Focus Fitness Fox 3 iPlus - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Focus Fitness Fox 3 iPlus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Karin 23-03-2023

Volledig en fijn

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Superfijn en volledig. Heb gekozen voor de luxe variant om mijn iPad aan te kunnen sluiten. Fijne programmering en zeer eenvoudig te bedienen. Eerder maakte ik op de sportschool gebruik van een professionele crosstrainer, uiteraard ervaar ik een verschil in kwaliteit/ stabiliteit maar de Focus Fitness Fox 3i volstaat prima! Ik gebruik de crosstrainer dagelijks. Montage kostte mijn handige man een paar uurtjes.
Geen moment spijt gehad!

Pluspunten

• Programmering
  • Stabiel

Minpunten

• Montage

DiWi 09-03-2020

Heel goedgeprijsde crosstrainer met app via bluetooth

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Samen met bijvoorbeeld de Kino app is het leuk en intensief trainen. Touren door Parijs, wat competitie met anderen voor of liefst achter je en dan uitkijken naar de Eifeltoren.
De crosstrainer beweegt wat zijdelings mee maar dit stoort niet.
Goede aanschaf!

Pluspunten

• Stil
  • Goede prijs
  • Bluetooth voor extern apparaat

Minpunten

• Interne controller beperkt

JA 20-02-2020

Mooie degelijke crosstrainer, makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Prachtig apparaat en werkt zoals ik had verwacht, maar je wordt er wel veeeeel vermoeider van als ik had verwacht.

Minpunten

• Je wordt er moe van.

Martin 12-02-2020

Goede prijs, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik heb de Focus Fitness Fox 3 iPlus nu ongeveer 3 maanden in gebruik, gemiddeld een half uur 5 maal per week. In deze tijd is 2 maal een lager kapot gegaan. 3 Weken geleden ging de adapter stuk zodat de crosstrainer het niet meer deed.
Gelukkig is de service van de leverancier prima (alles kosteloos hersteld), maar ik zou dit apparaat zeker niet nog een keer aanschaffen of aanbevelen.
Een crosstrainer wordt door de manier van bewegen zwaar belast. De kwaliteit van de Focus Fitness Fox 3 iPlus schiet hiervoor helaas te kort.

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Tablethouder

Minpunten

• Kwaliteit

Mar Faber 22-10-2019

Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik heb ervoor gekozen om 'em door Betersport.nl in elkaar te laten zetten en toen af te laten leveren. En gezien de handleiding was ik daar heel blij mee. Ik vind dat ik een goede keuze heb gedaan door voor deze crosstrainer te kiezen. Elke morgen en avond ga ik 15 minuten trainen. Het is niet makkelijk, zwaar werken, maar ik merk nu al dat het mijn conditie verbetert. Ik kreeg de eerste keer een F5 van dat apparaat (slecht), maar gelukkig geen F6 (zeer slecht). De programmering is behoorlijk uitgebreid en ik kan mijn i-pad erop aansluiten via bluetooth waardoor het trainen leuk is door de verschillende landschapsbeelden e.d.. Ook houdt ie mijn hartslag en zelfs de verbruikte calorieën bij. En er zal nog wel meer mogelijk zijn, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken. Ik heb 'em nog maar 2 weken. Maar ik vind het een goede aanschaf.

Pluspunten

• ik zie eigenlijk alleen maar voordelen

Minpunten

• heb ik nog niet gevonden

Martin 22-10-2019

goede crosstrainer, voor de beginner.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik heb voor de crosstrainer gekozen omdat ik als beginner niet teveel wilde betalen maar wel kwaliteit wilde. de Focus Fitness Fox 3 iPlus voldoet aan mijn verwachtingen. Trek voor het monteren 2 uurtjes uit, na een paar keer sporten moeten de bouten nog een keer goed nagetrokken worden. Ondanks dat op aan de achterkant 2 stelnokjes zitten lukt het mij niet om de trainer goed stabiel te krijgen, dat is een minpunt. verder goede en stevige kwaliteit.

