Remeha Calenta 40 HR-Combi CW5 - Reviews

Kleuren
wit

Forester 22-04-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker veel warm water

Sinds 3 weken een nieuwe ketel van Remeha. De hoeveelheid warm water is indrukwekkend. Duurzaamheid zal later blijken.
Mogelijkheden zijn bij elke CV-ketel beperkt. Je kunt er bijvoorbeeld geen scharrel kip in garen of 3D video's mee maken.

Peter 13-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Happy met Remeha

onze "oude" ketel was aan vervanging toe ivm de vele slijtage in de ketel zelf. (o.a. pakkingen, gasklep enz.)

Aangezien wij ook onze badkamer hadden gerenoveerd en inmiddels gebruik maakte van een regendouche was de capaciteit van de oude ketel ook ontoereikend. Na een uitgebreide navraag kwamen we dus uit op de Calenta van Remeha.
Een groot voordeel betreft energie zuinigheid was dat deze ketel geen boiler bevat en dus niet de hele dag de boiler warm staat te houden wat bij ons een behoorlijke gasbesparing opleverde maar wel alle comfort levert, en met de bijgeleverde instelbare thermostaat kun je het comfort naar eigen hand instellen.
Wij zijn zeer tevreden met onze Remeha Calenta.

wat een comfort 01-04-2016 Product paar weken in bezit

comfortabel

een zeer gebruiksvriendelijke cv combi ketel die via de i sense ons van alle warmte en warmwater voorziet.zeer makkelijk in te stellen op onze wensen op ieder tijdstip van de dag.

Gerard van Berlo 19-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Makkelijke bediening voor comfort warmte

Sinds dag één na installatie van de ketel merkte we het verschil van de makkelijke bediening van de bijgeleverde i-sense thermostaat.Deze houdt de ruimt op een zeer contante in gestelde temperatuur.

tikaargo 18-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Zeer tevreden

Wij zijn nog steeds heel tevreden met onze cv ketel!
Geen problemen gelukkig werkt alles perfect tot nu toe!

Luc 12-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Remeha Calenta 40 HR-Combi CW5

Eerst op verschillende websites gekeken wat voor soort ketel voor mij geschikt zou zijn. Blijkbaar zou ik genoeg hebben aan een CW4 maar om een beetje maar comfort te hebben toch gekozen voor een CW5. De keuze viel al snel op Remeha omdat de ketels met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding uit de bus kwamen. Ik heb de ketel nu ruim een jaar in gebruik en ben uitermate tevreden. Hij is gemakkelijk in het gebruik door de meegeleverde iSense klokthermostaat en de ketel is heel zuinig ten opzichte van mijn 18 jaar oude ketel. Het eerste jaar gebruikte ik 400m3 minder gas. En dat op een gebruik van 2100m3. Al met al een echter aanrader dus.

JP de Gier 06-04-2016 Product paar dagen in bezit

Hele fijne stille ketel

Wat een verschil met onze oude ketel van 15 jaar. Super!
Snel op temperatuur en straks met de app helemaal makkelijk in de bediening, nu nog tijdelijk via Isense. Overigens ook heel makkelijk te bedienen

Remeha Calenta juiste keuze voor ons 04-04-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne ketel met goede thermostaat

We hadden een oudere ketel en daarom waarderen we deze nieuwe ketel des te meer. Geruisloos, compact, fijne thermostaat (makkelijk te bedienen/in te stellen)

Blokall 31-03-2016 Product paar weken in bezit

Top Ketel van Remeha!

Super snel veel warm water, stevige stralen uit stortdouche en wordt er op een andere plaats in huis warm water getapt, dan heb je geen koude douche!

Gijs 29-03-2016 Product paar weken in bezit

Nieuwe start

Alles werkt naar behoren en klopt ook nog ruim binnen wat Remeha beloofd te doen.
iSense is even studeren voor het instellen maar dan is er geen omkijken naar CV en of warmwater, warm, heet en veel water. Het waterverbruik is het enige, wat zal toenemen tegenover veel comfort.

alle dijkstra 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

erg tevreden!

vervanging van een nefit cv ketel ,de remeha calenta is een stuk stiller en het warmwater leveren voor douche of beneden in de keuken gaat egt wel 3 keer sneller en dubbel zoveel ,echt super!

