Intergas Prestige CW6 - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°c
20 liter per minuut

Jan_V 19-11-2015 Product jaar of meer in bezit

6,8
In juli 2007 aangeschaft. Bij het installeren van de ketel door een erkende installateur ging de printplaat kapot. Dit werd gelukkig direct hersteld door Intergas. De ketel presteerde echter naar ons idee onder de maat. De oude ketel gaf sneller en heter water. Na twee jaar begon de ketel luid te resoneren. Het euvel werd verholpen, het mengventiel werd vervangen. Hierna hadden we eindelijk heet water, dat wat ons beloofd was. Na 7 jaar wederom problemen. De warmtewisselaar had scheuren, lekte rookgassen en werd vervangen. Helaas gedeeltelijke garantie en toch nog een rekening van 200 Euro. Qua duurzaamheid presteert de ketel naar mijn idee onder de maat.

Ton1937 16-01-2012 Product jaar of meer in bezit

De ketel hebben wij geïnstalleerd in maart 2009.
Vanaf de eerste dag bemerk je de stilte en rust waarmee deze ketel zijn werk doet.
Het warmwater comfort door de aanwezigheid van de ingebouwde 40 liter boiler is ongekend.
Ook de in ons huis aanwezige 40 jaar ouderwetse vloerverwarming wordt prima geregeld, met deze modulerende ketel.
Nu, na 3 bijna winters gestookt te hebben, alleen maar hulde voor de Prestige

HaroldV 22-02-2009 Product jaar of meer in bezit

Het gasverbruik is met 30% gestegen tov een 10 jaar oude ketel.

Persoonlijk vind ik dat enorm veel. Zeker als er tijdens het verkooppraatje wordt gemeld dat ie wel iets zuiniger zal zijn.

Warmte comfort is wel prima.

Bader 10-02-2009 Product paar dagen in bezit

Na veel uitzoeken en vergelijken heb ik besloten te kiezen voor de Intergas Prestige CW6. Vooral de prijs/kwaliteitsverhouding is heel gunstig. Over de specificatie is geen woord gelogen.
Deze ketel heb ik (op 31 januari 2009) samen met een vriend opgehangen en aangesloten. Met de uitstekende montagehandleiding en alle door Intergas bijgeleverde (topkwaliteit)koppelstukken, kranen en overige materialen was het een fluitje van een cent. Slechts een expansievat, paar meter leiding, rookgaskanaal, en een modulerende thermostaat (Honeywell Chronotherm Vision Modulation) waren extra benodigd. Inmiddels is de ketel ruim een week in gebruik en we hebben geen seconde spijt van deze ketel. Ons huis is in mum van tijd op temperatuur, het bad is in enkele minuten vol met heet water, de ketel is fluisterstil en het gasverbruik is enorm laag. Het enige minpuntje: de kap/behuizing ziet er wat inferieur uit en gaat moeilijk dicht.

A. van der Helm 29-12-2008 Product jaar of meer in bezit

Geruisloze ketel met een grandioze snelheid v.w.b.
aanleveren van warm water en een goede snelheid met het vullen van het bad. Tevens zorgt de ketel voor onze 70 m2 vloerverwarming wat hij ook prima aankan.
En een schoonheid om te zien.
Tot nu toe 2 1/2 jaar in gebruik zonder storing en naar onze volle tevredenheid.