Met het display en training programma's kan je direct aan de slag, alleen jammer dat er geen batterij in de unit kan. Als je de stekker eruit haalt is alle data weg.
Al met al is de Focus Fitness Fox 3 iPlus mijn inziens goede 'value for money'. De gevorderde sporter zal wellicht een duurder model willen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Prijs
  • Afmeting

Minpunten

• Geen batterij in display
  • Niet stabiel

carine 26-04-2019

makkelijk te sporten

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

omdat ik nu niet buiten moet om nu te sporten en omdat het nu mijn 2de aankoop is
, juist wat werk om in een te steken (zeker als vrouw)

Pluspunten

• super in gebruik met progamma's

Minpunten

• in elkaar steken(voor vrouw)

Gebruiker crosstrainer 26-04-2019

Robuust en stil

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Recent crosstrainer aangeschaft. Apparaat is vrij compact en daardoor goed te plaatsen. Degelijke uitvoering en maakt vrijwel geen geluid. Wij gebruiken de crosstrainer bijna dagelijks met veel plezier!

Pluspunten

• compact
  • stil
  • degelijke uitvoering

Minpunten

• abonnement nodig als je apps wilt gebruiken

Ashley 16-04-2019

Duurzame en soepel draaiende crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Fijne crosstrainer en overtreft de verwachtingen. Het in elkaar zetten duurde ongeveer 2 uur en werkt daarna gelijk naar behoren. Is zeer stabiel (ook zonder beschermmat) en ook de draaiende beweging is zeer soepel. Voldoende uitdaging door de verschillende programma's en niveaus, waardoor er voor ieder wat tussen zal zitten. Het scherm is overzichtelijk en de bediening verloopt ook soepel. De hartslagmeter werkt ook naar behoren. Helaas zit er geen bidonhouder bij, maar deze is zelf apart makkelijk bij te bestellen. Bij langer gebruik (na 20min) kan de crosstrainer wat piepen, maar dit probleem is makkelijk opgelost met siliconenspray. Zeker een aanrader voor een prima prijs

Pluspunten

• Draait soepel
  • Stabiel
  • Makkelijk in gebruik
  • Voldoende uitdaging

Minpunten

• Geen bidonhouder
  • Af en toe wat gepiep

Greet 07-06-2018

Heel tevreden / echt een aanrader

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik ben nog steeds super tevreden over de crosstrainer. Gebruik hem nu al enkele maanden en is ondertussen al veel gebruikt, zelfs door de kleinzoon. Héél gemakkelijk vind ik de mogelijkheid om de iPad op het scherm te leggen. Zou hem zeker aanraden ! Ik had in het verleden al veel fitnesstoestellen gekocht van een stop tot een trilplaat, maar dit is het eerste toestel waar ik zo tevreden over ben. Hij is tevens zéér stabiel en geruisloos wat twee enorme pluspunten zijn.

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Geluidarm
  • Gemakkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Draad naar het stopcontact iets tekort

Greet 17-02-2018

Super fitnesstoestel, lost de verwachtingen volledig in !

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik heb deze crosstrainer ongeveer een maand geleden gekocht. Op de afgesproken datum werd hij geleverd. Het monteren ging héél vlot dankzij de duidelijke, bijgevoegde beschrijving. De avond zelf kon ik zelfs nog een tiental minuten oefenen. Het ingeven van mijn gegevens ging ook vlot, evenals het aanmaken van een gebruiker. Wat ik zeer handig vind is de tablethouder, zo kan ik tijdens mijn training TV kijken of muziekvideo’s bekijken. Ik ben héél tevreden over het toestel en kan het zeker aanbevelen. Het enige, verwaarloosbare minpunt is dat de laagste weerstand in het begin toch nog tamelijk zwaar is. Ook het contact met de medewerkers, via de website, verliep heel vriendelijk en correct.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stevig materiaal
  • Tablethouder
  • Gemakkelijk om te monteren

Minpunten

• Laagste weerstand tamelijk zwaar

Marc 16-02-2018

Crosstrainer Focuss Fox 3 iplus

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik ben tevreden met de crosstrainer maar niet tevreden dat ik geen connectie via bluetooth kan maken. (geen signaal en de aanbevolen apps "run to earth" en "pafers" zijn niet actueel)
Momenteel nog geen feedback van Betersport om dit op te lossen. Ben nog steeds wachtende op response van mijn klacht hierover.

