Thule 601100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule 601100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Cien 28-07-2012
Geschreven voor: Thule 601100

Nu een keer gebruikt en zeer tevreden. Erg gemakkelijk te monteren. Materiaal voelt heel sterk. Windgeruis valt erg mee en rijden ging prima met de koffer op het dak. Er zitten een paar kleine nadelen aan, maar ja, die moet je afwegen tegen de voordelen van het goed op te bergen pakket. Omdat er meerdere gaten in de onderkant zitten zodat je de koffer op maat van je auto kunt bevestigen, zitten er plakkertjes bij om de rest van de gaten te dichten. Daar mag Thule nog wel een degelijkere oplossing voor verzinnen, bijvoorbeeld met rubberen afsluitdopjes.
Nadelen: de koffer moet van het dak af als hij leeg is (bij de meeste mensen is de auto leeg op het vakantieadres, dus dan kan hij in de kofferbak). En hij is kwetsbaarder dan een hardcase, omdat je er zo met een mes in zou kunnen snijden. En als laatste nadeel dat de bevestigingsbeugels op de bodem zitten, waardoor je daaromheen moet inpakken, maar als je daar rekening mee houdt is dat ook niet zo'n groot probleem.
Maar je hebt er wel extra laadruimte bij. Wij hebben in de regen gereden en onze bagage was nog droog bij aankomst. Ik zou voor de zekerheid wel de spullen die droog moeten blijven extra in plastic zakken verpakken. En zorg dat je de koffer laat drogen en niet nat opgerold een week laat liggen.
Maar alles bij elkaar zijn we erg enthousiast over deze koffer, een aanrader voor iedereen met weinig bergruimte.

N. Speet 18-07-2012
Geschreven voor: Thule 601100

Na 3 jaar hebben we de Thule Ranger verkocht. Via marktplaats nog een goede prijs kunnen krijgen (altijd netjes op geweest). We hebben gekozen voor meer laadruimte en ook meer laadgemak.Want het laden blijven we lastig vinden: om te zorgen voor de goede vorm heb je veel kleine opvul-spulletjes nodig. Ook bij het uitpakken in de regen opletten dat er niet een stroompje water naar binnen loopt (wel waterdicht onderweg!).
Desondanks een aanrader als je weinig ruimte hebt, want het neemt zeer weinig plaats in!

blijegebruikernl 12-06-2012
Geschreven voor: Thule 601100

Van deze dakkoffer hebben we nu al een aantal vakanties kunnen profiteren, omdat onze auto niet veel ruimte heeft. Erg eenvoudig te monteren, daarna even puzzelen om alles er netjes in te krijgen en dan de spanbanden aantrekken en dicht ritsen.

Natuurlijk merk je wel dat je met een dakkoffer rijdt, maar het geluid is niet storend. Na een aantal jaren beginnen er wel wat scheuren te ontstaan bij de aansluitingen, maar het is de moeite waard om nu weer een nieuw exemplaar aan te schaffen.

Shoppie2 28-01-2012
Geschreven voor: Thule 601100

Goede oplossing voor mensen (zoals wij) die geen opbergruimte hebben voor een harde koffer. De koffer is makkelijk te monteren met de snelle klik bevestigen. Even goed passen met de weekendtassen en dan dicht ritsen.en de geïntegreerde spanbanden dichtklikken Wij hebben eigenlijk zonder regen gereden in totaal ongeveer 2500 km (dat in 3 ritten). Zodra op bestemming koffer eraf en dragers van de auto af en zonder verder rijden. Natuurlijk merk je dat je wat op het dak hebt, maar de dagdragers zonder koffer maakten meer lawaai dan met de koffer erop. Ook in snelheid moesten wij inleveren maar dat kan ook haast niet anders met een C1. We zijn zeer tevreden over de koffer, en hij ligt nu mooi opgevouwen op zolder te wachten op aankomende zomer

dirkjan06 15-09-2011
Geschreven voor: Thule 601100

Na veel vergelijkingen van dakkoffers kwam ik tot de conclusie dat een "hardcase" voor mij niet handig is. Voor die twee keer per jaar dat je hem nodig hebt, neemt zo'n ding aardig wat ruimte in beslag.

