Nefit Trendline II HRC 30 CW 5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
17 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Reijer Haremaker 08-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

compact

warmwater verlies. duurt te lang. in dit opzicht zeker geen verbetering met oude combi ketel van hetzelfde merk

Irene 03-10-2016 Product paar maanden in bezit

Doet wat hij moet doen

Tja wat moet je schrijven over een ketel? Hij is mooi compact, doet het en maakt geen lawaai. Warm huis en warm water. Heb de energierekening nog niet gecheckt, maar hij hoort ook zuinig te zijn. Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Compact

Jac Luijpen 02-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Bron van warmte

Voldoet prima, ruim voldoende capaciteit voor verwarming en warmwatervoorziening, zuinig in gebruik en snelle en degelijke service bij de installatie van de ketel

Pluspunten

• Compact en geluidsarm
  • Snelle warmwaterlevering
  • Prima prijs kwaliteitsverhouding
  • Accurate en nette installateur

Minpunten

• Nog niet ontdektnstallateur

E.Berends 16-07-2017 Product paar weken in bezit

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Het is een mooi stukje techniek de wissellaar uit één stuk, de verwarming werkt prima toch nog weer iets zuiniger dan mijn vorige cv ketel nefit turbo. Geeft voldoende warmwater (cw5)duurt alleen wat langer als je een boiler gewent bent, nadeel vind ik dat het warme water erg gauw afkoelt en je de temperatuur niet hoger dan 60 graden kunt zetten. (Afwaswater gauw koud.)Als het 65 graden was geweest merkte je dat meteen, want dat koelt iets minder snel af.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• warmwater

Ron 07-10-2017 Product half jaar of langer in bezit

Niet Neftit Waardig

Wij dachten wat overcapaciteit in huis te halen met een cw5 toestel, maar dat pakt slecht uit. Veel waterverlies doordat de ketel er lang over doet om heet water te leveren. Tevens is de warmwater temparatuur niet constant. Het is net of er telkens een kop ijswater van bovenaf in word gegooid. Blijkbaar weet Nefit van dit probleem, want doet er alles aan om na 3 keer melden in de garantie priode niet te willen komen kijken om dit op te lossen. Na 2 maanden was onze ketel al defect, en is de waterpomp al vervangen, deze was voorheen van metaal (Grundfos) nu van kunststof en van Italiaanse makelij. Samengevat: Het is wellicht een goede ketel, met voor ons een valse start, maar als Nefit er zelf al niet in gelooft, door de klachten niet serieus te nemen en niet eens de intensie toont dit op te lossen is ons advies, doe het niet. Dit is voor ons de 2e Nefit omdat de 1e zo goed is bevallen, maar daar hebben we tot op heden spijt van.

Pluspunten

• compact
  • mooie thermostaat

Minpunten

• temp warm water niet constant
  • slechte service Nefit

PvL 11-08-2017 Product paar maanden in bezit

Zeer stille cv ketel

Betrouwbare compacte cv ketel, overzichtelijk en eenvoudig in te stellen. Veel stiller dan de vorige Nefit.

Pluspunten

• compact
  • erg stil
  • betrouwbaar en bekend a-merk
  • overzichtelijk en eenvoudig menu
  • kan ook op ander ( bio) gas branden

Stephan Klever 27-07-2017 Product paar weken in bezit

Energiezuinige, stille en krachtige CV-ketel !

De Nefit Trendline II CV-ketel is zijn tijd ver vooruit! Met bewezen Nefit en Bosch technologie aan boord en uiteraard een goede service en garantie!
Een aanrader voor iedereen die 15 jaar van kwaliteit en gemak wilt genieten!

Pluspunten

• Krachtige ketel
  • geruisloos

Marcel 12-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Matige kwaliteit

Nu 2 jaar in gebruik ketel en Nefit easy thermosstaat, ik kan alleen maar zeggen DOE HET NIET. Verwarmen doet de ketel wel, vergelijkbaar met de 15 jaar oude ketel die we hier voor hadden. Warmwater voorziening is ronduit slecht. Temperatuur is niet constant, nu al kostbare reparaties gehad door kapotte flowsensor, (is bekend Nefit probleem google er maar eens op) Garantie en service worden door Nefit niet verleend. Wel door installateur maar ja met voorrijkosten en 2 x terugkomen (1 keer diagnose, 1 keer onderdelenplaatsen) ben je voor ieder wissewasje minimaal 200 eur verder. Volgende keer een ketel waar wel garantie op zit.

