Sony PlayStation 3 80GB / zwart / Resistance 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PlayStation 3 80GB / zwart / Resistance 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

djbosanac 14-09-2011

Ik heb dit product nu al een paar jaar in bezit, en ik moet zeggen het stelt me nog steeds niet teleur.
Ik heb er zoveel blu-rays/games op afgespeeld. En hij blijft maar werken, echt topproduct.

Wat ik wel jammer vind aan deze PS3 versie is, dat bij niet meer backward compitable is, dus ook PS2 spellen kan afspelen, dat kan je alleen bij de 60GB versie doen. Maar dat doet er niet toe, deze PS3 80GB is gewoon goed, geen problemen mee, hij doet wat hij moet doen, en dat is gewoon games erop afspelen, blu-rays erop afspelen, het internet op kunnen gaan, echt een topproduct..

NickZ48 08-04-2010

ik heb mijn ps3 nu 3 jaar ik was de eerste van winterswijk met een ps3 en ja ik heb dus de limited edition 60gb. ik ben hier heel tevreden over alleen hier staat dat hij niet portable is terwijl ik hem elke week meeneem om te lannen. heb hem op een full hd sharp een een sharp 3d tv en werkt op beide zeer goed. het playstation netwerk werkt zeer goed en is gratis. je kunt er alles mee afspelen maar ik geef jullie 1 tip: koop geen slim edition. dit is qua kwaliteit een in mekaar geflanst ding met kuren.

Lexter 22-12-2009

Ik gebruik deze Sony PS3 al ruim anderhalf jaar,en het apparaat werkt ook na alle updates nog prima. De updates geven soms ook weer meer mogelijkheden die je met de console kunt doen via internet.
Wat betreft de afspeel problemen met de PS3;

Sony heeft met sommige modellen inderdaad problemen met de Blu- ray speler.
Indien dit buiten de garantie periode is, kan men het beste via internet een nieuwe speler kopen, en er zelf inbouwen.
Hierover is genoeg te vinden op diverse websites. De kosten van zo'n Blue Ray Lens,zijn ongeveer 60-70, Euro

sweetpea 18-12-2009

Ik beoordeel het apparaat in gebruik als goed. Maar voor degelijkheid en service van Sony tristar een 0 als dit zou kunnen.

Heb het apparaat nu twee jaar en na een software update leest deze geen spellen meer, dvd's en Blu Rays.

Hierop heb ik contact opgenomen met de "klantenservice". Deze gaf toe dat ze niet aan konden geven dat het mijn fout was. Er werd mij zelfs verteld dat men begrip had voor mijn situatie. Maar nu komt het schandelijke. Ze doen niets voor je!
Ik kan het apparaat opsturen en als ik geluk heb dan krijg ik eenzelfde soort terug (ik heb een uitgave die erg gewild is omdat hij wat meer specifieke aansluitingen heb). En de kosten ongeveer 150 euro zijn voor mij!

Wanneer ik hem terug krijg, nou juist wanneer ik hem terug krijg.

Echt schandalig. Dit is het laatste Sony apparaat dat er bij ons thuis (en we zijn best een electronica speelplaats) er nog in komt!

laurus123 18-12-2009

Beetje jammer dat Kieskeurig dit verouderde model in z'n mailing zet, terwijl er ook reviews voor de nieuwe Playstation 3 Slim met 120 GB of 250 GB harddisk zijn.

Maakt trouwens qua functionaliteit niet uit; de slim is dus een stuk kleiner en misschien zelfs nog belangrijker: zuiniger.

Helaas niet stiller dan z'n voorganger (het model in deze review dus).

Wel een TOP apparaat!

Bart1973 06-12-2009

Heb een PS3 gekocht omdat ik graag een Blu-ray speler wilden en een PS voor relatief weinig extra geld meer mogelijkheden biedt. Niet in de laatste plaat natuurlijk om games mee te spelen. Daarnaast de mogelijkheid om te internetten op de TV. Dit werkt wel, maar de snelheid en het gebruiksgemak valt me tegen. En dat terwijl ik wel een snelle internetverbinding heb. Vormgeving valt me wat tegen. Waarom maken ze spelconsoles niet gewoon zo dat ze passen bij een hifi-set, dvd-speler, etc?

Alagondar 28-07-2009

In 2007 had ik ook een ps3 maar vanwege verscheidene redenen had ik hem toen verkocht. Nu heb ik hem wederom gekocht vanwege 1 spel, namelijk Gran Turismo 5 Prologue. Ik ben een groot GT fan.

Toen ik hem uitpakte was het eerste wat mij opviel: hij is kleiner geworden! De 60gb versie was wat groter. Ook is hij heel wat stiller dan de 1e iteratie. Beide verschillen zijn wat mij betreft voordelen, met name het stille. Dat deze versie stiller is ligt aan het feit dat de 80gb versie een cell chip heeft van 65nm i.p.v. 90nm. De cell chip is het hoofdbrein van de ps3 en 65nm staat voor 65 nanometer. Hoe kleiner hoe beter, minder energie verbruik en daardoor minder hitte.

