Intergas Kombi Kompakt HReco 36 - Reviews

Kleuren
wit

7,9

Mike 27-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Erg fijne ketel maar 1 ding wil ik zeggen: Ik heb deze ketel ook en vanaf dag 1 de CV temperatuur via de app ingesteld op 55 Graden.. Standaard 80 graden, dat weet zon monteur ook niet, maar het condenswater is jouw winst, dit wordt hergebruikt. Boven de 55 graden verdampt alles en heeft deze ketel totaal geen zin. Nog belangrijker: hij hoeft niet te stoken ( lees euro) tot 80 graden om 19 of 20 binnen te krijgen. Doe dit mensen, scheelt je aanzienlijk

liwimi 01-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Erg zuinig is het grootste pluspunt in minder dan 6 jaar terug verdiend.
Stil en snel erg warm water.
Compacte ketel

Mecnun 29-12-2014 Product maand in bezit

Ketel tvv de Atag blauwe engel II. Valt direct op dat deze ketel mooi compact is, de helft van de oude ketel qua afmetingen. Via warmgarant geïnstalleerd, snel en goed geregeld door aardige installeurs, heeft ca. 5 uur in beslag genomen. Warmte verwarming/douchen is gewoon goed! Ketel is ook zuinig, de zelfleerfunctie bevalt mij ook goed. Nog wel even afwachten of dit ook echt goed gaat werken. Touchscreen Honeywell is een aanrader. Instelbaar per dag is ideaal. Wij hebben geen geluiden of andere negatieve ervaringen met deze ketel, maar we hebben de ketel dan ook pas een maand in bezit.

Mark2015 07-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan een jaar hangt deze nieuwe ketel in huis. Hij doet het prima. Alleen naar een klein jaar begon de ketel geluid (getik) te maken en dat werd naar verloop van tijd steeds erger. De installateur langs laten komen en het blijkt een bekend probleem van deze Intergas ketels te zijn. Het getik wordt veroorzaakt door een ontwerpfout in deze ketels. De voorplaat zit met 7 ijzeren schroeven vast aan de aluminium behuizing. Doordat het warm wordt krijg je verschil in uitzetting tussen de ijzeren schroefjes en de aluminium voorplaat wat een hels getik veroorzaakt bij warmwatervraaag. De monteur heeft het geluidsprobleem opgelost door de schroefgaten vol te smeren met keramiekvet. Volgens de monteur gaat dit zo'n 4 jaar goed en dan moet het weer ingesmeerd worden met keramiekvet. Al met al is de ketel nu weer stil en doet hij het prima. Maar gezien de ontwerpfout in deze ketel zou ik als ik nu een nieuwe ketel moest aanschaffen niet meer kiezen voor deze ketel.

Ronaldpauline 13-03-2014 Product paar dagen in bezit

Deze CV ketel heel prettig in de omgang, visueel zichtbaar, snel warm.

We hebben via warmgarant dit geregeld, heel goede service, we kregen dit binnen 5 dagen al, prettig en goede service, alle tijd genomen op gemak dit kunnen installeren.

Thermostaat, advies honeywell touch digitaal (geen draadloos), heel prettig programmeren.

st35 11-02-2014 Product half jaar in bezit

5,8
Ketel leek ideaal. Nu: luid tikken (bouten te strak), soms blaffen(verstopte condensafvoer al na een paar maanden), werkt op geen een thermostaat, gaat zijn eigen gang. Slaat de hele nacht aan en houd nooit op met warmte creeren. alles al geprobeerd en wordt er helemaal gek van. Iemand nog een tip? Ben niet perse ontevreden over de ketel, het zal wel aan de instellingen liggen. radeloos ben ik wel.

Gert5 31-01-2014 Product paar dagen in bezit

Een paar dagen geleden bij ons geïnstalleerd. Als vervanging voor mijn 16 jaar oude probleem ketel de Thermo compact HR van Vaillant. De installatie was appeltje eitje, 2 monteurs begonnen om 8 uur 's ochtends en om 11 uur was alles al klaar. Inclusief de Chronoterm Touch van Honeywell. Ik ben zeer tevreden over de werking van deze ketel. Hij is muisstil, geen last van tikken of ander lawaai. Warmt de ruimte snel op. Bij de Vaillant duurde het erg lang voordat ik in de keuken eindelijk warm water had. Deze ketel doet het in een fractie van de tijd, en bovendien wordt het water veel warmer. Hopelijk zit het met de betrouwbaarheid/duurzaamheid van Intergas ook goed. Ik heb deze ketel als actiepakket bij Warmgarant aangeschaft voor € 1659 all-in, dus inclusief kamerthermostaat en installatie.

