Nefit TrendLine HRC 30 Combi

Itho Daalderop Base Cube 24/35 16L (03-00187)

15,7 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube 24/35 16L (03-00187)

Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

15,7 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube DUO 24/35 16L (03-00189)

Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

13,5 liter per minuut
Itho Daalderop Base Cube 24/30 13L (03-00186)

Beoordeling op basis van 534 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Evert 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Nefit Trendline II HRC30 CW5 HR CV-ketel

Besloten om huidige ketel te vervangen, voordat deze kuren gaat vertonen. Ook omdat een nieuwe ketel een hoger rendement (milieu) en lagere variabele (elektra pomp en gas) kosten heeft. Huidige ketel was een Nefit Turbo, van 1995, dus met 21 jaar wel aan pensioen toe.

Na consumentenbond, vergelijkingssites en internet reviews een shortlist gemaakt: Nefit (Rolls onder de ketel en ook omdat de huidige ketel geen storing heeft gehad afgelopen 12 jaar), Vaillant (nummer 2 van NL) en Remeha. Hierbij is de ATAG (beste keus van Consumentenbond) afgevallen, op advies van verschillende loodgieters.

Na een prijs/kwaliteit afweging, toch voor de Nefit gegaan (voornamelijk de persoonlijke goede ervaring met Nefit en de kosten per maand verschillen (15 a 20 jaar afschrijving, liever geen goedkoper (Remeha) model, dat na 10 a 15 jaar vervangen moet worden, de installatiekosten gaan dan ook meewegen.

Vervolgens offerte van lokale loodgieter opgevraagd en internetprijzen vergeleken. Op dit moment (10-08) was de Nefit HRC30/CW5 ongeveer 1250,- euro en install bij diverse 350,- (de lokale loodgieter vroeg totaal 2350,- dat prijsverschil was me te gortig) en ben voor Feike CV gegaan (familiebedrijf met landelijke dekking, kosten 1650,- all-in (ketel kan op huidige Honeywell worden aangesloten, expansievat wordt vervangen). Advies is om ook direct te dakdoorvoer te vervangen, kost 125,- euro.

Warm water duurt iets langer als oude ketel (daar zat warm water voorraad in), na ongeveer 30 seconden warm water beschikbaar (met klein straaltje verwarmt de ketel al full speed, dus pas vol open als het warm is, geen waterverspilling.

Nu paar maanden in gebruik en tevreden met de keuze, hoop dat deze ook weer 20 jaar meegaat, de ketel is ieder geval voorbereid om ook met andere gassen overweg te gaan (als Groningen dicht gaat), zelfs bio-gas.

Pluspunten: Betrouwbaar/A-merk; Innovatief; Zuinig A+ pomp; kan op huidige Honeywell; Eenvoudig menu bediening
Minpunten: je betaalt iets extra (als investering, maar dat betaalt zich op termijn terug).

J. Zijderveld 30-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Premium merk, ondermaatse garantie

Mijn ervaringen met het merk Nefit zijn altijd goed geweest. Eind december 2015 heb ik een nieuwe woning gekocht met een splinternieuwe Nefit TrendLine combi ketel. Na elf maanden weigerde de ketel dienst na contact te hebben gezocht met de helpdesk van Nefit (die voor particulieren vrij lastig is te bereiken) werd mij geadviseerd de installateur te bellen die de ketel heeft geplaats. Deze installateur heeft het probleem snel kunnen verhelpen door een nieuwe flowsensor te installeren (een onderdeel dat blijkbaar vaker kapot gaat bij dit type ketel). Ik was onaangenaam verast om een rekening te ontvangen voor de arbeidsuren. Na weer contact te hebben opgenomen met service desk van Nefit blijkt dat in de garantievoorwaarden staat dat deze kosten niet onder de garantie vallen. Begrijp mij niet verkeerd spullen kunnen kapot gaan maar het is dan aan de leverancier om hier netjes mee om te gaan. Dit is niet wat ik verwacht van een premiummerk als Nefit, zeker omdat de ketel nog geen jaar oud was. Daarom is dit voor mij de laatste Nefit ketel dit ik ooit zal kopen en ik zal dit merk zeker niet aanraden aan familie en vrienden.

