Remeha Tzerra M 28c

Remeha Avanta 28c CW4 Combi Comfort Systeem met iSense

24,6 kW
12,5 liter per minuut
Remeha Avanta 28c CW4 Combi Comfort Systeem met iSense

Beoordeling op basis van 191 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

hans 02-11-2016 Product paar maanden in bezit

A-label pomp verkeerde zunigheid

Pas in het huidige stookseizoen onze in het voorjaar aangeschafte Tzerra 28c kunnen testen. Dit ter vervanging van onze oude Remeha 28eco. Blijkt dat de pomp eigenlijk veel te kort "werkt", verst weg gelegen radiatoren worden niet warm, was nooit een probleem bij de oude 28eco. Van de installateur hoor je dat men moet "afregelen" voor honderden euro's kosten, wat is dit voor flauwekul? Ketel wel goed voor warm water, maar lukt het niet om ons huis in korte periode op te warmen! Slechte keus blijkbaar, denk dat ik Remeha maar op de garantie ga aanspreken, heeft iemand anders ook dit probleem?

Pluspunten

• stille cv
  • warmwater ok

Minpunten

• pomp te zunig
  • warm water zelfde als 20mjaar oude 28eco

Reginald 14-11-2016

Dit kan een aantal oorzaken hebben. Ik kwam op uw review uit, omdat ik zelf geinteresseerd ben in deze cv ivm gasbesparing en vervanging van een 10/12 jaar oude ketel. Worden de radiatoren die er het verste vanaf staan niet warm? Probeer eens de dichtsbij gelegen radiatoren te knijpen in hun voetventiel (zodat er minder water door heen stroomt). Stook je nu wel op dezelfde temperatuur?

hans 15-11-2016

Hallo Reginald, ik heb het advies gekregen van Remeha om de pompsnelheid te verhogen tot maximaal 10, dit kan via de i-sense thermostaat nadat ik een monteurscode had gekregen. Lijkt nu beter te gaan, wel al dichtsbijzijnde radiatoren "geknepen" voor een betere doorstroming. Ben benieuwd bij echt lagere temperaturen straks, heb nog niet het vertrouwen dat-ie snel kan opwarmen tot 22 graden, de toekomst zal het leren. Wel gek dat de vervangen oude remeha 28eco ketel van 22 jaar oud met een instelbare pomp tussen 3 standen ook op stand 1 geen enkele moeite had met "doorstromen". Modulerende pompen schijnen maar een schijntje per jaar goedkoper te functioneren dan de oude instelbare, maar je levert dus wel in qua comfort lijkt het wel, vandaar mijn opmerking met "verkeerde zuunigheid", een dictaat vanuit Brussel overigens!

Janine 17-12-2016

Je zou de nadraaitijd van de pomp kunnen verhogen, die staat standaard op 1 minuut. Wij hebben hem iets opgehoogd naar 5 minuten.
Succes!

sanders 02-01-2016 Product maand in bezit

Verwarming werkt prima, fijne temperatuur in huis. Het duurt echter heel lang voor we beneden heet water hebben. Veel langer dan bij onze oude ketel. Wat betreft waterverbruik is de ketel dus minder duurzaam. We overwegen daarom een extra boiler in de keuken.

Willem N 23-01-2016 Product paar dagen in bezit

Compact, handig in gebruik, zeer snel warm water. en verwarming warmt snel op en is fluister stil.

vera 19-01-2016 Product paar weken in bezit

we hadden een ketel uit 1996.
deze is nu vervangen door de mooie compacte terra 28c plus cw4.
de water druk is flink toegenomen en je krijgt sneller warm water.

Reginald 14-11-2016

Hoe is het verbruik in m3 vergeleken met uw oude ketel in deze maand en welke had u hiervoor?

Klaas de Graaf 17-01-2016 Product maand in bezit

Hebben de ketel nog maar kort, maar de geleverde warmte bevalt ons prima. Het was wel wennen door de modulaire pomp, maar door het aanpassen van de doorstroming in de radiatoren levert hij nu prima warmte. Ook over de levering van warm water heel tevreden. Ook de installatie en voorlichting van de installateur verdient niets dan lof

Pascal 16-01-2016 Product paar weken in bezit

We hebben de Remeha Tzerra ketel nu circa 2 maanden in gebruik en het is echt een kleine krachtpatser. We zijn heel tevreden, het is altijd warm als we opstaan of wanneer we thuiskomen, warm water wordt snel geleverd, hij is stil en energie zuinig. Kortom een aanrader van een zeer tevreden klant.

