Ferroli BlueSense 5 HR combiketel met A-label pomp 6 6-28 9 kW CW5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ferroli BlueSense 5 HR combiketel met A-label pomp 6 6-28 9 kW CW5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Feen 12-10-2019

Top kwaliteit

Ik sinds 2 jaar 3 van deze ketels in gebruik.
Geen omkijken naar.
Veel en snel warm water en snel op temperatuur

Pluspunten

• Waar voor je geld

Fam de Graaf 24-06-2017

Nog steeds heel tevreden

Ik heb nu de nieuwe ketel enkele maanden en ben nog steeds zeer tevreden. Zie ook mijn andere review. Met name het feit dat de ketel geen driewegklep heeft is voor mij belangrijk. Ferroli heeft namelijk een twee-in-één warmtewisselaar: buis-in-buis, van RVS en hierdoor geen driewegklep. Ik had hiervoor ook een Ferroli die ik naar volle tevredenheid heb gebruikt voor 11 jaar. In de zomer gebruik ik de ketel weinig en heb hem ook op eco stand staan zodat niet het water warm blijft en je nog meer kunt besparen ik vind het water altijd snel genoeg warm en soms is het slim wat zaken als voor-wassen en douchen te combineren om snel warm water te hebben. Ook al wordt hij bijna nooit aanbevolen door installateurs, omdat ze er naar mijn idee te weinig aan verdienen of te weinig aan kunnen sleutelen, vind ik het een goede keuze al 12 jaar lang.

Pluspunten

• Stil
  • Compact
  • Zuinig
  • Betrouwbaar
  • Comfortable

Weergavenaam 23-04-2017

Compact, stil en snel

Toegegeven: we hebben de ketel slechts enkele maanden en het is niet eerlijk om een nieuwe ketel te vergelijken met een 'projectketel' van Vailliant die bijna versleten was. Daarom kan ik alleen de overwegingen meegeven en wellicht later de ervaringen opsommen.
Lees de uitspraak over duurzaamheid dus met beleid.

De keuze moest gemaakt worden tussen de ketels van Intergas, Atag en Ferroli. Zeer uiteenlopend en in eerste instantie was Ferroli niet eens meegenomen. De ervaringen met een eerdere Atag Enigma waren gemengd, deels omdat het onderhoudsbedrijf er geen verstand van had. Dus net als een auto: onderhoud bepaalt mede de kwaliteit.
Het aantrekkelijke aan de Intergas was de prijs en de twee-in-een warmtewisselaar waardoor één bron van storingen, de driewegklep, vervalt. Echter: de reviews van Intergas lieten een kwaal zien: hard tikken. Kennelijk moet dit worden opgelost door gebruik van speciaal vet omdat metalen met een verschillende uitzettingscoefficient worden gebruikt. Voor mij een lapmiddel...

Ferroli heeft ook een twee-in-één warmtewisselaar: buis-in-buis, van RVS.
Dus ook hier geen driewegklep.

Wat mij verbaasde is dat het lijkt of veel installateurs met een boog om het merk zijn gaan lopen. Wat mij duidelijk is geworden is dat dat deels uit negatieve ervaringen is, uit het verleden. De huidige ketels schijnen erg goed te zijn en ook dat zag ik terug in de reviews van Ferroli.
Kennelijk heeft de ketel maar vier bewegende delen. De warmte is dankzij het moduleren prima te regelen. Warm water kent hij niet: het water is heet en dat is prima!

Reputatie komt te voet en gaat te paard.
De tijd dat een Alfa Romeo in de folder al roestte (Alfasud) ligt ook al ver achter ons.
Ik heb er vertrouwen in dat Ferroli een prima produkt heeft afgeleverd.
Er is nu niets wat mij op het tegendeel duidt.

Pluspunten

• Compact
  • (Relatief) licht
  • Erg stil
  • Tapwater is heet

Minpunten

• Geen minpunten gevonden

Fam de Graaf 06-03-2017

Perfecte ketel, waar voor zijn geld en heerlijk comfortable

Ik heb dit product gekozen omdat ik eerder ook naar volle tevredenheid en zonder onderhoudscontract gebruik heb gemaakt van Ferroli. Hij heeft geen 3 weg klep en volgens mij weinig storingen ik heb geen enkele gehad en het noodzakelijke onderhoud is erg makkelijk. Heerlijke zuinige comfortabele ketel.

Pluspunten

• Prijs
  • Comfort
  • Afmetingen
  • Betrouwbaarheid
  • Eenvoudig in gebruik en onderhoud

Minpunten

• Nog geen enkele