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Slechte garantievoorwaarde
  • Moeilijk te bereiken helpdesk voor particulieren

droes 11-10-2015 Product kwartaal in bezit

na 20 jaar heb ik de nefit ecomline vervangen door een trendline cw 5.
het eerste grote verschil is hoe stil deze ketel is.
daarnaast is hij voor warme water ook al een stuk zuiniger. als ik naar het gasverbruik kijk van juni tot en met september vorig jaar en dit jaar.
het verbruik van de verwarming kan ik nog niet zeggen om dat deze week voor het eerst de verwarming nodig had,ook hier heb ik wel vertrouwen in
ik heb deze ketel gekocht met de nefit easy.
ik wist van tevoren dat deze thermostaat niet te bedienen was met een windowsphone. dus doe ik dat met de telefoon van mijn dochter en dat werkt perfect. dus mijn enige minpunt is dat de easy niet te bedienen is met een windowsphone.
ik vindt het jammer dat nefit geen app maakt voor windowsphone.

Officiele reactie van Nefit 06-11-2015

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw review! Zou u naar aanleiding van uw review zo vriendelijk willen zijn contact op te nemen via marketing@nefit.nl?

A. de Vries 25-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Een betrouwbare CV-ketel

Hiervoor hadden wij ook een Nefit CV-ketel, maar dan één met een boiler, die 17 jaar zonder al te veel problemen en onkosten heeft gefunctioneerd. We hebben de huidige CV-ketel nu bijna een jaar. Tot nu toe geen problemen. Het duurt ongeveer 10 seconden voor het warme water van de douche op temperatuur is. Waren we niet gewend toen we nog een ketel met een boiler hadden.
Ik kreeg vandaag een herinneringsmail dat de ketel toe is aan een servicebeurt. Heel handig. De op afstand te regelen Nefit-thermostaat werkt eenvoudig via de app op de telefoon. De dagen per week zijn goed naar wens in te stellen. We vergeten nog af en toe om de temperatuur lager te zetten als we ongepland weggaan en weer hoger als we dan weer naar huis gaan. Kwestie van wennen, maar het scheelt toch onnodige stookkosten en je komt even goed thuis in een warm huis.
De huidige ketel is heel stil. We horen bijna niet.
Kortom wij zijn zeer tevreden.
Op ons aanraden hebben een broer/zwager en onze dochter eenzelfde ketel aangeschaft. Zij hebben hem echter te kort om een goed oordeel te geven.

Pluspunten

• Betrouwbaar

Minpunten

• wachttijd warm water

Sam Ahmad 21-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit Trendline II HRC30, CW5 werkt Stil en efficient

Na ruim 20 jaar een CV ketel van Nefit (Turbo) naar volle tevredenheid te hebben gehad, dachten wij toch aan een nieuwe CV ketel met up to date technologie en zonder boiler want dat is zuiniger. Gezien de eerdere ervaring met Nefit moest het dus weer een Nefit worden. De keuze viel op de Trendline II HRC30, CW5 met Nefit Easy slimme thermostaat. Deze ketel is veel kleiner dan de oude en zeer geluidsarm. De thermostaat is geweldig doordat deze op afstand via WiFi en via het internet geregeld kan worden.
Een paar dagen geleden werd het gas afgesloten bij mij i.v.m. het plaatsen van een nieuwe keuken. Direct kreeg ik op mijn telefoon een foutmelding bericht van Nefit. Zodra het gas terug was aangesloten heb ik op de resetknop van de ketel gedrukt en alles werkte opnieuw. Geweldig. Wij hebben deze ketel sinds februari 2016 geïnstalleerd door Feiken verwarming. en tot op heden niets behalve tevredenheid over Nefit en Feiken.
Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Efficient
  • Zeer Stil
  • Ruimtebesparend

Renaultgek 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nefit, wat een verschil met de oude Intergas

we hadden een intergas die na bijna 12 jaar een nieuwgasblok nodig had. Gezien de hoge kosten die hiermee gemoeid waren gekozen voor een nieuwe Nefit ketel. Wat een verschil, aanzienlijk sneller warm water, stil en compact. hangt nu bijna een jaar probleemloos. De degelijkheid moet zich nog bewijzen, al hebben we daar wel vertrouwen in

Pluspunten

• Compact
  • Snel warm water

Minpunten

• Degelijkheid moet zich nog bewijzen

burt 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooie compacte ketel voor verwarming en warm water

De oude ketel+waterboiler is vervangen door deze HRC30-CW5. De nieuwe Nefit kan makkelijk het vermogen leveren voor verwarming, douche en bad. Ik merk nauwelijks verschil met de oude boiler in vulsnelheid. En deze is veel zuiniger in gebruik, goed voor het milieu.

