Nefit Trendline II HRC 30 CW 5 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
17 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Topal, S. 12-04-2018

Nefit Trendline II HRC30 CW5

Heb de mogelijkheid gekregen om mijn Topline Aquapower uit 2008 te mogen inruilen met € 600,- cashback actie en nog eens een bedrag van € 100,- en € 50,- als ik een Easy thermostaat zou aanschaffen. En zo heb ik het ook geregeld en heb in zijn totaliteit € 750,- cashback ontvangen plus een nieuwe ketel, GEWELDIG.
Zo stil als een muis, zo krachtig als een leeuw.

Pluspunten

• Zeer stil

J. Severein 02-04-2018

Hoog Gas verbruik. Geen echt heet water.

Op 12 januari 2018 heb ik mijn 25 jaar oude NEFIT HR Combi 32 ketel laten vervangen door een Trendline HRC 30/CW5 II. Dit zou ons, volgens advertentie en installateur, zo'n 200 euro per aan gas besparen. Maar helaas, hadden we dit maar nooit gedaan. Middels een "slimme" meter kan ik het verbruik goed monitoren en ligt het gas verbruik zo'n 50 % hoger. Op jaarbasis ben ik nu zo'n 400 euro duurder uit! Begrijp er maar weinig van. Ketel is door de installateur afgeregeld op 15 kW / 60 graden en noemt ons "hoge" verbruik een "normaal" verbruik. De vorige ketel had een ingebouwde boiler van 30 liter. Direct heet water. Deze ketel heeft geen boiler meer. Duurt lang voordat het water op temperatuur is. Temperatuur van het water in ingesteld op Hot/60 graden maar veel warmer als 40 graden wordt het water niet. Goed om te douchen maar niet geschikt voor de afwas.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Hoog gasverbruik
  • Geef echt heet water
  • Onduidelijke handleiding t.a.v. afregelen
  • Moduline Easy thermostaat.

Nefit Consumentenservice 05-04-2018

Geachte heer/mevrouw Severein,

Vervelend dat uw toestel niet doet wat hij moet doen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. We kunnen op afstand geen conclusies trekken, maar we hebben het vermoeden dat het gasblok van uw toestel niet goed is afgesteld. We komen daarom ook graag met u in contact om de oorzaak te achterhalen en ervoor te zorgen dat uw TrendLine naar behoren werkt! U kan uw installateur vragen contact op te nemen met Nefit dan kunnen wij onze monteur naar u sturen om het probleem op te lossen.

M. Fransen
Consumentenserice Nefit

PvL 11-08-2017

Zeer stille cv ketel

Betrouwbare compacte cv ketel, overzichtelijk en eenvoudig in te stellen. Veel stiller dan de vorige Nefit.

Pluspunten

• compact
  • erg stil
  • betrouwbaar en bekend a-merk
  • overzichtelijk en eenvoudig menu
  • kan ook op ander ( bio) gas branden

E.Berends 16-07-2017

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Het is een mooi stukje techniek de wissellaar uit één stuk, de verwarming werkt prima toch nog weer iets zuiniger dan mijn vorige cv ketel nefit turbo. Geeft voldoende warmwater (cw5)duurt alleen wat langer als je een boiler gewent bent, nadeel vind ik dat het warme water erg gauw afkoelt en je de temperatuur niet hoger dan 60 graden kunt zetten. (Afwaswater gauw koud.)Als het 65 graden was geweest merkte je dat meteen, want dat koelt iets minder snel af.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• warmwater

Josef 28-12-2016

bediening

De bediening van de CV via de app is perfect. Je kunt de temperatuur in je huis op een eenvoudige manier van waar je ook bent (bijvoorbeeld in het buitenland op vakantie) aanpassen en ook de verbruik controleren. Ook vind ik de infromatie op de app van het verbruik zeer duidelijk weergegeven.

