Intergas Combi Compact HRE 28/24

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Combi Compact HRE 28/24 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

cassie 13-03-2020

Aarding aansluiten

Intergas is een leuke ketel voor een redelijke prijs, hij werkt bij mij en 3 naderen heel goed en doet zijn werk, voor zowel verwarming als tapwater heel goed.
Als klusbedrijf weet ik intussen wel dat de elektrische aarding wel goed moet zijn als krijg je bij deze nieuwe ketels geheid problemen, dus zorg dat je aarding goed is.

Pluspunten

• stil ketel
  • snel op temperatuur
  • lekker veel warm water cw4

J.huijberts 01-12-2018

Intergas cw4

Superstille ketel .je hoort niet dat ze brandt cq aanstaat..maar je ziet het op de display..met warm water tov mijn oude ketel met cw3.. verschil niet echt waarneembaar

Karel Kalebas 23-06-2018

uitstekende ketel

heb deze ketel sinds 2006 aangeschaft en laat hem elk jaar onderhouden bij Feenstra.
In al die 12 jaar nooit een storing gehad. Wel duurt het even voor er warm water komt. Fluisterstil en betrouwbaar. Moet nog 3 jaar mee en dan stap ik over op een hybride warmtepomp

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • betrouwbaar

Minpunten

• iets langer wachten op warm water

Bob 25-03-2018

Leuke instapketel

Een HRE 28/24 (bouwjaar 2018) ter vervanging oude CV-ketel in rijtjeshuis met 3 slaapkamers en zolderkamer, badkamer met douche (geen bad).
Bouwtechnisch een ketel die duidelijk volgens het KISS-principe is gebouwd: weinig poespas, beperkt aantal onderdelen. Goede handleiding die in staat stelt vele instellingen van de ketel te wijzigen. Hetgeen een belangrijke reden was om tot aanschaf over te gaan.
Staat nu keurig ingesteld op de specifieke situatie en - aangestuurd door een programmeerbare klokthermostaat - geeft het intussen al een maand snel en aangename warmte in het gehele huis.
Voor warm water moeten we wat langer wachten dan voorheen met de boiler. Continu warmwater op temperatuur houden of de eco-functie gebruiken is in onze situatie niet handig vanwege het onregelmatige patroon van onze vraag naar warmwater.
Ketel is redelijk stil. Als hij draait is dat pas te horen als je op de overloop boven staat.
Over de duurzaamheid en betrouwbaarheid valt nu nog weinig te zeggen. Na afloop van de garantie periode zal ik een update geven.

Pluspunten

• Prijs
  • Instelmogelijkheden
  • Beperkt aantal onderdelen

Minpunten

• Wachttijd warmwater (niet echt storend)

hansg65 16-03-2018

Redelijke ketel, warm water afgifte zou wat harder mogen

Ketel werkt op zich OK, maar onze vorige ketel, een Vaillant met dezelfde CW waarde, gaf veel meer warm water. Volgens de specs, zou het maar een halve liter per minuut schelen, maar ik geloof daar weinig van. Ik zou dus, ook voor normaal gebruik, de volgende keer een ketel met een hogere CW waarde nemen, als ik weer een Intergas zou nemen. Ook een klein beetje irritant zijn de harde tikken die de ketel geeft bij dicht draaien van de warm water kraan.

Minpunten

• Geeft te weinig warm water voor een CW4 ketel
  • Harde tikken bij dichtdraaien kraan

Bart 08-11-2017

Na 7 jaar onbetrouwbaar

Ketel is in 2008 bij nieuwbouw opgeleverd. Na 7 jaar probleemloos functioneren, begon de ketel regelmatig storing te geven met 4F melding. Na resetteen doet hij het weer, wisselend van een uur tot een paar dagen. Probleem treedt nu al weer op, terwijl.de ketel begin januari nog een onderhoudsbeurt heeft gehad. Het ontstekingspennetje is toen ook vervangen. Na de laatste beurt trad de storing nog steeds op, maar zonder de kap draaide hij goed. Geeft de indruk dat het een constructiefout is. Warm water is wisselend en soms veel te heet. Soms duurt het ook erg lang voordat je warm water hebt.

