Remeha Calenta 40c CW5 (met iSense klokthermostaat)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Calenta 40c CW5 (met iSense klokthermostaat) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Mariska 01-03-2023

Bevalt erg goed.

Deze cv ketel hebben we nu 5 jaar, nog nooit stuk geweest.
Krijgt wel jaarlijks een onderhoudsbeurt, hij maakt bijna geen geluid.
Gemakkelijk te bedienen samen meteen e twist thermostaat.
Deze week uitgebreid met een elga ace warmtepomp van Remeha.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Zuinig

h*********************@g******** 13-03-2022

Goed werkende ketel

Na 1,5 jaar ellende met de Vaillant-ketel nu een Remeha Calenta 40c. Wat een heerlijkheid! In no time warmte in huis en flinke druk op de warmwaterkraan! En wat een fijne bediening! En wat een luxe met lampjes in de ketel en wat een duidelijke display met kleuren die ook aangeven of er iets ernstigs aan de hand is. We hebben hem nu net 24 uur in gebruik maar zijn er zo gelukkig mee!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

WN 23-10-2019

Kwaliteit slecht, service nog minder

Een defect in een 4 jaar oude Remeha Calenta zorgde voor een kostenpost van bijna 800 euro. Contact opgenomen met Remeha Customer service.
Afhandeling we vergoeden het onderdeel (ongeveer 20 euro)

Dit is de service en kwaliteit die u bij dit bedrijf en product mag verwachten.

Minpunten

• Service Remeha
  • Kwaliteit

Albert ter Balkt 11-12-2018

Remeha Calenta 40c Snel & kordaat

In mijn lieve kleine huis met veel kleine ruimtes en aanverwante radiatoren snel warm ♨ en sneller warm water op eerste etage. Comfort voorop.

Pluspunten

• sneller warm
  • sneller warm ♨ water

giessenjo 09-06-2018

storingsgevoelig

De remeha calenta was mij aanbevolen als de beste ketel op de markt. Hij zou zuinig en betrouwbaar zijn. Echter na 6 maanden ben ik uiterst ontevreden. deze ketel staat elke 3 dagen op storing, en ik heb forum gecheckt en inderdaad vele andere klanten hebben het zelfde probleem. Verder produceert deze ketel enorm veel condens wat heel vervelend is in de ruimte waar hij staat. De buiten sensor werkt voor geen meter en is totaal zinloos. Ik heb nog nooit zo'n slechte ketel gehad,

Pluspunten

• moeilijk te bedenken

Minpunten

• veel onverklaarbare storingen
  • buitensensor heeft geen betekenis
  • veel condens vorming in afvoer, en corrosie

Rob Kempers 28-03-2018

Remeha Calenta 40c CW5 Combi Gekocht en geplaats i.v.m. met begeven van mijn Nefit na 14 jaar maar wat een verschil is dit geeft snel veel gauwer warm water en de kamer temperatuur ook warm water is er voldoende en is zeer stil klein en eenvoudig van buiten maar met veel mogelijkheden

Pluspunten

• Klein
  • stil
  • snel

Minpunten

• geen

Kobus 04-09-2017

Geen beste kwaliteit

5 jaar geleden aangeschaft en geïnstalleerd. Eenvoudige installatie en bediening. Geeft snel en veel warm water. Echter de kwaliteit van de ketel is slecht en de onderhoudskosten zijn hoog. Binnen 5 jaar 3x onderhoud moeten laten plegen kosten bijna 500 euro. Vervolgens zijn de volgende reparaties al uitgevoerd:
Print ontsteking stuk, kosten vervanging 130 euro
3-weg klep met actuariële stuk, kosten 160 euro
Ventilator stuk, kosten 365 euro

Pluspunten

• Eenvoudige installatie en werking

Minpunten

• Kwaliteit onderdelen, net rommel uit China
  • Slechte klantenservice, alleen voor installateurs

Marc 05-02-2017

Lekker veel warm water

Na een boel vergelijk op internet deze ketel gekozen om onze oude VR ketel en boiler te vervangen. Twijfelde tussen deze en de equivalent van Atag maar toch voor deze gekozen omdat op diverse sites telkens naar voren komt dat Remeha het minste last heeft van storingen.

Ik heb bij deze ketel de eTwist thermostaat genomen, staat mooier en moderner aan de muur. Erg makkelijk te programmeren met veel opties en vanaf afstand te bedienen met je telefoon (je hebt er niet veel aan maar het is leuk :) ).