Reijer Haremaker 08-12-2016

compact

warmwater verlies. duurt te lang. in dit opzicht zeker geen verbetering met oude combi ketel van hetzelfde merk

Irene 03-10-2016

Doet wat hij moet doen

Tja wat moet je schrijven over een ketel? Hij is mooi compact, doet het en maakt geen lawaai. Warm huis en warm water. Heb de energierekening nog niet gecheckt, maar hij hoort ook zuinig te zijn. Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Compact

Jac Luijpen 02-10-2016

Bron van warmte

Voldoet prima, ruim voldoende capaciteit voor verwarming en warmwatervoorziening, zuinig in gebruik en snelle en degelijke service bij de installatie van de ketel

Pluspunten

• Compact en geluidsarm
  • Snelle warmwaterlevering
  • Prima prijs kwaliteitsverhouding
  • Accurate en nette installateur

Minpunten

• Nog niet ontdektnstallateur

Resel 06-04-2018

Veel compacter, zeker zo goed

Ik had de topline en die heeft ons nooit in de kou gezet maar de verhalen maakte ons toch niet blij. Dus ingeruild.. zou 6 weken kunnen duren maar was heel snel voor elkaar. De nieuwe werkt als een zonnetje en kan weer door tot 2050.

Weeda 25-11-2017

Nefitketel

De ketel is geplaats en ik merk gelijk hoe geluidsvrij de ketel is. De watertemperatuur is prima. Ik merk een lager verbruik, dat goed is voor mijn portemonnee.
Verder constateer ik geen verschil in de tijd dat het water sneller warmer wordt. De waterdruk is ook niet veranderd. De waterdruk is niet hoog. Ik nu weet of dit met de ketel te maken heeft. Daar zou ik meer informatie over willen. Ik verwacht nog lang plezier van de ketel te hebben, zonder problemen.

Pluspunten

• compacte ketel
  • geluidsvrij
  • kwaliteit/prijs verhouding goed

Minpunten

• waterdruk??

Harry 04-06-2018

Nefit Trendline hrc

Ivm de Nefit omruil actie van de huidige “ Topline serie”. Heb ik gekozen voor de Trendline.
Ten eerste valt je gelijk op dat de ketel een wel heel mooi compacte maat heeft.
Verder vertelde mij de monteur dat dit op het moment een van de beste ketels is.
Er zit verder een mooi verlicht display op.
Met ook de nodige gebruiksvriendelijke instelllingen. Je kan voor een Eco stand (zuinig kiezen) of voor een snelle stand dan verbruikt de ketel iets meer , en is het tapwater ook sneller terplekke.
Verder vindt ik dat het water een stuk heter is dan de Topline voorheen met dezelfde instellingen.
Ook de verwarming werkt perfect, de radiatoren zijn snel op warmte.
Al bij al vindt ik dat ik een goede keus gemaakt heb. En raad deze ketel dan ook aan.

Pluspunten

• Compact
  • Snel op temperatuur tapwater en verwarming
  • Gebruiksvriendelijk , en overzichtelijk display

Nico M. Aenmeij den Bleker te Gouda 11-04-2018

Flink en goed leesbaar scherm

De Trendline HCR 30 CW 5 is de Mercedes onder de cvketels. Hij is mooi compact en levert uitstekende prestaties. Meer dan voldoende warm water voor zowel de douche als om het bad snel vol te laten lopen. Bovendien is de Trendline aanzienlijk voordeliger in het gebruik omdat hij slechts z'n volle vermogen gebruikt als het echt nodig is. Anders gebruikt deze ketel slechts een deel ervan. Ook een rol speelde dat deze kwaliteitsketel, dankzij een inruil- en cashbackkorting, uiteindelijk slechts € 1.200,-- incl. b.t.w. kostte. Behalve de ketel werd voor dat bedrag ook een kamerthermostaat en een expansievat geleverd! We hebben dus een kwaliteitsketel met in de praktijk bewezen degelijkheid gekregen voor een budgetprijs!! Daar kan iedereen tevreden mee zijn, lijkt mij.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • sterk verminderde kosten
  • betrouwbaar gebleken techniek

ensing 05-04-2018

Nefit Topline 50 CW ?

