Nefit TopLine Compact HRC30/CW5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TopLine Compact HRC30/CW5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Remco 11-04-2017

Nefit ketel en service

Buitengewoon slechte ketel en ook de service van Nefit laat te wensen over. Na 25 maanden is de fan defect gegaan. Precies buiten de garantietermijn. Kosten € 400,-- maar komt noooooiiiit voor hoor mijnheer. Wel even aftikken aub. Nu na drie jaar is de Uba3 module defect. Komt nooooiiit voor maar geen garantie. Voor zo'n merk buitengewoon slecht.

Allen 23-03-2017

Continous breakdowns

The Nefit HRC30 was installed and since then has malfunctioned several times. We were told that there is a manufacturing defect in the machine and the hot water does not always work as it should. The issue is the "brander" (burner) that has a defect and malfunctions.
I would advise against this product until they can satisfy you that the defect is repaired

Pluspunten

• Reasonable price
  • Many people available to maintain

Minpunten

• Defective burner
  • Does not warm properly

ReneMarco 19-10-2015

We hebben deze ketel gekocht in 2008, ter vervanging van onze vorige ketel (AGPO VR projectketel). Kort samengevat onze bevindingen:
Stookkosten zijn aanmerkelijk lager, we zijn van gemiddeld 2000m3 gedaald naar ongeveer 1700m3. De HR maakt zijn rendement dus waar.
De ketel is smal en past daarbij goed in onze CV kast, die zoals in elke nieuwbouw woning, gewoon te klein is. Een hoop andere modellen passen gewoonweg niet.
De ketel is stil, we horen hem niet werken, ook niet 's ochtends vroeg, als hij aanslaat.
Duurzaamheid is een minpunt. Je verwacht van zon merk dat er weinig mee gebeurd, maar in 2014 (6 jaar oud) moesten we de ventilator laten vervangen. Kosten: 300 euro! Coulance gevraagd aan NEFIT, maar niet gekregen. Het is een draaiend onderdeel en die gaan wel eens kapot....
Eens per jaar een vreemde storing, de ketel ligt er dan uit. Maar als je hem reset, werkt hij weer gewoon. Een keer een monteur voor laten komen, maar die heeft niets gevonden. Dus de keren daarna maar zelf gereset en dan werkt ie weer een jaartje.

Op zich dus een goede ketel, maar met een stevig prijskaartje. En als je dan een reparatie krijgt van 300 euro, ga ik de volgende keer toch eens kijken naar een goedkoper merk.

Yer00n 18-01-2015

Sinda januari 2010 in bezit. Prima ketel en bad loopt zo vol. Veel zuiniger dan vorige ketel. Eerst in combinatie met Moduline 300, later met Neft Easy helemaal ideaal: op afstand je verwarming regelen.

Geen problemen gehad. Wel een leverancier die jaarlijks wilde controleren terwijl het volgens de specificaties iedere twee jaar hoeft. Dat heb ik nu bij een ander onderhoudsbedrijf afgenomen voor een paar euro per maand.

Als je de max aanvoertemperatuur op 60-70 graden zet warmt hij lekker langzaam en zuinig op.

ReneMarco 22-08-2014

Aangeschaft in 2007 ter vervanging van onze 12 jarige AGPO (VR) ketel. We hebben een CW5 klasse aangeschaft wegens de grotere warmwateropbrengst.
Pluspunten:
- compact, past ook in een kleine ruimte zoals in onze trapkast
- zuinig, zo'n 10% tot 15% zuiniger dan de AGPO
- flinke warmwaterdruk :-)
- storingsvrij, alleen regulier onderhoudscontract van 80 euro per jaar (schoonmaken en nakijken, duurt maar 15 minuten)
Minpunt:
- eigenlijk maar één: de ventilator. Die ging dit jaar stuk, na 8 jaar trouwe dienst. Kosten: 300 euro incl. uurloon. Dat vind ik voor een kwaliteitsmerk als NEFIT wel een minpunt.