Minpunten

• Na 7 jaar is de ketel onbetrouwbaar geworden.
  • Wisselende warm water afgifte

kieskeuring 26-07-2016

Een ketel met structurele problemen

De combicompakt nu een jaar of zes in huis. In het eerste jaar veel problemen gehad die veelvuldig voorkwamen bij deze ketel.
- Ernstig tikken
- Ploffen bij ontsteking
Dit heb ik laten repareren.

Na enkele maanden begaf de ventilator het al.
Eveneens laten repareren.

Daarna geen problemen gehad, maar nu hetzelfde euvel zoals opnieuw veel gebruikers dit hebben: foutcode 4.

Noch met Remeha, noch met Nefit heb ik de problemen gehad als met deze. Ik twijfel ernstig of ik ooit nog Intergas neem.

D-Bert 29-12-2015

sinds december 2008 deze ketel in huis.
Sindsdien met enige regelmaat storingscode 4 en 5.
Het lijkt echt een productfout te zijn, als ik de nodige reacties op internet zo lees, echter intergas zelf gaat daar niet in mee.

Als hij werkt, dan als een zonnetje, echter zeer onbetrouwbaar vanwege de vaak terugkomende storingen.

Theo Test 16-12-2015

Ketel in 2008 geïnstalleerd en draait nu 7 jaar. Matige budgetketel. Weinig warm water en diverse storingen, waaronder 1 maal kortsluiting. Door goed onderhoud blijft ketel in de lucht.

p 06-12-2015

ik heb deze ketel in 2011 laten plaatsen ik kan niet anders zeggen dan alle lof over deze ketel zeer zuinig in gas verbruik en is super stil en nog nooit een storing met deze ketel gehad kort om een goed product waar ik geen spijt van heeft!

betonschaar 01-12-2015

Matige budget ketel. Volgens intergas zou hij door het weglaten van gevoelige onderdelen betrouwbaar moeten zijn. Het tegendeel is waar. Afgelopen jaren al vaak storing gehad en de laatste tijd maakt hij steeds meer herrie. Het gasblok schijnt een kwetsbaar onderdeel te zijn. Voor mij geen Intergas meer.

Marc 28-11-2015

Het aanschaffen van een nieuwe Cv- ketel, tjee wat een klus, wat zag IK er tegenop..!!
Het moet…, huidige ketel is echt aan vervanging toe.

Elke keer als hij werd schoongemaakt, de monteur van de `energiewacht`` tegen mij zei, beste meneer uw ketel is echt aan vervanging toe (kosten na kosten gaf ik uit, dacht.. hier koop ik geen nieuwe ketel voor..) Uw ketel is 19 jaar oud en is echt niet meer energie zuinig, geeft problemen en de kosten staan niet meer in verhouding tot.

Tja, wist ik ook wel! Schuif maar vooruit en vooruit.. Een nieuwe Cv aanschaffen.., lekker eenvoudig voor een monteur, zo te zeggen tegen een leek.. grr, voor mij een ware zoektocht in het duister!

Ga er maar aan staan, in het wereldje van vele aanbieders, veroveraars en tegen hen zeggen, mijn is ketel aan vervanging toe, ze springen bovenop je als je dit laat merken en hebben allemaal hun zogenaamde bonus kortingen welke je uiteindelijk zelf zal betalen!!

Tja waar doe ik verstandig aan en wie heeft gelijk en wat is de juiste Cv ketel?

Voor de consument `een niet ervaren pipo`, niet zo eenvoudige klus. Zoveel merken, op internet te vinden, te onderzoeken, verdwalen in het wereldje van ketels, recensies en aanbiedingen!!! Te zwijgen over de `KETEL VAN HET JAAR` …! pff

Na diverse ontmoetingen te hebben gehad, `MET KOFFIE` aan de grote tafel en offertes, schoof ook, zoals hij zich voorstelde, Eric Preuter aan, weer een bakje koffie, de zoveelste van de…

NU, DIT KEER WAS HET ANDERS...

