Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4 - Reviews

combi HR

6,3

B 20-01-2018

Sensorproblemen Nefit NXT HRC24 CW4

Product gekocht in 2014. Al snel doemden problemen op met de sensoren. 2F en 4A .Meerdere keren de installateur gebeld. Dan wordt d.m.v. de stekker eruit geprobeerd de CV weer werkend te krijgen. Dit doet zich om de 4-8 weken voor, jaar in jaar uit. Opstarten na reset duurt lang. De installateur zegt nieuwe sensoren besteld te hebben. Afwachten maar. Nefit geschreven maar die verwijzen door naar de installateur. Je lees aan de reacties van Nefit dat er nauwlijks of geen tijd wordt besteed aan een antwoord. Jammer van een merk dat als betrouwbaar werd ervaren.

Pluspunten

• Klein
  • redelijk stil
  • Verwarmt goed

Minpunten

• Sensor problemen
  • Duurt lang voordat je warm water hebt.
  • Reacties van Nefit
  • Beperkte functionaliteit met NEFIT EASY

Elly 04-09-2017

Fijne stille cv-ketel met een zwakke plek

Ik heb deze ketel in gebruik sinds juni 2012. Ben er op zich best tevreden over. Hij doet wat hij moet doen, is stil en verwarmt mijn huis ook goed in combinatie met een klokthermostaat. Hij geeft echter een grote zwakke plek, de zogenaamde stromingssensor. Die regelt dat de ketel tapwater geeft. Mijn ketel gaf vandaag voor de derde keer geen warm water. Sensor weer kapot. Dure grap, dus toch geen aanrader, deze ketel.

Pluspunten

• stil
  • hoog rendement
  • klein, pas overal

Minpunten

• stromingssensor begeeft het zeer vroegtijdig

Officiele reactie van Nefit 28-09-2017

Beste Elly,

Vervelend dat je ervaringen niet over de hele linie positief zijn, gezien de problemen die je ondervindt met warm water. Dit strookt niet met de betrouwbaarheid die je van de ProLine mag verwachten. Helaas hebben we onvoldoende gegevens om inhoudelijk te reageren. Wij stellen het daarom op prijs als je contact zou willen opnemen met onze afdeling Consumentenservice. Je kunt ons bereiken onder telefoonnummer 0570-602500 of via consument@nefit.nl

Nefit Consumentenservice

Leo Smit 11-08-2018

Uitstroomsensor snel kapot

Ook problemen met de uitstroomsensor!! Ketel is3jaar oud, valt wel erg tegen!! Had eerst n v.r.ketel van nefit die voldeed prima dus nu n h.r. van nefit , Door dit probleem voor mij nooit meer n nefit cv ketel!

Pluspunten

• Mooi compakt

Minpunten

• Uitstroom sensor snel defect
  • Warm water op temperatuur duurt heel lang