Pluspunten

• klein formaat

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Garantie/service wordt niet geleverd

Paul 06-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Compacte ketel en met mooie Nefit Easy thermostaat

Een half jaar geleden onze tweede Nefit laten installeren: de Trendline II. Mooi compact apparaat. De gratis bijgeleverde Nefit Easy is een fijne, makkelijk met de smartphone te programmeren thermostaat. Wat tegenvalt in vergelijking met de vorige ketel, die een ingebouwde boiler had, is de warm-water-voorziening: de watertemperatuur is nogal onregelmatig. Verder tot nu toe geen klachten

Pluspunten

• compact
  • stil
  • goede thermostaat

Minpunten

• onregelmatige temperatuur warm water

Geen idee wat een weergavenaam is. 18-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Een jaar verwarmen met Nefit Trendline II HRC30 CW5.

Na een jaar stoken met een Nefit Trendline II HRC 30 CW5 is het gasverbruik 945 kub.m . De klokthermostaat gaat om 7.45 van nacht naar dagwaarde = 20 graden. ''s Avonds om 22.30 gaat de nachtwaarde in= 17 graden. Woning: rijtjeshuis tussen buren.
Douchen met overvloedig water dankzij CW5 .
Nadeel: De klokthermostaat Moduline 2000 isnogal ingewikkeld maar na goede afstelling gaat alles vanzelf . Wij zijn tevreden.

Pluspunten

• Storingsvrij
  • Zuinig met gas.

Minpunten

• Klokthermostaat nogal ingewikkeld.

Bult 02-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

compact

We hebben ruim een jaar geleden onze oude Nefit ketel vervangen door de trendline HRC 30 CW5. De installatie is vakkundig verricht door fa. Feiken: aansluiting afvoerkanalen gecontroleerd ivm koolmonoxide en extra afsluitkranen gemonteerd. De ketel is veel compacter en dat scheelt kastruimte: ook het eventueel bijvullen (nog niet nodig geweest) is veel simpeler. Nadeel ondervonden we van het aanbod van warm water zowel boven als beneden. Het duurt langer, terwijl er niets gewijzigd is. Jammer.

Pluspunten

• compact

Minpunten

• transportsnelheid van warm water

Linda 22-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Compacte, stille ketel.

Wij hebben de cv ketel nu een jaar en zijn er zeer tevreden over. Hij is geruisloos en compact. Zeer makkelijk te bedienen. Zelf water bijvullen is ook eenvoudig.

Marlenneke 28-12-2016 Product paar maanden in bezit

Heel stil....

De oude ketel was 34 jaar in gebruik en omdat de geiser (na 34 jaar) defect was gegaan heb ik deze keer een combiketel gekozen. Deze ketel neemt weinig plaats in en maakt nauwelijks geluid.
Over verbruik kan ik nog niets zeggen

Pluspunten

• redelijk klein
  • stil

Josef 28-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

bediening

De bediening van de CV via de app is perfect. Je kunt de temperatuur in je huis op een eenvoudige manier van waar je ook bent (bijvoorbeeld in het buitenland op vakantie) aanpassen en ook de verbruik controleren. Ook vind ik de infromatie op de app van het verbruik zeer duidelijk weergegeven.

Bram 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Warmwaterlijn

De CV is prima. De warmwaterlijn in combinatie met de CV vind ik ronduit slecht. Als er warm water wordt getapt doet de CV het niet. Het heet water is niet echt heet water.

Moderne cv ketel 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Stille, compacte ketel

In eerste instantie gekozen voor Nefit Trendline om zijn compacte afmeting. Zodoende paste de ketel mooi in kast op zolder. Daarnaast moest hij stil zijn omdat de ketel naast een slaapkamer zit. Nou, stil is hij zeker. Je hoort hem nauwelijks. In combinatie met de Easy thermostaat ben je klaar voor de toekomst. Erg gebruiksvriendelijke bediening. Wel hoop ik dat de ontwikkeling van de Easy verder gaat. BV douchefunctie werkt maar éénmalig en moet je weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• Compact

Angelique 06-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Fijne Ketel

Toen ik dit huis kocht hing er al een combiketel maar als deze vervangen moest worden zou het een Nefit worden. Wat ben ik blij met mijn nieuwe ketel. Heerlijk warm water met een goede druk. Huis super snel warm. Bad en douche tegelijk. Super! Ik zou hem iedereen aan raden. Voor mij alleen nog maar een Nefit

Richard 05-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Probleemloos

Gemonteerd en inbedrijfstelling . Daarna lekker warm in huis en geen enkele storing of probleem. Super makkelijke bediening en regeling

Pluspunten

• Probleemloos
  • Bexieningsgemak

Ger Hummel 03-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Compact

Compact, betrouwbaar, geruisloos en energiebesparend. Topproduct als combiketel en nog redelijk geprijsd ook.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • energiebesparend

Geert n 30-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit trendline w5

Het is een zeer compacte stile zuinige ketel
En in samenwerking met een easy een zeer plezierige cv ketel goed voor warmte genot in huis en voor de portomonee