En toen kwam ik deze Ranger 90 tegen, die net dat beetje extra ruimte geeft dat ik nodig heb, plus het voordeel dat de box opvouwbaar is. Bovendien is hij ook prima in je eentje te monteren.

Montage van de box is bijzonder eenvoudig. Het kliksysteem maakt het monteren een fluitje van een cent. De montage beugels steken wel een stuk uit.

Voor het inladen hebben we eerst "droog" geoefend in de huiskamer. Even puzzelen hoe de tassen er het beste in passen, dichtritsen... en ja hoor! Even een fotootje hoe het zat - en dit is het geheim van een probleemloze belading. Bij ons gingen er met gemak een grote weekendtas in (ca 70L), twee trolleys, een mid-size sporttas(ca.50L) en wat losse kleding. Als je alleen maar zachte tassen hebt, kan je de ruimte optimaler benutten. Maar dit was nu eenmaal wat handiger.

Omdat Thule in de documentatie stelt dat deze tas niet waterdicht is, maar sterk waterafstotend, hebben wij de tassen in een enorme grote plastic zak gedaan. Het handige van deze koffer is dat je van alle kanten er bij kan.

Na het inladen volgt de tocht - je voelt dat er gewicht op het dak ligt (maar dit is niet anders met andere koffers). Na zo'n 750 kilometer door de lichtetot matige regen, bleek de inhoud (en plastic zak) nog kurkdroog te zijn. Dat viel dus nog best mee.

Buiten dat, is het een vrij zeldzame verschijning. Het is wat onconventioneel om met een zachte koffer rond te rijden (tot nu toe slechts 1x gespot).

Voor mij is het een vrijwel ideale koffer, al had hij wat groter mogen zijn.

V.d. Maaten 28-09-2010
Geschreven voor: Thule 601100

Eén zomer gebruikt. We hebben erg veel plezier gehad van deze dakkoffer. Makkelijk te monteren en bovenal handzaam! Tijdens het vakantieverblijf fijn zonder box gereden. Die stond naast een kast, opgevouwen!
Het laden is even wennen, omdat je alles goed op moet vullen voor de goede (pas)vorm.
In alle opzichten veel flexibeler dan een harde box.
Beetje regen gehad onderweg, maar alles droog gehouden!

Karel1999 16-08-2010
Geschreven voor: Thule 601100

Wat een miskoop! Twee weken geleden heb ik de ranger 90 gekocht en we zijn er mee naar zuid Frankrijk gereden. Het inpakken kost veel tijd en de rits sluit moeilijk. Maar het grootste probleem is dat de ranger 90 niet waterdicht is; zowel op de heen- als de terugweg haalden we er natte dekbedden uit, en zo heel erg had het ook weer niet geregend onderweg. Dat lijkt toch niet helemaal de bedoeling van een dakkoffer; een waardeloos ding dus als je er alleen maar spullen in kunt stoppen die nat mogen worden.

mcouzijn 30-01-2016

Met dit 'waardeloze' ding hebben we al menig vakantie probleemloos doorgebracht, en onze cabine vrijwel leeg kunnen houden met bagage, zodat we heerlijk ongestoord de ruimte hadden. Het allereenvoudigste middel tegen mogelijke lekkage: doe je spullen in pastic tassen voordat je ze in de Thule legt. Dat maakt het in- en uitpakken ook een stuk gemakkelijker. Die dekbedden van u hadden gemakkelijk in een tasje of vuilniszak gepast. Wèg zorgen!

