Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 (met iSense)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 (met iSense) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Remco drenlooC 21-11-2017

Goede ketel als hij het doet, bij problemen een uitdaging

Super kleine en stille ketel, doet zijn werk dus erg onopvallend. Verder lekker snel en veel water (vergeleken met mijn 25 jaar oude Valliant). Echter helaas al problemen met de ketel na 12 maanden: de ketel start niet op bij warmtevraag. De uitdaging is dat deze ketel geen display heeft en mijn Toon thermostaat de foutcodes via OpenTerm niet uitleest. Je zou met de knipperende lampjes een code moeten kunnen aflezen, maar als ik zo op de codekaart lees, worden er hier maar een aantal codes omschreven, dus zonder de eigen ISense thermostaat of een PC, kun je er niks mee.
Ander nadeel is dat de meeste monteurs (heb er nu 2 in huis gehad en 2 erover gesproken) deze ketel (nog) niet goed kennen omdat ie nog relatief nieuw is, of ze hebben de juiste uitlees apparatuur/ programma's nog niet.

Dus: zolang ie het doet (waar je toch van uit gaat natuurlijk) niks aan de hand, maar áls er dan iets aan de hand is, ben je meteen het haasje.

Pluspunten

• Compact
  • Stil

Minpunten

• Geen display
  • Onbekend bij monteurs

dennis 10-11-2017

Nooit meer remeha

3 jaar geleden als 1 van de eerste de Tzerra 39c plus laten installeren.
Wij zaten hiervoor aangesloten op de verwarming van de VVE waar 6 huishoudens werden voorzien van CV en warm water.
Op aanraden van de installateur toen gekozen voor de Tzerra 39c plus niet zo zeer voor het CV vermogen maar voor de hoeveelheid warm water en het formaat was een groot pluspunt daar wij weinig ruimte hebben.
De CV installatie stelt eigenlijk weinig voor 5 radiatoren en een handkoekradiator in de badkamer.
Echter kon de ketel deze niet warm krijgen, installateur heeft toen op advies van Remeha de minimale pompsnelheid verhoogt van 3 naar 5 en toen werd het beter.
Doordat de cv installatie te klein is voor de ketel loopt de ketel de gehele dag in zijn anti-pendel stand.
Het minimale vermogen van 8,5kW is gewoon te groot en de ketel kan daardoor alleen maar op hoge aanvoer temperaturen verwarmen. Dit ligt aan het advies en ons eigen gezonde verstand hadden we maar een tandje minder moeten nemen.
Het tapdebiet van 10,5ltr op 60gr word niet gehaald als we de helft halen mogen we blij zijn.
De installateur haalt hier zijn schouder voor op ( werkt toch ).
Nu na 3 jaar is bij ons de 3 weg-klep al 2 keer vervangen, deze gaat er makkelijk uit maar inzetten is een regelrechte ramp.
Alles is van kunststof dus de stukken springen je om de oren.
De manometer is al 2 keer vervangen, zou je prima zonder kunnen maar aangezien de Tzerra geen druk sensor heeft is het bij deze ketel dus echt een must.
Om te zien dat de ketel onderhoud storing of blokkeringen heeft moet je thuis zijn in morse code, de ketel heeft namelijk geen display maar irritant knipperende lampjes. Maak je gebruik van de isense of e-twist is het geen probleem deze geven het netjes aan.
De grootste ergernis vind ik wel de klantenservice, deze kun je bellen maar verwijzen je altijd naar een installateur. De installateur weet het niet en rekent veel geld.
In een andere situatie misschien een prima ketel maar voor ons niet.
Jammer genoeg gaan wij mede door de slechte service van Remeha en de installateur onze ketel nu laten vervangen voor een ander exemplaar van een ander merk.

Pluspunten

• Klein
  • Stil

Minpunten

• Service Remeha
  • Geen display
  • Modulerend bereik
  • Veel kunststof
  • Hoeveelheid warmwater

B. 29-08-2016

Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 prima ketel!