Cecilia 13-01-2016 Product maand in bezit

Zo lang hebben we de ketel nog niet maar tot nu bevalt ie uitstekend. We hebben heerlijke warmte en onze warme water is warmer dan bij onze oude ketel. Het bij behoorende kastje is ook zeer makkelijk in het gebruik. We hebben weer voor remeha gekozen omdat de vorige ketel ons ook prima beviel. Alleen was ie op en dat mag ook na zoveel jaren.

hpvg 11-01-2016 Product maand in bezit

Het gebruik van de Isense thermostaat met de ketel is even wennen. Met name het moment van afschakelen aan het einde van de avond vroeg wat aanpassing ten opzichte van de vorige thermostaat. De Remeha ketel is stil en geeft snel warm tapwater als CV warmte. Goed en snel geinstalleerd. Zeer tevreden.

Repiet 10-01-2016 Product paar dagen in bezit

Nog niet alle mogelijkheden gebruikt door kort in gebruik. Over een jaar nog eens vragen.Ongelofelijk dat een klein toestel zulke grote prestaties levert

Theo 09-01-2016 Product paar weken in bezit

Na plaatsing bleek de I.Sense stuk.Tijdelijk een Honeywell geplaatst.Nu, na de kerstdagen de I.Sense geplaatst.Mooie kleine compacte ketel die fluisterend zijn werk doet met veel instelmogelijkheden voor een zeer redelijke prijs.

Leo Linnartz 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

De ketel i.s.m. de I-sense thermostaat werkt voortreffelijk, is gemakkelijk te bedienen/programmeren en werkt vrijwel geruisloos. Over zuinigheid kan ik nog niets zeggen!

Dijkema 01-01-2016 Product maand in bezit

Prima ketel voor een prima prijs!
Geeft voldoende warmte in een redelijk groot twee onder een kap woning

René 30-12-2015 Product paar dagen in bezit

Geruisloze goede ketel,mooi klein.Kortom doet zijn werk naar volle tevredenheid.Ik ga Remeha zeker promoten binnen mijn kennissenkring.

Bart 29-12-2015 Product paar weken in bezit

Prima keuze!
Mijn oude ketel begaf het. Nog dezelfde dag werd ik prima geadviseerd door Dion Ketelaars Installatietechniek en de volgende dag werd mijn nieuwe ketel al gehangen.

Deze werkt geruisloos, pakt snel op, de thermostaat is gemakkelijk te programmeren.

ER Schlundt Bodien 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Is zeer snel op gevraagde temperatuur.
Geeft voldoende warm water.
Is ZEER geruisloos.
Duurzaamheid - zal de tijd uitmaken.

HB 27-12-2015 Product maand in bezit

Mooie compacte ketel. Makkelijk uit het zicht te monteren. Geruisloos. Geeft snel warmte. Goed geprijsd.

SH 26-12-2015 Product paar dagen in bezit

Tot nu toe erg tevreden, erg stil en mooi klein van formaat zeker ten opzichte van de oude ketel, Water heeft nu ook meer druk geeft bij het douchen meer comfort.

H Slot 25-12-2015 Product paar dagen in bezit

De ketel is onlangs gemonteerd. Over duurzaamheid heb ik dus nog geen mening. De warmteoverdracht in de woning is wel zeer aangenaam. De iSense thermostaat is een gemakkelijk te bedienen tool die de ketel op de juiste manier aanstuurt. Zeer tevreden over de warmwatervoorziening.

jacobol 23-12-2015 Product paar dagen in bezit

omgevingstemperatuur is aangenaam en ketel maak weinig geluid. Bovendien zeer ruimtebesparend door montage van expansievat onder de ketel.

Schepers 22-12-2015 Product paar weken in bezit

Kortgeleden deze CV ketel aangeschaft. Dus duurzaamheid kan ik nog niets over vertellen. De ketel werkt zeer stil, ben zelfs al eens gaan kijken óf hij wel werkte. Geeft snel zeer warm (heet) water en verwamt het huis in no-time. De ketel is zeer compact dus een heel verschil met de vorige. Werkt perfect samen met mijn WTW installatie. Samen met de Isense is hij makkelijk te bedienen. Kortom zeer tevreden en zeker aan te raden.