Remeha Avanta 28C - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
12 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 256 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sjaak van de Velde 05-12-2013

4,2
Ik heb sinds 2009 een REMEHA C5 en 2 weken geleden viel die ineens in een E5 storing. Installateur gebeld en die heeft de ionisatiepen vervangen en de zuurstof gasverhouding afgesteld maar dat hielp niet. REMEHA gebeld die "dacht" dat het aan het rookkanaal kon liggen of de brander pakking. Beide vervangen maar hij blijft in storing vallen E5 en E6. Vandaag weer een andere branderpakking er in gezet maar helpt ook niet. Ben al ruim 450 euro kwijt aan reparatiekosten en installateur heeft REMEHA wederom gebeld voor advies en die "denkt" dat het mogelijk aan de ontstekingsunit kan liggen ??? Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Graag advies of een reactie van REMEHA want deze geweldige CV ketel is ineens niet zo geweldig meer

Beste Sjaak,

Wat vervelend om dit te horen.

Zou je contact met ons op willen nemen?

Dit kan via: 055-5496900 of stuur een mail naar socialmedia@remeha.nl

nickmu 22-01-2014

4,5
Wij hebben sinds eind 2010 een Remeha Avanta cv ketel en hij maak sindsdien herrie (vliegtuigherrie). In het begin was het minder erg, maar de laatste tijd wordt het steeds luider. Wij hebben er zelfs last van als wij slapen en de installateur kan het niet oplossen (ze zijn paar keer geweest en kost alleen maar geld en geen resultaat). Ik heb de Remeha klantenservice gebeld, maar zij doen niks omdat wij geen direct klant van ze zijn (installateur is de klant en zij moeten Remeha bellen). CV ketel begint ook andere gebreken tonen, het water wordt minder snel warm. Voor een ketel van drie jaar vind ik dat het veel te snel kapot gaan. Kortom kunnen we geen kant op en remeha doet niks. Bedankt Remeha.

Peter1702 23-01-2014

Ik zou zeggen zoek een echte vakman, die moet het op kunnen lossen.Lawaai kan van alles zijn, is het de ventilator misschien?, dan zijn het de kogellagers. Het moet op te lossen zijn door een ervaren installateur. Als het geluid luider wordt dan lijkt mij de lagers van de ventilator!! En inderdaad u moet contact opnemen met de installateur daar doet u zaken mee. En als die het niet kan oplossen moet die contact opnemen met de fabrikant in dit geval Remeha.

Beste nickmu,

Wat vervelend om dit te horen.

Zou je contact met ons willen opnemen?

Dit kan via: 055-5496900

SR 27-11-2017

Slecht afgesteld, constant E5 storing (na 7 maanden al)

Ik heb hier sinds 28 februari 2017 een Remeha Avanta 28C hangen, het bouwjaar is 2016 week 22. De splinternieuwe ketel begon na 7 á 8 maanden al problemen te geven waarbij hij regelmatig uitviel en storing E5 toonde (probleem mbt ionisatie).

Vandaag is de monteur langs geweest die hem heeft geplaatst. De ketel blijkt vanuit de fabriek enorm slecht afgesteld te zijn: onder meer de CO2 hoog- en laaglast waarden waren dermate dramatisch afgesteld dat de ketel rare resonantie geluiden maakte en uitviel met E5 storingscode. De monteur was in ieder geval verbaast over hoe slecht deze ketel was afgesteld, het scheelde bijna 1,5% (volgens mij zat hij op 3.8% terwijl 5.3% gewenst was of iets dergelijks).

Ik verwacht van een splinternieuwe CV ketel dat hij ten minste een paar jaar fatsoenlijk blijft werken zonder problemen/storingen. Uiteraard moet hij jaarlijks even gecheckt worden, maar na 9 maanden draai ik alweer op voor de eerste reparatiekosten omdat Remeha een brak afgestelde ketel levert.