Prima ketel bijna 2 jaar in gebruik, compact zuinig en stil. Hebben hiervoor ook een Remeha ketel gehad die heeft 18 jaar lang zijn werk uitstekend gedaan, daarom was onze keuze niet moeilijk voor deze Remeha.

Pluspunten

• klein en compact
  • zuinig en stil

Sibma 03-08-2016

Remeha Tzerra M 39c Plus CW5

De Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 is een goede ketel die een ruime voldoende scoort op alle onderdelen.

MF 16-07-2016

Remeha Tzerra M 39c Plus CW5

De Remeha levert snel en vooral lekker veel warm water op. Het huis is ook in een mum van tijd op een aangename temperatuur. Een bijkomend voordeel van dit model is dat het compact is en niet teveel lawaai maakt. Als je het verbruik van het gas met enige regelmaat opschrijft merkten we al na een korte tijd dat het verbruik in verhouding met onze vorige ketel drastisch afnam.
De bijgeleverde thermostaat is gebruiksvriendelijk en biedt veel mogelijkheden tot programmeren.
Kortom een fijne zuinige en vooral stille ketel.

E.J. 12-07-2016

prima ketel

comfortabel warm met kloktermostaat. Veel warm water. zuinig in gasverbruik. Compacte vorm met grote prestatie

Harry Kleijn 12-07-2016

Remeha CV ketel

Wij hebben nu 2 Remeha CV ketels en die bevallen ons zeer goed en zijn zeer gebruiksvriendelijk, energiezuinig en betaalbaar in aanschaf. De service is voortreffelijk, zowel telefonisch als persoonlijk (met de monteur).

Stephie34 12-07-2016

Mooie compacte energie zuinige ketel

Wij hebben sinds vorig jaar deze compacte energie zuinige ketel en hebben er absoluut geen spijt van gehad. Omdat hij mooi compact is en erg stil is. Aan onze warmtebehoefte wordt ruimschoots voldaan.

Gerie 12-07-2016

Perfecte cv-ketel

Deze ketel is zeer betrouwbaar. Wij hebben een grote stortdouche. Deze ketel kan het prima aan. Zeer snel en constant warm water. Kortom: voor ons de perfecte ketel.

Joost 11-07-2016

Een perfecte ketel

Levert snel warm water op de gewenste en met een flinke straal uit de kraan, beslist geen slap straaltje. Als het nodig is wordt het huis snel verwarmd. Met de bijgeleverde programmeerbare thermostaat kan de temperatuur van het tapwater op diverse tijdstippen worden geprogrammeerd en dus ook voor de verwarming. Een veilig idee is oom het anti legionella programma. En daarbij is het systeem vriendelijk voor de portemonnaie gebleken.
Ik heb x geen spijt van de aanschaf.

Toko 11-07-2016

Remeha Tzerra M39c PlusCW5

Ik ben zeer tevreden over deze verwarmingsketel,hij is stil en gemakkelijk te bedienen, ook de programma's zijn heel super.👍👍👍

H W Z 11-07-2016

Remeha Tzerra

De cv ketel Remeha Tzerra is voor onze woning met dieverse aparte ruimten een prima cv ketel, en economisch en stil.

E. de Waal 11-07-2016

Lekkere goede ketel

We hebben deze nu meer dan een jaar in gebruik en nog steeds erg prettige waterdruk en snel warm water en goed geruisloos.
Erg tevreden.

Ivo Bouwman 11-07-2016

Geweldig apparaat... klein en superkrachtig

De Tzerra is mooi, klein en superkrachtig.
Ongelooflijk hoe zo'n klein apparaat zo veel warm water kan produceren.

Reanda 06-07-2016

Ben erg blij met mijn cv ketel

Om mijn verwarming en de rest warm te krijgen moest ik op mijn woonboot altijd mijn olieketel vullen. Ik heb mij hard gemaakt voor ons havenbewoners dat wij in onze haven een gasaansluiting via de gemeente hebben gekregen. Het is ongelofelijk hoe fijn de CV ketel is en wat een luxe ik ben er echt van aan het genieten.

