Nefit TrendLine HRC 30 Combi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 545 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TrendLine HRC 30 Combi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

marinus 28-11-2021

Slechte warmwatervoorziening

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

we hebben 4 jaar geleden de 20 jaar oude Nefit ketel vervangen door de Trendline 30. Tot nu toe constant problemen met warmwatervoorziening. Doorstroommeter is de achillespees van dit apparaat. Warmwater is eigenlijk nooit constant. Soms duurt het een paar minuten en 5 liter water voor er warm water komt. En tijdens het tappen valt het warmwater weer weg. Gelukkig hebben we een 12 jarig contract afgesloten voor onderdelen. Er zit na 4 jaar een nieuwe pomp in en inmiddels de vierde doorstroommeter. Voor ons nooit meer een Nefit. Of eigenlijk moeten we zeggen: nooit meer een Bosch. Dit bedrijf heeft Nefit opgekocht.

Pluspunten

• verwarming werkt prima

Minpunten

• warmwatervoorziening is een ramp

Wim 12-08-2021

Kwalitatief niet geweldig en service Nefit slecht

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

In januari 2015 werd de ketel geinstalleerd, dit model op advies van de installateur.
In maart 2020 ging de temperatuursensor kapot, hetgeen ik erg snel vond, de installateur vond dat ook. Contact opgenomen met Nefit en defecte onderdeel opgestuurd. Van enige garantie/coulance geen sprake.
Juli 2021 gaat de stromingssensor kapot, vervangen en via installateur geclaimd bij Nefit. Ook hij kreeg nul op rekest.

Minpunten

• kwaliteit
  • service Nefit

TielseDi 14-02-2021

Makkelijke cv combi ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Niet te groot qua plek en makkelijk te bedienen cv combi ketel die ons helpt besparen op onze energiekosten

Pluspunten

• Heel stil
  • Snel warmwater

Jos Lamerigts 08-11-2020

Waardeloze ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Ketel is nog geen 2 jaar oud en el enkele sensoren motten laten vervangen , flowsensor, temperatuur sensor
Volgens de monteur een drama bij deze ketels !

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Zuinig

Minpunten

• Veel storingen
  • Zwakke sensoren

pris 22-10-2019

Slechte service

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Mijn nefit kachel weigerde dienst. Hij wordt elk jaar goed onderhouden en is momenteel 6 jaar oud.
Mijn installateur wilde hem graag maken, maar had het onderdeel niet voorradig. Daarna collega's gebeld. Die hadden het onderdeel helaas ook niet.
Gebeld met Nefit klantenservice op de vrijdagmiddag. Ze zouden op maandag pas tijd hebben. Toen heb ik uitgelegd, dat het bijzonder belangrijk was dat het zou worden verholpen, daar ik een restaurant heb. Die kun je toch niet zonder kachel zetten met 13 graden buiten?
Dus wel. Nefit laat iedereen in de kou zitten. Behoorlijk slechte service dus. Kachels verkopen, kunnen ze, maar service verlenen, niet.

De 5 is, voor het feit, dat de kachel fijn werkt, als hij het doet. Service krijgt van mij een dikke 1.
Volgende keer ga ik voor een merk met een weekend service.

Minpunten

• zeer slechte service

Henk 02-05-2019

Fantastisch

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Na ruim 4 jaar storingsvrij verwarmen nog altijd super tevreden. De ketel heeft ons huis in no-time warm. Ook kan ik zeggen dat het gas verbruik beduidend lager in dan 4 jaar geleden. Met de nodige isolatie maatregelen is ons verbruik van 2300m3 p/j naar 1300m3 gegaan. Dat is dan 0,60 x900 = 500 euro per jaar.
Een dikke duim👍🏻

Pluspunten

• Degelijk
  • zuinig
  • Stil

René 24-08-2018

Slechte kwaliteit flowsensor

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Nefit Trendline Januari 2015 gekocht en zelf geïnstalleerd.Ketel werkte perfect,een stuk stiller en zuiniger dan de oude Nefit Turbo.Augustus 2018 na een week weg te zijn geweest ineens geen warm water meer.Zoals op internet te vinden is was ook bij mij de stromingssensor defect.Hetgeen erg is om te lezen is dat een bedrijf als Nefit (Bosch) weet dat dit onderdeel kwalitatief zo slecht is dat als je zegt Nefit Trendline warmwater dat de monteur al roept dat het de stromingssensor is maar hier verder niets mee doet.Dit mag men zich aanrekenen. Op zich dus een goede ketel met in ieder geval een stromingssensor kwaliteitsprobleem.

