Nintendo New 2DS XL 4GB / zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nintendo New 2DS XL 4GB / zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Roeland 31-05-2018

Snel kapot, dure reparatie

Na lang zeuren deze console gekocht voor mijn zoon's 9de verjaardag. Ziet er goed uit. Zoon te vreden, koopt en krijgt een aantal spelletjes. Na 2 maanden zat er een barst in het bovenste scherm, met als gevolg zwarte vlekken in dit display. "Dat kan natuurlijk niet zomaar gebeuren" volgens Nintendo. Na een initiele telefonische opgaaf van 79 euro blijkt het toch 91 euro te kosten (meer dan 60% nieuwprijs). Wat doe je dan? Mijn zoon had al geinvesteerd in allerlei spelletjes (tussen de 30 en 40 euro per stuk),dus die kan je ook moeilijk wegdoen. Ander minpuntje is dat het pennetje voor het onderste (touch) scherm niet of nauwelijks in de daartoe bestemde opbergplek in de console blijft zitten en dus voortdurend kwijt is. Zwak punt van deze uitvoering is ook de pokeball knop. Dit heeft eigenlijk geen functie maar bij indrukken merk je wel dat de druk zit doorzet op het bovenste scherm. We zullen zien of de reparatie het overleeft maar voor mij is dit een reden om nooit meer Nintendo producten te kopen.

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Dure reparaties
  • Redelijk dure spelletjes