Remeha Calenta 28c

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 206 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 28c op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Nico van Gelder 24-05-2022
  • Product gekregen

Korte levensduur

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Met de aankoop van ons huis een kleine 5 jaar geleden in het bezit gekomen van deze ketel, toen vrij nieuw, 4 jaar oud. De ketel is geplaatst in het voorjaar van 2013 en wordt nu vervangen.
De CV ketel is netjes onderhouden door een erkend installateur, maar dat heeft niet voorkomen dat hij nu total-loss is. De ketel wil niet meer voluit branden waardoor het water lauw blijft.
Zo'n korte levensduur van een CV ketel heb ik nog niet eerder meegemaakt :(.
Het wordt dus ook geen Remeha weer, de installateur raadde dat ook af.

Pluspunten

• laag geluidsniveau

Minpunten

• korte levensduur
  • storingsgevoelig

m******************@g******** 23-12-2021

Communicatie

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Het zou wel fijn zijn als de fabrikant bereikbaar is voor vragen....
Niet te bereiken de laatste tijd!! Telefoon storing 2021...??? Echt slecht :(

Erik 18-05-2021

Remeha klant onvriendelijk en niet meer van deze tijd

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Wij hebben sinds een kleine 2 jaar een Remeha Calenta 40.
Op zich prima apparaat echter deze valt regelmatig in storing.
Met de installateur komen we er niet uit.
Dus Remeha zelf gebeld. Deze wilde ons niet helpen want dat moet via de installateur.
Hmmm en hoe dan nu verder? Advies dat we kregen was een andere installateur zoeken. Zeer klant consument onvriendelijk!! Remeha dit is niet meer van deze tijd.

Pluspunten

• Als ie werkt prima apparaat

Minpunten

• Remeha klanten beleid
  • Consument zelf telt niet bij Remeha

Gerard 03-05-2021

De duurste ketel ooit!

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

De ketel is in 2013 geïnstalleerd, maar inmiddels ben ik al een tweede ketel aan onkosten kwijt. Nu zijn BEIDE hydroblokken weer kapot. Volgens Remeha is het bij de installateurs bekend dat die onder coulance vervangen, maar mijn grote installateur weet van niets, dus ik moest er eerst als particuliere klant achter aan om het vervolgens via een omweg weer bij mijn installateur neer te leggen...

Ondertussen dus dikke lekkage, steeds ketel bijvullen. De installateur komt - naast het jaarlijkse onderhoud - minstens 3x per jaar over de vloer voor een storing of lekkage.

We hebben werkelijk zo ongeveer alle beschreven klachten gehad. Geen warm water leveren, expansievaten die om vage reden veel te snel stuk gaan, lekkage op de koppelingen van leidingen die al 100 jaar nooit gelekt hebben (bouwt deze ketel veel te veel druk op ofzo?). De bijbehorende thermostaat was om vage redenen om de haverklap zijn programma en instellingen kwijt, dus uiteindelijk heeft de installateur na zijn 15e bezoek maar een alternatieve opgehangen die het wel doet. Toch vreemd dat een merkeigen thermostaat niet met de eigen ketel door één deur kan...

Al met al steeds de klachten onder betaling moeten laten repareren, (nieuwe thermostaat moest betaald worden en voor de oude krijg je natuurlijk niks terug), maar ben er nou echt klaar mee. NOOIT geen Remeha meer! Dan kunnen ze misschien volgens sommigen wat gas besparen (wat wij niet hebben ervaren!), maar je bent in 5 jaar tijd een tweede ketel kwijt aan onkosten.

Denk met smart terug aan onze vorige ketel. Een Nefit die 20 jaar geen onderhoud had gehad. Eén keer goed schoonmaken toen die van de buurman het begaf (ook nooit onderhoud gehad) en daarna nog 5 jaar draaien en met het huis verkocht.

En dan wordt deze ketel ook nog eens jaarlijks door de installateur onderhouden...