Pluspunten

• Goed zelf te installeren voor wie weet wathij doet
  • stil

Minpunten

• sensor voor het warm water gaat snel kapot.

Opakiboe 19-03-2018

Traag met heet water

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

In vergelijk met onze vorige ketel, Awb, geeft deze Nefit traag heet water, je verspild onnodig veel water zo, en dat met zo'n moderne ketel.
Verder maakt de pomp zoveel herrie dat je precies weet wanneer de ketel brand, valt me vies tegen voor zo'n dure ketel.

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

• Warm water komt traag
  • Herrie cv pomp

Piet 23-01-2018

Slechte service

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Nefit Trendline gekocht via CVtotaal. Ketel zelf geplaatst (vervanging andere Nefit ketel).

Ketel maakt een hels kabaal als hij op laag vermogen brand en CVtotaal weigert een monteur van Nefit te sturen.
De ketel is soms tot op straat te horen en 's nachts worden wij er regelmatig wakker van.
Nefit Nederland geeft geen service omdat niet zij maar CVtotaal de ketel geleverd heeft.
De nieuwste reactie is dat er alleen garantie is als de ketel geïnstalleerd is door een door Nefit erkende installateur.

CVtotaal eist een aanvullende overeenkomst/verklaring voor dat zij een monteur sturen.

M.a.w. geen service en het apparaat kan ik niet beoordelen want het heeft de afgelopen maanden nog niet 1 dag zonder dat hels kabaal gefunctioneerd.

Dit was dus mijn 2e en tevens mijn laatste Nefit ketel

Pluspunten

• Kleur

Minpunten

• Prijs
  • Geen service

Pim 15-08-2017

Mooi modern design model

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Na een betrouwbaar model, die me 20 jaar niet in de steek heeft gelaten, zocht ik iets vergelijkbaars.
Alleen met natuurlijk de betere en zuinigere resultaten.
Beetje gefilterd en gegoogeld, en kwam op de Nefit Trenline CW 5 uit.
Toestel hangt nu 5 maanden, geeft super veel en costant warm water, in samenwerking met Nefit Easy houd het me huis op temperatuur zoals ik wens.
Prima toestel, aanrader

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen, en naar wens in te stellen
  • Mooi model
  • Veel en constant warm water
  • Goede energieklasse, zuinigheid

Minpunten

• Zonder Nefit Easy, instellen op de ketel

Hans 05-08-2017

Scherpe prijs, goede service

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Onlangs een Nefit Trendline laten plaatsen door Feiken uit Amersfoort. Via internet bij uitgekomen en tegen de offerte die ze afgaven kon niemand op. Netjes en gemonteerd en zeer tevreden.

Pluspunten

• Erg stil
  • Compact

J. Zijderveld 30-01-2017

Premium merk, ondermaatse garantie

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Mijn ervaringen met het merk Nefit zijn altijd goed geweest. Eind december 2015 heb ik een nieuwe woning gekocht met een splinternieuwe Nefit TrendLine combi ketel. Na elf maanden weigerde de ketel dienst na contact te hebben gezocht met de helpdesk van Nefit (die voor particulieren vrij lastig is te bereiken) werd mij geadviseerd de installateur te bellen die de ketel heeft geplaats. Deze installateur heeft het probleem snel kunnen verhelpen door een nieuwe flowsensor te installeren (een onderdeel dat blijkbaar vaker kapot gaat bij dit type ketel). Ik was onaangenaam verast om een rekening te ontvangen voor de arbeidsuren. Na weer contact te hebben opgenomen met service desk van Nefit blijkt dat in de garantievoorwaarden staat dat deze kosten niet onder de garantie vallen. Begrijp mij niet verkeerd spullen kunnen kapot gaan maar het is dan aan de leverancier om hier netjes mee om te gaan. Dit is niet wat ik verwacht van een premiummerk als Nefit, zeker omdat de ketel nog geen jaar oud was. Daarom is dit voor mij de laatste Nefit ketel dit ik ooit zal kopen en ik zal dit merk zeker niet aanraden aan familie en vrienden.

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Slechte garantievoorwaarde
  • Moeilijk te bereiken helpdesk voor particulieren

H. Fictorie 18-01-2017

Prima ketel!

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Heeft wel de nodige tijd ( 3 uur om van 15 naar 20 graden te komen) nodig om de woonkamer op temperatuur te krijgen. Verder geen klachten over de kachel.