Pluspunten

• Voldoet deels aan de verwachting

Minpunten

• connectie met ipad werkt niet
  • geen bluetooth signaal

Caroline 14-02-2018

Mooie stijl, overzichtelijk scherm

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Top product! Goede afwisseling van programma's. Sporten op het moment dat ik het wil. Duidelijke instructie om apparaat zelf in elkaar te zetten.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Duidelijk scherm.
  • Prima zelf in elkaar te zetten.
  • Stabiel

Eddypierre 07-02-2018

Groot scherm verlicht en goed afleesbaar

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ben zeer tevreden van deze crosstrainer, heb deze gekozen omdat ik last had van mijn knie bij hardlopen. En de focus fox 3 iplus mee viel van prijs heb ik voor deze gekozen.

Pluspunten

• verschillende trainingsprogramma's
  • Pluspunt: Soepel, kraakt niet
  • Stil
  • Makkelijk te installeren
  • Snelle levering

Martijn 24-01-2018

Soepel in gebruik

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Wij hebben de crosstrainer nu een aantal weken in gebruik. Hij werkt prima en is makkelijk in het gebruik. Ook de instellingsmogelijkheden van de gebruikers en trainingsmogelijkheden zijn goed. Het enige jammer zijn de apps die je zou kunnen gebruiken die zijn waardeloos.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• De app

Mario 19-01-2018

focus fitness fox 3 iplus crosstrainer

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

zeer goede crosstrainen uitermate stil en makelijk te programmeren. Diverse programma's en voor verschillende personen.

Pluspunten

• stil
  • degelijk

Minpunten

• nog geen gevonden

SH 19-01-2018

crosstrainer goed, iPlus een aanfluiting

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

De Focus Fitness Fox 3 is echt een aanrader: absoluut hartstikke stil, stabiel en met veel verschillende programma's en mogelijkheden.
Bespaar jezelf echter €50 door niet de iPlus variant te kopen: de bluetooth werkt slecht en de app doet het niet. Bij Android apparaten klapt hij er steeds uit, bij IOS werkt hij niet op de nieuwere versies. Zie ook de appshop: run on earth scoor een 2.3. Alle overige apps worden niet aan je apparaat gekoppeld, daar heb je de bluetooth functie dus niet voor nodig.

Pluspunten

• goede prijs kwaliteitverhouding
  • apparaat is heel stil

Minpunten

• iPlus: werkt niet
  • app werkt niet/slecht

Stefan 13-01-2018

Super fijn apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Super fijn apparaat. Mooie natuirljke beweging geruisloos en erg degelijk. Bluetooth funtie is ook erg leuk in combinatie met de App zodat je overal ter wereld kan sporten en bijvoorbeeld de alpe du huez op kan rennen.

Rotterdam 19-12-2017

Goede prijs - kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Omdat ik meer wilde bewegen zonder telkens naar de sportschool te hoeven gaan, heb ik de Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer aangeschaft. Na een zoektocht via internet en het lezen van meerdere reviews ben ik vanwege de goede recensies voor de Focus Fitness Fox 3 iPlus - Crosstrainer gegaan. Het bestelproces via Betersport.nl verliep soepel en de crosstrainer werd snel en op het afgesproken moment bezorgd. Het in elkaar zetten was een behoorlijke klus, maar zodra je erop gaat staan ben je dat snel vergeten. De crosstrainer voldoet tot nu toe aan de verwachtingen, ideaal dat je kunt kiezen voor een programma of voor een handmatige training. Er zijn voldoende verschillende programma's, zodat je voldoende kunt afwisselen. De crosstrainer is stil in gebruik (ik heb er nog een vloermat onder gelegd, ook voor de hygiëne) en loopt soepel. Top apparaat, zeker voor deze prijs!