Tot op heden erg blij met deze ketel, neemt veel minder plaats in dan de oude combinatie en hij is heel erg stil, wat een voordeel is omdat hij naast mijn slaapkamer hangt. Verder valt op dat het huis veel gelijkmatiger verwarmd wordt, minder pieken en dalen in de temperatuur en heel belangrijk: heel veel lekker warm water, dus geen koud water meer als de dames gedouched hebben of als er iemand elders in het huis een warme kraan open draait.

Duurzaamheid zal nog moeten blijken (vandaar ook geen 'uitstekend' op dat punt), maar ik heb daar alle vertrouwen in na mijn vergelijkingszoektocht. Het aparaat heeft wel een degelijke uitstraling.

Al met al erg blij met deze investering, ben erg benieuwd naar mijn energierekening, naar verwachting zou die een stuk lager moeten uitvallen. Het enige nadeel tot nu toe is dat de dames in mijn gezin nu helemaal eindeloos blijven douchen.

Pluspunten

• Gelijkmatige verwarming van het huis
  • Heel veel warm water
  • Stil

Minpunten

• nog geen ontdekt

Houtepen C 09-12-2016

Mooie Ketel voor een mooie prijs

We waren op zoek naar een nieuwe ketel daar die van ons na 21 jaar trouwe dienst gedaan had maar nu toch wel begon te haperen moest er een nieuwe komen en dat is best moeilijk wij hebben onze keus op deze ketel laten vallen omdat we daar het gevoel bij hadden dat deze onze oude goed kon vervangen samen met onze monteur die ons zijn mening kon geven dat dit een goede keus was de ketel aangeschaft hij hangt nu 3 dagen en moet zeggen is nog wel kort maar ben er super blij mee zo stil je hoort hem niet en hij geeft zulke prettige warmte ook de vloerverwarming waar ik best huiverig voor was, omdat ik die niet graag kwijt was gaat ontzettend goed dus denk ik al bij al dat hij echt wel een tijd mee zal gaan het is nu niet echt koud maar heb er volle vertrouwen in dat deze ketel ons niet in de kou laat zitten goede kwaliteit prijs verhouding de reviews hebben ook goed geholpen want een mening van iemand die hem ook heeft hangen is belangrijk in combinatie met wat jezelf denkt en de mening van een ander krijg je het plaatje rond

Thom 25-11-2016

Je ziet en hoort hem niet en dat is het beste compliment

Sinds December 2011 in bezit. Erg stil en ZUINIG! Ondanks dat wij veel meer warm water zijn gaan gebruiken (geboorte van een tweeling) is de gasrekening aanzienlijk lager dan met de oude VR ketel. Het is een onopvallende dienaar die zorgt voor behagelijke warmte en meer dan genoeg warm water. Enige puntje wat ik nog kan bedenken is dat ie iedere twee jaar een onderhoudsbeurtje nodig heeft maar dat heeft iedere ketel denk ik (bij onderhoudsvrij wordt het een 10)

Pluspunten

• Comfort
  • Stil
  • Laag energieverbruik

Rob 17-04-2016

Nu 2 jaar in bezit en voldoet aan alle verwachtingen.
Erg stil en duidelijk display. Geeft nu duidelijk aan dat het tijd is voor de eerste onderhoudsbeurt. Kleur op de ketel zelf is nu aangepast naar geel i.p.v. blauw (Onderhoud).

Herman 19-02-2016

Mijn Remeha Calenta 40 hr-combi werkt nog steeds naar behoren.
Er is tot nu toe geen enkel probleem mee geweest.Samen met de bijgeleverde thermostaat heb ik geen enkel probleem kunnen ontdekken. Ik heb hem op gemiddeld 9 beoordeeld omdat ik vind dat hij eerst vijf jaren probleemloos moet draaien om een 10 te scoren. Maar we gaan de goede kant uit.

Rob 20-11-2015

Ik ben overgestapt op de Remeha Calenta C40. En meteen viel me de stilte op. Je merkt niet dat hij in bedrijf is. Voldoet ruim aan de warm water vraag. En heeft mij al 450 euro
Besparing opgeleverd. Dit apparaat beveel ik aan. Comfort, bediening, betrouwbaarheid en warm water boven verwachting.