Pluspunten

• Geen t.o.v. andere bekende ketels

Minpunten

• duur in onderhoud
  • slechte kwaliteit
  • slechte communicatie Remeha met installateurs
  • koop een ketel en reserveer voor onderhoud!!

Zonneklaar 09-02-2019

Na 7 jaar driewegklep en expansievat vervangen

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Goed product, maar na 7 jaar driewegklep en expansie vat moeten vervangen. Zeker de constructiematerialen van de driewegklep vragen om problemen. Kunststofen dichting met een thermisch geheugen vragen om problemen.

Pluspunten

• stil
  • compact
  • doet wat hij moet doen

Minpunten

• lekkende driewegklep

André Cesar 31-12-2018

zeer weinig storingen

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Vanaf 2012 in het bezit van deze ketel. Na een jaar was er een lekkage maar dit bleek een fabricagefout, kwam vaker voor en is keurig verholpen door Remeha. sindsdien geen klachten meer gehad. Ik heb nog nooit zo'n betrouwbare ketel in huis gehad.

Bernard 01-04-2018

Zuinige en stille ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

In 2012 ketel aangekocht en laten installeren. Gas verbruik is met 1/3 gedaald. Elektriciteits verbruik ook wat dank ziji de circulatiepomp met permanente magneten. Tot nu toe geen problemen gehad. Vrij stille werking bij branden voor verwarming.

Pluspunten

• Stille werking
  • Zuinig nederlands ontwerp

Wim 13-01-2018

Remeha Calenta 25L

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

6 jaar geleden gekocht in nieuwbouwproject. 3/4 van de installaties heeft problemen gegeven. 1/4 van de bewoners heeft het apparaat al vervangen. Iedere keer denk je dat het wel goed zal zijn. Inmiddels honderden euro's verder, voor 2x nieuw hydroblok en warmtewisselaar. en nog iets.

Minpunten

• veel storingen

Fred 25-12-2017

Remeha Calenta 28c

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Sinds juli 2016 heb ik deze ketel in gebruik, het eerste stookseizoen was weinig comfortabel. Omdat ik hiervoor een niet modulerende ketel had dacht ik in eerste instantie dat het een kwestie van wennen zou zijn maar nee ...ik ben er nu achter waar het wel aan ligt;
De papieren gebruiksaanwijzing van zowel de ketel als de i sense thermostaat zijn onduidelijk. De uitleg die op de thermostaat in het scherm staat roept meer vragen op dan het beantwoordt. Ik heb Remeha gevraagd om een duidelijke handleiding. Die kunnen zij kennelijk niet geven want men belt niet terug en zo geven zij dus naar mijn mening toe dat de boel niet deugt. Op internet en de Remeha site is niets relevants te vinden. Op you tube staat een filmpje waar een troela namens de fabriek een instelling uitlegt, dit is betreft slechts een instelling van een schakelmoment en dat staat WEL in de handleiding en is dus compleet overbodig. Er zijn meerdere versies van de onvolledige handleidingen, zo bleek uit de kopieën die de fabriek mij stuurde, onderaan de bladzijden staat een versienummer, deze verschillen onderling.... De verhouding tussen aanwarmtijden en opwarmsnelheden wordt niet gegeven en is dus puur gokwerk voor mij als consument..wat is vermogensturing en temperatuursturing??? en de instelling voor extra comfort ???wat zijn hiervan de gevolgen wanneer je dit aan of uitschakelt?..dit kun je allemaal instellen onder de gebruikersinstellingen en zou dus uitgelegd moeten worden. Door dit soort onvolledigheden kost het veel tijd om eea in te stellen en kun je dus voor ieder wissewasje installateur bellen. De ketel reageert te laat wanneer het kil wordt in huis,( ik heb in het begin verschillende malen de thermostaat naar 35 graden moeten draaien), daarbij maakt het niet uit hoe je de opwarmtijd en - snelheid instelt.... als daar al een verband tussen bestaat(uit mijn ge-expirimenteer komt naar voren van wel. Zeker weten doe ik dit echter niet. Na verloop van tijd, zo heb ik gemerkt toen ik eens af wilde wachten wat de ketel zou gaan doen wanneer ik niet ingreep,.....reageert de ketel wel uit zichzelf en begint weer met verwarmen maar dit gebeurd dus te laat. Had ik van tevoren geweten dat Remeha onduidelijke en onvolledige gebruiksaanwijzingen levert dan had ik niet voor Remeha gekozen.
Ik vermoed dat Remeha zelf niet eens weet hoe hun eigen spullen functioneren, de klantenservice(door hen mooi 'customercare genoemd)' dient slechts als reklameclown.
Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, de tijd zal het leren.
Bij ingebruikname en uitleg door de installateur die slechts de werking va de schakelmomenten heeft uitgelegd. ging ik ervan uit dat wanneer ik nog vragen zou hebben ik de handeling als naslagwerk zou kunnen gebruiken maar dat is dus niet zo.
Jammer.