Henry 16-12-2016

super ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Oude ketel was ook gefit. Na 16 jaar vervangen ivm lekkage. Nu de HRC 30.
Super ketel. Harde straal douche / warmer water en verwarming werkt tot nu toe perfect
Aanrader

Evert 01-12-2016

Nefit Trendline II HRC30 CW5 HR CV-ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Besloten om huidige ketel te vervangen, voordat deze kuren gaat vertonen. Ook omdat een nieuwe ketel een hoger rendement (milieu) en lagere variabele (elektra pomp en gas) kosten heeft. Huidige ketel was een Nefit Turbo, van 1995, dus met 21 jaar wel aan pensioen toe.

Na consumentenbond, vergelijkingssites en internet reviews een shortlist gemaakt: Nefit (Rolls onder de ketel en ook omdat de huidige ketel geen storing heeft gehad afgelopen 12 jaar), Vaillant (nummer 2 van NL) en Remeha. Hierbij is de ATAG (beste keus van Consumentenbond) afgevallen, op advies van verschillende loodgieters.

Na een prijs/kwaliteit afweging, toch voor de Nefit gegaan (voornamelijk de persoonlijke goede ervaring met Nefit en de kosten per maand verschillen (15 a 20 jaar afschrijving, liever geen goedkoper (Remeha) model, dat na 10 a 15 jaar vervangen moet worden, de installatiekosten gaan dan ook meewegen.

Vervolgens offerte van lokale loodgieter opgevraagd en internetprijzen vergeleken. Op dit moment (10-08) was de Nefit HRC30/CW5 ongeveer 1250,- euro en install bij diverse 350,- (de lokale loodgieter vroeg totaal 2350,- dat prijsverschil was me te gortig) en ben voor Feike CV gegaan (familiebedrijf met landelijke dekking, kosten 1650,- all-in (ketel kan op huidige Honeywell worden aangesloten, expansievat wordt vervangen). Advies is om ook direct te dakdoorvoer te vervangen, kost 125,- euro.

Warm water duurt iets langer als oude ketel (daar zat warm water voorraad in), na ongeveer 30 seconden warm water beschikbaar (met klein straaltje verwarmt de ketel al full speed, dus pas vol open als het warm is, geen waterverspilling.

Nu paar maanden in gebruik en tevreden met de keuze, hoop dat deze ook weer 20 jaar meegaat, de ketel is ieder geval voorbereid om ook met andere gassen overweg te gaan (als Groningen dicht gaat), zelfs bio-gas.

Pluspunten: Betrouwbaar/A-merk; Innovatief; Zuinig A+ pomp; kan op huidige Honeywell; Eenvoudig menu bediening
Minpunten: je betaalt iets extra (als investering, maar dat betaalt zich op termijn terug).

T.L.T. de Vries 02-11-2016

Goed voormaat, stil en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

wij hebben gekozen voor deze ketel op aanraden van onze installateur en hij bevalt prima. de ketel hiervoor was ook een nefit ketel uit 2000. de huidige ketel is stil, geeft direct warm water, is compacter en ziet er ook nog eens goed uit. een echte aanrader dus.

Lekker Warm 30-10-2016

Fluisterstil!

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

De Trendline HRC30 Aquapower Plus nu 11 maanden in ons bezit, superstil, mooi compact, veel en echt heet water en het gas- en ook het electriciteitsverbruik lijkt met zeker 30% te dalen! Of de verwarming genoeg warmte geeft bij extreme kou kan ik niet zeggen. Nog niet gemerkt dat de 2 voorraadthermo's door heet watervoorraad heen zouden zijn. Installatie Easy was bepaald niet easy, maar na ook nieuw modem geen problemen meer. Mis nog steeds een klokje op de thermostaat zelf, en wat meer schakelprogramma's of -mogelijkheden... Voor zo'n prijzig ding eigenlijk wel het minste. Prima en vlotte installatie, alleen leidingen slaan sindsdien.. Maar verver veel lof!