Thompaul24 09-11-2015

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een Remeha Calenta 40 C CW5 HR ketel.
Wat n verschil met m'n oude ketel. De Remeha is een stillere ketel dan de oude van een ander merk. De Remeha is verder een compacte ketel, hij neemt minder ruimte in dan die oude. Verder is de ketel aan de onderzijde geheel gesloten. Toen de monteur de ketel aan het ophangen was gaf het binnenwerk (de techniek) op mij een degelijke indruk.De hoeveelheid warm tapwater is voor onze nieuwe badkamer met stortdouche ruim voldoende. De gebruikelijke schreeuw als er een 2e kraan open werd grdraaid heb ik nog niet gehoord. Klasse dus!

gerrie 08-11-2015

prima ketel, warmwatervoorziening is helemaal top
instellen thermostaat is ook makkelijk, kunt via thermostaat ook temperatuur warmwater instellen en meerdere opties mogelijk.
al met al een goed product.

Johan 06-11-2015

Ben sinds een aantal dagen eigenaar van de Remeha Calenta, en ben tot dusver zeer over te spreken.
Doet wat hij moet doen, warm water in overvloed, nooit meer een koude douche als de wastafel kraan open gedraaid wordt.

Instellen door de iSense Thermostaat is ook zeer gebruiksvriendelijk, is met een paar minuutjes gedaan.

Johanna 04-11-2015

Wij zijn erg blij met onze Remeha calenta 40c ketel. Maakt zeer weinig geluid. Geen waakvlam meer die uit waait. Gebruiksvriendelijk bedieningsdisplay en voldoende warm water.

Herman 31-10-2015

Ik heb de Remeha Calenta 40c CW5 + iSense nu 1 jaar in gebruik en ik heb geen problemen gehad.Het gebruik van de Isence is ook erg gebruikers vriendelijk.

Lucas-consumer 29-10-2015

Ik ben werkzaam in de warmtevoorziening bij particulieren en bijvoorbeeld met ketels in cascadeopstelling bij zorginstellingen of in de utliliteit. De Calenta is een zeer betrouwbare goed doorontwikkeld toestel dat juist ook ruimte geeft intelligentia in te regelen via de iSense om een inregeling te kiezen die perfect past bij de warmtewensen. Ik gebruik hem samen met de gratis applicatie www.slimmemeterportal.nl wat optimaal energiemonitoering mogelijk maakt.

ErikG 29-10-2015

Zeer degelijk gebouwde ketel. Super stil, je moet er naast staan om te horen dat hij het doet. Veel warm water en zuinig in gebruik.

Henk 29-10-2015

zuinige ketel, direct heet water.
ons gasverbruik is sterk verminderd door deze ketel.
boven en beneden gelijktijdig heet water tappen is geen probleem.

BvGeel 19-05-2015

Doet waarvoor hij gemaakt is,probleemloos werkende ketel.
Nog nooit problemen gehad met verwarming of water voorziening.
Ik hoop dat hij net zolang meegaat als mijn vorige ketel(19 jaar)van een ander merk

Aronspa1 13-11-2014

Omdat onze Nefit Ecomline het na 17 jaar had opgegeven na veel internetspeurwerk deze Remeha besteld. Wat een krachtpatser is dit zeg. Klein aan de muur, maar groots in warm water. Het bad vullen gaat in de helft van de tijd en douchen is een genot met zo'n harde hete straal! De Isense thermostaat is eenvoudig te doorgronden. Eén keer de gebruiksaanwijzing doorlezen en het instellen en wijzigen is kinderspel. Slechts drie knoppen en alles werkt via een duidelijke menustructuur.
In de keuken nu een boilertje laten plaatsen. Het irriteerde me steeds meer om 20 seconden te moeten wachten op heet water. Dus de Remeha gebruiken we nu alleen nog voor de verwarming en warm water in de badkamer. We zijn erg blij met deze cv ketel en hopen er weer lang plezier van te mogen hebben....

Martijn1001 15-05-2015

De verwachtingen t.a.v. de duurzaamheid moet ik op basis van persoonlijke ervaringen helaas temperen. In het kort komt het erop neer dat er regelmatig onderdelen stuk gaan. Die worden dan weliswaar kosteloos door remeha vervangen na enig aandringen. Een robuuste indruk maakt het echter allemaal niet.

Yco 04-10-2014

gebruiksvriendelijke ketel en icense en geruisloos bij verwarmen van de ketel. Water in korte tijd op juiste temperatuur. Prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Aangezien we deze nog maar een half jaar gebruiken, kunnen we nog niets zeggen over de duurzaamheid maar hebben hier wel hoge verwachtingen bij. (vandaar ook een cijfer 10)

Martijn1001 15-05-2015