Pluspunten

• hij werkt maar daarmee is alles gezegd

Minpunten

• ondeugdelijke uitleg van de fabriek
  • voor mij nooit meer een Remeha.

Staps 25-10-2017

Hydroblok

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Na paar jaar deze ketel na behoren te hebben gewerkt kom ik thuis van vakantie en na contact met mijn installateur blijkt mijn hydroblok papot te zijn. Vocht achter het schermpje en niets werkt meer. Ik lees nu dat dit probleem bij Remeha bekend is, alllen nooit aan kun klanten doorgegeven. We aan nu kijken wat te doen. Mogelijk heeft Remeha zelf een oplossing?

Tim duursma 28-08-2017

Veel lekkage

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Eigenlijk alleen maar problemen gehad vanaf begin aanschaf hydroblok links en rechts 2 x drieweg klep en nu weer hydroblok links lek allemaal gepaart gaande met lekkage naar verdieping eronder ben het helemaal zat slecht de eerste keer onder coulance gerepareert omdat ze geen terugroepactie willen betalen laten ze je eerst lekkage krijgen en dan pas repaperen wat een slechte service voor mij dus nooit meer een remeha

Pluspunten

• Stil
  • Genoeg warm water

Minpunten

• Veel lekkage
  • Slechte service

G Habets 27-08-2017

Als hij werkt doet hij het goed!

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Nu 5 jaar in gebruik de Remaha Calenta 28 c en tot een maand terug perfect gewerkt.
Ineens onder het douchen koud water code E 14 en soms code E36.
Installateur erbij en na veel zoeken printplaatje vervangen . We dachten probleem opgelost. Dus niet.
Wat opvalt is dat hij afslaat als er ergens anders in huis water word gepakt, wc ,keuken .
Heeft iemand dezelfde klachten, wat is eraan te doen.
Als hij werkt is het een perfect apparaat.

Pluspunten

• Zuinig in gebruik
  • stil

Minpunten

• ineens uitval onder douchen

Bor 26-07-2017

Voor tweede keer hydroblok links moeten vervangen

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Calenta doet het goed als ie niet lekt. Ketel is uit 2009 en heeft alleen maar problemen gegeven. Nu net hydroblok links voor tweede keer moeten vervangen. Hoop dat het nu goed gaat. Lekkages en steeds water moeten bijvullen de afgelopen jaren omdat de druk afneemt. We zijn helemaal klaar met Remeha. Ik begrijp niet waarom deze ketel zo hoog scoort.

Pluspunten

• Is wel stil

Minpunten

• al jaren steeds lekkages
  • Druk neemt steeds af en dus weer water bijvullen.

KweetNiet 16-08-2017

Ook ik snap de hoge score niet. Waardeloos produkt. Binnen 4 jaar zowat de hele ketel vervangen (hydroblok, wisselaar, 3-weg klep...) en wat over 4 jaar? Moet dan weer alles vervangen worden? Men roept m,i. over de service en niet het (waardeloze) product. Nou ja... als ze die service niet gaven (wettelijk ook wel (deels) verplicht en niet meer dan normaal) zouden ze morgen failliet zijn...

