Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Violet 17-08-2023

niet geschikt voor de douche

Je staat echt onder is zeer slap straaltje warm water. Ik heb al 13 jaar niet lekker gedouched. Bedankt Intergas.

Pluspunten

• geen
  • geen

Minpunten

• amper warm water
  • het is al niet erg genoeg

k*****@g******** 05-01-2022

duur onderhoud en dure onderdelen slechte garantie

relatief goedkope ketel om aan te kopen. Wat tegenvalt is het dure 2 jaarlijks onderhoud en de dure onderdelen. Naar 2 jaar al voor 180 euro onderhoudsbeurt en een storing die opgelost moest worden a 570 euro. hpenlijk blijft ie t nu een tijdje goed doen. had ik maar liever wat meer geld uitgegeven voor de aanschaf van de nieuwe ketel zou niet weer een intergas kopen. ook het gasgebruik valt tegen, als het een beetje koud word schiet het verbruik omhoog. wel tot 16m3 per dag. al met al een tegenvaller.hiervoor had ik een Atag die was wat duurder in aanschaf maar zuiniger in gebruik en goedkoper in onderhoud.

Pluspunten

• goedkope aanschaf
  • stil

Minpunten

• duur onderhoud
  • dure onderdelen
  • gebruikt veel gas

hendrik 04-12-2020

Hr hoefnagels

is een stille en vooral zuinige ketel
Ingesteld door de instalateur en nu na een jaar met veel thuiswerken en het plaatsen van een bad dat bijna dagelijks gebruikt wordt
345 euro terug op de gas rekening !
Geweldig

Pluspunten

• snel veel warm water
  • zuinig in gasgebruik
  • goede prijs kwaliteit
  • goeďkoop in onderhoud

Minpunten

• relatief grote ketel
  • Zwaar

Roger 19-02-2020

Intergas Xtreme 36 HR ketel slaat elke 1 a 5 minuten aan

Wij hebben een Intergas Xtreme 36 HR ketel in onze nieuwbouwwoning en deze slaat elke 1 a 5 minuten aan voor 3 seconde. Dit zonder dat er een beroep wordt gedaan op warm/heet water. Aangezien wij direct naast de ketel slapen, is dit een zeer storend geluid.
Direct na oplevering heb ik dit gemeld bij de installateur van de bouw. Deze kon niks vinden, dus ik zocht contact met Intergas. In plaats van advies te geven of een andere installateur met meer kennis aan te bevelen, werden de handen ervan af getrokken.
Het is hun product, maar ze nemen geen enkele verantwoordelijkheid of after sales. Alles wordt op de installateur afgeschoven en daarmee moet je het maar doen.

Minpunten

• Slaat elke 1 a 5 minuten aan
  • Maakt enorm veel geluid

Johannes 10-12-2019

Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 zeer tevreden

11 jaar geleden samen met drie vrienden 4 ketels (Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30 CW5) gekocht bij W*rmt*s*rvic*. Op aanraden van een bevriende monteur. Hij zei dat er geen driewegklep (voor warmwaterboilertje) in zit en dat die klep het meest storingen gaat vertonen na verloop van tijd. Dat had hij goed gezien. Hoe minder onderdelen in de ketel, hoe minder kans op storing.
We hebben allen nauwelijks problemen gehad. Eén van ons heeft 9 jaar lang helemaal niets aan onderhoud gedaan (niet technisch persoon) en wonder boven wonder, de ketel bleef het gewoon doen. Uiteindelijk was zijn ketel vol condenswater geraakt (afvoer volledig geblokkeerd). Toen moest er een monteur bij komen. Na schoonmaken deed ie het weer!
Zelf hield ik de syphon van mijn ketel goed schoon (2 x per jaar) om verstopping van de condensafvoer te voorkomen. Ik heb nooit een monteur voor ketelonderhoud gehad omdat mijn vroegere ervaring was dat er altijd wat kapot ging als een monteur was geweest. Met de hulp van internet kan je een hoop zelf doen als je een beetje handig bent. Op de luchtaanvoerbuis heb ik een simpele luchtfilter gemonteerd om fijnstof en insecten tegen te houden. Mijn ketel ziet er van binnen na 11 jaar nog als nieuw uit. Geen stof en troep door het luchtfilter (twee keer per jaar vernieuwen. Kosten: een kwartje). Let wel op dat het filter niet teveel luchtweerstand heeft, dan wordt de werking van de ketel beïnvloedt. Na 10 jaar heb ik de warmtewisselaar schoongemaakt. Dat was ook wel nodig. De warmteoverdracht werd negatief beïnvloedt door de vervuiling. Schoonmaken kan je zelf doen. Wel van de brander afblijven! De rose ronde pakking vervangen als je de voorplaat van de ketel afhaalt en de zwarte pakking onder de ventilator eveneens vervangen. Te koop voor een paar euro bij W*rmt*s*rvic*.
Al met al ben ik zeer tevreden met de ketel van 900 Euro destijds in 2008. Voor 8 tientjes per jaar er lekker warm bijgezeten tot nu toe (2019). Als de ketel storingen gaat vertonen, dan koop ik meteen weer een nieuwe Intergas. Ik heb gezien dat het moderne type nu rond de 1200 Euro kost. Dat valt dus ook mee. Zeker als ie ook minstens elf jaar zonder extra kosten blijft werken.

