Remeha Avanta 28C - Reviews

Warmwatercapaciteit bij 40°C
12 liter per minuut
Type cv-ketel
combi HR

Beoordeling op basis van 254 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Sjaak van de Velde 05-12-2013 Product jaar of meer in bezit

4,2
Ik heb sinds 2009 een REMEHA C5 en 2 weken geleden viel die ineens in een E5 storing. Installateur gebeld en die heeft de ionisatiepen vervangen en de zuurstof gasverhouding afgesteld maar dat hielp niet. REMEHA gebeld die "dacht" dat het aan het rookkanaal kon liggen of de brander pakking. Beide vervangen maar hij blijft in storing vallen E5 en E6. Vandaag weer een andere branderpakking er in gezet maar helpt ook niet. Ben al ruim 450 euro kwijt aan reparatiekosten en installateur heeft REMEHA wederom gebeld voor advies en die "denkt" dat het mogelijk aan de ontstekingsunit kan liggen ??? Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Graag advies of een reactie van REMEHA want deze geweldige CV ketel is ineens niet zo geweldig meer

Officiele reactie van Remeha 07-04-2014

Beste Sjaak,

Wat vervelend om dit te horen.

Zou je contact met ons op willen nemen?

Dit kan via: 055-5496900 of stuur een mail naar socialmedia@remeha.nl

Groet Jasper
Remeha

eaz 07-08-2016 Product jaar of meer in bezit

Prima ketel, maar wel een paar storingen gehad

Prima ketel, vrij stil, redelijk zuinig en mooi compact.
In de 8 jaar dat deze ketel er nu in zit, hebben we 3 keer een storing gehad, en dat is wel meer dan bij de vorige ketel (Nefit, 0 keer). Alle drie keer ging het om iets electronisch zoals een sensor, (een ionisator of wat het ook mag zijn). de eerste keer was al snel en viel onder de fabrieksgarantie, de overige twee keer zijn via de 24uur storingsdienst opgelost van onze installateur. Omdat het een courante ketel is vinden ze het dan weer snel. Ik heb er een draadloos modulerende thermostaat bij, en ook dat werkt prima.

Tevreden klant 01-03-2016 Product paar dagen in bezit

De ketel is twee dagen geleden geplaatst. Snel geïnstalleerd, vriendelijke en professionele installateurs. Warm water voorziening is stukken beter en verwarmt mijn appartement prima. Ketel is nagenoeg geruisloos en lekker klein. Gebruiksgemak ketel en thermostaat is goed. Over de duurzaamheid kan ik nog niets vermelden. Aanrader!

l van der Heijden 24-02-2016 Product paar dagen in bezit

Het is lekker warm in huis. de ketel maakt geen lawaai en de warm water voorziening is beter.
Hij is compact en neemt daardoor veel minder ruimte in en het ziet er netter uit.

Mark de Kort 22-10-2015 Product paar weken in bezit

Onze oude ketel (ook een Remeha) was aan het einde van zijn leven... en dus acuut een nieuwe moeten aanschaffen. Daar we tevreden waren over onze oude Remeha... hebben er weer een Remeha-CV-ketel aangeschaft. Nu een Avanta 28C CW4. We merken het verschil direct. Het is weer snel comfortabel warm in huis. Je hoort hem niet werken en is heerlijk compact. Nog maar net in ons bezit...nog maar net in werking..... maar nu al dik tevreden. Tevens de makkelijk bedienbare I Sense Thermostaat laten plaatsen. Laat de winter nu maar komen....!!!

nickmu 22-01-2014 Product jaar of meer in bezit

4,5
Wij hebben sinds eind 2010 een Remeha Avanta cv ketel en hij maak sindsdien herrie (vliegtuigherrie). In het begin was het minder erg, maar de laatste tijd wordt het steeds luider. Wij hebben er zelfs last van als wij slapen en de installateur kan het niet oplossen (ze zijn paar keer geweest en kost alleen maar geld en geen resultaat). Ik heb de Remeha klantenservice gebeld, maar zij doen niks omdat wij geen direct klant van ze zijn (installateur is de klant en zij moeten Remeha bellen). CV ketel begint ook andere gebreken tonen, het water wordt minder snel warm. Voor een ketel van drie jaar vind ik dat het veel te snel kapot gaan. Kortom kunnen we geen kant op en remeha doet niks. Bedankt Remeha.

Peter1702 23-01-2014

Ik zou zeggen zoek een echte vakman, die moet het op kunnen lossen.Lawaai kan van alles zijn, is het de ventilator misschien?, dan zijn het de kogellagers. Het moet op te lossen zijn door een ervaren installateur. Als het geluid luider wordt dan lijkt mij de lagers van de ventilator!! En inderdaad u moet contact opnemen met de installateur daar doet u zaken mee. En als die het niet kan oplossen moet die contact opnemen met de fabrikant in dit geval Remeha.

Officiele reactie van Remeha 07-04-2014

Beste nickmu,

Wat vervelend om dit te horen.

Zou je contact met ons willen opnemen?

Dit kan via: 055-5496900

Groet Jasper
Remeha

peter 16-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Een goede aankoop.