De ketel deed het verder wel oké; hij is natuurlijk goedkoop, compact en vrij zuinig. Maar gezien m'n eigen ervaringen zou ik Remeha afraden en geen (budget) ketel bij hen kopen. Remeha meldt op haar site achter goede 'Remeha-aftersales-service' te staan, dus ik ben benieuwd of Remeha nog wat laat horen. Ik hoop in ieder geval dat de ketel de komende jaren goed blijft functioneren, maar heb er een beetje een hard hoofd in.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Compact

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Storingen

SR 29-11-2017

Mail contact gehad met Remeha. Ze bieden geen garantie op een ketel die slecht is afgesteld in de fabriek. Advies was om na het plaatsen van de ketel een monteur tegen betaling de ketel af te laten stellen. Deze reactie was uiteraard te verwachten. De ketel is helaas geplaatst door de vorige bewoner.

Advies:
- Laat je ketel zo goed mogelijk afstellen na plaatsing, ookal gaat je dit extra kosten. Bespaart je geld/kopzorgen in the long run.
- Koop geen Remeha ketel, de klantenservice is kort, bot en het interesseert ze verder helemaal niets. De geadverteerde 'Remeha aftersales service' is nietbestaand.

eaz 07-08-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Prima ketel, maar wel een paar storingen gehad

Prima ketel, vrij stil, redelijk zuinig en mooi compact.
In de 8 jaar dat deze ketel er nu in zit, hebben we 3 keer een storing gehad, en dat is wel meer dan bij de vorige ketel (Nefit, 0 keer). Alle drie keer ging het om iets electronisch zoals een sensor, (een ionisator of wat het ook mag zijn). de eerste keer was al snel en viel onder de fabrieksgarantie, de overige twee keer zijn via de 24uur storingsdienst opgelost van onze installateur. Omdat het een courante ketel is vinden ze het dan weer snel. Ik heb er een draadloos modulerende thermostaat bij, en ook dat werkt prima.

Tevreden klant 01-03-2016

De ketel is twee dagen geleden geplaatst. Snel geïnstalleerd, vriendelijke en professionele installateurs. Warm water voorziening is stukken beter en verwarmt mijn appartement prima. Ketel is nagenoeg geruisloos en lekker klein. Gebruiksgemak ketel en thermostaat is goed. Over de duurzaamheid kan ik nog niets vermelden. Aanrader!

l van der Heijden 24-02-2016

Het is lekker warm in huis. de ketel maakt geen lawaai en de warm water voorziening is beter.
Hij is compact en neemt daardoor veel minder ruimte in en het ziet er netter uit.

Mark de Kort 22-10-2015

Onze oude ketel (ook een Remeha) was aan het einde van zijn leven... en dus acuut een nieuwe moeten aanschaffen. Daar we tevreden waren over onze oude Remeha... hebben er weer een Remeha-CV-ketel aangeschaft. Nu een Avanta 28C CW4. We merken het verschil direct. Het is weer snel comfortabel warm in huis. Je hoort hem niet werken en is heerlijk compact. Nog maar net in ons bezit...nog maar net in werking..... maar nu al dik tevreden. Tevens de makkelijk bedienbare I Sense Thermostaat laten plaatsen. Laat de winter nu maar komen....!!!

nickmu 22-01-2014

3,3

Nic 29-11-2017

Remeha 28c cw4

Ik heb net een nieuwe avanta cw4 laten plaatsen ende radiatoren maken vreselijke herrie. Er is bijgevuld en ontlucht. Als een radiator herrie maakt dan gaat het weg als ik aan de knop draai. Kan niet de bedoeling zijn toch?
Wat kan dit zijn want ik word er gek van.

Verhoeven 24-07-2017

Remeha avanta28c

De ketel hebben we nu 7 jaar en 7 jaar al e5 storing alles is al vervangen om de storing opte lossen dan gaat het een paar maanden goed en dan weer enkele dagen e5 weer monteur er bij alles waarden goed maar toch weer e5 nu zijn we het zat dan maar andere ketel hoop dat de nieuwe ketel beter is nog aan het kijken wat het word of heb remeha de oplossing al gevonden van de e5 storing

Pluspunten

Minpunten

• E5 storing zeer regelmatig

Martin 15-02-2017

Avanta 28c smeltbeveiliging stuk (b.j. okt 2010)

In oktober 2010 hebben wij onze nieuwe Remeha 28C ingebruik genomen. We waren super blij met de ketel. Onze stookkosten verminderden met de helft. Maar nu na 6,5 jaar is de smeltbeveiliging stuk. Je moet dan de complete warmtewisselaar vervangen a' €450,- excl. de montagekosten. Dit valt ons tegen!
We zitten nu te denken repareren of een nieuwe? Weer een Remeha?

peter 16-07-2016

Een goede aankoop.