Pluspunten

• Eenvoud
  • Betrouwbaarheid
  • Lekker zuinig
  • Zelf instellen en simpel onderhoud doen

Minpunten

• Ventilator zoemde in begin nogal

hmclake 30-03-2015

We hebben de ketel met hoge verwachtingen door een gecertificeerde installateur in 2011 laten plaatsen als vervanging van onze overjarige Ferolli. Het moest zuiniger en stiller worden. Aan dat laatste is absoluut voldaan want de ketel is heel stil. Maar.... helaas kregen we al snel diverse reparaties om onze oren en dat begon al in het tweede jaar. Gasblok, ventilator, tapsensor en nog wat andere onderdelen zijn inmiddels vervangen en nog steeds geeft de ketel slecht warm water tijdens het douchen. Je moet de kraan op zijn heetst zetten om hem warm water te laten geven omdat bij een minder hete stand het water gewoon koud wordt. Inmiddels de zoveelste reparatie gehad en nog steeds is het euvel niet verholpen. Daarnaast blijkt de ketel absoluut niet zuiniger dan onze oude Ferolli en dat is nog het meest frustrerende. Wellicht hebben wij een 'maandag product', maar hoe dan ook: we zijn geen blije gebruikers. vwb de verwarming: we kunnen dit wat lastiger checken in vergelijk met tapwater, maar aan het totaal gasverbruik te zien, hebben we ten opzichte van onze oude ketel geen besparing gezien.

Harrie6 19-02-2015

Sinds 2008 de HRE 36/30 in gebruik, warmtecomfort en gebruiksgemak zijn prima in orde, net als de mogelijkheden. Duurzaamheid is slecht.
Altijd keurig onderhouden volgens voorschrift door erkende installateur. Na 5 jaar pomp lek, contact opgenomen met Intergas => buiten de garantietermijn van 2 jaar. Inmiddels 2 sensoren vervangen (na herhaald uitvallen van de CV ketel 2014) en is nu de drukmeter kapot. CV werkt nog wel, maar de drukmeter zal bij volgende onderhoudsbeurt vervangen worden.
Maar weer een brief naar Intergas en ze gewezen op de wettelijke garantietermijn, kijken of dat helpt...