Strider06 31-08-2009
Geschreven voor: Thule 601100

Zeer handige en praktische dakkoffer. Neemt bij opslag nauwelijks ruimte in. Eenvoudig te monteren en er past veel in.
Afgelopen vakantie in de koffer:
Grote familie tent, tenttapijt, opklaptafel, twee tuinstoelen, twee kinderstoeltjes, kinder slaapmatjes, stuk onderzeil.
De tentstokken moesten apart in de auto. Vanwege de flexibele kap van de koffer kun je wat 'spelen' met de lading. Wat niet gaat met een harde koffer.
Je mag er niet mee rijden als ' ie leeg is. Maar waarom zou je dat willen? Kost je liters extra en opgerold kan 'ie achterin de auto of achterin de tent liggen.

hans-01 02-08-2009
Geschreven voor: Thule 601100

Robuust genoeg, simpel te monteren, redelijke prijs en geen ruimte vreter in de opslag.
Mogelijk onhandig (afhankelijk van wat je vervoeren wilt) zijn de interne bevestiginsbeugels (deze zijn erg handig, maar steken ca. 6cm boven de bodem uit), een oplossing kan dan zijn om deze te vervangen door een ijzerplaatje en gewone moertjes (dan heb je een vlakkere bodem).
Kortom : ik ben zeer tevreden met dit product.

lipkes 13-06-2009
Geschreven voor: Thule 601100

Ik heb hem nu 1 maand in bezit en ben er zeer tevreden over. Het gemak waar je hem mee op het dak zet is ideaal. Ik was eerst bang dat er niet zoveel in zou passen maar dit valt me ontzettend mee. degelijkheid van de box is ook zeer goed. Al met al een ideaale keus

henri71 01-09-2008
Geschreven voor: Thule 601100

De koffer heeft een aantal voordelen. Als he hem niet gebruik kun je hem oprollen en neemt hij weinig ruimte in. Hij is zeer eenvoudig te monteren, een keer instellen op de afstand van je wagen de de volgende keer zit hij er zo op met het handige kliksysteem. Als je de hem laadt kun je hem helemaal openritsen en de flap over de voorruit gooien waardoor je er van alle kanten gemakkelijk bij kunt. Door hem langzaam dicht te ritsen kun je met je handen voelen waar nog ruimte is en zo optimaal gebruik maken van de beschikbare ruimte. Houd rekening vorm van de koffer.
Tijdens het rijden merk je niet dat de koffer op je dak zit, rijden met alleen dakdragers maakt meer herrie.
Materiaal is degelijk, stevig rubber/plastic wat zicht flexibel om de inhoud vormt. De inhoud kun je intern vast sjorren met twee banden. Na het sluiten zitten er door het canvas nog vier banden. twee voor over de breedte en twee achter, kruislings zodat je de zak strak kunt trekken. Slim systeem om de sjorbanden vast te zetten zodat deze niet gan flapperen. We zijn zeer tevreden over de koffer. Kijk voor een demo ook eens op een filmpjessite (zoeken op Ranger 90).

MOK 09-08-2008
Geschreven voor: Thule 601100

Grootste voordeel van deze dakkoffer is de opvouwbaarheid. Je rolt hem als het ware op en stopt hem in een zak. Dan is de omvang vergelijkbaar met de zak van een (iets grotere) tent. Dat neemt toch wat minder plaats in in de schuur. Ook te noemen als voordeel is dat je hem snel op het dak zet; de verbindingen waarmee je hem verbindt met de dakdragers werken snel en ondanks het hoge plasticgehalte voelen ze goed. Heel fijn is dat je hem er ook zo weer af hebt op de plaats van bestemming. Je mag hem ook niet leeg rijden volgens de aanwijzingen. Da's niet erg; je hebt hem er zo af en weer in de zak. En het voelt prima dat je niet op de vakantiebestemming met een grtote - ik ben een toerist - dakkoffer op het dak rondrijdt.
De 'zak' voelt degelijk aan. Zwaar rubberachtig. Rits is niet altijd even gemakkelijk dicht te krijgen. Dat brengt me bij de moeilijkheid van het beladen. Let er goed op of je genoeg hebt aan de inhoud in liters. Ofwel; er kan veel minder in dan de gemiddelde dakkoffer. Wat ik kwijt kon viel me tegen. Niet alleen het aantal liters maar ook hoe je de spullen er in krijgt. Al snel wil de rits niet meer dicht. Een dakkoffer krijg je langer - al dan niet met wat druk - dicht dan een weerbarstige rits. Als je wat ervaring krijgt gaat het beter. Probeer eens de eerst helft niet al te vol te stoppen en de rits tot halverwege dicht te trekken, en daarna goed samendrukbare dingen als slaapzakken er bij in te drukken. Dan gebruik je de (beperkte) beschikbare ruimte optimaal en krijgt de zak meteen een goede vorm.