Gewone man zonder bepaalde attitude, laptop en zeker geen houding waarvan je het gevoel krijgt dat je ergernis zal gaan krijgen..`` GOED GEVOEL “ hier stoorde ik mij zeker niet aan!! Voor mijn gevoel iemand met kennis van zaken en over komend (heel gewoon) als iemand welke achter zijn bedrijf en het product staat.

Hij wist het niet.., “ik wel” , had namelijk mijn besluit al snel genomen, deze gaat het worden!

De klus is geklaard, nu zijn wij in het bezit van een Intergas Kombi HRE 28/24A Cv-ketel incl. onderhoudscontract bij de firma Preuter voor een zeer acceptabele prijs.

Alles zeer fijn en prettig, snel en soepel verlopen.

MONTEUR:

Het plaatsen van de ketel, door een zeer correcte monteur welke zelfs de moeite nam om even te vragen naar een doekje om zijn voetstappen in de hal weg te poetsen en alles keurig achtergelaten echt een visitekaartje voor het bedrijf!!

Tevreden:

Al met al zijn wij meer dan zeer tevreden over het verloop en aanschaf van onze nieuwe Cv-ketel!

Bij ons heeft de Energiewacht, na zeer veel jaar, plaats gemaakt voor Preuter Installatietechniek uit Deventer!

Firma Preuter, onze dank, tot nu toe een dikke 10!!!

Liduine 25-02-2018

Helaas hebben mijn man en ik een hele andere ervaring met de firma Preuter en in het bijzonder met de heer Preuter zelf. Wij dachten bij de eerste kennismaking ook te maken te hebben met een betrouwbare no-nonsense man. Niets bleek minder waar.
Nu een kleine 2 jaar verder hebben wij sinds de door de firma Preuter geplaatste ketel problemen met de verwarming van het huis dat niet door het (vrijpostige en nieuwsgierige) personeel verholpen kan worden. Het probleem wordt bij ons neergelegd! En nu blijkt ook nog sinds afgelopen vrijdag tijdens het onderhoud van de ketel en de gashaard dat het onderhoud voor de gashaard opeens niet door hun verricht kan worden omdat volgens de heer Preuter zijn bedrijf de expertise niet in huis heeft, er niet voor betaald is en dat het volgens hem niet in het onderhoudscontract staat. Terwijl het gewoon met hem is afgesproken en het tevens in het contract vermeld staat. Dat is destijds duidelijk met hem afgesproken en was ook een voorwaarde om met de firma Preuter in zee te gaan.
De heer Preuter insinueert nu zelfs dat wij wel met het contract gesjoemeld of het zelfs vervalst hebben!!!
Goedkoop is duurkoop! Wij hebben per omgaande het onderhoudscontract opgezegd en gaan gewoon weer in zee met de Energiewacht. Kost iets meer maar dan krijg je kwaliteit, fatsoen en deskundigheid.

Erik Megens 13-01-2014

Heb deze ketel vanaf najaar 2009. Eerste 2 jaar geen probleem. Langzaam aan steeds meer storing. Telkens code 4. Herstart gaat even goed dan weer op zelfde storing. Ontstekers vervangen. Even goed gewerkt. Maar tegen najaar telkens weer haperingen en storing.nr 4. Zou extra gevoelig zijn voor aardefouten o.i.d. Zal wel maar al die techniek en printplaten maakt het opsporen van het mankement een dure grap. Exact dezelfde slechte ervaringen dan de vorige reviewer.
Ga proberen om iemand van de fabrikant nog eens te laten kijken, anders is het een andere ketel van een ander merk.
Zuinig is zo wel erg duur.

djklokke 15-10-2014

Volgens mij bestond deze Remeha Tzerra nog niet in 2009. Ook geeft deze ketel een mogelijke storing NIET met cijfers aan, maar met oranje of rood lampje.
Bovenstaande review gaat dus blijkbaar over ander type of merk ketel.
Goed voor lezers om daar rekening mee te houden!