Choosecharming 07-08-2014

Er doet zich bij de cv ketels van Intergas, en bij Intergas alleen, een probleem voor dat in andere reviews al beschreven is. Niet duidelijk naar voren is gekomen wat er precies aan de hand is. Dit probleem doet zich dan ook niet altijd voor, ook niet altijd in die vorm, en wordt als zodanig ook niet altijd herkend.
Op de eerste plaats is het zo dat de ketels bijna niet in het lood te hangen zijn.
Op de tweede plaats is het zo dat de wijze waarop de ketel opgehangen wordt niet gedempt, en niet star is.
Op de derde plaats is het zo dat de ketels aan de onderkant vrij hangen.
Indien de ketel werkt veroorzaakt dit hoe dan ook trillingen. Deze trillingen worden overgedragen op de muur, die synchroon gaat bewegen, waardoor schade kan ontstaan.
Per saldo is de ketel niet stabiel opgehangen.
Sommige van u hebben vilt bevestigd, achter de bevestigingsstrip, om de ketel te stabiliseren.
Het is natuurlijk opmerkelijk dat indien je een ketel maakt en veronderstelt dat deze gaat werken dat je geen voorziening treft om de instabiliteit die daardoor veroorzaakt wordt teniet te doen. Ook is het vreemd dat mensen die een ketel ophangen zelf ervoor moeten zorgen dat er geen trillingen overgedragen kunnen worden.
Als je zelf een voorziening treft om het trillen tegen te gaan dan zul je ook niet meer vast kunnen stellen wat er hand de hand is. Duidelijk is in ieder geval dat deze wijze van ophangen niet deugdelijk is. Als je zelf een voorziening treft dan kun je je installateur ook niet meer laten zien dat er iets mis is.
In mijn situatie is het zo dat er vanalles en nog wat geprobeerd is om de overdracht van trillingen te maskeren. Dit heeft niet geholpen.
Zowel Intergas als mijn installateur hebben geweigerd om dit probleem op te lossen. Ze zeggen gewoon er is niets aan de hand.
Mijn advies aan een ieder is dan ook als dit probleem je bekend voorkomt leg dan een klacht neer bij je installateur. Je moet er vanuitgaan dat ze dit niet op kunnen lossen, en dus niet op willen lossen, en leggen misschien het probleem bij Intergas die het vervolgens ook ontkent en zich beroept op het installatievoorschrift dat zegt dat de ketel aan de strip aan de muur bevestigd dient te worden. Dat is nogal wiedes.
Mijn advies aan degenen die overwegen een ketel van Intergas te kopen is mijn review nog eens aandachtig te lezen, en in de oren te knopen dat elke verantwoordelijkheid door de installateur afgewezen zal worden.
Trillingen kun je het best vaststellen door de ketel te belasten en de warmwaterkraan open te draaien.
Indien je een ketel geleverd krijgt waarvan, zoals ook in eerdere reviews beschreven, de gasbranderverdeler los zit, en de ketel hangt niet stabiel, dan versterkt de gasdruk de trilling en resulteert dit in schade.
Tot slot is het probleem van de pakking van de cv ketel ook nooit aangepakt. Dit heeft als gevolg het welbekende tikken, dat in het hele verwarmingssysteem hoorbaar is.

M. Wes 16-03-2014

Afgelopen vrijdag een 14 jaar oude Agpo Econpact 27c laten vervangen door deze Intergas HRE 36/30. Verwarming doet het meer dan uitstekend en razendsnel. Veel en snel warm water en fluisterstil.
Snel en goed geïnstalleerd door installatiebedrijf Kruit via Warmgarant..
Ik ben tot nu toe dik en dik tevreden.

Mike 13-12-2015

Heel laag: tip: zet de max aanvoertemperatuur op 55 graden..

citigo 26-03-2015

Hoeveel is het gasverbruik( meer of minder) ten opzichte van de oude econpact 127 c

Anoniem 29-11-2013

Na 17 jaar begon mijn Intergas 280 HRW vlamstoringen te geven. Verder nooit problemen met die ketel gehad; zelf geplaatst en zelf altijd onderhouden. Een afweging die je dan maakt: onderdelen vervangen van een in feite afgeschreven lawaaiige ketel of een nieuwe. Dus de keuze voor een nieuwe Intergas was snel gemaakt. Ook weer zelf geplaatst. Wat jammer is: het inbouwraam van de vorige ketel is niet meer te gebruiken want de aansluitingen zijn verplaatst. Verder zitten luchttoevoer en rookgasafvoer niet op 120 mm afstand van elkaar. Na overleg met Warmteservice bleek ik niet de eerste te zijn met dat probleem. Opgelost met twee 45° bochten. Maar: daardoor in verband met de ruimte de dakdoorvoer 16 cm moeten inkorten.
Maar: wat is deze ketel stil! Ruim voldoende warm water en snel. Een aanrader.In verband met de eenvoud zal de duurzaamheid in ieder geval op 8 uitkomen.

Anoniem 01-12-2013

Ik heb begrepen dat het zelf plaatsen geen probleem is, mits aan de installatievoorschriften (zoals rookgasafvoer en benodigde appendages) is voldaan.

jary 30-11-2013

Intergas geeft aan dat de garantie alleen van toepassing is als de ketel geinstalleerd is door een door Intergas erkende installateur. Heb je daarover nagedacht?
Over de duurzaamheid:
Ik was indertijd de eerste die van deze ketel op deze site een review heeft gegeven. Wat voorbarig heb ik toen voor duurzaamheid een 10 gegeven. Inmiddels ruim 5 jaar later heeft de ketel drie onderhoudsbeurten gehad (om de 1 1/2 jaar). Het aantal storingen in die 5 jaar: nul.
Wat mij betreft kan de 10 voor duurzaamheid van 5 jaar geleden dus blijven staan.