Chris Snoek 02-06-2014

Deze ketel in september 2008 geinstalleerd. Dit model was toen net nieuw. Heeft 6 winters geheel probleemloos gefunctioneerd. De ketel vraagt zeer weinig onderhoud. 1x per twee jaar schoonmaken en de verbranding controleren. Echter afgelopen zaterdag constateerden wij waterlekkage. Er liep water uit de ketel. Gelijk wat waterschade in huis. Maandagmorgen Nefit gebeld. Binnen 3 uur was er een monteur van Nefit aanwezig! In minder dan een uur werd het "hydroblok" vervangen. Alles geheel kostenloos, onder garantie. Hulde voor deze zeer snelle en adequate fabrieksservice van Nefit! Hier kunnen vele installateurs een voorbeeld aan nemen.

resel 17-11-2013

Ik vind ,dat als je een TOP line product koopt van een vooraanstaand merk , dan moet dat ook TOP uitgedacht en ontwikkeld zijn. Deze Nefit is dat duidelijk niet.
Na minder goede ervaring met een ander merk heb ik mijn CV bedrijf gevraagd wat nou écht goed is ,het antwoord was : Nefit. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Na enige tijd moest de brander vervangen worden anders was er kans op brandgevaar. Mag niet voorkomen bij zo n merk!! Daarna was het aquablok lek! Mag niet voorkomen bij zo n merk!!
Nefit heeft alles netjes kosteloos opgelost maar je moet wel thuis zijn op de momenten dat de monteur komt. En als exact na de reparatie een overdrukbeveiliging ineens is gaan lekken is dat puuuure toeval. Oftewel bel je CV bedrijf en trek je knip!
Kortom zo top is deze ketel niet. Hij werkt overigens goed en stil.dat moet ook worden gezegd.
Nog even over de Nefit easy: supermooi handig en goed bedacht product !! Al blijft het een product wat werkt via de router en dat gaat wel eens niet of niet goed. Uiterlijk en bedieningsgemak een dikke tien!

BasAlinda 14-10-2013

Wij hebben eveneens een Nefit topline met collectoren.
Sinds een half jaar / jaar hebben we problemen met de warmwater toevoer. Diegene die als 1e doucht heeft warm water, echter het komt 2-3 keer P/week voor de de 2e persoon geen warm water meer krijgt... Dat is niet bepaald prettig. De installateur heeft de thermostaatvoeler op boiler al gedemonteerd en de sensor in het hydroblok vervangen. Vorig jaar heeft Nefit zelf het hydroblok vervangen ivm problemen bij die serie in het algemeen ... De ketel is van voorjaar 2008. De installateur weet het even niet meer. Wij en hij zitten met de 'gebakken peren'. Nefit weet het schijnbaar ook niet... Daar is mee gebeld. Wie oh wie weet de oplossing. Bas

Tom de Fries 30-03-2013

Goede ketels. Vervanging van onze oude Radson/Bosch ketels. We hebben er 2, een voor het woonhuis en een voor de praktijk. Qua instellingen nam het even tijd voordat ik alles goed ingeregeld had. Nu werkt de verwarming en warmwatervoorziening (met sleuteltje aan de onderkant ketel in te stellen) naar behoren. Ik ben nieuwsgierig of de Eco stand inderdaad een significante besparing oplevert. Tov de Comfort stand duurt het nu ongeveer maximaal een minuut voordat het water voor douchen op temperatuur is. Dat is te overzien nietwaar. We gebruiken de Nefit Topline Compact HRC30 CW5 ketels in combinatie met de Moduline 300 klokthermostaten van Nefit. Ik heb een 8 gescoord omdat deze Nefit voldoende power lijkt te hebben en qua instellingen gebruikersvriendelijk is. De komende tijd zal bij langer gebruik helder worden of de claims van Nefit en duurzaamheid / onderhoud bewaarheid worden. Vooralsnog tevreden.

dynadre 22-08-2013

Heey Tom, ben wel benieuwd of je inmiddels ervaring hebt opgedaan met betrekking tot de duurzaamheid/onderhoud van deze ketel.
m.vr.gr.
andré

dewitte1 11-03-2013

Deze ketel nieuw gekocht omdat ik probleemloos wilde stoken. Vanaf het begin problemen met de fluctuerende warmwateropbrengst. Na een jaar lekkage in de ketel. Bij tijd en wijle weigert de ketel aan te slaan en warmwater te leveren. Soms halverwege het douchen slaat de boel af om vervolgens niet meer aan te slaan. De gloeiplug was na een jaar spontaan afgebroken. Bij Nefit krijg je een mompelende onvriendelijke persoon aan de lijn die alleen maar kan herhalen dat je een reparateur moet bellen. Van enige tegemoetkoming of betrokkenheid bij hun slechte product is helemaal geen sprake. Wat een rampenketel voor veel te veel geld. Voor mij nooit meer een Nefit!