Fam Jager 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Nefit Trendline HRC25/CW4 II

7,3
We hadden sinds 1996 in onze tussenwoning op de zolder (2e verdieping) een Nefit VR 2520 V Combi-wandketel, met een klein ingebouwd tapvat, en daarbij een Nefit kamerthermostaat “energiemeter”. Daar zijn we 20 jaar zeer tevreden mee geweest.

Alhoewel deze ketel nog goed functioneerde, wilden we niet wachten totdat deze het op een ongelegen moment zou begeven. Daarom vervingen we hem in maart 2016 voor een Nefit Trendline HRC25/CW4 II (incl. een eenvoudige kamerthermostaat Moduline 100). We hadden echter van deze nieuwe combi-ketel toch wel wat meer verwacht. Met name moeten we nu de kranen (aanrecht begane grond en wastafel 1e verdieping) lang open zetten, voordat er warm water uit komt. Ook is dat water dan op z’n heetst nog lager van temperatuur dan bij de oude ketel. Vervelend bij benodigd heet kruik- of scheerwater. De instelling aanpassen naar “hot” levert helaas geen heter water op. Ook bemerken we geen groter comfort vanwege de huidige CW 4 t.o.v. de voormalige CW3-ketel. De talloze instellingsmogelijkheden zien er wel interessant uit, maar de meerwaarde daarvan is ons tot heden nog niet duidelijk geworden. Een pluspunt is het zeker het geluidsvolume; de ketel is nauwelijks hoorbaar. Waarschijnlijk zal de nieuwe ketel wel zuiniger zijn met een lager gasverbruik, maar vanwege het nog korte gebruik is dat nog niet aantoonbaar.

Al met al kunnen we helaas niet berichten, dat we zeer tevreden zijn met onze huidige aankoop.

Franq 20-10-2015 Product jaar of meer in bezit

4,2
Mijn buurvrouw en ik hebben tegelijkertijd deze ketel aangeschaft en hebben vanaf het begin veel problemen gehad. Veel storingen met het warme water (fluctueerde steeds). Diverse malen laten repareren, heeft veel geld gekost. Reparatiekosten waren duurder dan een nieuwe ketel. Diverse malen Nefit zelf gebeld maar gaven niet thuis.Voor ons nooit meer Nefit.

Bollo 05-11-2015

Hoe kan dat nu... kreeg je geen garantie???

Hans 28-12-2015

waarschijnlijk zelf niet goed geïnstalleerd. en dan is het makkelijk om nefit de schuld te geven.
heb zelf 2 nefit ketels hangen. bevalt prima

floorp 14-01-2016

Nefit heeft een perfecte service en ik heb nog nooit 1 cent hoeven te betalen.

Piet de Rooij 13-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Thermostaat moeilijk instelbaar

Thermostaat reageert heel traag !!! De temperatuur loopt door!!! En de waterdruk loopt terug !!! Van 2.2 naar 1.0 !!! Heel vervelend !!!

Eef Kiffen 12-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Matige warmtepomp

Sinds 1 jaar in het bezit van een Nefit Trendline ketel in combinatie met een Nefit warmtepomp en Nefit Easy thermostaat. Over het algemeen ben ik matig tevreden. De warmtepomp maakt teveel lawaai. Het lijkt net of de hele dag de afzuiger op maximale stand staat. Zeer irriterend.!! Monteur is er bij geweest, maar helaas geen verbetering. Gebruikershandleiding laat ook veel te wensen over. Er staan blijkbaar dingen in die een gebruiker niet zou mogen doen?? Althans volgens de monteur. Nefit Easy bevalt redelijk, alleen als de wifi wegvalt moet telkens het apparaat weer gereset worden en ben ik alle instellingen weer kwijt. Heb helaas spijt van deze aankopen van nefit.

a. van gils 11-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

revieuw

Super aankoop geweest.
Levert snel warmte en warm water.
In combinatie met de easy nefit thermostaat een uitstekende mix.
Met de smartphone op afstand te regelen.
Wij komen nooit meer in een koud huis.