sanboe 05-11-2013

Ik ben abosluut niet blij met deze ketel! om het maar even netjes te zeggen, we hebben de ketel nu 2,5 jaar en al 3 keer lekkage gehad van een stop (die er nooit uit kan vliegen) dus alles zeiknat boven. en al weet ik hoevaak storing gehad, wat dus tot gevolg heeft dat onze vloerverwarming ook uitgaat en het lang duurt voordat het een beetje warm weer is, en wat extra gas kost steeds!
Dus koop liever een andere! morgen komt voor de verandering weer een monteur.. ook al mensen van intergas zelf gehad (nogal arogant) lag volgens hem aan het instaltie bureau..
nou zovaak problemen dat is toch niet normaal met een nieuwe ketel?!

adteuwens 16-02-2015

Inderdaad goede monteur zoeken

Robl2 12-10-2013

Alhoewel het stookseizoen nog moet beginnen alvast een schot voor de boeg.
Heb nu de ketel een paar maanden in huis en ben er blij mee. Kan dus nog niet zoveel zeggen over de duurzaamheid. Heb hem oa gekocht vanwege de positieve recensie, de scherpe prijs en het supercompacte formaat.

Het enige nadelige verschil tov van onze vorige ketel is dat we wat langer op warm water moeten wachten omdat in deze geen ingebouwde boiler zit en ik de warmhoudfunctie heb uitgezet (vanwege de gewenste besparing op gasverbruik).

Wat ik erg fijn vind is dat je veel op de ketel kunt instellen. De temperatuur van het CV-water, het vermogen, nalooptijp pomp etc.

Heb wel meteen een modulerend thermostaat aangeschaft. Kun je op het thermostaat aflezen hoe warm het CV-water is bijvoorbeeld. Super !

Robl2 01-11-2013

Hallo, ik heb de Honeywell CM937 modulerende thermostaat op marktplaats gekocht :-)

Struijk 31-10-2013

Hallo Robl2 ik heb ook een HRE 36/30. Je zegt, dat je de cv water temp uit kan lezen op je thermostaat. Mag ik vragen welke thermostaat je hebt ?

Kasimodo 15-04-2012

Kasimodo

Ik heb nu de intergas 36/30 een jaar in gebruik en heb nu vergelijk met mijn
Oude ketel 500 kuub uit gespaard en de helewinter goed warm gestookt.
Dus waarom een dure ketel kopen als deze z,n werk goed doet.

stokmans 25-03-2013

wat gebruikte je voor dat je deze ketel had.

En hebt u een tussenwoning , vrijstaand of een hoekwoning.

M de Waard 21-03-2012

---------- update review, 21-03-2012 ----------
Ik heb al eerder een revieuw geschreven over de Intergas en was in het begin niet geheel positief.

Dat draai ik bij deze terug!

Nadat ik de storing bij Intergas heb aangegeven stuurde ze mij binnen een dag kosteloos een monteur. En dat in de vakantieperiode. petje af.

De Intergas werkt sindsdien volledig naar behoren. Geen storing meer gehad.

Zoals ik het nu zie koop ik er volgende keer weer een Intergas.

Wat de duurzaamheid zal zijn... geen idee... ik laat het jullie weten.

M. de Waard

---------- 1e review, 19-07-2011 ----------
Ik heb zelf de ketel geinstalleerd en moet zeggen dat dat prima verliep... tot de waterdruk erop werd gezet. Intergas had verzuimd een koppeling in de ketel dicht te draaien waardoor de ketel en mijn huis deels onder water kwam te staan. De reactie van Intergas was dat ik de koppelingen zelf na moest kijken vóór installatie... daar kan ik dus niets mee. Zelf de halve ketel gedemonteerd... en het euvel verholpen.

seppenwoolde 01-02-2012

wij hebben een kombi kompakt hr 36/30 sinds 2003 ,een prima verwarmingtoestel geweldig veel en lekker warm water ,nooit geen problemen gehad ,wel een paar keer dat de ketel niet aan ging maar even de reset knop induwen en hij brand weer ,we laten hem wel elk jaar nakijken. super goed en een goedec prijs verhouding

Ron 5384 21-10-2011

Aan het begin van 2011 deze ketel laten installeren, incl.compleet nieuwe dakdoorvoer & rookgas kanaal.
Sinds vorige week regelmatig storingen (code 11) die weliswaar door te resetten kon worden opgelost, echter gisteren door monteur stromingsschakelaar vervangen. Problemen deden zich voor bij het gebruik van thermostaatkraan.

