Nextbase iN-CAR CAM 312GW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase iN-CAR CAM 312GW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Stefan 27-02-2019

Helder beeld, gaat lang mee

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Ik gebruik deze dashcam nu ongeveer drie weken. Er zat een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en was erg makkelijk te monteren bovenaan op het raam van mijn auto. Het scherm is groot genoeg en de lens heeft breed gezichtsveld. Bij een eventueel ongeluk is het zeker duidelijk terug te zien wat er precies gebeurde. Verder gaat de batterij lang mee. Het oplaadsnoer is wat lang, maar zelf doe ik de dashcam altijd thuis in de oplader. S'avonds is het beeld iets minder scherp.

Pluspunten

• Makkelijk te plaatsen
  • Groot beeld
  • WIFI
  • Batterijduur

Minpunten

• Oplader is erg lang
  • S'avonds minder scherp

Sten 22-02-2019
  • Product gekregen

Helder beeld en makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Een goedwerkende dashcam van een mooi formaat, na het uitpakken even opladen en gelijk te gebruiken. Bovenop mijn autoraam geplakt en heeft een duidelijk en breed zicht.
Verder is het scherm groot genoeg en werkt de dashcam zoals je zou verwachten.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Schermkwaliteit
  • Formaat

Saskia 13-12-2018

Prima dashcam

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Om maar met de deur in huis te vallen: over het algemeen is de Nextbase 312GW een prima dashcam. De beelden zijn redelijk helder (ook in het donker), en hij is compact en past makkelijk in m’n tas. Ook is het click&go-systeem handig. Minder handig is het 16 kilometer lange oplaadsnoer dat erbij zit. Top als je een busje of andere grote auto rijdt, maar in een Micra een beetje overdreven. Wegwerken achter het dashboard heeft ook niet mijn voorkeur. Daarnaast gaat het vastzetten van het click&go-systeem (met zuignap op de voorruit) ook niet helemaal zonder slag of stoot, maar als hij eenmaal zit, blijft hij zitten.

Ander minder puntje is dat nummerborden in het donker erg lastig te onderscheiden zijn. Mocht je een ongeluk krijgen, kan je deze info dus bijna niet terugzien. Of je moet handig zijn met nabewerking van beeld en ze op de een of andere manier beter leesbaar moeten kunnen maken.

In het kort: fijne dashcam met een redelijke prijs-kwaliteitverhouding. Paar verbeterpuntjes, maar wellicht kom je deze bij de duurdere variant van deze dashcam niet tegen.

Pluspunten

• Click&Go-systeem
  • Beeld ook vrij goed in het donker
  • Compact formaatje

Minpunten

• Lang oplaadsnoer
  • Kentekens ‘s avonds slecht leesbaar

Arjen 29-11-2018
  • Product gekregen

Plug and play

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Camera nu twee weken in gebruik.
Het uitpakken viel een beetje tegen de verpakking maakt een goedkope indruk.
De montage op de voorruit was een een zoektocht. Achter mijn achteruitkijkspiegel zit vel techniek wat resulteert in een grote plastic knobbel. Na wat heen en weer plakken van de zuignap een plekje gevonden wat bijna de hele voorruit in beeld brengt.
De camera zelf is eenvoudig te bedienen, alles wijst zich vanzelf. Zowel de knoppen als de rest van de interface. Echt plug and play.
De camera opgeladen voor de eerste rit, maar de batterij was erg snel leeg.
Omdat ik niet met een laadkabel wil rijden viel dat een beetje tegen.
Het bleek dat de camera steeds was aangesprongen en daardoor niet helemaal opgeladen was.
De rest van de ritten waren van naar mijn werk en terug naar huis. Dat is een rit van 45 minuten tot een dik uur. De batterij houdt dat net vol. Op het geheugenkaartje zijn dan de eerste opnames al overschreven.Voor langere ritten moet hij echt aan de kabel, en dat is voor mij geen optie.
In het donker presteert de camera prima, alleen kentekens zijn niet leesbaar.
Ik ben benieuwd hoe hij bij daglicht presteert of bij laagstaande zon.
Over het geheel dik tevreden met deze compacte eenvoudig te bedienen camera met veel mogelijkheden.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goede prestaties

Minpunten

• batterijduur

Christa 22-11-2018

Eenvoudig te gebruiken HD Dash Cam

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Voor ik de cam in mijn auto wilde installeren wilde ik eerst de handleiding bekijken zodat ik alle mogelijkheden van deze camera kon benutten. Helaas leidde de url en de QR code op de verpakking naar een niet bestaande pagina.

