Vaillant VHR 35-38/5-5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 390 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Vaillant VHR 35-38/5-5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Huub 12-12-2016

goede verwarmingsketel met zat warm water

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Na eerst 16 jaar een Nefit te hebben gehad na aanbeveling door meerdere installatiebedrijven gekozen voor een Vaillant. Nu zonder boiler wat scheelt in grootte en energieverbruik (gunstiger) maar wel iets langere duur voor het water warm is. Dit is echter te verwaarlozen, zeker als je gaat douchen of afwassen. Wat vooral fijn is is de hoeveelheid warm water - ruim voldoende; ook als het buiten koud is. Qua verwarming een gewone simpele aan-uit thermostaat (VRT 50) die doet wat ie moet doen. Het is lekker warm.

Pluspunten

• veel warm water
  • goedkoop
  • garantie
  • weinig geluidsproductie

Minpunten

• wat langer wachten op warm water dan met boiler
  • ---

Jos 02-12-2016

Vaillant ecoTec plus VHR NL 35-38/5-5 HR Combi goede ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Deze doorstromer is de vervanger voor onze 25 jaar oude Nefit Turbo HR32 (met ingebouwde boiler).

Warmtecomfort CV: UITSTEKEND! Hoofdzakelijk tbv vloerverwarming, i.c.m. modulerende Thermostaat.
Warmtecomfort water: GOED. Iets minder snel warm water ter plekke dan met de Nefit. Water wordt eerst warm, dan weer even koud en pas dan heet. Comfort-stand nog niet getest, die zou deze probleempjes kunnen verhelpen maar is minder energie-zuinig. Een typisch doorstroomketel verschijnsel, verwacht ik. Combi-ketel met boiler hebben dit niet. De Comfort-stand zou eigenlijk tijd-programmeerbaar moet zijn...
Bij meerdere warm water tappunten tegelijk blijft het water warm, de hoeveelheid wordt natuurlijk wat minder.

Gebruiksgemak: GOED v.w.b. de basis-instellingen. Bij gecompliceerde instellingen uit installateurs-handleiding is wat extra uitleg wel handig (google-en dus).
Informatie op het display tijdens bedrijf is compleet.

Mogelijkheden: Voor onze toepassingen GOED. Regendouch, bad, dubbele wastafels, keuken voor het warme water. Vloerverwarming beneden-verdieping, Radiatoren boven.

Duurzaamheid: Ongetwijfeld zal deze ketel zuiniger zijn dan de oude Nefit.
Uitstraling en opbouw is degelijk. Achter het front-paneel ziet het er overzichtelijk en keurig uit.
In bedrijf is de Vaillant stil, zeker vergeleken met de oude Nefit.
Over robuustheid en storingsgevoeligheid in de tijd valt nog niets te melden.
Duurzaamheidsoordeel is voorlopig UITSTEKEND

Pluspunten

• prijs
  • stil

Minpunten

• Comfort-stand niet tijd-programmeerbaar

Martin 24-10-2016

Krachtige ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Deze ketel is krachtig genoeg om het hele huis goed te verwarmen en lekker mee te douchen. Groot voordeel is bovendien dat hij vergelijkbare prestaties heeft als onze vorige ketel, maar een stuk kleiner is.

Pluspunten

• veel warmte kracht
  • zuinig

Minpunten

• niet buitentemperatuur gevoelig

Lex 09-09-2016

Stille zuinige kleine ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

De ketel dit jaar vervangen en er erg blij mee. De ketelhuis erg klein vergeleken met de vorige en heel stil. Ook minder gas verbruik

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Geen warm water lage druk

Jan 05-09-2016

Goede geruisloze combiketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds enkele maanden ingebruik. Snel en vakkundig geadviseerd en geplaats door Budgetketel. De ketel is zuinig en voldoet volledig in ons appartement. Bad en douche zijn gelijktijdig goed te gebruiken. Ook de keuken en de douche gelijk doen het prima. Makkelijk in bediening en geen hinderlijke geluiden, sterker nog, hij is praktisch geluidloos.

Pluspunten

• Warmwater Capaciteit
  • Stille ketel
  • Compact

Minpunten

• geen
  • geen

W van Dam 31-05-2016

Goede en kleine compacte ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Ketel is ruimte besparend dan de voorgaande ketel welke nog een 30 liter ingebouwde boiler had. Is nu ook veel energie zuiniger

Theo 18-05-2016

Heel geruisloos

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Mijn oude ketel (20 jaar ) maakte bij aanslaan gierend geluid.Gelokt door cash back actie contact gezocht met installateur die mij deze Vaillant adviseerde en heeft deze eind maart geplaatst.
Het is een combi ketel maar maak geen gebruik van het tapwater want de warmtepomp werkt nog prima.
Ben tot nu toe zeer tevreden want het huis wordt heerlijk verwarmd en wat belangrijk is dat hij geruisloos zijn werk doet. Ook de bijgeleverde thermostaat ziet er fraai uit en is goed in te stellen. Dus geen ogenblijk spijt gehad.