Pluspunten

• PRIJS-KWALITEIT
  • VEEL VERSCHILLENDE PROGRAMMA'S
  • MOGELIJKHEDEN I-PLUS

Minpunten

• HANDLEIDING
  • IN ELKAAR ZETTEN

Bushtucker 15-12-2017

Goede prijs kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Heel aardige crosstrainer met prima prijs/kwaliteitsverhouding. De trainer voelt degelijk aan en is fluisterstil. De weerstand wordt mooi geleidelijk aangestuurd. De Bluetooth pikt de hartslag goed op. De voor jouw geschikte internet software is effe zoeken en kost bovendien zo'n 10 euro per maand extra. Althans wanneer je op film en in groepsverband wilt meetrainen..zelf geef ik de voorkeur aan Kinomap. Enige minpuntje; de crosstrainer had zijwaarts wat stabieler gekund. Al met al voor weinig geld zeer behoorlijke en praktische trainer

Pluspunten

• Prihs/kwaliteitsverhouding
  • Internet opties en. Bluetooth

Minpunten

• Beetje zijwaarts instabiel

Wiebe Wijma 05-12-2017

Prettige trainer om je conditie op te bouwen.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Mooi apparaat, goede prijs / kwaliteits verhouding. Goede handleiding en hierdoor makkelijk in elkaar te zetten.

Eddie en Agnes 05-12-2017

Uitstekend product

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Uitstekend apparaat dat doet wat het moet doen. Je moet het natuurlijk wel zelf doen. In elkaar zetten duurt toch wel zo'n twee uur, maar de gebruiksaanwijzing loopt dit stap voor stap door en is goed te volgen. Wil je een IPad koppelen aan deze crosstrainer dient het een IPad 3 of een latere versie te zijn omdat het werkt via Bleutooth Smart.

Jos van der Heide 04-10-2017

fijne crosstrainer, makkelijk te plaatsen en te gebruiken

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Deze crosstrainer voldoet aan alle eisen. Hij heeft vele mogelijkheden die het gebruik alleen maar stimuleren en verveling en eentonigheid die vaak optreden bij andere producten voorkomt.
Helaas moet ik constateren dat de wave washers erg kwetsbaar zijn en regelmatig vervangen dienen te worden. Gelukkig is de service erg goed en wordt het mankement weer verholpen.

Pluspunten

• veelzijdig
  • stabiel
  • onderhoud

Minpunten

• wave washer

Aad 02-10-2017

Met de Crosstrainer de wereld rond.

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Een maand geleden deze Crosstrainer gekocht.
De trainer is goed te monteren met de bijgeleverde beschrijving en de wijze waarop de materialen zijn verpakt, oa. schroeven, bouten en gereedschap op een kaart.
De kwaliteit en afwerking is prima in orde. Het is een stabiele Crosstrainer met veel programma’s die voor iedere sporter veel uitdagingen biedt! Op de sportschool was dit mijn favoriete toestel wat fijn dat ik dit nu thuis kan doen. De Crosstrainer is compact en zeer stil zodat niemand er last van heeft. Ik gebruik deze Crosstrainer om mijn conditie te verbeteren en op peil te houden waar hij voor mij zeker ideaal voor is.
De Crosstrainer biedt de mogelijkheid om via Bluetooth een verbinding te maken met de App Kinomap. Op deze wijze kan ik met de ipad op plaatsen komen die voor mij bekend zijn door vakanties die ik daar genoten heb, geweldig. In het begin had ik problemen om deze toepassing werkend te krijgen maar door de geweldige service van BeterSport die mij direct een nieuwe display opstuurde en daarna de begeleiding (de display was het niet) van de koppeling Crosstrainer-Bluetooth-App werkend te krijgen, alle lof! Een geweldige service!

Pluspunten

• Stabiel
  • Stil
  • Compact
  • Kwaliteit
  • Mooi

Kaatje 27-09-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Focus Fitness Fox 3 iPlus

Ik was op zoek naar een goede crosstrainer voor dagelijks gebruik, voor een redelijke prijs. Na even zoeken kwam ik bij deze uit. Heb hem nu vanaf februari en gebruik hem bijna dagelijks. Fijn apparaat dat aangeeft hoe ver, hoe hard en calorieverbruik. Je kunt zelf bepalen hoe lang je wilt crossen en hoe zwaar. Je kunt ook je mobiel aansluiten en hij maakt wei ig geluid. Ben zeer tevreden en zou hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Mooi vormgeving