ATAG A244EC - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
14 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 40 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

hollenberga 02-10-2015 Product kwartaal in bezit

De plaatsing van een ATAG A244EC, na 14 jaar een Vaillant HR-ketel te hebben gehad, is mij goed bevallen.
De Vaillant HR-ketel heeft altijd goed gefunctioneerd, op problemen met de driewegklep na. Ook de warmtewisselaar begon kuren te vertonen.
Blij met de nieuwe ATAG, mede door de gegarandeerde garantie op de bijzondere roestvrijstalen warmtewisselaar en de geruisloosheid, waardoor de aanschaf van deze ketel de doorslag gaf.
Mede door ook de compactheid van deze ketel hoop ik de eerstvolgende 15 jaar en goed product op zolder te hebben hangen

hollenberga 21-01-2016

Heb de ketel nu enkele maanden. Werkt perfect, maar nog steeds problemen met de thermostaat, de ATAG-One, deze werkt meer af dan toe, of helemaal niet, zodat je hem met de hand weer moet bedienen.
Werking van de ketel gaat als een zonnetje.

Officiele reactie van ATAG Verwarming 22-01-2016

Beste heer/mevrouw hollenberga, fijn om te horen dat uw ATAG cv-ketel u goed bevalt maar vervelend om te horen wat betreft uw ATAG One. Heeft u de situatie al aan uw installateur voorgelegd? Indien hij/zij de situatie niet opgelost krijgt, kan ATAG Verwarming ingeschakeld worden op verzoek van uw installateur. Uw installateur is altijd uw eerste aanspreekpunt aangezien deze de totale installatie hoogstwaarschijnlijk heeft aangelegd. Met vriendelijke groet, ATAG Verwarming Nederland BV, Webcare team.

Kolk 27-05-2016 Product kwartaal in bezit

Zeer goede keus!

We hebben de ketel nu een paar maanden en zijn zeer tevreden. De ketel kan het makkelijk aan om snel het bad met warm water te vullen en daarna warm te douchen. Maakt bijna geen geluid en de Atag One is makkelijk te bedienen via de iPhone. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Sterretje70 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Snel, geluidloos en super zuinig! Mijn vorige cv ketel was oud en maakte veel herrie. Op zoek gegaan naar een nieuwe en heel blij met de nieuwe Atag. Installatie prima verlopen en de nieuwe smart thermostaat werkt prima.

Valckx 29-01-2016 Product paar weken in bezit

Super ketel. Voorzien van rvs binnenwerk dus minder onderhoud. Verder mooi afgewerkt en zeer stil en zuinig

cenf2010 27-11-2014 Product maand in bezit

Nadat de vorige Atag (Blauwe Engel 2) na 17 jaar (uitzonderlijk?) trouwe dienst toch wat eigenaardig gedrag begon te vertonen, op zoek gegaan naar een nieuwe ketel.

Keuzecriteria:
1) de (pakket)prijs
2) het model moet al een aantal jaren op de markt zijn
3) het uiterlijk van de thermostaat (sja, als klant moet je toch ergens op selecteren. De rest ontloopt elkaar niet zo)

Het werd opnieuw een Atag dus. Het model viel bovendien op doordat er een extra warmtewisselaar in zit voor voorverwarming van het tapwater.

Installatie ging prima, de (perfectionistische) monteur mopperde alleen wat over het feit dat de aansluitingen aan de onderzijde niet perfect recht naar beneden wijzen, waardoor het nu net lijkt alsof hij z'n werk niet goed heeft gedaan. Zegt hij, want het valt mij niet op...

Verder was het starten en lopen: de ketel draait als een zonnetje, maakt geen lawaai en voldoet dus prima. Het instellen van de thermostaat werkt niet echt intuïtief, maar met het boekje erbij lukt het prima ("Oooo, werkt het zooo!")

Qua duurzaamheid heb ik een hoog cijfer gegeven ivm de extra warmtewisselaar. De argumenten betrouwbaarheid enzo kan ik uiteraard nog niet beoordelen, maar ik heb goede hoop!

J Hoffman 23-11-2014 Product kwartaal in bezit

Na het stukgaan van mijn zeer oude vailliant (1983) stond ik voor de keuze, kopen,huren of kooplease.

Uiteindelijk gekozen voor een kooplease constructie en in overleg met de Comfort installateurs gekozen voor de Atag A244EC.

De ketel is zeer gebruikersvriendelijk mocht je de temperaturen willen veranderen.

Uiterst stil bij het aanslaan van de verwarming of warm water. Druk en doorstroomsnelheid is perfect. Binnen enkele seconden heet water met voldoende druk!

marckr 23-09-2014 Product kwartaal in bezit

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van deze CV-ketel. Het voortraject van de offerte en de installatie door het bedrijf was zeer kundig en professioneel.

Dan de ketel zelf, ben tot op heden vol lof. De warm - waterkracht (druk) is voelbaar meer geworden, een plezier met het onder de douche staan of het bad vol te laten lopen. Ook zeer snel warm water, want constant blijft.

Mijn ketel hangt op zolder. Voorheen hoorde ik mijn oude ketel enorm goed. Nu is het geruisloos, hoor niets meer! Ook als ik in de ruimte ben waar deze hangt,zeer geluidsarm.

En voor wat het waard is, mooi design.