010Rotterdammer010 16-10-2014

Ik weet dat er een fout zat< dit klinkt heel stom,maar waar de onsteking op het gasblok vast is gezet, zit een schroefje die dit bij elkaar houd. Draai deze er desnoods gewoon uit, en de kans is best groot dat het niet meer voorkomt.

yarn 24-06-2015

Y. Vriesde
Ik heb deze ketel ook vanaf 2009 in huis net als ons gehele nieuwbouw blok. diverse buren maar ook ik heb exact dezelfde probleem dat hij storing 4 aangeeft waarna het warm water uitvalt en je deze weer moet gaan resetten middels de resetknop.
En daarna valt hij weer uit. Twee gerenommeerde bedrijven kunnen dit euvel niet verhelpen en geven aan dat dit echt een Intergas probleem is.

Wie weet de oplossing hiervoor?!

graaf35 01-11-2013

Oke, de ketel is stil.
Oke, snel op temperatuur,
Maar ik heb hem nu ruim 2 jaar.
Ben 2 ontstekingbougies verder, branderbedje, Gasblok, en elektronica is al vervangen. Er hangt dus eigenlijk weer een hele nieuwe ketel.
Onze buren hadden hetzelfde probleem.
En nu?
Nou... de volgende afspraak is weer gemaakt met de installateur.
Dit was de eerste en de laatste Intergas ketel die mijn woning binnenkomt. Gelukkig kunnen we op het servicecontract de ketel in de lucht houden. Anders hadden we het toestel allang gedumpt. Na 2 jaar!

Snarf 18-12-2012

Werkt prima had eerst een HR vaillant. Gas verbruik is behoorlijk teruggelopen. I.v.m. het aanschaffen van een modulerende thermostaat kreeg ik van Intergas het advies dat dit vanuit kostenreductie niet hoeft. De ketel zelf moduleert uit zichzelf al en een modulerende thermostaat zorgt alleen dat het in nog kleinere stapje gaat voordeel ligt in de buurt van 2 a 3 euro perjaar dus schijnbaar niet de moeite waard het verlagen van je tapwater bijvoorbeeld van 65 naar 55 graden levert veel meer op. Iemand hier ervaring mee.

Ps. Het uit elkaar halen van je oude cv ketel en het metaal los verkopen kan zeer lonend zijn metname het koper. Soms meer dan 100,- euro dus als je een aardig bedrag wilt terug krijgen op je oude ketel slopen dat ding.

Snarf 08-02-2015

Na ruim 4 jaar prima apparaat tot nu toe nooit problemen mee gehad. Vorige week uitvoorzorg is de pakking vervangen (apparaat zelf was van bouwjaar 2009 5 jaar oud dus). Plaatsen van de pakking koste niks zat bij de onderhoudsbeurt in begrepen. Wat me opvalt, is dat ik hier soms best wel wat problemen tegen kom. Zou het zo kunnen zijn dat ik slecht maximaal 1550 kubieke meter gas verbruik (dit jaar 1100) en iemand anders met bijvoorbeeld het dubbele aantal kuubs problemen gaat krijgen.

Erik W 11-03-2012

Na 2,5jaar nog steeds een top ding.
half jaar geleden harde ploffen, en brommen. condens afvoer zat verstopt, vol met gruis. was redelijk makkelijk zelf schoon te maken/monteren.
Dit moet eigenlijk elk jaar gewoon schoongemaakt worden, net als een algemene check. maar dit alles kan ik zelf doen. omdat het een vrij makkelijk ding is om te demonteren.
warmtecomfort is super, hij is stil, en slaat snel aan/uit indien de kraan bedient word of thermostaat.

