ATAG A244EC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG A244EC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Klacht Atag 03-04-2022

CV ATAG

L.s.

Eind 2014 een maandagochtend ATAG A244EC gekocht, ondanks onderhoudscontracten veel storingen gehad aan deze ketel, veel storingen aan drukverlies in het systeem, geeft klacht C1 18, wat aangeeft “vul water bij” terwijl de manometer aangeeft 2.1 Bar. Stap onder de douche maximaal 1 minuut warm water na deze minuut steen koud. Reeds tweemaal een drieweg klep motor vervangen € 193.=, monteur van Atag is er bij geweest, maar dat heeft de problemen niet opgelost. Ik geef Atag warmte a.s. Vrijdag 08-04-22 nog eenmaal de kans mij van deze problemen te verlossen, dan is geen andere mogelijkheid naar een andere ketel uit te zien, het vertrouwen in een ATAG KETEL is op.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 05-04-2022

Beste,

Vervelend dat het probleem met de ATAG A244EC cv-ketel nog niet is opgelost.

Uit uw bericht blijkt dat ATAG Warmte afgelopen vrijdag 8-04-2022 bij u is geweest.
ATAG Warmte is als installateur klant van ons ATAG Verwarming (producent), zij kunnen indien nodig hulp van onze ATAG Verwarming monteurs inschakelen.
Graag horen wij van u of het probleem is opgelost door ATAG Warmte. Wilt u dit delen door te mailen naar socialmedia@atagverwarming.com?

Vriendelijke groet,
ATAG Verwarming WebcareTeam

Rob 11-12-2020

Slechtste ketel ooit meegemaakt

Geschreven voor: ATAG A244EC

Constant drukstoringen. Bij 2.7 bar geeft ketel te hoge druk aan. Bij 2.6 te laag. Warm water wordt regelmatig niet geleverd wanneer gevraagd. Zeer hoog gasverbruik. Gaat, ondanks pas 2 jaar geplaatst, de deur uit. Atag geeft niet thuis aangaande garantie en service.

Minpunten

• Hoog gasverbruik
  • Vaak drukstoring
  • Geeft geen warmwater
  • Veel geluid
  • Duur

Officiele reactie van ATAG Verwarming 14-12-2020

Geachte heer, Beste Rob,
Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over de ketel. Heeft u al contact met ons gehad? U kunt ons het P-nummer doorgeven van uw ketel , odat we kunnen kijken of we het probleem op kunnen lossen. Heeft u al contact gehad met een ATAG SelectDealer die met u situatie heeft meegekeken?
Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

C. Rhijnsburger 03-10-2020

Atag blauwe engel 2

Geschreven voor: ATAG A244EC

Eerste atag blauwe engel prima ketel. Na 4 werd door atag de wisselaar vervangen ivm eventuele lekkages. Jaar of 15 prima gedraaid. Waar alsnog de wisselaar de geest gaf. Voor mij gevoel iets te snel na de vervanging.
Alsnog voor de verbeterde atag blauwe engel 2 gegaan. Alles draait goed behalve het electrische gedeelte. Bij warm weer schijnt de Electronica het niet aan te kunnen.
De ketel hangt bij ons op zolder.
Het probleem wordt door de vakmensen frozen
genoemd. De ventilator gaat loeien en is ook met risetten niet te stoppen.
Ketel van de elektra afkoppelen is de enige remedie.
Kosten om dit op te knappen € 600,00
Geen garantie of wat dan ook.
Daar beginnen we niet aan.
Voorlopig het probleem opgelost met ja hoor koeling. Dit werkt prima. Kap eraf elektrische gedeelte wijd open zetten en koelen de zooi.
Dat moet je toch als ingenieur ook kunnen bedenken.
Of doen ze dit bij computers ook niet.
Affijn geen atag meer dan maar 1% meer verstoken tov de concurrentie.

Pluspunten

• Gebruik
  • Verbruik

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Degelijkheid
  • Weinig tot geen garantie tov 20 jaar geleden

Officiele reactie van ATAG Verwarming 14-12-2020

Geachte heer Rhijnsburger, vervelend om te horen dat u problemen ervaart met de ketel. Heeft u al contact met ons gehad of met een ATAG SelectDealer? Aan de hand van de P-nummer van uw ketel kunnen we met u meekijken of er een andere oplossing is. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Webcare team

Jasper 17-03-2018

Atag 244ec waardeloos systeem

In 2013 opgehangen
Eind 2015 nieuwe printplaat
Begin 2017 nieuwe printplaat
Maart 2018 ketel dood kan weer een nieuwe printplaat in
Gasverbruik erg hoog veel geluid
Te veel gedoe
We gaan nu kijken naar een oplossing waarschijnlijk een nieuwe nefit ketel

Kolk 27-05-2016

Zeer goede keus!