MC 30-10-2016

Zeer tevreden

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Eén dag voor Kerstmis moest onze oude ketel vervangen worden.
Op advies van de monteur deze ketel aangeschaft en deze kon nog geplaatst worden vóór Kerstmis.
De ketel is een wereld van verschil met de vorige. We hebben warmer water en het huis is snel warm (ook de vloerverwarming).
Een goed advies dus. Of de ketel duurzaam is moet nog blijken; we hebben hem nog geen jaar.

van Dooren 25-10-2016

Nefit combiketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Ik heb vorig jaar gekozen voor een Nefit combiketel hij bevalt ons uitstekend snel warm water en ook de verwarming is prima geen problemen

A. de Vries 25-10-2016

Een betrouwbare CV-ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Hiervoor hadden wij ook een Nefit CV-ketel, maar dan één met een boiler, die 17 jaar zonder al te veel problemen en onkosten heeft gefunctioneerd. We hebben de huidige CV-ketel nu bijna een jaar. Tot nu toe geen problemen. Het duurt ongeveer 10 seconden voor het warme water van de douche op temperatuur is. Waren we niet gewend toen we nog een ketel met een boiler hadden.
Ik kreeg vandaag een herinneringsmail dat de ketel toe is aan een servicebeurt. Heel handig. De op afstand te regelen Nefit-thermostaat werkt eenvoudig via de app op de telefoon. De dagen per week zijn goed naar wens in te stellen. We vergeten nog af en toe om de temperatuur lager te zetten als we ongepland weggaan en weer hoger als we dan weer naar huis gaan. Kwestie van wennen, maar het scheelt toch onnodige stookkosten en je komt even goed thuis in een warm huis.
De huidige ketel is heel stil. We horen bijna niet.
Kortom wij zijn zeer tevreden.
Op ons aanraden hebben een broer/zwager en onze dochter eenzelfde ketel aangeschaft. Zij hebben hem echter te kort om een goed oordeel te geven.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Stil

Minpunten

• wachttijd warm water

NefitHans 24-10-2016

Nefit easy? .... niet echt!

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Ontevreden omdat het apparaat zelf is wel goed, maar de kamer met de easy termostaat is niet warm te krijgen. De rest van het huis wel en ook goed en snel warm water: De EASY zorgt voor de teleurstelling.
Na 18 jaar een Nefit combiketel te hebben gehad, een nieuwe aangeschaft. Aktie: met korting een Nefit easy erbij, na enkele telefoontjes de helft van het toegezegde bedrag. Dat maakt het niet beter, toch maar de "Toon" proberen. Zonde van het geld maar goed..

Pluspunten

• warm water

Minpunten

• DE EASY!!!!

Nefitfan 23-10-2016

Nefit TrendLine, prima ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Prima ketel, display en codes zijn duidelijk. Nu na een jaar geeft het display aan dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt. Goed te regelen via de app op de telefoon. Alleen moeten we de ketel nu wel erg vaak bijvullen. Tot nu toe hebben we nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Pluspunten

• Geeft snel warmte
  • Duidelijke display

Adriaan 07-09-2017

Vaak bijvullen, kan aan het expansievat liggen.

Sam Ahmad 21-10-2016

Nefit Trendline II HRC30, CW5 werkt Stil en efficient

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Na ruim 20 jaar een CV ketel van Nefit (Turbo) naar volle tevredenheid te hebben gehad, dachten wij toch aan een nieuwe CV ketel met up to date technologie en zonder boiler want dat is zuiniger. Gezien de eerdere ervaring met Nefit moest het dus weer een Nefit worden. De keuze viel op de Trendline II HRC30, CW5 met Nefit Easy slimme thermostaat. Deze ketel is veel kleiner dan de oude en zeer geluidsarm. De thermostaat is geweldig doordat deze op afstand via WiFi en via het internet geregeld kan worden.
Een paar dagen geleden werd het gas afgesloten bij mij i.v.m. het plaatsen van een nieuwe keuken. Direct kreeg ik op mijn telefoon een foutmelding bericht van Nefit. Zodra het gas terug was aangesloten heb ik op de resetknop van de ketel gedrukt en alles werkte opnieuw. Geweldig. Wij hebben deze ketel sinds februari 2016 geïnstalleerd door Feiken verwarming. en tot op heden niets behalve tevredenheid over Nefit en Feiken.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Efficient
  • Zeer Stil
  • Ruimtebesparend

Gerard 21-10-2016

geweldige ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

prima geluidsarme ketel met een prachtig gebruikersvriendelijk display, geweldige warmwater regeling en pluspunt is het van afstand bediening via aparte app

Otto 21-10-2016

Dankzij Nefit doet onze vloerverwarming het nu ook!

Geschreven voor: Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Ketel doet het super. Sinds dat deze aangesloten is werkt onze vloerverwaming ook weer. Duidelijk display en we hebben nu een constante temperatuur in huis van 20 graden terwijl het verbruik enorm gedaald is.