Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4 - Reviews

Gaskeur CW klasse
22,8 kW
Type cv-ketel
combi HR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4 op Kieskeurig.nl.

B 20-01-2018

Sensorproblemen Nefit NXT HRC24 CW4

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Product gekocht in 2014. Al snel doemden problemen op met de sensoren. 2F en 4A .Meerdere keren de installateur gebeld. Dan wordt d.m.v. de stekker eruit geprobeerd de CV weer werkend te krijgen. Dit doet zich om de 4-8 weken voor, jaar in jaar uit. Opstarten na reset duurt lang. De installateur zegt nieuwe sensoren besteld te hebben. Afwachten maar. Nefit geschreven maar die verwijzen door naar de installateur. Je lees aan de reacties van Nefit dat er nauwlijks of geen tijd wordt besteed aan een antwoord. Jammer van een merk dat als betrouwbaar werd ervaren.

Pluspunten

• Klein
  • redelijk stil
  • Verwarmt goed

Minpunten

• Sensor problemen
  • Duurt lang voordat je warm water hebt.
  • Reacties van Nefit
  • Beperkte functionaliteit met NEFIT EASY

Elly 04-09-2017

Fijne stille cv-ketel met een zwakke plek

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Ik heb deze ketel in gebruik sinds juni 2012. Ben er op zich best tevreden over. Hij doet wat hij moet doen, is stil en verwarmt mijn huis ook goed in combinatie met een klokthermostaat. Hij geeft echter een grote zwakke plek, de zogenaamde stromingssensor. Die regelt dat de ketel tapwater geeft. Mijn ketel gaf vandaag voor de derde keer geen warm water. Sensor weer kapot. Dure grap, dus toch geen aanrader, deze ketel.

Pluspunten

• stil
  • hoog rendement
  • klein, pas overal

Minpunten

• stromingssensor begeeft het zeer vroegtijdig

Officiele reactie van Nefit 28-09-2017

Beste Elly,

Vervelend dat je ervaringen niet over de hele linie positief zijn, gezien de problemen die je ondervindt met warm water. Dit strookt niet met de betrouwbaarheid die je van de ProLine mag verwachten. Helaas hebben we onvoldoende gegevens om inhoudelijk te reageren. Wij stellen het daarom op prijs als je contact zou willen opnemen met onze afdeling Consumentenservice. Je kunt ons bereiken onder telefoonnummer 0570-602500 of via consument@nefit.nl

Nefit Consumentenservice

B 29-11-2018

Sensorproblemen Nefit NXT HRC24 CW4

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Update review van B op 20-01-2018. Wij zijn gewisseld van Installateur. Wij hebben nu Assen Techniek uit Sleen. Professioneel en vakkundig. Het probleem is door Assen Techniek snel geïdentificeerd. De melding 2F, 2L en soms 4A waren gerelateerd aan een slecht werkende pomp. Een probleem wat zich zelden voordoet. De pomp was zeer heet bij de demontage. Het bleek dat de problemen met de ketel niet door de vorige installateur bij Nefit zijn gemeld. De samenwerking tussen Nefit en Assen Techniek heeft erin geresulteerd dat Nefit ons ruim tegemoet is gekomen. Waarvoor dank. De firma Assen heeft op 29-11-2018 de pomp vervangen.
Tip: Laat je niet afschepen door de installateur door stekker eruit en erin of restten. Voor een keer is dat niet erg maar komt het vaker voor dan heeft het een dieper liggende oorzaak,

Pluspunten

• Compact
  • Redelijk stil
  • Snel warm in huis
  • Zuinig
  • redelijk snel warmwater

Schuurmans 16-11-2018

Fijne CV ketel

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Deze ketel in maart 2018 laten plaatsen ter vervanging van de junckers Eurostar . Las er wat slechte reviews over maar tot op heden ben ik er eigenlijk best tevreden mee. Tis een compacte stille ketel die zijn werk geruisloos doet. Duurde echter wel wat langer eer de woning warm is maar dat komt doordat het een zuinige modulerende ketel is. Zorg ervoor dat de ketel wat eerder via de programmeerbare kamerthermostaat begint met opwarmen dan heb je daar geen last van! Het gasverbruik is een stuk lager dan van de oude ketel. Het probleem dat ik lees over het lange wachten op warm tapwater heb ik niet na 20 seconden heb ik warm water in de keuken. Dat komt omdat er geen boilertje in de ketel zit die de hele dag het water op temperatuur. Houdt! Scheelt natuurlijk wel in gas gebruik! Ik ben erg benieuwd hoe de vrijwel nieuwe ketel zich gaat bewijzen de komende jaren. De vorige ketel Junkers/Bosch heeft 18 jaar probleemloos gedraaid alleen een keer het waterdeel vervangen en uiteraard uitstekend door mijzelf ieder jaar gedegen schoongemaakt.Dat is echt een zeer goede aankoop geweest.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen dat moeten we afwachten aangezien het ding nog vrij nieuw is!!!!

Pluspunten

• Compact
  • Geruisloos
  • Zuinig
  • Goed geprijsd

Maja 09-11-2018

Nefit proline

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Wij hebben ook deze ketel inmiddels van 2012. Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad, maar hij is niet echt zuinig. De ketel hiervoor was veel groter en een combiketel ook een Nefit turbo 32. Er was ons beloofd dat deze veel zuiniger zou zijn maar hij gebruikt iets meer gas. Het water duurt bij deze veel langer eer het op de warmste temp. in de keuken is, waardoor er al veel water weggestroomd is, dus dat is een nadeel in vergelijking met de vorige, en ik snap dat dat komt, omdat er geen boiler in zit.

Leo Smit 11-08-2018

Uitstroomsensor snel kapot

Geschreven voor: Nefit Proline NXT HRC 24 CW 4

Ook problemen met de uitstroomsensor!! Ketel is3jaar oud, valt wel erg tegen!! Had eerst n v.r.ketel van nefit die voldeed prima dus nu n h.r. van nefit , Door dit probleem voor mij nooit meer n nefit cv ketel!

Pluspunten

• Mooi compakt

Minpunten

• Uitstroom sensor snel defect
  • Warm water op temperatuur duurt heel lang