Al met al een goede techniek, waar voor het geld.

bart2012 08-10-2012 Product jaar of meer in bezit

1,2
Heb deze vorig jaar laten plaatsen. Niets dan problemen ermee. Printplaat kapot gegaan, lekkages, geen warm water (fijn als je net wilt douchen). Herrie maken is voor dit apparaat ook niet onbekend. Heb al 5 keer een monteur langs gehad.
En de gasrekening is gestegen sinds ik deze heb vervangen!! Ik had een oude Nefit Ecomline die was veel zuiniger, mijn volgende wordt dus weer een Nefit.

Vleeg 12-04-2016

Ik heb deze ketel in juni 2015 laten plaatsen. Tot mijn schrik ik mijn gasverbruik met 1/3 gestegen vergeleken met vorige jaren ( met oude HR ketel) Gezien de zachter winter die wij nu achter de rug hebben, had ik verwacht dat mijn verbruik minder zou zijn. Helaas. Voor mij geen aanrader.

Wlaan 14-04-2016

Vreemd verhaal tov. onze oude Nefit Hr ketel is bij ons het verbruik met 25% afgenomen. Bijkomend voordeel van de Atag is dat hij maar 1x in de twee jaar geserviced hoeft te worden.....!

Anoniem 23-09-2015 Product paar weken in bezit

De ketel is tov van mijn vorige ketel fluisterstil, zo te zien is hij perfect geproduceerd waarbij ik ervan uit ga dat hij technisch ook zo goed is als dat hij ervan buiten uitziet.

jacobrouwer 25-01-2015 Product half jaar in bezit

het is een makkelijk te installeren ketel voor de doe het zelfer, en de ketel is zéér zuinig in het verbruik van gas.
ook het warm water is meer dan ruim voldoende.

Fam uit Eindhoven 16-01-2015 Product maand in bezit

Ik was erg gewend aan/handig met onze vorige ketel; een Atag "blauwe engel', maar ik moet zeggen... Deze lijkt wel wat voordelen te hebben. Hij is veel stiller, neemt minder ruimte in aan de muur en het water (van douche en kranen) is sneller warm. Veel meer kan ik er niet over zeggen, aangezien we hem pas een maand hebben.

Avelon 30-09-2014 Product kwartaal in bezit

Deze ketel is klein van formaat en maakt weinig geluid. De woningbouw vereniging waar ik huur heeft hem uitgekozen, dus die weten wel wat een goede cv-ketel is.

Ik heb hem nu een paar maanden en er zijn geen problemen.

miek2801 24-09-2014 Product kwartaal in bezit

Deze ketel maakt weinig lawaai en de druk is aanzienlijk hoger dan bij mijn vorige ketel. Daarnaast krijg ik zeer snel warm water.

Poehee 07-09-2014 Product kwartaal in bezit

c.v. ketel werkt goed en geeft zeer vlug en veel warm water, ik ga er vanuit dat de c.v. ketel, doormiddel van de dubbele warmtewisselaar, zeer zuinig is, kamerthermostaat werkt gemakkelijk en is duidelijk, hij maakt wel wat herrie, onze vorige ketel was stiller, kortom: tevreden!

JokeBaptist 06-09-2014 Product kwartaal in bezit

De ketel is bijna geruisloos. Hoe zuinig de ketel is weet ik nog niet. Het water is snel heet en de verwarming wordt ook direct warm. Verder is het een mooie kleine ketel. Mijn vorige ketel was een enorm bakbeest. De ketel slaat ook niet voortdurend aan om het water in een reservoir te verwarmen. Deze ketel heeft dit niet dat lijkt mij een stuk zuiniger.

Daphne2810 22-04-2014 Product kwartaal in bezit

Wij zijn tot op heden erg tevreden over de Atag a244ec. De ketel is stil en zuinig in gebruik. De service vanuit Atag is prima.

DickSchrama 18-01-2014 Product maand in bezit

De ketel bevalt tot nu toe prima.
De (gratis) bijgeleverde thermostaat is niet zo gebruiksvriendelijk. Verschillende funties onder een knop.Daarvoor gebruik je de thermostaat te weinig.

olivierbos349 22-11-2013 Product kwartaal in bezit

Buitengewoon geruisloos.Over het werkelijke gasverbruik kunnen wij nog niets zeggen, omdat wij deze ketel nog geen winter in
gebruik hebben.

rubenvoogd 25-10-2013 Product kwartaal in bezit

Prima ketel, geruisloos, veel warm water, snel op temperatuur en gemakkelijk in gebruik. De bediening is ook zeer eenvoudig.

John van Drunen 20-05-2013 Product paar dagen in bezit

Had hiervoor een Agpo HMC 23 , met een kleine ingebouwde boiler, maar na 13 jaar tijd voor iets anders,en na diverse reviews besloten deze ketel te nemen.Voordeel hij is meer dan de helft kleiner en stiller. Mijn eerste indruk is dat het ,zoals verwacht wat langer duurt voordat er heet water uit de kraan komt, en ik het het idee heb dat het langer duurt voordat de ruimtes op temperatuur zijn.De kamer thermostaat heeft alle mogelijkheden, maar dat er geen verlichting op zit is bijzonder irritant.Over het gasverbruik is eigenlijk nog weinig te zeggen, en met deze heel lange winter, ook moeilijk te vergelijken met andere jaren