Saja 24-04-2016

Super Stil

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Ketel is zeer zuinig en uitermate stil. Zo stil zelfs, dat wij na terugkeer van onze vakantie dachten, dat de ketel defect was. Gelukkig bleek alles te functioneren.

Anne 12-04-2016

Vaillant combi ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Deze combi ketel vervangt mijn vorige Vaillant ketel. Betreft een mooie ketel met verschillende mogelijkheden, het display is overzichtelijk en de bediening is heel eenvoudig. De verwarming werkt snel en doet precies wat je vraagt. De warm watervoorziening werkt ook naar behoren. Ik ben er heel blij mee en ga ervan uit dat ook deze ketel heel wat jaren mee gaat.

Wil64 12-04-2016

Prima CV-ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Compacte ketel, met voldoende capaciteit. Doet wat ie moet doen en doet dat goed. Bediening is eenvoudig en ik ga ervan uit dat ie een stuk zuiniger zal zijn dan mijn vorige ketel met boiler.

Tom 05-04-2016

Goede keus deze Vaillant

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Vorige CV ketel was een Italiaanse, altijd kapot. Uiteindelijk moeten vervangen omdat de warmtewisselaar lekte. Sinds 2 maanden deze Vaillant CV ketel in huis. Verwarmt snel, goed, geruisloos en zuinig. Temperatuur wordt goed geregeld en blijft goed constant. Vrij solide ketel, geen storingen. Bediening op het paneel is ook zeer gebruiksvriendelijk en met de app op je telefoon kan je alles ook op afstand controleren en sturen. Had achteraf gezien veel eerder op deze Vaillant over moeten gaan, dat had mij een hoop m3 gas bespaart.

Ingrid 21-03-2016

Goed en betrouwbaar

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds een paar maanden deze ketel in huis. Verwarmt snel en goed. Temperatuur blijft mooi constant. Vrij rustige ketel.
Hiervoor ook 16 jaar een Vaillant gehad, zonder veel ongemak en zonder veel kosten. Uit oogpunt van ouderdom van het apparaat deze nu vervangen, maar functioneerde nog goed. Vaillant is voor ons altijd een kwalitatief goed en betrouwbaar merk gebleken.

Holly 16-03-2016

Nog wennen

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds 2 maanden eigenaar van deze ketel. Daarvoor al 13 jaar een Vaillant gehad naar grote tevredenheid. Moest wennen aan deze ketel in begin problemen met het vaak uitvallen van de ketel. Nadat monteur de fabrieksinstelling had gewijzigd geen last meer. Wat mij nu alleen nog stoort is het tikken van de ketel als hij aan het afkoelen is. Positief is dat het huis zo snel warm wordt en hoop op zijn zuinigheid. Het beloofde warmwater op 2 punten tegelijk kan hij ook niet waar maken. Moet je toch een extra boiler aanschaffen. Hoop dat we net zoveel plezier van deze hebben als zijn voorganger.

Jack 16-03-2016

Jouw eravringen mbt warmwater op 2 punten tegelijk wijkt af van de meeste andere reviews. Is dit probleem nog steeds zo of was het een instellingsprobleem? Ik ben zelf geinteresseerd in deze keter vandaar deze vraag.
Groet, Jack

Jacob 12-03-2016

Prima CV-ketel

Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Omdat de oude Intergas ketel aan vervanging toe was uiteindelijk gekozen voor de Vaillant EcoTec Plus VHR 35-38/5-5 CW5+. Tot nu toe geen spijt van deze keuze. De Vaillant is stil, krachtig, zuinig en verwarmt onze twee onder één kap woning prima. Ook de installatie door installatiebedrijf De Eilanden te Stellendam was dik in orde.
Wij zijn zeer tevreden!

Jan 03-03-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds enkele maanden deze CV- ketel in huis, over duurzaamheid heb ik dus niets te melden.
Prima ketel, goede verwarming en goede watercapaciteit ( 2 douches gaat prima ).

Aan de thermostaat bediening op afstand moest ik wennen, en een paar keer de installateur vragen hoe deze in te stellen. Gaat nu ook goed

Max 03-03-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Eind december is de cv ketel geinstalleerd door de mannen van Feenstra. Prima monteurs. Ketel nu 2 maanden in gebruik. Huis met vloerverwarming blijft prima op temperatuur en de ketel levert voldoende water (tegelijk douche, keuken).Thermostaat Honeywell evohome (wifi) werkt eenvoudig, ook te bedienen m.b.v. app. Duurzaamheid kan ik nog niets over vertellen maar ik ga er vanuit dat ik met deze ketel aanzienlijk bespaar op de kosten.

mtheun 29-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Prima ketel, snel warm water en energiezuinig.
is zeer geluidsarm. Installatie door Volta Limburg was ook naar wens. De prijs kwaliteit verhouding van de Vaillant Ecotec Plus is ook gunstig.
Als een van de beste ketels uit verschillende testen gekomen.
Tevens goede cashback acitie bij Vaillant. Tot wel 300 euro retour op je aanschaf van een Vaillant Ecotec plus ketel!

brotherbear1972 19-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

De cv ketel nu een paar maanden in gebruik. Doet wat die moet doen. Je huis is binnen no time warm. Zelfs bij een wat lagere temperatuur instelling van 19 graden merk je het al als je binnenkomt. Daarna even wat hoger om comfortabel in huis te zitten en ook dat is zo bij verwarmt. Goede bediening en instelling via de thermostaat. Misschien alleen nog eens een andere thermostaat aanschaffen om alles via de telefoon/tablet in te stellen.

