam

Geschreven voor: Salora CDC100

Prima dashcam voor weinig geld. Ik heb deze dashcam nu ruim 5 weken in gebruik.
Een aantal aandachtspunten:

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Ook tegen de zon in voldoende kwaliteit
  • Standaard instellingen voor beeld voldoende

Minpunten

• G-sensor te gevoelig voor mijn auto
  • Alleen meegeleverde voeding gebruiken

C.Y.F. 05-03-2018

Matige dashcame, beetje onhandig

Geschreven voor: Salora CDC100

Ik heb deze dashcam een halfjaar geleden gekocht. Deed het prima. Er gebeuren rare dingen met de opnames: opnames van dezelfde rit ontbreken, als de sd kaart vol is schrijft hij geen bestanden over, datum en tijd klopt niet ontdanks meerdere malen opnieuw te hebben ingesteld. De dashcam doet het oke, geen slecht beeld, maar de opnames zelf zijn vaak nergens te bekennen.

Pluspunten

• beeld is prima

Minpunten

• ontbrekende opnames
  • datum klopt niet met de opnames
  • opnames staan niet op volgorde

Antonie 21-02-2018

dashcam

Geschreven voor: Salora CDC100

ik zou deze Salora cdc100 niet aanbevelen,na problemen te hebben vermeld bij de fabrikant/importeur worden die niet opgelost met hun aanbevelingen.

Minpunten

• schrijft de kaart niet over

Officiele reactie van Salora 22-02-2018

Beste Antonie,

Dank voor uw bericht. Spijtig te vernemen dat de dashcam niet naar wens functioneert en de door ons gegeven adviezen niet mochten baten. Wij raden u in dat geval het toestel direct te retourneren aan uw dealer; voegt u a.u.b. te allen tijde een kopie van de aankoopnota bij, alsmede een duidelijke klachtomschrijving.

WPdJ 21-01-2018

Dashcam SD card vol

Geschreven voor: Salora CDC100

SD card geformatteerd in de dashcam. Loopfunctie ingeschakeld op 1 min, maar als de SD card vol is stopt de dashcam met de melding 'card full'. De loopfunctie werkt dus niet! De dashcam is hierdoor onbruikbaar. Ben benieuwd wanneer Salora iets aan alle klachten gaat doen? Tot die tijd niet aan te bevelen!

Minpunten

• Beperkte beeldhoek
  • Als SD card vol is schakelt de dashcam uit
  • Loopfunctie werkt niet
  • Knopjes zijn zwak

Jan 11-12-2017

Kaart vol dan stopt de opname!

Geschreven voor: Salora CDC100

Als de kaart vol is dan stopt de opname.
De loopfunctie werkt dus niet. Dat is natuurlijk een BUG!

Is er een firmware update te krijgen?

Heel jammer, want anders is prijs/prestatie prima.

Nu wordt het een veelvoud duurder voor iedereen want het ding gaat retour!!

Pluspunten

• Prijs/prestatie (als alles werkt)

Minpunten

• Opname stopt als kaart vol is!

Officiele reactie van Salora 12-12-2017

Beste jan,

Dank voor je review, spijtig dat uw dashcam niet volledig aan uw verwachtingen voldoet.

Probeert u eens de SD kaart in de camera zelf te formatteren en de looptijd te wijzigen. Mogelijk is het euvel hiermee verholpen.

Chris Dart 01-09-2017

For the price does a good job

Geschreven voor: Salora CDC100

As an entry level dashcam it does a good job, although the picture is a somewhat grainy it is clear to see what is going on; number plates etc good readable for instance. Instructions are hard to follow. After some trial and error I realised that the button numbers against para 3 and 4 are switched!! para 3 should refer to button 10 and para 4 should refer to button 6. I have still to work out what 'LDW' is, if you select it the choice is Taiwan or China!!

Pluspunten

• Does as expected.
  • Good price

Minpunten

• Instructions are too sparse.
  • Numbering error in instructions (para 3 & 4)

hubert 26-08-2017

Nagenoeg onbruikbaar product

Geschreven voor: Salora CDC100

De dashcam stopt met opnemen als de SD kaart vol is. Alle suggesties, die ik na wat googelen heb gezien, helpen niet om het probleem op te lossen (zoals SD kaart formatteren in de dashcam).

Pluspunten

• betaalbaar

Minpunten

• stopt met opnamen als SD kaart vol is
  • wist geen oude files

Officiele reactie van Salora 28-08-2017

Beste hubert,

Hartelijk dank voor uw review, spijtig te vernemen dat het product niet geheel naar wens functioneert.