florus46 20-02-2012

De ketel zat in een in april 2011 aangekocht nieuwbouw appartement.
Recentelijk bleek de ketel steeds hevigere ploffen te geven, dus de reparateur erbij gehaald. Betrokkene heeft de ketel opnieuw afgesteld. Dat is de standaardprocedure, maar op internet had ik al gevonden dat het om een lek ging in het gasblok.
Enfin dat blok en het ontstekingsmechanisme is bij het tweede bezoek dus wel vervangen, maar dat had gelijk moeten gebeuren. We zijn natuurlijk wel onnodig aan gevaar bloot gesteld geweest. Voor de goede orde, het gasblok is een apparaat van Siemens.

stalet300 31-01-2012

Sinds augustus 2011 ben ik in het bezit van deze ketel, fluisterstil is die,. wat een verschil met mn oude ketel.
En zuinig scheelt al300 kuub,vergeleken met vorig jaar,en dan moet dewinter nog beginnen,ik kan hem aanbevelen

Erik34nl 17-12-2011

Ik heb de ketel uitgezocht mede op prijs en ervaring van enkele cv monteurs. Deze zijn te spreken over het tegenwoordige merk Intergas.

Ik had een 21 jarige valliant, hierbij vergeleken is de nieuwe ketel super. Geluidloos, warmt goed op en het leveren van warmwater is zeer goed. Ik heb de honeywell chronotherm vision modulation voor de besturing van de ketel. Dit is voor iedereen aan te raden. Eenmaal op temperatuur gaat de ketel heerlijk snorren op +/- 40 graden. Voor deel andere vertrekken blijven nu ook beter op temperatuur en geen fluctueringen meer.

Kortom ik ben erg te spreken.

basdew 05-12-2011

Heb nog even getwijfeld over een Nefit Proline of een Remaha Avanta maar sinds een dikke maand hangt de Kombi Kompakt HRE 28/24 icm een Honeywell Vision aan/uit klokthermostaat bij ons op zolder te draaien, als vervanger van een Nefit Economy VRC ketel. De ketel is mooi compact en doet over het algemeen zeer stil zijn werk, alleen als hij 's ochtends even flink moet opwarmen en power moet geven hoor je hem een beetje. Door het ontbreken van een driewegklep hoor je geen tik en (luidruchtig) geschakel zoals bij mijn vorige ketel). De warm water uitgifte is ronduit goed te noemen; lekker warm en constant terwijl ik hem maar op 40 graden heb ingesteld. Over het verwarmen van het huis ben ik iets minder tevreden, bij 20 graden voelt het kil aan, ik weet niet of dit iets te maken heeft met de geadviseerde aan/uit thermostaat boven een modulerende thermostaat. Overigens gaat het opwarmen wel heel snel (bv van 17 naar 21 graden). De Vision klokthermostaat vind ik geen wonder van design maar is met zijn touchscreen uiterst handig te bedienen. Ik heb de ketel laten plaatsen door Feenstra/Nuon en heb hier spijt van omdat ik achteraf gezien veel en veel te veel betaald heb (zogenaamde Intergas aanbieding!). Dus mensen vraag vooraf meerdere offertes aan ! Over de duurzaamheid (8 ingevuld) valt natuurlijk nog niets te zeggen, de tijd zal het leren. Ik ben natuurlijk ook benieuwd of ik de 20% besparing tov mijn oude VR ketel ga halen. Een update volgt later.

johan cv 06-11-2012

lees ik het goed dat je het warmwater op 40 gr hebt gezet?
dat is niet zo verstandig i.v.m. legionella bacterie/besmetting
het warmwater dient op het tappunt min 58 graden tezijn.

mek 09-10-2011

De Intergas HRE 28-24 hangt nu 8 maanden te draaien.
Tot nu toe geheel probleemloos , geen enkele storing.
CV is binnen enkele minuten lekker warm.
Enige minpuntje vind ik de warmwaterafgifte , deze is niet geheel constant.
Verder een prima keteltje voor het geld !!!.

johan cv 06-11-2012

die niet constante warmte afgifte heeft te maken met dat het een modulerende ketel is en als u ook een modulerende thermostaat heeft,
de ketel samen met deze thermostaat berekend wat er nog aan warmte bij moet om de gewenste themperatuur te berijken.
heeft u een 'aan/uit' thermostaat moduleerd de ketel op zijn aanvoer/retoer temperatuur. (iets minder zuinig)

Snarf 18-12-2012

vraag voor Johan CV. Heeft het zin om een modulerende thermostaat te kopen voor de Intergas. Kreeg te horen van Intergas zelf dat de kosten reductie minimaal is omdat de intergas zelf moduleert een aan/uit thermostaat is dan genoeg?

