Intergas Prestige CW6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Prestige CW6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

d**w@h**l.com 13-12-2023
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

De ketel Intergas Prestige in nieuwbouw gekregen, samen met warmtepomp.
Vanaf dag 1 houd de ketel zijn warmte niet vast.
Vanuit Intergas op verzoek van installateur een monteur geweest, die dit ook constateerde.
Die dacht dat het door de warmtepomp kwam.
Na 2 jaar knoeien thermostaat vervangen, helaas.
Vorig jaar warmtepomp verwijderd, en enkele maanden geleden, beide thermostaten vervangen.
Dit zonder resultaat.
Installateur geeft niet thuis, en draai ik voor kosten op.
Nooit geen Intergas meer!!!!!

Marcel 04-11-2020

Intergas Prestige CW6

Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

Matig product, gekocht en geplaatst in 2010. Door de jaren diverse problemen / storingen gehad. Hierbij moet worden opgemerkt dat mijn indruk was/is dat de (onderhouds)monteurs weinig ervaring/kennis hebben met/van dit type ketel. Problemen vermeld in andere reviews klinken bekend: ketel sprong pas bij wanneer boiler leeg was (dus koud water tijdens douchen / afwassen), ventielen verstopt/kapot, warmtewisselaar vervuild/verstopt - en - nu ontzet vanwege te hoge temperatuur (sluit niet goed meer). Resumerend: Voor mijn gevoel is de Prestige CW6 een weinig verkocht product. Installateurs/onderhoudsmonteurs hebben derhalve weinig of geen ervaring met dit product. Dit kan tot (grote) problemen leiden bij het inregelen & meerjarigonderhoud.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Geruisloos
  • Grote hoeveelheid warmwater via boiler

Minpunten

• Duurzaamheid / storingsgevoelig
  • Relatief weinig ervaring monteurs met deze ketel

dols r m 07-10-2020

niks prestige

Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

ketel pendelt is erg storend voor de nachtrust
warm water voor de 2e persoon die douche neemt, wisselt van temperatuur
ketel lekt

Minpunten

• pendelt
  • geen constante levering warm water
  • lekt water

boze gebruiker 12 jaar lang 11-11-2019

PRESTIGIEUS PROBLEEM

Gekocht 2007,
Laten plaatsen door bekend bedrijf F...... en ook een onderhoudscontract afgesloten van 33 euro per maand bij F......
dit is 12 jaren geleden en eindelijk ben ik af van deze elende , kleine berekening wat het mij heeft gekost 12 jaar x 12 mnd x 33 euro + ketel in eigendom krijgen = 5000 euro (boeven) .
binnen paar maanden was het al raak met storingen , 3 dagen geduurd met talloze verschillende monteuren die het probleem niet konden oplossen , uiteindelijk iemand van de fabriek gekomen die probleem heeft opgelost , schande F......
Vorige jaar opnieuw veel elende gehad , bijna alle onderdelen zijn al vervangen in deze ketel , ik zou zowel F...... als de ketel en ook de dure onderhoudscontract niemand aanbevelen . LET OP !!

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • hij is stil , als hij het goed doet

Minpunten

• veel storingen
  • dure aanschaf toen

MY 07-09-2019

Intergas Prestige

Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

Qua warmte (water en verwarming), reactietijd etc prima ervaring. Niet voor wat betreft de betrouwbaarheid. Bij toepassing in combinatie met vloerverwarming oxideert de aluminium behuizing in de ketel. De bedrijfstemperatuur van 50 graden is te laag om condens op de behuizing te laten verdampen. De behuizing oxideert en daardoor vervuilt de ketel erg snel wat storing geeft.

Pluspunten

• Comfortabele ketel
  • Reactietijd

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Benodigd onderhoud

Jan_V 19-11-2015
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

In juli 2007 aangeschaft. Bij het installeren van de ketel door een erkende installateur ging de printplaat kapot. Dit werd gelukkig direct hersteld door Intergas. De ketel presteerde echter naar ons idee onder de maat. De oude ketel gaf sneller en heter water. Na twee jaar begon de ketel luid te resoneren. Het euvel werd verholpen, het mengventiel werd vervangen. Hierna hadden we eindelijk heet water, dat wat ons beloofd was. Na 7 jaar wederom problemen. De warmtewisselaar had scheuren, lekte rookgassen en werd vervangen. Helaas gedeeltelijke garantie en toch nog een rekening van 200 Euro. Qua duurzaamheid presteert de ketel naar mijn idee onder de maat.

Ton1937 16-01-2012
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

De ketel hebben wij geïnstalleerd in maart 2009.
Vanaf de eerste dag bemerk je de stilte en rust waarmee deze ketel zijn werk doet.
Het warmwater comfort door de aanwezigheid van de ingebouwde 40 liter boiler is ongekend.
Ook de in ons huis aanwezige 40 jaar ouderwetse vloerverwarming wordt prima geregeld, met deze modulerende ketel.
Nu, na 3 bijna winters gestookt te hebben, alleen maar hulde voor de Prestige

-f- 07-05-2012

Dit lijkt mij een review van de verkoopafdeling van Intergas. Dit is te mooi en compact geschreven.
"Hulde voor de prestige", nou wij hebben dezelfde ketel en aleen maar stroringen een te heel hoog gasverbruik.

HaroldV 22-02-2009
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

Het gasverbruik is met 30% gestegen tov een 10 jaar oude ketel.

Persoonlijk vind ik dat enorm veel. Zeker als er tijdens het verkooppraatje wordt gemeld dat ie wel iets zuiniger zal zijn.

Warmte comfort is wel prima.

Bader 10-02-2009
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

Na veel uitzoeken en vergelijken heb ik besloten te kiezen voor de Intergas Prestige CW6. Vooral de prijs/kwaliteitsverhouding is heel gunstig. Over de specificatie is geen woord gelogen.
Deze ketel heb ik (op 31 januari 2009) samen met een vriend opgehangen en aangesloten. Met de uitstekende montagehandleiding en alle door Intergas bijgeleverde (topkwaliteit)koppelstukken, kranen en overige materialen was het een fluitje van een cent. Slechts een expansievat, paar meter leiding, rookgaskanaal, en een modulerende thermostaat (Honeywell Chronotherm Vision Modulation) waren extra benodigd. Inmiddels is de ketel ruim een week in gebruik en we hebben geen seconde spijt van deze ketel. Ons huis is in mum van tijd op temperatuur, het bad is in enkele minuten vol met heet water, de ketel is fluisterstil en het gasverbruik is enorm laag. Het enige minpuntje: de kap/behuizing ziet er wat inferieur uit en gaat moeilijk dicht.

A. van der Helm 29-12-2008
Geschreven voor: Intergas Prestige CW6

Geruisloze ketel met een grandioze snelheid v.w.b.
aanleveren van warm water en een goede snelheid met het vullen van het bad. Tevens zorgt de ketel voor onze 70 m2 vloerverwarming wat hij ook prima aankan.
En een schoonheid om te zien.
Tot nu toe 2 1/2 jaar in gebruik zonder storing en naar onze volle tevredenheid.