Henk 23-02-2016 Product paar weken in bezit

Net een week is deze CV geplaatst door HAPA cv gastechniek uit Grootebroek en constant warm water en meer waterdruk bij douchen. Stil in gebruik en compacter en het bedieningsgemak op de cv en thermostaat I-sense is Top. Wij zijn zeer tevreden. Vorige REMEHA ketel ging ruim 15 jaar mee zonder storingen !

Hennie Hermans 20-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Ketel zonder omkijken. Is snel op temperatuur om warmte af te geven, zowel voor douche also verwarming.
Goede en makkelijke temperatuur regeling via thermostaat. Continue douchewater en niet minder dan mijn vorige boiler. Dus goed te gebruiken voor regendouche en een groot gezin. Zuinig in gasverbruik.

themullnl 29-05-2014 Product paar dagen in bezit

5,2
De ketel is spiksplinter nieuw. Tijdens de installatie door de installateur bleek dat al dat er een onderdeel stuk was. Dit kon de installateur ook niet zelf oplossen; er moest zelfs een Remeha installateur aan te pas komen om het probleem op te lossen.
Inmiddels hangt de ketel een maand, met een en al ellende: warm tapwater valt weg; de ketel ontlucht erg slecht . We hebben vanzelfsprekend het hele systeem zelf manueel ontlucht (ettelijke keren). De pomp lijkt het niet te trekken.
Echt een maandagmorgen product.
De installateur wordt er ook moedeloos van.
Hij zal maandag wel weer op de stoep staan om te kijken.
Zucht.

Het liefst wil ik een nieuwe ketel, zonder vervangen van onderdelen; opnieuw beginnen.

Ik ben ook benieuwd wat Remeha hier op te zeggen heeft. Morgen contact zoeken met de klantenservice.

Officiele reactie van Remeha 04-06-2014

Goedemorgen Themullnl,

Spijtig om te horen. Wij streven naar een gepaste after sales service. Mocht er nog geen contact zijn geweest met uw installateur dan kunt u rechtstreeks naar onze consumenten afdeling bellen, tel: +31 (0)55-549 6900 of u kunt de naw-gegevens toesturen naar consumenten@remeha.nl.

Dan nemen wij contact met u op.
Remeha - consumenten

ReneJK 18-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

snel problemen na 3 jaar nu geheel defect

in Juli 2012 een gloednieuwe Remeha Calenta 40c laten installeren , de 1e 2 jaar zonder problemen . in jaar 3 een nieuwe 3weg klep moeten laten monteren en een service kit tijdens reguliere service . nu in jaar 4 zekeringen defect , na zekeringen vervangen een hoop vonken , stinkende printplaat en zekeringen weer defect . Kosten nieuwe printplaat 225 euro + monteur en dan is het nog niet zeker dat het probleem opgelost is , een printplaat gaat niet uit zichzelf defect dus er zal een andere oorzaak zijn welke ook nog opgelost moet worden , kost ook weer xxx euro . Totaal zou deze ketel dus 2x de aanschaf gaan kosten in nog geen 5 jaar tijd

ik heb geen vertrouwen meer in dit merk/type , je zou toch iets meer mogen verwachten van een moderne ketel van 1500 euro ?

Minpunten

• korte levensduur ketel
  • snel en veel onderhoud nodig (service kits)
  • 3weg klep al na korte tijd defect
  • zeer korte garantie periode

william 09-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

compact geruisloos

deze ketel was een prima keuze voldoet prima aan onze verwachtingen
is energiezuinig en geeft altijd voldoende warm water

SV 05-08-2016 Product paar dagen in bezit

Erg tevreden

Wij zijn erg tevreden met onze kachel!
Geen problemen. Wij komen de winter zo wel door.
Hij verbruikt minder.

Gerard van Berlo 19-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Makkelijke bediening en constante temperatuur

Vanaf dag één na installatie merken we het gemak van de Remeha Calenta. Constante temperatuur met de zeer gebruiksvriendelijke i-sense thermostaat

Bosch 19-07-2016 Product jaar of meer in bezit

prima ketel voor juiste prijs kwaliteit

Na 2 jaar zeer tevreden over Remeha ketel. Zuinig in gebruik en direct warm water. Klein van formaat en met REMEHA I Sense veel gebruikers mogelijkheden. Een aanrader. Compliment ook voor de installateur Feiken die snel en deskundig zijn.

FP Boxtel 14-07-2016 Product jaar of meer in bezit

nieuwe CV van Remeha

We hebben de ketel na al ruim een jaar en voldoet geheel aan de verwachtingen. Installatie werd correct en netjes gedaan.