Nefit TopLine AquaPower Plus II HRC30/CW6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TopLine AquaPower Plus II HRC30/CW6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Michiel 09-07-2020

nefit trendline aquapower plus hrc30 cw6

Sinds 3 maanden deze ketel in gebruik ter vervanging van een 20 jaar oude Nefit Excellent HRC 30 Excellent .
Weer voor Nefit gekozen omdat ik zeer tevreden was over deze oude ketel.
Na de installatie door de installateur werkte de nieuwe ketel helaas niet en omdat dat deze er niet uit kwamen werd Nefit gebeld, binnen 2 uur was deze aanwezig en vond een draad breuk en kon dit gelukkig verhelpen . Jammer voor een nieuwe en geteste ketel.
De ketel doet ook alles wat hij moet doen maar helaas maakt de ketel bij het gebruik van warm water en op veel lawaai boven de 65db dit komt door de ventilator die dan op hoogvermogen draait.
Mijn dochter slaap nu met oordopjes om s’morgen niet wakker te worden wanneer de ketel opstart of wanneer er warm water word gebruikt.
Nefit is er al twee bij geweest en kan niets er aan doen het hoort bij de ketel zegt men .
Helaas ook geen andere ventilator geprobeerd dit vind ik erg jammer voor zo een dure ketel, had ik dit eerder geweten dan had ik niet voor deze ketel gekozen.

Pluspunten

• Goed warm water
  • Kleiner dan de vorige ketel

Minpunten

• Veel Lawaai

goodboy 24-01-2013

nu drie jaar in bezit, behalve 2 maal een storing , die met een reset te verhelpen was, nooit een probleem.Snel warm water en behoorlijke gebruikscijfers met deze ketel

Ericskem 24-01-2013

Super stil, super betrouwbaar, super zuinig. Een van de beste aankopen van de afgelopen jaren!1x storing gehad in de brander, dit is keurig en super snel hersteld.

vakantie2013vakantie 24-01-2013

Ruim een jaar geleden hebben we deze AquaPower Plus aangeschaft. De reden dat we voor dit type hebben gekozen is dat hij moest verwarmen (natuurlijk) en 2 douches moesten gelijk gebruikt kunnen worden. De aanschaf was niet de goedkoopste maar deze ketel is zijn geld meer dan waard.
Ook met 2 douches tegelijk aan valt de waterdruk niet weg en verwarmen is ook prima. De duurzaamheid hebben we nog niet uit kunnen testen. Misschien dat we daar over 15 jaar nog eens op terug komen. Wat ons betreft zijn we tevreden!

Johan L_74 24-01-2013

Ik heb bewust voor de CW6 versie gekozen in plaats van de CW5. Deze kwam in de plaats van een HR BlauweEngel uit 1999 die steeds, en vooral in de winter, begon uit te vallen, en een geluid als een hoogoven maakte. Maar wat een verschil! Zo stil, dat ik af en toe twijfel of-ie aanstaat! Wat een waterkracht bij douche en bad, wat een kracht bij verwarmen. Uitstekend! Merkbaar in de gasrekening! De hele bouwkwaliteit, uitstraling, documentatie: topklasse. Ik ben zeer tevreden. AANRADER !!

Dries 07-12-2009

Ik heb deze ketel nu twee jaar. De verwarming en warmwatervoorzienig zijn prima. Zeer storend is echter het lawaai. Niet bij de keteel zelf, die hoor je nauwelijks. Echter op een bepaald toerental (60%) voel je aan de ketel de vetilator trillen. Deze trilling wordt via de vloer doorgegeven naar de verdieping eronder en is zodanig storend dat de slaapkamer daar onder onbruikbaar is geworden.
Als ik een klacht indien bij Nefit komt er direct een monteur die stevast begint aan te geven dat het aan de opstelling zou liggen. Dat is bijzonder omdat de ketel op precies dezelfde plek in opgesteld als zijn voorgangers en die hoorde je nooit. Als ik de man vervolgens wijs op de goed voelbare trilling van de ventilator, wordt er keurig een nieuwe ingezet (inmiddels drie keer gebeurd). Echter helaas zonder resultaat. De slaapkamer direct onder de ketel blijft, vrees ik, zolang als we deze ketel nog houden slechts te gebruiken als berging. Het is bijzonder jammer dat Nefit voor deze
Topline ketels kennelijk geen top kwaliteit onderdelen gebruikt. Een draaiend apparaat dat trilt is simpelweg niet goed in balans en als dat niet beter blijkt te kunnen is er sprake van povere kwaliteit.

Henk Vaassen 10-11-2014

Herkenbaar,

In feb 2014 heeft een installatiebedrijf bij ons de Nefit Topline HRC 30/CW6 B03 II geplaatst. Allemaal heel keurig afgemonteerd. Stoken doet het ding prima.

De ketel hangt op zolder aan de bakstenen wand. In de slaapkamers eronder, aan diezelfde wand, wordt je wakker van de intense brom-toon. Als je voor de ketel staat hoor je amper iets maar de kamers er onder des te meer. Die trillingen worden via leidingen maar ook via de achterwand van de ketel op de muur overgebracht. Dit gebrom komt geheel en al van de ventilator. Deze zit op een lang, tuitvormig, buis-stuk. De ventilator trilt hevig en zit daarom in rubbers gevat, maar die trillingen zijn zo hevig dat die rubbers dit niet gedempt krijgen. Is dus eigenlijk een zeer slecht uitgebalanceerde ventilator en doordat deze op zo een lange tuit zit, die in de buurt van de ventilator nergens ondersteund wordt, worden die trillingen nog eens versterkt.

Ik lees in de installatiemanual "Bij een lichte wand- of vloerconstructie kan resonantiegeluid optreden"…
De ketel hangt bij ons aan een normale bakstenen muur.

Hier nog een Passage uit de brochure:
U hoort hem niet, maar u voelt hem zeker.
Naar de betrouwbare TopLine II heeft u geen omkijken. U hoort zelfs niet dat u hem in huis heeft. Zijn sterke, veilige mantel vormt een effectieve barrière, waardoor u verzekerd bent van rust.

Groet, Karin en Henk

thierry Bakker 01-05-2009

Top product, nu 2 maanden in bezit, geen problemen.
De warmwater voorziening is top. nu eindelijk overal tegelijk warm water, nooit meer een koude douche als iemand ergens een kraan open doet.

cire65 04-06-2008

Na om 18.00 uur de storing gemeld te hebben bij Nefit stond de volgende dag de monteur op de stoep. Wat bleek, een kapotte driewegklep. Kwam wel vaker voor, dit had ik ook al gelezen op deze site bij de losse cv ketel HRC30. Deze is netjes vervangen en alles doet het perfect. Goede en snelle service van Nefit, grote klasse.