Nefit HRC 30 - Reviews

Gaskeur CW klasse
30 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit HRC 30 op Kieskeurig.nl.

Topal, S. 12-04-2018

Nefit Trendline II HRC30 CW5

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Heb de mogelijkheid gekregen om mijn Topline Aquapower uit 2008 te mogen inruilen met € 600,- cashback actie en nog eens een bedrag van € 100,- en € 50,- als ik een Easy thermostaat zou aanschaffen. En zo heb ik het ook geregeld en heb in zijn totaliteit € 750,- cashback ontvangen plus een nieuwe ketel, GEWELDIG.
Zo stil als een muis, zo krachtig als een leeuw.

Pluspunten

• Zeer stil

Arnold 22-07-2018

Beste
Waar krijg je de mogelijkheid een oude nefit in te ruilen met zo,n goede deal?
Gr arnold

J. Severein 02-04-2018

Hoog Gas verbruik. Geen echt heet water.

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Op 12 januari 2018 heb ik mijn 25 jaar oude NEFIT HR Combi 32 ketel laten vervangen door een Trendline HRC 30/CW5 II. Dit zou ons, volgens advertentie en installateur, zo'n 200 euro per aan gas besparen. Maar helaas, hadden we dit maar nooit gedaan. Middels een "slimme" meter kan ik het verbruik goed monitoren en ligt het gas verbruik zo'n 50 % hoger. Op jaarbasis ben ik nu zo'n 400 euro duurder uit! Begrijp er maar weinig van. Ketel is door de installateur afgeregeld op 15 kW / 60 graden en noemt ons "hoge" verbruik een "normaal" verbruik. De vorige ketel had een ingebouwde boiler van 30 liter. Direct heet water. Deze ketel heeft geen boiler meer. Duurt lang voordat het water op temperatuur is. Temperatuur van het water in ingesteld op Hot/60 graden maar veel warmer als 40 graden wordt het water niet. Goed om te douchen maar niet geschikt voor de afwas.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Hoog gasverbruik
  • Geef echt heet water
  • Onduidelijke handleiding t.a.v. afregelen
  • Moduline Easy thermostaat.

Nefit Consumentenservice 05-04-2018

Geachte heer/mevrouw Severein,

Vervelend dat uw toestel niet doet wat hij moet doen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. We kunnen op afstand geen conclusies trekken, maar we hebben het vermoeden dat het gasblok van uw toestel niet goed is afgesteld. We komen daarom ook graag met u in contact om de oorzaak te achterhalen en ervoor te zorgen dat uw TrendLine naar behoren werkt! U kan uw installateur vragen contact op te nemen met Nefit dan kunnen wij onze monteur naar u sturen om het probleem op te lossen.

M. Fransen
Consumentenserice Nefit

Ron 07-10-2017

Niet Neftit Waardig

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Wij dachten wat overcapaciteit in huis te halen met een cw5 toestel, maar dat pakt slecht uit. Veel waterverlies doordat de ketel er lang over doet om heet water te leveren. Tevens is de warmwater temparatuur niet constant. Het is net of er telkens een kop ijswater van bovenaf in word gegooid. Blijkbaar weet Nefit van dit probleem, want doet er alles aan om na 3 keer melden in de garantie priode niet te willen komen kijken om dit op te lossen. Na 2 maanden was onze ketel al defect, en is de waterpomp al vervangen, deze was voorheen van metaal (Grundfos) nu van kunststof en van Italiaanse makelij. Samengevat: Het is wellicht een goede ketel, met voor ons een valse start, maar als Nefit er zelf al niet in gelooft, door de klachten niet serieus te nemen en niet eens de intensie toont dit op te lossen is ons advies, doe het niet. Dit is voor ons de 2e Nefit omdat de 1e zo goed is bevallen, maar daar hebben we tot op heden spijt van.

Pluspunten

• compact
  • mooie thermostaat

Minpunten

• temp warm water niet constant
  • slechte service Nefit

Harry 04-06-2018

Nefit Trendline hrc

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Ivm de Nefit omruil actie van de huidige “ Topline serie”. Heb ik gekozen voor de Trendline.
Ten eerste valt je gelijk op dat de ketel een wel heel mooi compacte maat heeft.
Verder vertelde mij de monteur dat dit op het moment een van de beste ketels is.
Er zit verder een mooi verlicht display op.
Met ook de nodige gebruiksvriendelijke instelllingen. Je kan voor een Eco stand (zuinig kiezen) of voor een snelle stand dan verbruikt de ketel iets meer , en is het tapwater ook sneller terplekke.
Verder vindt ik dat het water een stuk heter is dan de Topline voorheen met dezelfde instellingen.
Ook de verwarming werkt perfect, de radiatoren zijn snel op warmte.
Al bij al vindt ik dat ik een goede keus gemaakt heb. En raad deze ketel dan ook aan.