De oude uit 2008 moest nog voorzien van een brander toen kreeg ik de mogelijk om deze te vervangen voor een nieuwe .
En kreeg van Nefit 600 euro terug .zou wel 6 weken kunnen duren binnen 6 dagen geregeld geweldig Nefit.
Hij voldoet tot nu toe erg goed .
Te vermelden waard de geweldige hulp van Wolvega

J.stuijk 22-03-2018

Zeer goede aankoop

Super tevreden over de nieuwe nefit trendline II HRC 30 CW5 wij zeer tevreden over het goed afhandelen met ons oude Top line

Jos van Ham 20-03-2018

Inruil Nefit Topline voor een Nefit Trendline

Ik heb in 2009 de Nefit Topline aangeschaft. Zoals bekend waren er wat problemen met de warmtewisselaar en de brander maar ook met het hydroblok. Daarom heb ik een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 (meer Bosch onderdelen) laten plaatsen en de oude Toplline ingeruild. Ik heb van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 600 euro voor de oude ketel en 100 euro cash back voor de nieuwe ketel. De trendline is een goede ketel, geeft voldoende warm tapwater per minuut , de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goede ketel.

Pluspunten

• voldoende warm water
  • stil

Willemijntje 06-03-2018

Doet wat hij moet doen.

Wij hebben in 2008 de Nefit Topline aangeschaft, wat achteraf een foute ketel bleek te zijn, eerst gingen de hydroblokken lekken, zijn toen gratis vervangen door Nefit, toen moesten er nieuwe branders in en was er sprake van dat de ketel brandgevaarlijk zou kunnen zijn, wij hebben toen van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 700 euro en een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 laten plaatsen, en wij vinden het een goeie ketel, teneerste geeft deze meer water per minuut en als je beneden af staat te wassen komt er gelijk gloeiend heet water naar beneden, door de comfort instelling die in de ketel zit, de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goeie ketel en het aanschaffen meer als waard.

Pluspunten

• gelijk gloeiend heet water
  • fluisterstil

Minpunten

• nog geen minpunten

wim 07-12-2017

cv ketel

Top aankoop.
Vakkundig en snel geinstalleerd door Installatiebedrijf de Bie uit Merkelbeek.
Geeft snel en zeer warm water op meerder aftappunten tegelijk.
In samenwerking met Nefit Easy thermostaat te programmeren via je mob. en op afstand te bedienen, woning dus al warm als je thuis komt.

Pluspunten

• snel en zeer warm water
  • meerdere aftappunten tegelijk warm water
  • c.v. via je mob. te bedienen
  • geruisloos en compact

E.Berends 05-11-2017

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Stil, compact . Cv werkt goed, warm water temp. aan de lage kant max 60 graden uitstroom bij de ketel, 58 graden voor afwas uit de kraan. Voor de rest goed werkend

Pluspunten

• Compact ruimte besparend
  • erg stil

Minpunten

• warmwater levering zou beter kunnen

Ron 07-10-2017

Niet Neftit Waardig

Wij dachten wat overcapaciteit in huis te halen met een cw5 toestel, maar dat pakt slecht uit. Veel waterverlies doordat de ketel er lang over doet om heet water te leveren. Tevens is de warmwater temparatuur niet constant. Het is net of er telkens een kop ijswater van bovenaf in word gegooid. Blijkbaar weet Nefit van dit probleem, want doet er alles aan om na 3 keer melden in de garantie priode niet te willen komen kijken om dit op te lossen. Na 2 maanden was onze ketel al defect, en is de waterpomp al vervangen, deze was voorheen van metaal (Grundfos) nu van kunststof en van Italiaanse makelij. Samengevat: Het is wellicht een goede ketel, met voor ons een valse start, maar als Nefit er zelf al niet in gelooft, door de klachten niet serieus te nemen en niet eens de intensie toont dit op te lossen is ons advies, doe het niet. Dit is voor ons de 2e Nefit omdat de 1e zo goed is bevallen, maar daar hebben we tot op heden spijt van.

Pluspunten

• compact
  • mooie thermostaat

Minpunten

• temp warm water niet constant
  • slechte service Nefit

Stephan Klever 27-07-2017

Energiezuinige, stille en krachtige CV-ketel !

De Nefit Trendline II CV-ketel is zijn tijd ver vooruit! Met bewezen Nefit en Bosch technologie aan boord en uiteraard een goede service en garantie!
Een aanrader voor iedereen die 15 jaar van kwaliteit en gemak wilt genieten!

Pluspunten

• Krachtige ketel
  • geruisloos