sherrow 12-03-2013

Hallo dewitte1,
Lijkt mij niet dat je heel veel recht van spreken hebt als je weigert om naar je installateur gaat om het probleem op te laten lossen. Je gaat toch ook niet naar de importeur van je auto als die stuk is??? Daarom moet je -als je CV-toestel stuk is- bij de dealer zijn, en niet bij de fabrikant.
Groeten Noodle

dewitte1 16-03-2013

Welnu Noodle, ik vind dat ik wel recht van spreken heb en daarom heb ik dat dan ook maar gedaan. Ik vind het maar vreemde argumentatie die je aanvoert. Helpt mij in ieder geval niet.

Sale 07-02-2013

Heb mijn oude Nefit HR ketel na 20 jaar vervangen door de Nefit Topline HRC30 i.c.m. met de Nefit Moduline 400 W.A.R. Oorspronkelijk gebruikten we een indirecte gestookte boiler, hetgeen betekende dat je direct warm water hebt, alleen kost het houden van voorraad veel warmte en dus geld. Nu met de HRC30 moeten we even wachten, maar niet storend lang. Zorg wel dat de instelling van de warmwatervoorziening goed is afgesteld, bij ons op maximaal. Hierdoor krijg je een lekkere warme straal warm water, net alsof je een boiler gebruikt. Voor de CV gebruiken we de weersafhankelijke regeling, hetgeen betekent dat je geen schommelingen in kamertemperatuur meer hebt. Uiteraard moet je dan wel op alle radiatoren thermostaatkranen hebben. Gezien onze ervaringen met de vorige Nefit HR-ketel verwachten we met de Topline HRC30 weer weinig onderhoudskosten en een lange levensduur.

1414 29-01-2013

Omdat het rendement comfort bij rustig branden zeer gunstig is (5.6 kw.)heb ik voor deze laag modulerende ketel gekozen.
Dus een CW4, alleen het bad vullen duurt een paar minuten langer. De ketel werkt al 4 jaar probleemloos en het gasverbruik is zeer gunstig. Ook de instellingen op het ketel-display zijn zeer simpel vergeleken met b.v. Remeha c.v.
Alleen de voorverwarm functie van de Moduline 300 thermostaat werkt niet goed. DE instalateur advieseerde mij dit gewoon weer met de tijdklok in te stellen. Dit werkt veel beter. Ook mis ik een meerdaagse vakantie instelling op deze thermostaat. Wel is hij gemakkelijk in te stellen..

sherrow 30-01-2013

Kunt u aangeven wat precies het probleem is met de aanwarmvervroeging? Misschien kan ik u voort helpen.

Vr Gr Noodle

scherp1974 26-01-2013

Wij hebben deze ketel gekocht toen de oude van een ander merk ons in de winter in de steek liet.
Ik moest dus snel kiezen en er kwam er maar 1 goed uit de bus en dat was de nefit HR topline.
Toen wij de ketel voor het eerst gebruikte met douche waren wij zeer verbaast over hoeveel warm water er nu uit de kraan stroomde.
Terwel je ook gewoon ergens anders in huis warm water kan tappen zonder ook maar iets te merken tijdens het douche.
Ook schrokken wij van de gas rekening die ging enorm omlaag met wel 25% echt niet normaal zo zuining dat deze ketel om gaat met gas en energie.
Hij draait bij ons nu 3 jaar zonder problemen.
Wij raden deze ketel warm aan!!!!!

uniek1967 25-01-2013

Relatief zware ketel voor een doorsnee tussenwoning. Geen spijt van de iets grotere investering. Altijd warm water: ook als er iemand onder de douche staat en in de keuken wordt warm water getapt. Tevens ruime hoeveelheid warm water. Verwarmt snel. Ook in de keuken vlot warm water ondanks de afstand zolder - keuken. Uit de NUON afrekening bleek het energiegebruik onder het gemiddelde van de buurt: m.i. mede toe te schrijven aan deze ketel.

uniek1967 25-01-2013

Nog een kleine aanvulling: Ketel aangeschaft in september 2009 en nog nooit storingen gehad. Installateur voert jaarlijks een onderhouds/controlebeurt uit.