Twan van Asseldonk 07-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Betrouwbare werking weinig warmwatercomfort

Ketel werkt prima en houdt ons huis lekker warm. Het comfort is goed en je merkt dat de ketel rekening houdt met de buitentemperatuur.
De ketel vervangt bij ons een combiketel van een ander merk waar een kleine boiler in zat. Zo hadden we altijd de beschikking over warm water. Op advies van onze installateur hebben we nu de TrendLine in gebruik die ook een boiler zou bevatten maar dan kleiner. Het warmwater (douchecomfort) is hiermee (zo blijkt nu) volledig weg. We moeten lang wachten op warm water. Gebruik van kleine hoeveelheden voor bijvoorbeeld handen wassen kan bijna niet meer omdat je handen al schoon zijn voordat er warm water is. Jammer, maar de ketel hangt nu en als die storingsvrij blijft werken (Want dat doet íe wel) blijft ie nog jaren hangen.

Pluspunten

• betrouwbaar

Minpunten

• warm water tappen duurt te lang

Henk Grit 06-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goede keus

half december 2015 is onze oude Nefit vervangen door een nieuwe. Deze heeft meer instel mogelijkheden, is stiller, kleiner van formaat, geeft sneller warm water en verwarmt gelijkmatiger. En hij lijkt zuiniger in gebruik. Alleen van de hoeveelheid warm water had ik meer verwacht.

• instel mogelijkheden
  • compact

Minpunten

• warmwater opbrengst

Dijkstra 26-03-2016 Product paar dagen in bezit

besparing op energierekening

Sinds december 2015 de Nefit Trendline in gebruik. Wij zien significant minder verbruik electra vergeleken bij voorgaande jaren.

Joep1 12-01-2016 Product paar weken in bezit

Na jaren tobben maar nog werkende ketel de knoop doorgehakt en deze geplaatst. Dat hadden we jaren eerder moeten doen. Nu overal in huis easy alles warm wanneer wij dat willen met de Nefit easy. Wat erg leuk is dat je dat via een App kan regelen. Lekker snel warm water. In een woord een TOP product.

Dhr vd Zalm 06-10-2015 Product paar dagen in bezit

6,5
Om eerlijk te zijn zou ik niet snel meer een Nefit ketel kopen. Een maand na plaatsing sloeg de ketel steeds uit, was de elektrische ontsteking afgebroken die steeds kortsluiting veroorzaakte. Daarnaast bleek er, een paar jaar later, een productiefout in het hydroblok te zitten waardoor de ketel spontaan begon te lekken. Dit onderdeel had Nefit pro-actief moeten vervangen, is bij ons echter niet gebeurd. Tenslotte functioneert de thermostaat ook niet naar behoren. Het digitale display slaat in de helft van de gevallen 'op hol' waarna hij van bijv. 20 graden ineens naar 14 graden springt. Al met al vind ik dat zo'n ketel wel iets degelijker in elkaar had mogen zitten.

soefje 19-10-2015

Volgens mij zit u hier een verkeerd type toestel te beoordelen.

H. Fictorie 18-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima ketel!

Heeft wel de nodige tijd ( 3 uur om van 15 naar 20 graden te komen) nodig om de woonkamer op temperatuur te krijgen. Verder geen klachten over de kachel.

Henry 16-12-2016 Product paar maanden in bezit

super ketel

Oude ketel was ook gefit. Na 16 jaar vervangen ivm lekkage. Nu de HRC 30.
Super ketel. Harde straal douche / warmer water en verwarming werkt tot nu toe perfect
Aanrader

T.L.T. de Vries 02-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed voormaat, stil en gebruiksvriendelijk

wij hebben gekozen voor deze ketel op aanraden van onze installateur en hij bevalt prima. de ketel hiervoor was ook een nefit ketel uit 2000. de huidige ketel is stil, geeft direct warm water, is compacter en ziet er ook nog eens goed uit. een echte aanrader dus.