Pluspunten

• Compact
  • Snel op temperatuur tapwater en verwarming
  • Gebruiksvriendelijk , en overzichtelijk display

Harry 22-09-2018

Na nu dik 4 mnd in gebruik nog steeds dik tevreden.
Erg stil
Snel heet water

E.Berends 16-07-2017

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Het is een mooi stukje techniek de wissellaar uit één stuk, de verwarming werkt prima toch nog weer iets zuiniger dan mijn vorige cv ketel nefit turbo. Geeft voldoende warmwater (cw5)duurt alleen wat langer als je een boiler gewent bent, nadeel vind ik dat het warme water erg gauw afkoelt en je de temperatuur niet hoger dan 60 graden kunt zetten. (Afwaswater gauw koud.)Als het 65 graden was geweest merkte je dat meteen, want dat koelt iets minder snel af.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• warmwater

Josef 28-12-2016

bediening

Geschreven voor: Nefit HRC 30

De bediening van de CV via de app is perfect. Je kunt de temperatuur in je huis op een eenvoudige manier van waar je ook bent (bijvoorbeeld in het buitenland op vakantie) aanpassen en ook de verbruik controleren. Ook vind ik de infromatie op de app van het verbruik zeer duidelijk weergegeven.

Taco 12-12-2018

Zeer compact en stil

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Onze Topline na ruim elf jaar trouwe dienst met de cash-back actie van Nefit ingeruild voor een Trendline II HRC 30.
De ketel is een stuk compacter en stiller dan z'n voorganger.

Installeren was simpel omdat alle leiding aansluitingen op de zelfde plek zitten, dus Topline eraf en Trendline erop. Alleen was er een kleine aanpassing van het rookgas afvoerkanaal nodig.

Ook gelijk de Easy thermostaat erbij aangeschaft, zeer handig!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te installeren

Reijer Haremaker 08-12-2016

compact

Geschreven voor: Nefit HRC 30

warmwater verlies. duurt te lang. in dit opzicht zeker geen verbetering met oude combi ketel van hetzelfde merk

Willemijntje 06-03-2018

Doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Wij hebben in 2008 de Nefit Topline aangeschaft, wat achteraf een foute ketel bleek te zijn, eerst gingen de hydroblokken lekken, zijn toen gratis vervangen door Nefit, toen moesten er nieuwe branders in en was er sprake van dat de ketel brandgevaarlijk zou kunnen zijn, wij hebben toen van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 700 euro en een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 laten plaatsen, en wij vinden het een goeie ketel, teneerste geeft deze meer water per minuut en als je beneden af staat te wassen komt er gelijk gloeiend heet water naar beneden, door de comfort instelling die in de ketel zit, de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goeie ketel en het aanschaffen meer als waard.

Pluspunten

• gelijk gloeiend heet water
  • fluisterstil

Minpunten

• nog geen minpunten

Weeda 25-11-2017

Nefitketel

Geschreven voor: Nefit HRC 30

De ketel is geplaats en ik merk gelijk hoe geluidsvrij de ketel is. De watertemperatuur is prima. Ik merk een lager verbruik, dat goed is voor mijn portemonnee.
Verder constateer ik geen verschil in de tijd dat het water sneller warmer wordt. De waterdruk is ook niet veranderd. De waterdruk is niet hoog. Ik nu weet of dit met de ketel te maken heeft. Daar zou ik meer informatie over willen. Ik verwacht nog lang plezier van de ketel te hebben, zonder problemen.

Pluspunten

• compacte ketel
  • geluidsvrij
  • kwaliteit/prijs verhouding goed

Minpunten

• waterdruk??

PvL 11-08-2017

Zeer stille cv ketel

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Betrouwbare compacte cv ketel, overzichtelijk en eenvoudig in te stellen. Veel stiller dan de vorige Nefit.