P.S. Dijkstra 25-01-2013

In mei 2010 hebben wij de ketel aangeschaft. Deze heeft goed gewerkt tot juli 2012. Wij kregen kort na elkaar storingen. De eerste keer is een zekering vervangen en de tweede keer een onderdeel van de brander. Deze storingen hebben ons vertrouwen in de duurzaamheid van de ketel behoorlijk doen afnemen. Dit viel ons erg tegen voor een bedrijf dat zich zelf de hemel inprijst vanwege de topkwaliteit van zijn producten.

Heunen A. 25-01-2013

Onovertroffen deze ketel. Ben bezit geweest van een neffit hr 21 met vooraadboiler (25ltr). 21 Stookseizoenen probleemloos behoudens kleine storingen. Deze ketel sonds jan. 2012 in bezit.
Sinds eerste dag geen problemen en volledig op de achtergrond. Zeker in combinatie met moduline 300. Warmwatervoorzienig top. Altijd voldoende. Verbruik verbaasd mij enorm. Vorig verbruik ongeveer 2000 kub. Nu rond 1600. Ondanks vorige ketel ook een HR-ketel was. Enorme voorgang in techniek. Modulatie is zeer de moeite waard.

groadus 25-01-2013

Een gemakkelijke, duurzame en goed renderende ketel.
Leverde meteen het eerste jaar al een aardig bedrag terug op aan gas: € 400,- ! Je hoeft er bijna niet naar om te kijken, in deze periode nog geen storing gehad.
Aanradertje !

Luigio 25-01-2013

Fijne ketel die precies doet waarvoor hij bestemd is: zorgen voor een warm huis en warm water! Nog geen storingen gehad en ook de installatie verliep soepel.

Rijsedinges 25-01-2013

Goede, stille ketel die snel en voldoende voorziet in de warmwaterwensen in ons huishouden.
Deze ketel geeft de mogelijkheid om te kunnen douchen en elders warm water te pakken zonder daar onder de douche last van te hebben.

vleeschdraager 25-01-2013

Ik heb deze Nefit topline sinds medio 2010 met een Nefit 110 liter boiler met 2 Nefit zonnecollectoren.
Het blijft verrassend dat ook bij een heldere koude winterdag zoals vandaag er zoveel zonnewarmte wordt gevangen.
Heb er tot nu toe niet naar hoeven omkijken.

alwinenmaaike 24-01-2013

WE hebben onze Nefit topline nu langer dan een jaar in bezit, in combinatie met een Nefit 110 liter boiler en Nefit solar line met 2 zonnecollectoren. Het geheel beavlt perfect, we hebben overal in huis binnen 10 seconden warm water en de energierekening is fors lager dan de vorige bewoners van dit huis. We hebben bij overname van dit huis gelijk voor de nefit topline compact gekozen vanwege zijn topprestaties, ondanks dat hij zo klein is.

De combinatie met de zonnecollectoren ( bij ons op het platte dak) maken het geheel áf en vinden we uniek, duurzaamheidsverhogend en het scheelt ook fors in de portemonnee, zelfs op een koude dag als vandaag, wordt het water toch opgewarmd tot een graag of 25-30 in de boiler via de zonnecollectoren. Het is in het begin even een investering, maar betaald zizch dubbel en dwars terug!

caribfun 24-01-2013

Ketel 2 jaar geleden laten plaatsen.
zeer tevreden over het gebruiksgemak, menu is zeer makkelijk te volgen.
warmte afgifte voldoet zeer goed.
zuinig in gebruik.
totaal geen spijt van de aanschaf.

pieterzuurbier 24-01-2013

Ketel doet het prima, geeft nooit storing.
Goede kwaliteit en prijsverhouding.
Je kan alle instellingen makkelijk uitlezen via het display.
garantie op warmtewisselaar is 15 jaar

AGorree 24-01-2013

Via de gemakkelijk regelbare klokthermostaat heb je een heerlijk warm huis als je thuis komt.
Het verbruik is zeer zuinig en met het douchen heb je net zolang een grote straal warm water als je wenst.
We zijn als gezin zeer tevreden gebruikers van deze ketel.

Patkiest 24-01-2013

we hebben de ketel begin 2012 laten installeren en hebben er tot nu toe erg veel plezier van! Het is snel behaaglijk in huis en de temperatuur van het (warm)water is constant.