Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

15,7 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

Itho Daalderop Base Cube 24/35 16L (03-00187)

15,7 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube 24/35 16L (03-00187)

Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

13,5 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

8,9

Evert 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Nefit Trendline II HRC30 CW5 HR CV-ketel

Besloten om huidige ketel te vervangen, voordat deze kuren gaat vertonen. Ook omdat een nieuwe ketel een hoger rendement (milieu) en lagere variabele (elektra pomp en gas) kosten heeft. Huidige ketel was een Nefit Turbo, van 1995, dus met 21 jaar wel aan pensioen toe.

Na consumentenbond, vergelijkingssites en internet reviews een shortlist gemaakt: Nefit (Rolls onder de ketel en ook omdat de huidige ketel geen storing heeft gehad afgelopen 12 jaar), Vaillant (nummer 2 van NL) en Remeha. Hierbij is de ATAG (beste keus van Consumentenbond) afgevallen, op advies van verschillende loodgieters.

Na een prijs/kwaliteit afweging, toch voor de Nefit gegaan (voornamelijk de persoonlijke goede ervaring met Nefit en de kosten per maand verschillen (15 a 20 jaar afschrijving, liever geen goedkoper (Remeha) model, dat na 10 a 15 jaar vervangen moet worden, de installatiekosten gaan dan ook meewegen.

Vervolgens offerte van lokale loodgieter opgevraagd en internetprijzen vergeleken. Op dit moment (10-08) was de Nefit HRC30/CW5 ongeveer 1250,- euro en install bij diverse 350,- (de lokale loodgieter vroeg totaal 2350,- dat prijsverschil was me te gortig) en ben voor Feike CV gegaan (familiebedrijf met landelijke dekking, kosten 1650,- all-in (ketel kan op huidige Honeywell worden aangesloten, expansievat wordt vervangen). Advies is om ook direct te dakdoorvoer te vervangen, kost 125,- euro.

Warm water duurt iets langer als oude ketel (daar zat warm water voorraad in), na ongeveer 30 seconden warm water beschikbaar (met klein straaltje verwarmt de ketel al full speed, dus pas vol open als het warm is, geen waterverspilling.

Nu paar maanden in gebruik en tevreden met de keuze, hoop dat deze ook weer 20 jaar meegaat, de ketel is ieder geval voorbereid om ook met andere gassen overweg te gaan (als Groningen dicht gaat), zelfs bio-gas.

Pluspunten: Betrouwbaar/A-merk; Innovatief; Zuinig A+ pomp; kan op huidige Honeywell; Eenvoudig menu bediening
Minpunten: je betaalt iets extra (als investering, maar dat betaalt zich op termijn terug).

T.L.T. de Vries 02-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed voormaat, stil en gebruiksvriendelijk

wij hebben gekozen voor deze ketel op aanraden van onze installateur en hij bevalt prima. de ketel hiervoor was ook een nefit ketel uit 2000. de huidige ketel is stil, geeft direct warm water, is compacter en ziet er ook nog eens goed uit. een echte aanrader dus.

Lekker Warm 30-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Fluisterstil!

De Trendline HRC30 Aquapower Plus nu 11 maanden in ons bezit, superstil, mooi compact, veel en echt heet water en het gas- en ook het electriciteitsverbruik lijkt met zeker 30% te dalen! Of de verwarming genoeg warmte geeft bij extreme kou kan ik niet zeggen. Nog niet gemerkt dat de 2 voorraadthermo's door heet watervoorraad heen zouden zijn. Installatie Easy was bepaald niet easy, maar na ook nieuw modem geen problemen meer. Mis nog steeds een klokje op de thermostaat zelf, en wat meer schakelprogramma's of -mogelijkheden... Voor zo'n prijzig ding eigenlijk wel het minste. Prima en vlotte installatie, alleen leidingen slaan sindsdien.. Maar verver veel lof!