IJssennagger 03-12-2011

Dag Ron, Hoe lang duurt het voordat je warm water uit de kraan hebt? Volgens installateurs zou dat wel een halve minuut duren. Daar komt dan nog de tijd bij die nodig is om het water van de ketel naar de kraan te transporteren. Wat is jouw ervaring

Ron 5384 15-11-2011

Inmiddels enkele bezoeken van de monteur verder, zonder resultaat want het probleem bleef zich voordoen. Niet alleen bij de thermostaatkranen maar ook bij de normale mengkranen. Vandaag is Intergas geweest. Probleem was de sensor die de warmwater temperatuur in de ketel meet. Die zat niet vast genoeg op de leiding waardoor de meetwaardes/gemeten temperatuur niet overeenstemde met de werkelijkheid. Daardoor werd de ketel te warm en viel als beveiliging in code 11. Met een nieuwe sensor moet het nu opgelost zijn. Tevreden over de service van Intergas.

avandalen 08-10-2011

Ik heb voor de Intergas HRE 36/30 gekozen omdat deze een ver doorgevoerde reductie van componenten heeft doorgemaakt. Als je de ketel openmaakt valt direct op hoe weinig er in zit. Een aparte tapwater platenwarmtewisselaar en driewegklep ontbreken, evenals bijvoorbeeld een mechanische drukmeter. Dit is een heel verschil met sommige andere traditionelere combiketels zoals Bosch. Ik ga er altijd vanuit dat hoe minder onderdelen een apparaat bevat hoe minder er stuk kan gaan.

De brander is volledig bereikbaar voor onderhoud, zonder te moeten werken door een nauwe opening met spiegeltjes en speciale hulpstukken, zoals bij Remeha.

De Intergas combiketel heeft een menu dat goed te bedienen is en heeft testprogramma’s.

Roel Vervoort 30-11-2011

De digitale druk meter is juist een min punt van deze ketels !deze gaat meestal kapot na ong 1 a 2 jaar. is dit niet gewoon een mooi verkoop praatje ?

Haike Zegwaard 23-11-2011

He wat origineel, een verkoper die zijn produkt in een review aanprijst. Doe je dan tenminste voor als een eindgebruiker...

ff een naam verzinnen 22-07-2011

Na twee en een half jaar doet de ontsteking het niet meer.... na allerlei zaken vervangen te hebben blijkt het het gasblok te zijn. Volgens de monteur [van intergas zelf] een veelgehoorde klacht. Lekker @&%ˆ*

1010chris 29-10-2011

in de tien jaar dat ik deze ketel(HR 36/30) plaats nog NOOIT een klacht gehad van deze aard. Ik adviseer mensen deze ketel niet door een monteur te laten reinigen.Simpelweg omdat mijn ervaring is dat er vaak meer storingen onstaan als men zo'n kontrakt heeft t.o.v mensen zonder kontrakt. het schoonmaken is zo simpel dat kan iedereen. Ik heb diverse klanten die het door mij laten doen(gemak).Maar dan maak ik ook alleen dat schoon wat nodig is. En blijf van de rest af.10 min werk Ik kan me niet vinden in het verhaal dat dit een veel gehoorde klacht is. Ik denk dat als er in het begin een juiste diagnose was gesteld er veel problemen voorkomen kunnen worden. Ik heb geen technische achtergrond maar deze ketel is zo simpel daar kan gewoon weinig fout mee gaan. Dat wil in individuele gevallen zeker niet zeggen dat je pech kunt hebben met deze ketel.

kassimodo 20-07-2011

Ik heb de ketel 3 maanden in bezit de ketel is stil.
voor heen een ketel gehad van Nefit een gas gebruiker
gebruikte alleen voor de boiler al 900 kub per jaar
deze ketel zal behoorlijk minder gebruiken.
Zal zeker 700 kub schelen.

BigVinnie 16-06-2011

Ketel gekocht en geplaatst eind feb 2009 (dus iets meer dan 2 jaar oud). Gewoon jaarlijks onderhoud. Geen probleem. Echter in maart 2011 storing kode 5 (dus na garantie). Resetten hielp. Tot in mei/juni zowat na elke douchebeurt gereset en het condens water uit de slangehals leefgehaald moest worden. Via de leverancier (omdat die het ook niet meer wist) 2 man van Intergas langs gekomen en ja hoor een rekening van bijna 300 € . Na de garantie zei men.... Dus U raad het al wat mijn mening is vwb de coulance regeling (geen)

maurice60 26-08-2013

Over de garantie, kijk eens bij de consumentenbond wat u kunt doen nadat de garantie is afgelopen. Je mag er vanuit gaan dat de ketel langer meegaat dan 2 jaar en dan zullen ze de ketel moeten maken of een nieuwe. Succes ermee!