sjonnie94 16-01-2008
Geschreven voor: Thule 601100

In april 2007 hebben we een ranger 90 gekocht ter vervanging van onze harde koffer. We hebben hem één keer gebruikt. Ten opzichte van een harde koffer heeft de Ranger 90 één heel groot pluspunt en dat is dat je hem eenvoudig op kunt ruimen doordat hij opgerold heel kompakt is. Het op het dak zetten van de Ranger vergt gewenning, omdat je een slap ding recht op je dak wilt zetten en dat is bij een harde koffer gewoon makkelijker. Ook het inpakken vergt wat handigheid, want het prettig om hem goed te vullen, wat bij een harde koffer niet nodig is, want die blijft altijd in vorm. Tijdens de overnachting hebben wij hem gewoon op de auto laten zitten, want zoals al eerder gezegd, als het dievengilde het wil, komen ze toch wel aan je spullen. Gewoon geen waardevolle spullen er in doen. En op het vakantie adres halen wij sowieso altijd de koffer van de auto, want je komt namelijk niet overal met je koffer op de auto in parkeergarages. Dat weten we uit ervaring. Als je de dakkoffer alleen voor vakanties gebruikt, zoals de meeste zullen doen, is deze koffer echt een uikomst, doordat hij gewoon weinig opbergruimte in beslag neemt. Ik heb maar één echt minpunt en dat is dat de sleuteltjes van het slot nogal zwak zijn. Deze zijn namlijk tijdens de vakantie allebei gebroken. Ik heb daar met Thule contact over opgenomen (gisteren), dus ik ben benieuwd naar hun antwoord.

tisisit 16-07-2013

beste Sjonnie, en nog wat gehoord van thule m.b.t. de zwakke sleuteltjes?

Wanda smits 01-01-2008
Geschreven voor: Thule 601100

drie vakanties met deze dakkoffer weggeweest en wij vonden hem in een woord fantastisch!
Echt ideaal, makkelijk, snel en tijdens het rijden niks van gemerkt. Wij willen niet meer anders.

esthervanrems 12-06-2007
Geschreven voor: Thule 601100

Hebben hem nu bijna 2 weken, de grote reis moeten we er nog meer maken, wellicht dat ik dan meer kan aangeven!

Hij is makkelijk te monteren, pakt heel mooi klein in (zo groot als een tentverpakking). Hij is licht en voelt stevig, er zit een slot in de rits.
Als je echt wil kun je m uiteraard opensnijden, maar de andere bakken zijn ook eenvoudig open te breken. Wij doen er geen waardevolle spullen in, maar het lichte grote spul, slaapzakken, luchtbedjes etc.)

JUM 02-05-2007
Geschreven voor: Thule 601100

Zeer handig en snel te plaatsen. Vormd een stevige constructie met de dakdragers. De sluiting van de zak is via een kunststof rits en gaat eenvoudig.
Het beladen is eenvoudig en in vergelijk met een kunststof dakkoffer simpel.

Hoegenaamd geen extra geluid tijdens het reiden (Volvo V50).