Pluspunten

• compact
  • erg stil
  • betrouwbaar en bekend a-merk
  • overzichtelijk en eenvoudig menu
  • kan ook op ander ( bio) gas branden

Irene 03-10-2016

Doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Tja wat moet je schrijven over een ketel? Hij is mooi compact, doet het en maakt geen lawaai. Warm huis en warm water. Heb de energierekening nog niet gecheckt, maar hij hoort ook zuinig te zijn. Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Compact

Jac Luijpen 02-10-2016

Bron van warmte

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Voldoet prima, ruim voldoende capaciteit voor verwarming en warmwatervoorziening, zuinig in gebruik en snelle en degelijke service bij de installatie van de ketel

Pluspunten

• Compact en geluidsarm
  • Snelle warmwaterlevering
  • Prima prijs kwaliteitsverhouding
  • Accurate en nette installateur

Minpunten

• Nog niet ontdektnstallateur

Remmie 07-03-2019

Top product: degelijk, stil en veel instelmogelijkheden

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Mooi compact en degelijk apparaat met uitstekende instelmogelijkheden. Je kan het vermogen terugzetten (grofweg 2kw per radiator die begruikt wordt) om energie te besparen.Twee automatiche ontluchting systemen maakt een externe overbodig. Super stil systeem. Voldoende waterdruk tov boiler systeem.

Pluspunten

• Degelijk
  • Zuinig
  • Instelmogelijkheden
  • Twee ontluchtingsystemen

Henk 27-01-2019

Matig warm water

Geschreven voor: Nefit HRC 30

TrendLine HRC25 CW4 II, HRC30 CW5 II, Afgelopen zomer laten plaatsen. Voor het verwarmen van de woning is het toestel perfect. Helaas … veel waterverbruik als je warmwater tapt. Het duurt erg lang voor het warmwater op temperatuur is en het wordt niet warmer dan zo'n 38 graden in de winter. Om te douchen is het net aan, en voor afwaswater / dweilwater etc. echt onvoldoende.

Pluspunten

• Verwarming
  • klein

Minpunten

• veel waterverbruik voor warm water tappen
  • lauw afwaswater

Wilma Bogaard 17-11-2018

CV lekte erg bij installatie

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Ivm aanschaf Nefit warmtepomp, ook CV ketel vernieuwd (oude deed het nog prima, maar 17 jaar oud). Ketel lekte erg, daardoor dag langer in de kou. Gelukkig door installateur netjes opgelost, maar al met al geen goed gevoel over, je zou toch denken dat zoiets in de fabriek getest wordt.

Pluspunten

• Werkt nu goed

Minpunten

• Lekkage niet bij levering opgemerkt

PJM van der Woude 14-08-2018

Nefit Topline omgeruild voor Nefit Trendline

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Onlangs op advies van mijn CV installateur mijn Nefit Topline ketel omgeruild voor Nefit Trendline. Dit in verband met aanhoudende problemen met de Topline ketel, die overigens al wel 11 jaar oud was en waarvan het binnenwerk al helemaal vernieuwd was. Kon aanspraak maken op 600 euro retour en dat is netjes en vlot verlopen. De nieuwe ketel is stil en doet niet onder voor de Topline ketel qua prestaties.

Pluspunten

• Geluidsarm en relatief kleine behuizing

Resel 06-04-2018

Veel compacter, zeker zo goed

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Ik had de topline en die heeft ons nooit in de kou gezet maar de verhalen maakte ons toch niet blij. Dus ingeruild.. zou 6 weken kunnen duren maar was heel snel voor elkaar. De nieuwe werkt als een zonnetje en kan weer door tot 2050.

Gerry van Rijt 07-05-2019

Van Top naar Trend

Geschreven voor: Nefit HRC 30

Na 11 jaar de topline zonder problemen te hebben gehad hebben wij een brief ontvangen van onze installateur dat het toestel of een nieuwe brander moest hebben of dat we ook konden kiezen voor een nieuw toestel met een inruilactie. Dus gekozen voor de Trendline Hrc 30. Blij dat we dit gedaan hebben en weer vol goede vertrouwen de toekomst in kunnen gaan.
Daarom willen we dan ook Nefit en Verwarming Service Beerents bedanken voor dit goede advies en afwikkeling.

Pluspunten

• Snel en veel warm water
  • Werkt perfect met twee kranen warm water

Nefit zonneboiler 1.8 / Grundfos 21-04-2019

zonneboiler werkt misschien wel, de Grundfos na 4 jaar stuk

Geschreven voor: Nefit HRC 30

De Nefit Zonneboiler doet het, maar het apparaat wat de warmte van de panelen omzet naar de boiler zelf ging snel stuk. Niet meer te repareren. De enige manier omdat te toetsten is door een paar keer aan/uit te doen... en tsja.. dan zit er op dat onderdeel ook maar 2 jaar garantie. Nu hij het niet meer doet zie ik niet zo veel verschillen in de resultaten die mijn energieleverancier maandelijks stuurt. Dat kan ook komen omdat vorige jaar een strengere winter was.
Áls hij het doet, biedt het denk ik redelijk warmtecomfort e.d.