Geschreven voor: ATAG A244EC

We hebben de ketel nu een paar maanden en zijn zeer tevreden. De ketel kan het makkelijk aan om snel het bad met warm water te vullen en daarna warm te douchen. Maakt bijna geen geluid en de Atag One is makkelijk te bedienen via de iPhone. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Sterretje70 30-01-2016
Geschreven voor: ATAG A244EC

Snel, geluidloos en super zuinig! Mijn vorige cv ketel was oud en maakte veel herrie. Op zoek gegaan naar een nieuwe en heel blij met de nieuwe Atag. Installatie prima verlopen en de nieuwe smart thermostaat werkt prima.

Valckx 29-01-2016
Geschreven voor: ATAG A244EC

Super ketel. Voorzien van rvs binnenwerk dus minder onderhoud. Verder mooi afgewerkt en zeer stil en zuinig

hollenberga 02-10-2015
Geschreven voor: ATAG A244EC

De plaatsing van een ATAG A244EC, na 14 jaar een Vaillant HR-ketel te hebben gehad, is mij goed bevallen.
De Vaillant HR-ketel heeft altijd goed gefunctioneerd, op problemen met de driewegklep na. Ook de warmtewisselaar begon kuren te vertonen.
Blij met de nieuwe ATAG, mede door de gegarandeerde garantie op de bijzondere roestvrijstalen warmtewisselaar en de geruisloosheid, waardoor de aanschaf van deze ketel de doorslag gaf.
Mede door ook de compactheid van deze ketel hoop ik de eerstvolgende 15 jaar en goed product op zolder te hebben hangen

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-01-2016

Beste heer/mevrouw hollenberga, fijn om te horen dat uw ATAG cv-ketel u goed bevalt maar vervelend om te horen wat betreft uw ATAG One. Heeft u de situatie al aan uw installateur voorgelegd? Indien hij/zij de situatie niet opgelost krijgt, kan ATAG Verwarming ingeschakeld worden op verzoek van uw installateur. Uw installateur is altijd uw eerste aanspreekpunt aangezien deze de totale installatie hoogstwaarschijnlijk heeft aangelegd. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

hollenberga 21-01-2016

Heb de ketel nu enkele maanden. Werkt perfect, maar nog steeds problemen met de thermostaat, de ATAG-One, deze werkt meer af dan toe, of helemaal niet, zodat je hem met de hand weer moet bedienen.
Werking van de ketel gaat als een zonnetje.

Anoniem 23-09-2015
Geschreven voor: ATAG A244EC

De ketel is tov van mijn vorige ketel fluisterstil, zo te zien is hij perfect geproduceerd waarbij ik ervan uit ga dat hij technisch ook zo goed is als dat hij ervan buiten uitziet.

jacobrouwer 25-01-2015
Geschreven voor: ATAG A244EC

het is een makkelijk te installeren ketel voor de doe het zelfer, en de ketel is zéér zuinig in het verbruik van gas.
ook het warm water is meer dan ruim voldoende.

Fam uit Eindhoven 16-01-2015
Geschreven voor: ATAG A244EC

Ik was erg gewend aan/handig met onze vorige ketel; een Atag "blauwe engel', maar ik moet zeggen... Deze lijkt wel wat voordelen te hebben. Hij is veel stiller, neemt minder ruimte in aan de muur en het water (van douche en kranen) is sneller warm. Veel meer kan ik er niet over zeggen, aangezien we hem pas een maand hebben.

cenf2010 27-11-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Nadat de vorige Atag (Blauwe Engel 2) na 17 jaar (uitzonderlijk?) trouwe dienst toch wat eigenaardig gedrag begon te vertonen, op zoek gegaan naar een nieuwe ketel.

Keuzecriteria:
1) de (pakket)prijs
2) het model moet al een aantal jaren op de markt zijn
3) het uiterlijk van de thermostaat (sja, als klant moet je toch ergens op selecteren. De rest ontloopt elkaar niet zo)

Het werd opnieuw een Atag dus. Het model viel bovendien op doordat er een extra warmtewisselaar in zit voor voorverwarming van het tapwater.

Installatie ging prima, de (perfectionistische) monteur mopperde alleen wat over het feit dat de aansluitingen aan de onderzijde niet perfect recht naar beneden wijzen, waardoor het nu net lijkt alsof hij z'n werk niet goed heeft gedaan. Zegt hij, want het valt mij niet op...

Verder was het starten en lopen: de ketel draait als een zonnetje, maakt geen lawaai en voldoet dus prima. Het instellen van de thermostaat werkt niet echt intuïtief, maar met het boekje erbij lukt het prima ("Oooo, werkt het zooo!")

Qua duurzaamheid heb ik een hoog cijfer gegeven ivm de extra warmtewisselaar. De argumenten betrouwbaarheid enzo kan ik uiteraard nog niet beoordelen, maar ik heb goede hoop!

J Hoffman 23-11-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Na het stukgaan van mijn zeer oude vailliant (1983) stond ik voor de keuze, kopen,huren of kooplease.

Uiteindelijk gekozen voor een kooplease constructie en in overleg met de Comfort installateurs gekozen voor de Atag A244EC.