Geertje 17-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Houdt het huis lekker warm zonder de hele dag aan te slaan. De watertemperatuur is nog een beetje instabiel, maar dat moet waarschijnlijk nog even beter worden afgesteld. (we wachten tot de installateur de gebruiksaanwijzing terug brengt..)

Koos 11-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

ik ben zeer tevreden over de vaillant combiketel, heb hem nu een paar maanden in gebruik en hij is veel stiller dan mijn oude vaillant ketel en heb sneller en meer warm water. ook het gebruik via de app is heel handig en overzichtelijk

Linda 04-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

De ketel is erg stil en doet gewoon wat gevraagd wordt. De thermostaat is simpel te bedienen; veel gebruikersgemak zonder poespas!

Peter 03-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds eind november de nieuwe vaillant ketel in ons bezit, nadat we nog niet zoveel koude dagen hebben gehad lijkt het er toch op dat we aanzienlijk minder verstoken, terwijl het net zo warm en behaaglijk is als voorheen, tot nu toe zeer tevreden.

LG 02-02-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

De ketel in ons aangekochte woning stamde uit 1992 en was dan ook aan vervanging toe. Op advies van onze installateur kozen we voor de Vaillant EcoTec Plus 30-34/5 met Caloric 350 thermostaat. Daarmee verwarmen we nu het huis via vloerverwarming en radiatoren met lage temperatuur - op aanraden installateur. Dit is erg comfortabel én energiezuinig! Onze thermostaat staat op slechts 18,5 graden en tóch voelt het thuis erg comfortabel. Voor het warm water hebben we de ketel niet eens in de comfortmodus staan, we hebben dus met een opwarmingstijd te maken maar die is alleszins acceptabel!
Onze maandelijks voorschot hebben we dan ook behoorlijk omlaag kunnen schroeven, en dat gebaseerd op de wintermaanden. Het energiezuinige aspect van duurzaamheid voldoet dus; van onze installateur begrijpen we dat de ketel ook duurzaam is wat betreft 'volhoudbaarheid' --> met gewoon jaarlijks onderhoud moet de ketel lang meegaan.
Wat we nog een bijkomend pluspunt vinden: de ketel biedt de mogelijkheid om in de toekomst eenvoudig uit te breiden met een warmtepomp eventueel in combinatie met zonnepanelen. Dus met deze ketel kunnen we onze energievoorziening verder verduurzamen.
Kortom, zéér tevreden met de Vaillant EcoTec Plus 30-34/5 met Caloric 350 thermostaat!

Jo 27-01-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Sinds december 2015 heb ik de Vaillant HR EcoTEC plus 25-30 CW 4. Wat een genot en wat een verschil met mijn oude combiketel! Binnen een paar seconden heb ik nu boven en beneden heet water! Dit zal straks beslist te zien zijn aan mijn water- en energienota. De bijpassende thermostaat is zeer praktisch en is makkelijk in te stellen naar ieders wens. De Vaillant HR EcoTEC plus 25-30 CW 4 werkt zeer stil, is vrij klein van formaat en ziet er mooi uit. Kortom: een hele verbetering! Ik ben zeer tevreden!

combiketel 26-01-2016
Geschreven voor: Vaillant VHR 35-38/5-5

Ik had eerst een Vaillant Badgeiser Premium 24 zonder waakvlam en een Radson verwarmingskachel EHRE 240, ook zonder waakvlam.
De badgeiser na 15 jaar gebruik kreeg veel onkosten voor nieuwe onderdelen.
Om een nieuwe aan te schaften is momenteel erg duur en omdat de verwarmingsketel al 21 jaar heeft gebrand heb ik besloten om een combiketel te nemen, is voor 2 toestellen te kopen dit toch goedkoper.
Combiketel brand nu ongeveer 7 weken.
Warm water is meer dan voldoende en sneller warm dan de badgeiser.
Verwarming is helaas minder snel, en duurt ook langer om het huis op temperatuur te krijgen - dit komt volgens mij omdat de Radson kachel het water tot 90C en de combiketel het water maar max 77C verwarmt.
Verder is de combiketel wel heeeel stil en goed geïsoleerd.
Hoe het verbruik is, dat kan ik op deze korte termijn nog niet beoordelen.

vrouwenvelder 02-02-2016

ik vind het ook dat het veel te lang duurt om een hogere temperatuut te krijgen,