MC 30-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zeer tevreden

Eén dag voor Kerstmis moest onze oude ketel vervangen worden.
Op advies van de monteur deze ketel aangeschaft en deze kon nog geplaatst worden vóór Kerstmis.
De ketel is een wereld van verschil met de vorige. We hebben warmer water en het huis is snel warm (ook de vloerverwarming).
Een goed advies dus. Of de ketel duurzaam is moet nog blijken; we hebben hem nog geen jaar.

van Dooren 25-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit combiketel

Ik heb vorig jaar gekozen voor een Nefit combiketel hij bevalt ons uitstekend snel warm water en ook de verwarming is prima geen problemen

A. de Vries 25-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Een betrouwbare CV-ketel

Hiervoor hadden wij ook een Nefit CV-ketel, maar dan één met een boiler, die 17 jaar zonder al te veel problemen en onkosten heeft gefunctioneerd. We hebben de huidige CV-ketel nu bijna een jaar. Tot nu toe geen problemen. Het duurt ongeveer 10 seconden voor het warme water van de douche op temperatuur is. Waren we niet gewend toen we nog een ketel met een boiler hadden.
Ik kreeg vandaag een herinneringsmail dat de ketel toe is aan een servicebeurt. Heel handig. De op afstand te regelen Nefit-thermostaat werkt eenvoudig via de app op de telefoon. De dagen per week zijn goed naar wens in te stellen. We vergeten nog af en toe om de temperatuur lager te zetten als we ongepland weggaan en weer hoger als we dan weer naar huis gaan. Kwestie van wennen, maar het scheelt toch onnodige stookkosten en je komt even goed thuis in een warm huis.
De huidige ketel is heel stil. We horen bijna niet.
Kortom wij zijn zeer tevreden.
Op ons aanraden hebben een broer/zwager en onze dochter eenzelfde ketel aangeschaft. Zij hebben hem echter te kort om een goed oordeel te geven.

Pluspunten

• Betrouwbaar

Minpunten

• wachttijd warm water

NefitHans 24-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit easy? .... niet echt!

Ontevreden omdat het apparaat zelf is wel goed, maar de kamer met de easy termostaat is niet warm te krijgen. De rest van het huis wel en ook goed en snel warm water: De EASY zorgt voor de teleurstelling.
Na 18 jaar een Nefit combiketel te hebben gehad, een nieuwe aangeschaft. Aktie: met korting een Nefit easy erbij, na enkele telefoontjes de helft van het toegezegde bedrag. Dat maakt het niet beter, toch maar de "Toon" proberen. Zonde van het geld maar goed..

Pluspunten

• warm water

Minpunten

• DE EASY!!!!

Nefitfan 23-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit TrendLine, prima ketel

Prima ketel, display en codes zijn duidelijk. Nu na een jaar geeft het display aan dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt. Goed te regelen via de app op de telefoon. Alleen moeten we de ketel nu wel erg vaak bijvullen. Tot nu toe hebben we nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Pluspunten

• Geeft snel warmte
  • Duidelijke display

Sam Ahmad 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit Trendline II HRC30, CW5 werkt Stil en efficient

Na ruim 20 jaar een CV ketel van Nefit (Turbo) naar volle tevredenheid te hebben gehad, dachten wij toch aan een nieuwe CV ketel met up to date technologie en zonder boiler want dat is zuiniger. Gezien de eerdere ervaring met Nefit moest het dus weer een Nefit worden. De keuze viel op de Trendline II HRC30, CW5 met Nefit Easy slimme thermostaat. Deze ketel is veel kleiner dan de oude en zeer geluidsarm. De thermostaat is geweldig doordat deze op afstand via WiFi en via het internet geregeld kan worden.
Een paar dagen geleden werd het gas afgesloten bij mij i.v.m. het plaatsen van een nieuwe keuken. Direct kreeg ik op mijn telefoon een foutmelding bericht van Nefit. Zodra het gas terug was aangesloten heb ik op de resetknop van de ketel gedrukt en alles werkte opnieuw. Geweldig. Wij hebben deze ketel sinds februari 2016 geïnstalleerd door Feiken verwarming. en tot op heden niets behalve tevredenheid over Nefit en Feiken.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Efficient
  • Zeer Stil
  • Ruimtebesparend

Gerard 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

geweldige ketel

prima geluidsarme ketel met een prachtig gebruikersvriendelijk display, geweldige warmwater regeling en pluspunt is het van afstand bediening via aparte app

Otto 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Dankzij Nefit doet onze vloerverwarming het nu ook!