Installatie is echt een fluitje van een cent, daar is geen handleiding voor nodig. Zuignap op een goeie plek tegen het voorraam, cam aan de houder schuiven en de oplaadkabel in de 12V pluggen (accu was nog niet opgeladen namelijk) Op het moment dat ik de auto aanzette begon de opname, zonder dat ik ook maar een instelling had hoeven maken.

Standaard duurt elke opname 3 minuten (is aan te passen in de instellingen) en word opgeslagen op de micro SD kaart. Als de kaart op een gegeven moment vol is word de oudste opname overschreven. De videos zijn opgenomen als .mov en hebben een resolutie van 1920x1080 px. Een opname van 3 minuten is ongeveer 300mb.

Na dat eerste rondje rijden heb ik toch maar via-via de handleiding gedownload en de instellingen doorgelopen en aangepast. De handleiding is niet heel uitgebreid en sommige instellingen vond ik per ongeluk door random knoppen in te drukken.

Er is een app beschikbaar voor de cams van Nextbase, maar voor zover ik kan zien is die alleen om de opnames te downloaden naar je telefoon en evt. wat video bewerking te doen.

Ik wil de videos liever op m'n computer dus ik heb de camera met het usb snoer gekoppeld aan mijn mac (de cam is niet éénkennig en werkt met pc én mac, heel fijn!) en de opnames naar mijn computer gekopieerd. Ik was blij verrast met de scherpte en helderheid van de opnames. Met de onveranderde instellingen waren ook de avond-opnames goed duidelijk. Wat ik ook een plus vind is dat - naast de datum en tijd - ook standaard de rij-snelheid en de GPS coördinaten in de video worden weergegeven (kan aangepast/uitgezet worden in de instellingen)

De handleiding er op naslaan is wel aan te raden, anders gebruik je maar de helft van de mogelijkheden van dit apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • HD opnames
  • Veel instellingen

Minpunten

• Handleiding wat summier
  • Mobiele app bied weinig meerwaarde

William 14-06-2018

Zeer goede dashcam met een handige montagesysteem!

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

Zeer goede dashcam. Dankzij de wifi fuctie en de nextbase app kan je gemakkelijk beelden versturen. Daarnaast is die compact, waardoor die niet afleid tijdens het rijden, en zeer gemakkelijk te monteren dankzij de click&go montage. Een absolute aanrader.

Pluspunten

• WIFI
  • montage
  • kwaliteit

AlexxxP 05-04-2017

Dashcam voor beginner

Geschreven voor: Nextbase iN-CAR CAM 312GW

In principe een gebruiksvriendelijk autocamera. Naar mijn mening is de dashcam ontworpen voor beginners. Ik heb zelf tientallen ritten met deze dashcam gemaakt overdag en 's nachts; bij een mooi weer en in regen, binnen en buiten de stad. Deze dashcam maakt zeer goede beelden overdag, tenzij je in de richting van de zon rijd, maar in het donker laat de kwaliteit van deze dashcam te wensen over. Bij hogere snelheid, in tegenlicht of schaduw gaat het al snel mis en worden de kentekens gewoon wazig. De kentekens registratie is 's nachts gewoon slecht. Je kan gebruik maken van de functie 'Belichting' om de belichtingsniveau aan te passen: Optie: +2, +1, 0, -1 en -2 maar in mijn geval leverde dit weinig verbetering. Dus vraag ik mij toch af of de autocamera Nextbase 312 GW voldoet wel aan de 'goede prijs/kwaliteit verhouding' (€139,-). De veel verschillende functies en opties van dit apparaat maken toch die beelden niet beter in de duisternis/regen/mist of 's nachts.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Zeer goede beelden overdag
  • Menu taal ook Nederlands
  • GPS en G-sensor

Minpunten

• WiFi functie niet voor Windows Phone
  • Matige beelden in tegenlicht
  • Slechte kentekens registratie 's nachts
  • Geen zomertijd in te stellen,
  • Geen tegenlicht filter