Jan Lagerwaard 05-05-2017

Zeer goede ketel

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Heb deze ketel in 2010 aangeschaft ter vervanging van een oude staande Nefit ketel (formaat Hoogovens). Sinds dien gasverbruik met 3/4 terug. Ketel werkt perfect icm de draadloze ISence thermostaat. Onlangs problemen met het warmen van het huis en warm water voorziening (lekkend hydroblok en defecte 3 weg klep). Installateur heeft in de ochtend contact op genomen met Remeha, en in de middag was er al een monteur om het probleem (kosteloos) op te lossen. Top service, en dat nog na bijna 7 jaar.

Pluspunten

• Heel zuinig in gebruik
  • Handig met een draadloze ISence
  • Goede service van de fabricant

Minpunten

• Standaard Hydroblok en 3 weg klep hebben problemen

K. Etel 26-04-2017

Waardeloze ketel...

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Na 4 jaar zijn nu beide hydroblokken vervangen met de hoop dat de lekkage opgelost zou zijn maar nee hoor...: ook de warmetewisselaar blijkt zo lek als een zeef. Dure reparaties... eigenlijk vervang je ook de volledige ketel op een 'printplaat en de pomp' na (beter nieuwe ketel kopen? Problemen meet hydroblokken en wisselaar zijn niet opgelost!). Blijkbaar ookbekende problemen bij dit type en de Avanta.

frans didden 21-03-2017

remeha calenta 40L cw6

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Ik heb deze ketel 6 jaar en nu is het hydroblok rechts defect. na urenlang vervanging schakelen we in brandt de print uit. Dus ik ben op slopershoogte. Toch denk ik dat remeha heeft geleerd van de slechte kwaliteit hydroblokken en daar op gestuurd heeft om een verbeter proces door te voeren. Desondanks koop ik toch weer een calenta 40 L, met de hoop dat er eea verbeterd is.

Pluspunten

• echt voldoende warm water

Minpunten

• hydroblokken
  • service vriendelijkheid

Jo 23-12-2016

Garantie

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Warmtewisselaar lek na 7 jaar, is kosteloos vervangen door remeha hulde daarvoor ook de snelheid waarmee dat is gedaan 2 dagen

ghaveresch 12-07-2016

Gevoelig en compact

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Voor mij een vervanging van een Nefit HR. Ketgel is compact en stil in huis. Buitenshuis hoor ik bij tapwater afname de luchtstroom door de dakdoorvoer duidelijk. Erg gevoelig voor storing in de brander (E14 E27).

Wouter 22-04-2016

Erg blij mee

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Ik ben blij dat eindelijk onze oude ketel is vervangen voor deze nieuwe Remeha. Hij is een stuk stiller, zuiniger en het comfort is beter

twee kachels reijntjesblaauwstraat 22-04-2016

maakt weinig geluid is erg stil.

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Ik had een ketel dat leek wel of er een vliegtuig op steeg en deze is zo stil.pijpen mooi weggewerkt. En heerlijk warm. Makkelijk in gebruik

Sidney Hickinson 18-04-2016

Hoogwaardige ketels

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

prima ketel met heel veel heet water om met z,n 2n te kunnen douchen na het sporten. En ook in het dagelijks gebruik snel en erg heet water!!!!!

Reint Gaastra 05-04-2016

Degelijke warmtebron

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

We zijn erg blij met deze krachtpatser! Het comfort in ons huis is onmiddellijk na installatie toegenomen. Het huis is ook sneller verwarmd.

GSJ van der Weide 02-04-2016

Prima, nog maar een paar dagen in huis

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Tot zover tevreden, het water is goed warm
ziet er goed uit. Fijne service van de installateur

Casey 31-03-2016

Calenta CW4

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

Klein, heerlijk stil en snel warm water. Makkelijk in bediening. Merkte gelijk bij het aanzetten dat de verwarming snel warm wordt.

Henk 30-03-2016

Zeer tevreden over Calenta CW4

Geschreven voor: Remeha Calenta 28c

We voelden direct het verschil in huis. Stabielere temperatuur. Minder lawaai. Eenvoudige bediening vd thermostaat