Tot dit moment ben ik heel tevreden over de Remeha.
De ketel warmt snel op.
Ook de warmwaterkraan warmt snel op.
De Remeha is ook zeer gebruiksvriendelijk!

J.C. 13-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Remeha in the rebound

6,2
Onze huidige ketel is een vervanging van de vorige, die na 4 jaar en 9 maanden niet meer te repareren bleek. Deels kwam dat ook door nalatigheden in het onderhoud van de vorige installateur, die verzuimd had gebruik te maken van het onderhoudspakket van Remeha omdat "moderne ketels geen onderhoud meer nodig hebben".
Over de huidige ketel zijn we matig enthousiast.

Chris 28-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Remeha Avanta

Prima ketel. Doet waarvoor hij bestemd is. Is een heel stuk compacter dan z'n voorganger. Maakt weinig geluid.

Erkan 09-03-2016 Product paar weken in bezit

Mooie, stille, compacte en vooral zuinige ketel. De ketel is de helft kleiner dan onze vorige Quinta en vooral het geluidsniveau is perfect! Jammer dat ik de cv-pomp snelheid niet kan aanpassen, maar voor de rest zijn er veel mogelijkheden om de Avanta in te stellen naar eigen comfort. Qua duurzaamheid kan ik op dit moment niet veel over zeggen omdat de ketel paar weken geleden is geplaatst maar daar twijfel ik niet aan bij Remeha. Onze vorige Remeha is ruim 15 jaar meegegaan! Top!

Remeha een prima cv ketel 04-01-2016 Product paar dagen in bezit

Nadat onze Vaillant het na 16 jaar opeens begaf, adviseerde de installateur een Remeha ketel. Prima advies ! Ketel werkt snel, is vrijwel geruisloos, en de bediening is heel eenvoudig.

ParkzoomParkzoom 20-07-2015 Product jaar of meer in bezit

In 2010 bij een VvE een groot aantal (ca 60) Avanta's laten plaatsen. Wat nu opvalt is dat er opvallend veel "Remeha Isolatie Voorplaat Warmtewisselaar"moesten worden vervangen.
Dit vervangen onderdeel had ook nog iets extra's: een indicator om afgewerkte lucht te onderkennen, maar die was niet als enkelvoudig onderdeel beschikbaar waardoor bij onderhoud waarbij de warmtewisselaar niet werd vervangen deze (noodzakelijke) verbetering niet kon worden toegevoegd ? ?

nickmu 22-01-2014 Product jaar of meer in bezit

3,3

Verhoeven 24-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Remeha avanta28c

De ketel hebben we nu 7 jaar en 7 jaar al e5 storing alles is al vervangen om de storing opte lossen dan gaat het een paar maanden goed en dan weer enkele dagen e5 weer monteur er bij alles waarden goed maar toch weer e5 nu zijn we het zat dan maar andere ketel hoop dat de nieuwe ketel beter is nog aan het kijken wat het word of heb remeha de oplossing al gevonden van de e5 storing

Pluspunten

Minpunten

• E5 storing zeer regelmatig

Martin 15-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Avanta 28c smeltbeveiliging stuk (b.j. okt 2010)

In oktober 2010 hebben wij onze nieuwe Remeha 28C ingebruik genomen. We waren super blij met de ketel. Onze stookkosten verminderden met de helft. Maar nu na 6,5 jaar is de smeltbeveiliging stuk. Je moet dan de complete warmtewisselaar vervangen a' €450,- excl. de montagekosten. Dit valt ons tegen!
We zitten nu te denken repareren of een nieuwe? Weer een Remeha?

mart 07-08-2016 Product jaar of meer in bezit

ervaring met remeha avanta cw 4

cv ketel reeds 2.5 jaar in gebruik en nog steeds geen enkele storing gehad ,wel op tijd onderhoud plegen en onderhoud set 2 gebruiken dat zijn nieuwe pakkingen en isolatie voorplaat dan gaat hij nog lang mee.

Peter 26-07-2016 Product jaar of meer in bezit

prima ketel voor een goede prijs

oude ketel was na 12 jaar aan vervanging toe, op advies van de installateur voor remeha gekozen en tot nu toe geen spijt gehad.
ketel is gemakkelijk te bedienen met de remeha thermostaat deze is ook makkelijk in te stellen en in gebruik.
Ketel is compact qua formaat en erg stil in het gebruik.
geeft snel warm water.

Mitch 26-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Geen omkijken naar

Wij hebben de Remeha Avanta 28C in maart 2014 laten plaatsen. Sinds die tijd, geen een storing. Het huis is binnen no time lekker warm als we de thermostaat opendraaien. De kraan geeft binnen no time warm water. We hebben werkelijk geen omkijken naar de Avanta, ideaal. Remeha, in een woord geweldig.

Tieskuh 26-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Erg goede ketel

Ik ben erg tevreden over deze ketel. Hij is erg zuinig, kan veel warm water produceren en heeft nooit storingen. Mijn volgende wordt ook weer een Remeha!

Willemjz 24-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Weer lekker warm

De cv ketel is erg stil in gebruik en beeft de woning snel warm. Het gebruik van de thermostaat is erg gemakkelijk en handig dmv symbool wat er aan de hand is (bv geen water)