Gerritdeklusser 27-06-2011

Ben nog steeds erg enthousiast over de aanschaf van deze ketel. Heeft het reeds fantastisch gedaan met de vloerverwarming dit eerste half jaar.
Zeer comfortabele en regelmatige warmte afgifte.
Moduleert prima en zal waarschijnlijk een stuk voordeliger in het gebruik zijn dan mijn vorige ketel.
1 x (fabrieks)storingsdienst gehad om een tikkend geluid bij het opwarmen te verhelpen,snel en kosteloos.
Douchen is weer plezierig: harde straal en voldoende heet. Geen storende temperatuurswisselingen meer zoals bij mijn oude badgeiser. Ligbad is redelijk snel gevuld, ik was wel anders gewend....

JS55 25-12-2010

Deze Intergas ketel eind mei 2010 laten installeren en dit in combinatie met een Honeywell modulerende klokthermostaat voor een totaalbedrag van € 1650,--. Nu het winter is kan hij zich bewijzen en tot nu toe heeft hij daar geen enkel probleem mee en is niet te vergelijken met mijn vorige ketel, want dat was een Vaillant VR ketel van 15 jaar oud. Deze Intergas ketel is (wat ik nu kan zien aan de meterstanden) in vegelijking met de Vaillant behoorlijk zuinig.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, want daarvoor heb is het nog te vroeg. Warmtecomfort is meer als voortreffelijk. Volgens de Energiewacht is deze ketel makkelijk in onderhoud.

vanstraten1967 22-12-2010

na veel ellende met mijn vorige intergas ketel wilde ik eigenlijk geen intergas meer maar mijn CV installatiebedrijf/leverancier adviseerde toch deze installatie boven de door mij gekozen Remeha Avanta CW3 of CW4.
ik ben toch op het advies van mijn installatiebedrijf af gegaan en tot op heden tevreden. snel warm water(installatie staat op zolder en huis heeft met de zolder 3 verdiepingen) en ook snel warm in huis.
supertevreden over de snelle service van mijn leverancier want ze kwamen meteen de volgende dag nadat mijn oude installatie het begeven had(lek in warmtewisselaar).
nu 15 jaar garantie op de warmtewisselaar en 2 jaar volledige garantie en 2 jaar gratis onderhoud en all in service.
mijn leverancier heeft de servicebezoeken van de oude installatie over de afgelopen dagen niet in rekening gebracht en dat scheelde mij toch mooi 320 euro en dat hadden ze niet hoeven te doen.
nu 1655 euro betaald voor de volledige installatie met nieuwe Honeywell kamerthermosstaat model round modulation, incl. BTW en afvoeren van oude cv installatie en dus 2 jaar garantie en 2 jaar all in service(normaal 10 euro per maand) en dus binnen 1 dag geplaatst na uitvallen van oude CV installatie en dat terwijl de installateur eigenlijk Kerstvakantie had en door slecht weer moest rijden. Helemaal topservice dus. Hopelijk blijft deze CV installatie wel probleemloos werken en anders kan ik dus terugvallen op het servicecontract tot een maximum van 15 jaar!

rose2010 09-05-2012

Wie is je installatiebedrijf?

66martin 25-07-2010

Sinds november 2009 hebben we onze 19 jaar oude Intergas VR ketel vervangen door de Intergas HRE 28/24 en deze bevalt uitstekend.
Veel sneller heet water en ook veel meer druk.
In combinatie met de Honeywell Round modulerende thermostaat is het huis comfortabel op temperatuur te houden.
Bij de afrekening van ons jaarlijkse gasverbruik bleken we 21% minder te hebben verbruikt.