Het continu opnemen en daarmee wissen van de oude bestanden wordt geregeld met de "Loop" functie. Als deze functie niet werkt naar behoren, komt dat inderdaad vaak doordat de kaart niet in de camera is geformatteerd. Hiermee zou het euvel verholpen moeten zijn, maar dit is in uw situatie kennelijk niet het geval. Heeft u het mogelijk al met een andere SD kaart geprobeerd?

Als ook dat geen uitkomst biedt adviseren wij u het toestel te retourneren aan uw dealer; voegt u in dat geval a.u.b. te allen tijde een kopie van de aankoopnota bij, alsmede een duidelijke klachtomschrijving.

Salora.

robert 25-07-2017

sd card full

Geschreven voor: Salora CDC100

wanneer de sd card vol is schakeld het toestel uit.
bij een eerdere melding die ik gemaakt heb (blauw scherm met sd card full) 26-6
kreeg ik onderstaand advies.
Heeft u de SD kaart in het toestel zelf geformatteerd? Dit zou de melding moeten voorkomen.
dit advies heb ik opgevolgd; echter het toestel schakelt uit wanneer de sd card vol is.
miskoop.
heb niets aan het apparaat.

Minpunten

• toestel schakelt uit wanneer de sd card vol is

Marco 03-07-2017

Ondersteund videoformaat niet

Geschreven voor: Salora CDC100

Pc ondersteund Avi formaat niet. Eerste file wel te bekijken maar vanaf file 7 wordt er aangegeven dat file niet wordt ondersteund.
Onbekende codec:
VLC kon de audio- of videocodec niet identificeren

Pluspunten

• Makkelijk te installeren

Minpunten

• herkent files niet

Officiele reactie van Salora 04-07-2017

Beste Marco,

Dank voor uw bericht, vreemd dat sommige files wel en andere niet worden herkend. Kunt u ons eventueel een dergelijk bestand toezenden? Heeft u de kaart in het toestel geformatteerd? Neemt u eventueel contact met ons op via vraag@salora.nl.

robert 26-06-2017

sd card full in het display

Geschreven voor: Salora CDC100

in principe werkt het apparaat goed; nachtzicht is minder ;groot nadeel vind ik dat wanneer de 32gb card vol is je een groot blauw vlak in de display ziet met de vermelding sd card full.
wanneer je de instelling gebruikt screensaver off blijf je toch deze vermelding zien ;dit is zeer irritant.

Officiele reactie van Salora 27-06-2017

Beste robert,

Hartelijk dank voor uw review, spijtig dat de camera niet geheel aan uw wensen voldoet.

Wij wensen nog veel plezier met uw Salora dashcam.

Salora.

Jan 18-06-2017

loopt vast na eerste keer gebruik.

Geschreven voor: Salora CDC100

Na de eerste gebruik loopt hij al vast. In de auto deed hij het perfect totdat ik hem loskoppelde om de beelden te bekijken. Meteen bleef het beeld stil staan en ook de pc wil hem nu niet ondersteunen.
De aan/uit knop werkt ook niet waardoor ik moest wachten tot de batterij leeg was voor hij uit schakelde.
Na dat ik een poosje hebt gewacht het weer aangezet en vervolgens loopt hij direct weer vast.

Officiele reactie van Salora 19-06-2017

Beste Jan,

Dank voor uw review, spijtig dat het apparaat niet aan uw wensen voldoet. Heeft u hetzelfde euvel ook als u de camera aansluit op een reguliere stroomaansluiting? De interne accu heeft een beperkte capaciteit en is alleen bedoeld om in geval van een plotselinge onderbreking van de spanning, zoals bij een ongeluk, de laatst gemaakte opname op te slaan. Voor langdurig gebruik in de auto dient u gebruik te maken van de car adapter.

Mocht de camera het euvel blijven vertonen, dan adviseren wij u het toestel voor controle aan te bieden bij uw dealer. Voegt u a.u.b. te allen tijde een kopie van de aankoopnota bij, alsmede een duidelijke klachtomschrijving.

Douwe 26-06-2017

Ik heb ook de zelfde ervaring, loop vast met een gierend geluid. Reageert op geen enkele knop.
Als je wacht tot de batterij leeg is zie een paar seconden beeld waarna de camera weer vastloopt.
Ook geen verbinding met PC mogelijk, kortom knap waardeloos product.