Nextbase 212 Lite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nextbase 212 Lite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Richard 19-01-2019

Smpele bediening met goede kwaliteit beeld

Geschreven voor: Nextbase 212 Lite

Aangezien ik geen GPS en WIFI nodig had heb ik voor deze camera gekozen.
Doet wat hij moet doen, nu al 10 maanden.

Pluspunten

• Simpel te bedienen
  • Goede beeldkwaliteit
  • Lange aansluitkabel
  • Handige klikaansluiting

Anouk 22-11-2018
  • Product gekregen

Nextbase 212 Lite

Geschreven voor: Nextbase 212 Lite

De camera komt ik een doos met de nodige kabels en een "Quick Start Guide" met een beschrijving hoe de camera te plaatsen. De handleiding, die zeker in het begin nodig is, staat op een cd maar wie kan die tegenwoordig nog afspelen (ik niet iig). Dus moest ik die googlen en via een onofficiële site kon ik een gebruiksaanwijzing vinden. Hij plakt met de bijkomende standaard makkelijk aan het raam en zodra je de oplader in je 12V plug stopt begint hij met opnemen. Voordeel is dat hij dus automatisch begint zodra je de motor start, nadeel vind ik dat je dus wel het draadje er in moet laten zitten en die zit best in de weg in mijn auto. Opnamekwaliteit is ok maar in het donker zijn de kentekenplaten moeilijk te lezen. Geluidsopname (die je aan en uit kan zetten) zijn in orde. De software die er op staat doet wel wat achterhaald aan het apparaat zelf is eenvoudig wat uitvoering betreft.

Hij doet zijn werk prima maar spectaculair is het allemaal niet (wat ook niet nodig is).

Pluspunten

• Automatisch starten

Minpunten

• Nummerplaten in donker niet goed leesbaar
  • Bediening

Thijs 28-02-2018
  • Product gekregen

Scherpe beeldkwaliteit, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Nextbase 212 Lite

Deze dashcam in de decembermaand gekregen en geïnstalleerd in de auto. De dashcam liet zich zeer gemakkelijk installeren op de vooruit met de meegeleverde houder met kleine zuignap. Ook is de meegeleverde 12v voedingskabel lang genoeg om deze via het plafond en de deurstijl weg te werken naar de middenconsole. Dit is prettig aangezien er dan geen draden dwars door je auto lopen. Helaas is het wel een kabel met een 'vaste' 12v stekker dus je kunt geen andere apparaten meer aansluiten op de 12v aansluiting. Een kabel met USB aansluiting was naar mijn idee beter geweest aangezien hier kleinere adapters voor te krijgen zijn dan voor de 12v.

De camera bevat een groothoeklens zodat je goed zicht hebt op wat er zich voor de auto afspeelt. De beeldkwaliteit is erg goed te noemen voor een camera van deze prijs. Naast het instellen van 720p en 1080p is er ook nog de mogelijkheid voor 720 60fps. Zeker deze laatste modus zorgt voor haarscherpe beelden van de rit. Ook in nachtelijke ritten weet de camera naar behoren te presteren. De lengte van de opgenomen beelden is in te stellen tot maximaal 5 minuten. De camera overschrijft automatisch de oudste beelden wanneer de SD kaart vol zit. Op de camera zit nog een aparte knop die ingedrukt kan worden wanneer er zich een situatie voordoet die niet overschreven mag worden. Op deze manier kun je altijd blijven opnemen.

De dashcam liet zich verder gemakkelijk instellen. Naast datum en tijd is ook het kenteken op te geven. Dit verschijnt dan in het watermerk van de opgenomen video zodat je aan kunt tonen dat dit jouw beelden zijn. De screensaver optie zorgt er voor dat het scherm van de camera na de ingestelde tijd uit gaat, dit zorgt voor minder afleiding tijdens het rijden.

Overall is de indruk van deze dashcam goed. WiFi was een leuke extra geweest, een SD kaart had er in mijn ogen wel bij moeten zitten. Nu is het apparaat niet direct te gebruiken wanneer deze uit de doos komt.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • Prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Geen WiFi
  • SD kaart niet meegeleverd