Blake 13-11-2013 Product half jaar in bezit

5,5
Behalve het luide tikken van de ketel bij het aan- en afslaan, maakt deze ketel daarnaast nog andere geluiden: de ventilator loeit secondenlang als een bezetene en het ontsteken gaat gepaard met een ware kakefonie aan geluiden en verschijnselen: een luide plof, gebrom, een schurend geluid als een klemmende deur en de voorplaat die daarbij uitzet alsof de ketel ontploft. Voor deze verschijnselen een Intergas monteur voor de tweedemaal langs laten komen. Deze heeft de software van de besturingseenheid vervangen zodat het apparaat beduidend minder luidruchtig start. Let wel: minder. De verschijnselen zijn er nog wel, maar in veel minder sterke mate. Ik vind dit nog steeds belachelijk want de voorgaande en goedkopere(!) HRE serie heeft deze verschijnselen helemaal niet, alsmede mijn 19 jaar oude -en veelal verguisde- Agpo Ferolli. Vooruit maar, leve de vooruitgang....

Helaas is mijn eindoordeel over deze ketel nu negatief. Met name omdat deze ketel een meer duurzaam uitgevoerde variant heet te zijn van de HRE-serie. Welnu, deze HRE serie heeft al deze bijgeluiden helemaal niet en bovendien is de besturingseenheid een stuk degelijker uitgevoerd (meer heldere displays en LEDs en degelijker montage. Met name de vergrendeling van de voorklep is een giller...). Waar de duurzaamheid dus in is gaan zitten, is mij een raadsel. Het ding is wel honderden Euros duurder dan de voorgaande HRE serie...

Rest nog wel te vermelden dat de verwarming zelf uitermate comfortabel is, maar dat is mede te danken aan de modulerende thermostaat in de woonkamer.

Nu maar hopen dat het stomme ding het een jaar of 10 volhoud zonder dure reparaties.

Blake 22-05-2013 Product maand in bezit

6,2
Deze ketel verving mijn ouwe-trouwe Agpo 324T van 19 jaar oud (jazeker) die nog steeds prima en stil zijn werk deed. De 324T werd door een Chronotherm III aan/uit geregeld. De Intergas via een nieuwe Chronotherm Modulation (937). Ik ben positief verrast door de enorme toename in comfort: niet alleen zit het bad snel vol dankzij de CW5 ketel maar door de modulerende werking van de installatie is de ruimtetemperatuur zeer stabiel, ook met wisselend invallend zonlicht. Echt een verbetering. Maar nu komt het...

Het vervelende luide tikken doet zich na twee maanden nu ook bij deze ketel voor! Dit is echt bijzonder hinderlijk, want het is door het hele huis hoorbaar, inclusief alle slaapkamers en in die mate dat ik hem de laatste tijd 's avonds om acht uur maar uitzet zodat mijn slapende dochter er geen last van heeft. Het is buitengewoon luid en komt uit de ketel. Ik ben zeer teleurgesteld dat Intergas dit euvel niet af-fabriek uit de wereld heeft kunnen helpen. Deze ketel is notabene extra duur(zaam) uitgevoerd. Morgen komt de Intergas monteur het euvel verhelpen en ik verwacht dat dit een eenmalige en permanente oplossing is want ik ga hier echt niet naar zitten luisteren jaar in, jaar uit. Ik vind dit een erg kwalijke zaak van Intergas.

gkamstra 23-03-2013 Product paar dagen in bezit

Sinds een week draait hij dan de Intergas HREco 36 Na 22 jaar Nefit turbo 21 met boiler. Eerst de ketel. Erg compact, overzichtelijk, en wat zit daar weinig in ? klopt dat wel? Heldere en duidelijk display met veel instel mogelijkheden, klepje is wel wat fragiel? De installatie was erg vlot verlopen en hij draaide zo maar. Ja en dan begint de techniek te werken erg mooi en stil. Soms denk je dat hij uit staat? Ketel moduleert mooi en de pomp moduleert mee in zijn toerental en doorstroming. Deze ketel heeft geen 3 weg klep, en dus geen kans op storingen op dit onderdeel ( meest voorkomende storing bij de meeste ketels) Dan het warm water , nou gaat prima , deze ketel heeft natuurlijk geen boiler maar en intelligente unieke warmte wisselaar , en die heeft het water echt vlot op temperatuur!! Het bad zit zomaar vol!!en douchen is heerlijk ( met thermostaatkranen) We hebben ook een vloerverwarming aangesloten op de ketel , en hebben een simpele retour blokkering tussen de leiding gezet ( vlak na de ketel) moet absoluut!!! Aan de kachel zit een Chronoterm modulation en die werk ook prima en heeft behoorlijk wat instel mogelijkheden. Tja dat was het eigenlijk wel, nu is het afwachten hoe de Nieuwste telg van Intergas zijn reputatie waar maakt? daarom bij duurzaamheid een 5