Focus Fitness Fox 4 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Fox 4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Monique 31-01-2023

Een crosstrainer waar je altijd van hebt gedroomd

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Dit werkelijk waar voor je geld. Praktische en mooie crosstrainer. Past precies bij onze wensen en ook zeer prettig geprijsd. Voorheen een hometrainer, maar dit is zoveel fijner en traint ook nog zoveel meer spieren. Echt de beste aankoop van afgelopen jaren.

Pluspunten

• stil
  • fijne beenafstand

Minpunten

• niet
  • nog steeds niet :)

hans 30-01-2023

fluisterstille crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Hiervoor een professionele Crosstrainer gehad waar ik intensief 14 jaar op heb getraind. De FFF4 aangeschaft vanwege voorwielaandrijving wat voor mij nieuw is/was. Alle tijd genomen om het apparaat rustig aan in elkaar te zetten en sinds kort gebruik ik 'm, alhoewel ik de programma's nog moet bestuderen. Wat in eerste instantie positief op mij overkwam is het geluid..echt heel stil. Gebruik 'k hem achterwaarts bespeur ik wel iets wrijvingsgeluid. Mogelijk nog even extra de schanierpunten siliconeren?! Mooi dat ie op slaapstand overgaat bij "niet gebruik". De voetpedalen is wel even wennen.. deze zijn nogal breed en 'k dweil er een beetje op (glij weg bij enige intensie.
Het display verzetten gaat niet soepel en kraakt, of mogelijk heb ik deze niet goed gemonteerd.
Verder ga ik de gebruiksaanwijzing eens goed lezen voor wat de mogelijkheden zijn, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Pluspunten

• praktisch geluidstil
  • professioneel apparaat
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• display verstelling
  • pedalen niet stroef

rien 25-04-2018

Zelf gemonteerd: toch uitgebreide goede service!

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Goede cross trainer met de beloofde uitgebreide programma's
Gekocht bij betersport. Zelf gemonteerd. Een onderdeel paste niet perfect. Tot twee keer toe een onderdeel vervangen en er is zelfs een monteur langs geweest. Perfecte service!!

Pluspunten

• perfecte service betersort

Jurgen 25-04-2018

groot stevig toestel die heel stabiel blijft

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Na een bewogen installatie (wat uiteindelijk wel goed is opgelost door betersport !). Gisteren voor de eerste keer op geoefend. ik moet zeggen dat het toestel superstil is. je staat heel stabiel op het toestel en er zijn enorm veel programmas / instellingen mogelijk. Het is voor ons wel onze eerst crosstrainer dus met een ander model vergelijken kunnen we wel niet.

Pluspunten

• heel stil
  • stabiel
  • veel opties
  • zowel benen als armen

Minpunten

• redelijk hoog dus niet in lage plaats te zetten
  • wennen aan de bewegingen

Geen 19-04-2018

Pragmatische keus voor betere thuisgebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Wie crosstrainers van de sportschool kent weet twee dingen: je moet het wiel aan de voorkant hebben en wil je er plezier aan hebben dan moet je enorme kwaliteit hebben.

Voor thuisgebruik is de sportschool crosstrainer te duur / niet haalbaar. De Focus Fox 4 is dan een pragmatisch alternatief voor het betere thuisgebruik: het wiel voor, zeer behoorlijke kwaliteit voor een opmerkelijk betaalbare prijs.

Betersport leverde deze crosstrainer op de afgesproken dag, een tijd kun je helaas niet kiezen, maar het vlak voor levering opgegeven tijdvak van ca 2 uur klopte exact en dat is ook werkbaar.

De crosstrainer moet je zelf monteren, dat is vooraf duidelijk. En eigenlijk voor bijna iedereen wel goed te doen. Het benodigde (nood)gereedschap wordt bijgeleverd, mocht je dat niet zelf hebben.

De montagehandleiding is goed en duidelijk, maar slaat twee a drie keer een stapje over. Even puzzelen, maar verder geen grote verrassingen.

Wel opmerkelijk: werkelijk alle onderdelen van mijn exemplaar vertoonden onmiskenbare sporen van eerdere montage. Ook het prima verpakte en complete montagemateriaal dubbelde soms met montagemateriaal dat nog in de verschillende delen van de crosstrainer was achtergebleven. De crosstrainer was compleet en doet het goed, maar het blijft raar want nergens was vermeld of overeengekomen dat ik een toonmodel of zo kocht. Dat voelde niet goed.

Dan waar het om gaat: de crosstrainer laat zich prettig en stabiel gebruiken. Natuurlijk niet vergelijkbaar met de sportschool, maar absoluut onbegrijpelijk hoe Betersport zo’n product tegen zo’n prijs leveren kan. Alle metalen, plastic en elektrische delen zijn gewoonweg top uitgevoerd voor thuisgebruik.