De ketel is zeer gebruikersvriendelijk mocht je de temperaturen willen veranderen.

Uiterst stil bij het aanslaan van de verwarming of warm water. Druk en doorstroomsnelheid is perfect. Binnen enkele seconden heet water met voldoende druk!

Avelon 30-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Deze ketel is klein van formaat en maakt weinig geluid. De woningbouw vereniging waar ik huur heeft hem uitgekozen, dus die weten wel wat een goede cv-ketel is.

Ik heb hem nu een paar maanden en er zijn geen problemen.

miek2801 24-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Deze ketel maakt weinig lawaai en de druk is aanzienlijk hoger dan bij mijn vorige ketel. Daarnaast krijg ik zeer snel warm water.

marckr 23-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van deze CV-ketel. Het voortraject van de offerte en de installatie door het bedrijf was zeer kundig en professioneel.

Dan de ketel zelf, ben tot op heden vol lof. De warm - waterkracht (druk) is voelbaar meer geworden, een plezier met het onder de douche staan of het bad vol te laten lopen. Ook zeer snel warm water, want constant blijft.

Mijn ketel hangt op zolder. Voorheen hoorde ik mijn oude ketel enorm goed. Nu is het geruisloos, hoor niets meer! Ook als ik in de ruimte ben waar deze hangt,zeer geluidsarm.

En voor wat het waard is, mooi design.

Al met al een goede techniek, waar voor het geld.

Poehee 07-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

c.v. ketel werkt goed en geeft zeer vlug en veel warm water, ik ga er vanuit dat de c.v. ketel, doormiddel van de dubbele warmtewisselaar, zeer zuinig is, kamerthermostaat werkt gemakkelijk en is duidelijk, hij maakt wel wat herrie, onze vorige ketel was stiller, kortom: tevreden!

JokeBaptist 06-09-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

De ketel is bijna geruisloos. Hoe zuinig de ketel is weet ik nog niet. Het water is snel heet en de verwarming wordt ook direct warm. Verder is het een mooie kleine ketel. Mijn vorige ketel was een enorm bakbeest. De ketel slaat ook niet voortdurend aan om het water in een reservoir te verwarmen. Deze ketel heeft dit niet dat lijkt mij een stuk zuiniger.

Daphne2810 22-04-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

Wij zijn tot op heden erg tevreden over de Atag a244ec. De ketel is stil en zuinig in gebruik. De service vanuit Atag is prima.

DickSchrama 18-01-2014
Geschreven voor: ATAG A244EC

De ketel bevalt tot nu toe prima.
De (gratis) bijgeleverde thermostaat is niet zo gebruiksvriendelijk. Verschillende funties onder een knop.Daarvoor gebruik je de thermostaat te weinig.

olivierbos349 22-11-2013
Geschreven voor: ATAG A244EC

Buitengewoon geruisloos.Over het werkelijke gasverbruik kunnen wij nog niets zeggen, omdat wij deze ketel nog geen winter in
gebruik hebben.

rubenvoogd 25-10-2013
Geschreven voor: ATAG A244EC

Prima ketel, geruisloos, veel warm water, snel op temperatuur en gemakkelijk in gebruik. De bediening is ook zeer eenvoudig.

John van Drunen 20-05-2013
Geschreven voor: ATAG A244EC

Had hiervoor een Agpo HMC 23 , met een kleine ingebouwde boiler, maar na 13 jaar tijd voor iets anders,en na diverse reviews besloten deze ketel te nemen.Voordeel hij is meer dan de helft kleiner en stiller. Mijn eerste indruk is dat het ,zoals verwacht wat langer duurt voordat er heet water uit de kraan komt, en ik het het idee heb dat het langer duurt voordat de ruimtes op temperatuur zijn.De kamer thermostaat heeft alle mogelijkheden, maar dat er geen verlichting op zit is bijzonder irritant.Over het gasverbruik is eigenlijk nog weinig te zeggen, en met deze heel lange winter, ook moeilijk te vergelijken met andere jaren

Hennie van der Meiden 02-03-2013
Geschreven voor: ATAG A244EC

In januari 2013 is de ATAG A244EC bij op zolder, tevens onze slaapkamer, geinstalleerd. Het is een hele fijne stille ketel die ook in eco stand snel warm water geeft.

Het lijkt me een zeer zuinige ketel, omdat de modulerende werking vna de ketel goed lijkt te werken (en de gasmeter hoor ik veel minder hard draaien). Maar dat kunnen we pas na een tijdje concluderen.

Van binnen lijkt het trouwens een mooie italiaanse motor

Olga 26-11-2016

Geachte, het is nu bijna vier jaar na uw review, is de gasrekening inderdaad gedaald of viel het tegen? Hoe is uw ervaring nu na deze jaren?
Bedankt, met vr groet Olga

guido_tolboom 21-02-2013
Geschreven voor: ATAG A244EC

fijne ketel veel warm water per minuut en snel warm in huis geen omkijken naar na de installatie heb ik er nog niets mee hoeven te doen