Heimerich Schaapman 09-06-2011

Ketel doet heel stil zijn werk, en geeft meer dan voldoende warm water. We hebben hem nu ongeveer anderhalf jaar en vergeleken met onze vorige HR ketel is hij ongeveer 20% zuiniger. Heb hem zelf geplaatst en dat is heel goed te doen. Ook bij mijn broer en bij mijn zoon heb ik deze ketel geplaatst, en ook daar alleen maar zeer positieve reactie's. Wat mij betreft is het een aanrader.

Jacob Drenth 07-06-2011

Heb u ook zo een moeite gehad met een keuze maken??
Nou ik wel... Ik had eigenlijk al een beslissing genomen. Of valliant of remeha. Aangezien ik zelf technicus ben en weet hoe belangrijk de oordeel van de kenner is ben ik eigenlijk een aantal ZZP-ers gaan bellen in de buurt. Hier de moeilijke keuze voorgelegd en beide merken werden eigelijk van tafel geveegd. Intergas werd mij verteld.Phff kon ik weer overnieuw alles gaan uitzoeken van Intergas. Maar wat ben ik blij zeg met deze advies. Goedkoper en zelfs betere prestaties dan de wat bekendere merken. Mensen geloof mij koop een intergas. Ik heb zelf alles vervangen en het is geweldig om deze ketel te zien werken.(Horen doe je deze bijna niet.) Goede isolatie!! Ik heb uitgerekend dat deze ketel met mijn gasverbruik (alleen cv en warm water) deze ketel binnen 4 jaar heb terugverdiend ( ik had VR combi van 2004) Voor mij de beste uitgave van 2011!!

henk007bont 15-04-2011

super cv ketel zelf geplaatst fluitje van een cent.nog nooit het water zo heet gehad voor al boven in de douche.het water is ontzettend warm zelfs heet en dat dat razend snel.super cv ketel voor een super prijs.

gr

chrisvandenbergh 27-02-2011

Sinds een jaar in bezit van de HRE 36/30 CW5 De ketel levert 26,3Kw en niet de gesuggereerde 30Kw.
Ketel wordt gebruikt om een vrijstaande woning van 600 kubiekemeter met vloer verwarming te verwarmen. Maar heeft afgelopen winter bewezen dit aan te kunnen. Ketel levert ruimvoldoende warmwater niet heel erg snel maar ik heb dan ook de Warmtewisselaar uit staan en niet op zelflerend of Eco. Ontdekt dat het warmwater sneller komt waneer de keuze stand op uit staat vandaar. Verder geen last van bijgeluiden behalve een fluitende wind door het aanzuigkanaal, maar daar is volgens mij de ketel geen debet aan.
wel ter voorkoming van bijgeluiden (tips bij de reviews goed gelezen) Tussen de ophang beugel en de muur stukje bouwvilt gestopt. Hierdoor heeft de ketel geen muurcontact en resoneert er niets.
Ketel aangeschaft inclusief installatie voor 1.450,-
Concreet:
Warmwater voorziening prima. Dusdanig grote hoeveelheid dat je op twee plaatsen tegelijk kan tappen, welliswaar niet voluit maar toch.
Verwarmen van bovengenoemde grote gaat ook prima.
Ketel is heerlijk stil, hangt in de bijkeuken in een kast en is mede door de manier van ophangen echt niet te horen.

Duurzaamheid, is een verhaal apart..De ketel was een zogeheten 'dead on arrivel' Dit is uiteraard snel en vakundig verholpen maar toch het vertrouwen in kwaliteit loopt dan wel een deuk op..Inmiddels naar een vol jaar gebruik, nul storingen en niet eenmaal bij hoeven vullen.

Dus duurzaamheid scoort wat minder maar verder een super goede prijs kwaliteitsverhouding voor een no nonsense keteltje.

Burp 12-02-2011

Hoe kun je duurzaamheid bepalen als hij nog maar een paar dagen in bezit is? Eenvoudig, ik heb deze ketel al meermalen geplaatst en nog nooit problemen gehad of gezien. Netjes en geen lawaai. Installatie is erg simpel.

Als je last hebt van lawaai zou je de ketel een kunnen ontluchten (handmatige ontluchting links boven op de ketel.

Mijn vorige ketel was een intergas VR ketel, heeft 21 jaar gewerkt. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.