Wat nog mist is iets van een beschrijving van de verschillende instellingen / trainingsprogramma’s, maar daar moet wel uit te komen zijn.

Overweeg je een crosstrainter voor huis-tuin-en-keuken gebruik? Sla dan al die crosstrainers met achterwiel over die misschien een paar euri goedkoper zijn of even duur zijn en ga voor deze zeer betaalbare en gewoonweg goed uitgevoerde Fox Focus 4.

En oh ja, niet onbelangrijk voor thuisgebruik, door z’n enigzins eigenzinnige constructie en opbouw, biedt de Fox Focus 4 ook nog eens een van de compactste afmetingen in zn soort.

Pluspunten

• Voorwiel
  • Prijs / kwaliteit
  • Compactere afmetingen
  • Stabiel
  • Stil

Minpunten

• Eerder gemonteerd geweest
  • Info / instructies programma s ontbreekt

steven 05-12-2017

Stabiele Crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Wij hebben voor dit product gekozen omdat dit toestel het vliegwiel van voren heeft zitten.
Op die manier staan je voeten dichter bij mekaar.
De beweging die je benen maakt, lijkt ook meer op een natuurlijke loopbeweging.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • natuurlijke loopbeweging

Minpunten

• Niet verstelbare voesteunen

Cathy 10-10-2017

Stabiele crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Ik ben tevreden met de Focus Fitness Crosstrainer- Fox 4. Dankzij dit apparaat is niet alleen mijn conditie verbeterd maar ook mijn figuur. Er zitten verschillende trainingsprogramma's op, van licht naar zwaar. Dit apparaat is echt een uitdaging. Ik ben helemaal blij!

Pluspunten

• Verschillende programma's
  • Ergonomische lengtepas voor je knieën
  • Apparaat loopt soepel

Minpunten

• Iets piepend/krakend geluid bij gebruik.

Guido 14-06-2017

Prachtig crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

We hebben de crosstrainer nu enkele maanden in huis. We hebben deze aangeschaft ivm de ziekte van mijn vrouw. Ze moet conditie opbouwen en zijn na internet zoekactie bij betersport,nl terecht gekomen. We hebben de winkel bezocht en hebben duidelijke uitleg gekregen van de zeer vriendelijke medewerker. De crosstrainer voldoet aan onze verwachtingen. In de laagste stand heeft deze een lage weerstand die mijn vrouw dan ook gemakkelijk aankan. Omdat het vliegwiel aan de voorzijde bevindt heb je een soepele en natuurlijke beweging. Wat een topapparaat . ik kan nog wel doorgaan maar wij zijn zeer tevreden met deze crosstrainer. Als laatste wil ik nog een compliment geven aan de verkoper van betersport

Pluspunten

• vliegwiel voorzijde
  • duidelijk en makkelijk display
  • stabiel
  • degelijke kwaliteit

Minpunten

• geen

Dendas 02-04-2017

Top toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Toestel is degelijk gebouwd wat ten voordelen komt van de stabiliteit. Compact en daardoor gemakkelijk te plaatsen. Regelbare voeten. Display is duidelijk en prima instelbaar. Wanneer het in stand-by gaat word de kamertemperatuur weergegeven.

Pluspunten

• Compact
  • Duidelijk display
  • Stabiel
  • Ergonomisch

Minpunten

• Veel monteer werk

Nu de kilootjes er nog af krijgen. 07-03-2017

Mooi apparaat de Focus Fitness Crosstrainer - Fox 4

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Als het apparaat eenmaal in elkaar gezet is, dan is het een fijn en mooi apparaat. Daar de beschrijving voor de montage niet zo goed in elkaar gezet is, geen genummerde schroeven,moeren en plaatjes. Blijft men hierdoor lang puzzelen.
Het zou ook makkelijker zijn indien dit aangepast werd in de beschrijving. Tevens zou het aan te bevelen zijn om te melden, dat het artikel in stukken te verplaatsen is i.v.m. het gewicht.
Deze apparaten staan vaak op een verdieping en het artikel in doos van meer dan 70 kg is door de grootte en gewicht dan niet handig te plaatsen. Dus uitpakken op begaande grond en in delen naar boven brengen is de boodschap.

De Roos Y 07-03-2017

Goed basis toestel

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 4

Crosstrainer met een aantrekkelijke prijs.
Loopt lekker soepel en geruisloos.
Constructie is stabiel en stevig.
Plastics ogen wat goedkoper.
Prijs - kwaliteit een correct product.

Pluspunten

• stevige constructie
  • prijs
  • loopcyclus stil en soepel
  • dysplay is goed

Minpunten

• plastics ogen wat minder.
  • gebruiksaanwijzing sumier