Ketel doet het super. Sinds dat deze aangesloten is werkt onze vloerverwaming ook weer. Duidelijk display en we hebben nu een constante temperatuur in huis van 20 graden terwijl het verbruik enorm gedaald is.

Nefit trendline 20-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooi formaat ketel,zeer geluidarm en zuinig

Zeer vriendelijke ketel met mooie display en goed gebouwde kast.
Makkelijk af te lezen. Het bad vult zich snel en de temperatuur is meer dan voldoende.

Twan 17-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

TrendLine HRC 30 Combi met kinderziektes

Onze ketel was nog geen 2 dagen geplaatst of de 1ste kinderziekte openbaarde zich. Er stond een plas water onder de ketel, oorzaak een afvangbak in de ketel met haarscheurtjes. (schijnt vaker voor te komen bij de eerste ingebruikname)
Daarna een bromtoon, oorzaak te weinig druk in de ketel waarschijnlijk foutieve afstelling in de fabriek?!. Beide keren prima opgelost door de nefitmonteur. We zullen zeggen een slechte start ... echter heeft het imago van nefit wel een deukje opgelopen. (een bloemetje was wel op zijn plaats geweest)
Vandaar de wat te lage waardering!
Onze vorige nefit had het 16 jaar daarvoor prima gedaan.....

Pluspunten

• Prima kundige monteurs

Minpunten

• Kinderziektes

Niek 17-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit TrendLine HRC 30

De Nefit TrendLine HRC 30 is een mooie compacte ketel die voortreffelijk werkt. Het water wordt goed heet, de hoeveelheid water en de waterdruk is uitstekend, ook m.b.t. een regendouche. Ook de op afstand bedienbare thermostaat werkt fantastisch.

Ad 17-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit Trendline

Dit is wee een super ketel. Onze vorige was ook een Nefit. Binnen 1 dag geinstalleerd. Snel warm water van voldoende druk, regendouche gaat prima. Geruisloze werking. Klein van afmetingen. Gecombineerd met slimme thermostaat. . Erg handig!

G.H.Remmers 15-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Evaringen met Nefitketel en thermostaat

Over het functioneren van de NEFIT-ketel geen klachten. Wel over het gebruik van de thermostaat. Deze is te ingewikkeld en dus (met name voor ouderen) niet gebruikersvriendelijk. Vervanging door een thermostaat met een eenvoudige bediening is kennelijk niet goed mogelijk. Omdat het (goed) kunnen gebruiken van de thermostaat essentieel is, kan ik dit product niet aanbevelen.

Noortje 14-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Snel en constant

Wij gingen over van een boiler naar deze CV Ketel. Wat een verschil! We hebben een lange warme douche met een constante waterdruk. En ondanks dat we de energiezuinige stand aanhouden, wordt het huis aangenaam en snel op temperatuur. Alles naar wens dus.

Pluspunten

• Snelheid
  • Temperatuurregeling

Wim Kemp 14-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Compacte, zuinige en slimme ketel

Heb de ketel aangeschaft op advies van de installateur. Deze ketel neemt veel minder ruimte in, ziet er praktisch en compact uit. De thermostaat is op afstand te bedienen waardoor er een beter rendement bereikt wordt.

Pluspunten

• compact
  • praktisch
  • slimme bediening

Renaultgek 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit, wat een verschil met de oude Intergas

we hadden een intergas die na bijna 12 jaar een nieuwgasblok nodig had. Gezien de hoge kosten die hiermee gemoeid waren gekozen voor een nieuwe Nefit ketel. Wat een verschil, aanzienlijk sneller warm water, stil en compact. hangt nu bijna een jaar probleemloos. De degelijkheid moet zich nog bewijzen, al hebben we daar wel vertrouwen in

Pluspunten

• Compact
  • Snel warm water

Minpunten

• Degelijkheid moet zich nog bewijzen

Ger Verdonschot 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit TrendLine HRC 30 Combi

goede warmte comfort, erg zuinig in gebruik.
bovendien met de slimme thermostaat op afstand bedienbaar altijd in een warm huis thuis komen.
kortom een prima aankoop.

Pluspunten

• compact
  • zuinig in gebruik