Born2cook 01-07-2016

Klein en krachtig

Van een grote boiler plus keteel naar een kleine Remeha, we dachten aanvankelijk....gaat dat wel lukken!? Nou het lukt zeker, en de energie rekening is met 800 kw gedaald. De ketel heeft tot op heden geen enkele klacht gegeven en de waterdruk blijft ook constant. Ik heb niet veel verstand van ketels maar als dot zo blijft dan kies ik over 19 jaar weer een Remeha.

Fra 29-06-2016

luid en zuinig

Het is een goede ketel, die doet waarvoor die bedoeld is. Alleen als we geweten hadden, dat de ketel iedere 15 minuten aanslaat met een dusdanige herrie hadden we een ander merk genomen.

Reempie 29-06-2016

Remeha geeft mij een warm gevoel!

Nadat de oude CV ketel, na 15 trouwe jaren van de dienst, de geest had gegeven, heb ik, op aanraden van mijn installateur, de Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 aangeschaft en laten installeren.

Ik kan niet anders zeggen (in dit geval schrijven) dat het een geweldig advies was.

De verwarming werkt uitstekend, wanneer het nodig is. De gemonteerde thermostaat regelt een perfecte temperatuur in het huis.
Ook de levering van warm water voor de douche verloopt vlekkeloos.

Samengevat: Mijn ervaringen met de Remeha Tzerra M 39c Plus CW5 zijn uitstekend. Een compacte CV ketel met een uitstekend rendement en lage energiekosten.

Mvn 29-06-2016

Remeha tzerra m39c plus cw5

Tot nu toe super ketel na een agpo.
Stil, zuinig en na twee jaar nog geen enkel probleem gehad. Voor mij het enige (nadeel) is dat hij niet via WiFi te bedienen is. In ieder geval niet met het isense bedienings paneel. Wij hebben een temperatuur gestuurde regeling erop met een buitensensor, en op alle radiatoren een thermostaatknop. Zoveel meer lekkere warmte in huis en de douche heeft prima straal en bad zit stuk sneller vol dan de oude agpo ketel. Wij hebben de ketel op zolder staan en de kraam in de keuken zit met een quooker boiler aangesloten dus kan niet aangeven of er snel tapwater beneden is.

jaap9090 28-06-2016

Goede keuze

De keuze om een Remeha Tzerra 39c te kopen is heel goed geweest. Hij heeft ruimschoots voldoende capaciteit voor warm water en verwarmd goed. Het energieverbruik is ook minder sinds ik deze ketel heb. Ik had een van de eerste nefit turbo HR ketels.

GVB 28-06-2016

Goed produkt.

De ketel is zeer betrouwbaar en het
verbruik van de ketel is zeer zuinig te noemen.
De ketel is echt aan te bevelen.

Hans 14-04-2016

perfecte ketel

Zeer fijn mooi klein ger

Perfectie cv ketel zeer compact mooi stil snel warm water fijne douche

Marian 12-04-2016

eindelijk heerlijk warm in huis

prima ketel.
geruisloos
makkelijk in gebruik, ook de isense klokthermostaat
heerlijke comfortwarmte

jabe 06-04-2016

remeha tzerra met i sence

Kleine compacte ketel, muisstil in vergelijking met mijn oude remeha ketel, zeer snel warm water.

frank58 05-04-2016

Ter vervanging van mijn Nefit HRC 22 exellent met boiler 80ltr

Mooie kleine ketel t.o.v. het bakbeest wat ik had.
Moet iets langer wachten op warm water t.a.v. de boiler maar levert veel warm water. Kan deze ketel bijna geruisloos noemen. Isense is een handige thermostaat met veel instelmogelijkheden. Ook het uitlezen van het aantal KwH is handig. Zo weet je gelijk het verbruik. Kortom goede koop.