Tot dit moment ben ik heel tevreden over de Remeha.
De ketel warmt snel op.
Ook de warmwaterkraan warmt snel op.
De Remeha is ook zeer gebruiksvriendelijk!

J.C. 13-07-2016

Remeha in the rebound

6,2
Onze huidige ketel is een vervanging van de vorige, die na 4 jaar en 9 maanden niet meer te repareren bleek. Deels kwam dat ook door nalatigheden in het onderhoud van de vorige installateur, die verzuimd had gebruik te maken van het onderhoudspakket van Remeha omdat "moderne ketels geen onderhoud meer nodig hebben".
Over de huidige ketel zijn we matig enthousiast.

Chris 28-06-2016

Remeha Avanta

Prima ketel. Doet waarvoor hij bestemd is. Is een heel stuk compacter dan z'n voorganger. Maakt weinig geluid.

Erkan 09-03-2016

Mooie, stille, compacte en vooral zuinige ketel. De ketel is de helft kleiner dan onze vorige Quinta en vooral het geluidsniveau is perfect! Jammer dat ik de cv-pomp snelheid niet kan aanpassen, maar voor de rest zijn er veel mogelijkheden om de Avanta in te stellen naar eigen comfort. Qua duurzaamheid kan ik op dit moment niet veel over zeggen omdat de ketel paar weken geleden is geplaatst maar daar twijfel ik niet aan bij Remeha. Onze vorige Remeha is ruim 15 jaar meegegaan! Top!

Huisje123 19-01-2016

2,2
*Slecht ! Water wordt niet fatsoenelijk warm de verwarming niet warm
Het verbruik is redelijk . Maar voor derest is die waardeloos
En iedereen bij ons in de straat heeft een nefit !
Behalve ik

Niet aan beginnen !

Officiele reactie van Remeha 20-01-2016

Beste,
Wat vervelend dat de temperatuur van het warm water en het cv tegenvalt. Wij adviseren je om je installateur te benaderen, mogelijk heeft hij (eventueel in overleg met Remeha B.V.) een oplossing.
Remeha B.V.
Team Customer Care

Remeha een prima cv ketel 04-01-2016

Nadat onze Vaillant het na 16 jaar opeens begaf, adviseerde de installateur een Remeha ketel. Prima advies ! Ketel werkt snel, is vrijwel geruisloos, en de bediening is heel eenvoudig.

ParkzoomParkzoom 20-07-2015
  • Product jaar of meer in bezit

In 2010 bij een VvE een groot aantal (ca 60) Avanta's laten plaatsen. Wat nu opvalt is dat er opvallend veel "Remeha Isolatie Voorplaat Warmtewisselaar"moesten worden vervangen.
Dit vervangen onderdeel had ook nog iets extra's: een indicator om afgewerkte lucht te onderkennen, maar die was niet als enkelvoudig onderdeel beschikbaar waardoor bij onderhoud waarbij de warmtewisselaar niet werd vervangen deze (noodzakelijke) verbetering niet kon worden toegevoegd ? ?

watdan 20-03-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Goede ketel voor goede prijs. doet waar hij voor bedoeld is en werkt prima. zeker aan te raden. ik zou zo weer kiezen voor een remeha ketel.

mrmv 22-02-2014
  • Product half jaar in bezit

Ik heb deze ketel laten installeren, maar helaas ben ik zeer ontevreden.
Hoewel de verwarming goed werkt, ik krijg geen warm tapwater meer. Als ik het krijg is het puur toeval. Mijn installateur is komen kijken maar kon niets vinden. Hij heeft contact met Remeha gehad die mij om de foutmeldingen vroeger. Die waren er echter niet.
Ik heb - achteraf - dit probleem vaker gezien in de reviews. Het is dan ook vreemd dat Remeha dit niet al heeft opgelost.
Ik heb mijn installateur een ultimatum gesteld om het probleem op te lossen, met medewerking van Remeha of zonder.

Beste mrmv,

Wat vervelend om dit te horen. Is het onderhand al opgelost?

Zo niet, zou je dan contact met ons willen opnemen?
Dit kan via 055-5496900