Een aantal dingen die nu missen zijn:
1. playstation 2 kunnen niet meer gespeeld worden. De europese ps3 heeft nooit de emotion chip gehad, dit in tegenstelling tot de amerikaanse en japanse versies. Onze 60gb versie kon de ps2 spellen door software emulatie.

2. 2 usb poorten i.p.v. 4. Dit kan je makkelijk omzeilen door een zogenaamde usb hub te kopen.

3. Geen flashcards lezer meer. Zo kon je o.a. SD-cards rechtstreeks aansluiten op je ps3.

Deze missers zijn wat mij betreft geen grote missers. De grootste misser was mijns inziens de ps2 backward compatibility maar ik heb zelf nog een oude ps2 staan.

Het beeld van de ps3 is mooi, heel mooi. Mijn spel, Gran Turismo, ziet er prachtig uit. Als de auto's scheuren over de racebaan zie je bijvoorbeeld de grasprieten bewegen als een auto langs sjeest. De auto's zien eruit alsof je echte auto's ziet zoals een aflevering van Top Gear bijvoorbeeld. Sterker nog: mooier want gewone TV is niet HD maar SD. Wanneer ik overschakel van mijn ps3 naar gewoon tv beeld verbaas ik mij over de slechte kwaliteit van het beeld.

Het geluid is ook mooi. Ik heb mijn stereo aangesloten op mijn tv, dus ik heb indirect geluid van mijn ps3. Enfin, goed geluid. Ik denk dat het geluid een stuk beter zou zijn als ik een surround set had waarop ik de ps3 zou aansluiten met een optische kabel.

Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige mensen die alle spelcomputers heeft van de huidige generatie: ps3, xbox 360 en de wii. Ik prefereer de ps3 als het mogelijk is, soms heeft de 360 een exclusieve titel zoals Fable 2 en soms heeft de ps3 een exclusieve titel zoals Metal Gear Solid 4.

Waarom prefereer ik de ps3? Hij voelt betrouwbaarder aan. Ik moet echter toegeven dat mijn 360 mij nog nooit in de steek heeft gelaten (afkloppen). Op beide machines heb ik freezes meegemaakt. In zo een geval bevriest het beeld en reageert de console niet meer. Tot nog toe heb ik het maar 1 keer meegemaakt met de ps3.

De playstation 3 heeft 1 groot voordeel boven de xbox 360: blu-ray. Heel mooi beeld en geluid. Ook heeft een blu-ray meer opslagruimte. Sommige spellen kosten 2 dvd's i.t.t. tot 1 blu-ray op de ps3. Een voorbeeld is het spel Oblivion Game of the Year edition, uitgebracht op de ps3, xbox 360 en de pc.

Een laatste voordeel die ik nu bedenk is dat de ps3 altijd een (vervangbare) harddisk heeft. Het voordeel hiervan is dat sommige spelontwikkelaars deze harddisk gebruiken om een spel sneller te maken, ik denk hierbij aan de zogenaamde laadtijden.

Tot slot antwoord op een vraag die een paar keer hier werd gesteld. De ps3 kan geen tv programma's opnemen. Misschien in de toekomst maar nog niet. Om dit te kunnen doen zou je de tv kabel moeten kunnen aansluiten je ps3. Standaard kan de ps3 dat niet.
Wat echter wel kan is films streamen naar je ps3 d.m.v. je pc. Dit kan bijvoorbeeld met windows media player 11. Zoek even op internet als je dat wilt doen.

cleansound 11-05-2009

Momenteel heb ik de ps3 ruim 3 maanden. Ik ben zeer tevreden. Ik gebruik hem als mediacentrum. Al mijn cd's en foto's zijn gecopieerd naar de harde schijf. Aangesloten op mijn home cinema reciever en 42 inch lcd tv. Via de usb heb ik een mini externe hd (werkt zonder lichtnet) van 320 gb aangsloten met hierop heel veel xvid films. Internetten gaat ook prima via de ps3. Dvd's en Blu ray afspelen doe ik ook regelmatig. Vooral Blu ray is een openbaring. Matige films worden gewoon leuk omdat het allemaal zo scherp is. Spelletjes? Doe ik bijna niet. Soms download ik een gratis demo via de playstation store.

_Leon_ 02-05-2009

Na drie maanden Nintendo Wii deze verkocht en de PS3 80Gb gekocht. Ik ben een kritische consument. Bij veel electronische apparatuur voel ik me de laatste jaren beta-tester. Niet zo bij deze PS3. In één woord: prachtig. Alles werkt direkt goed, snappy en mooi, zonder onduidelijk gedoe. Hij speelt DVD ge-upscaled af op een manier die ik op mijn Philips HTS 6515 nog nooit had gezien (die is ook verkocht). Blu-ray is adembenemend mooi. Met deze PS3 zal je merken dat je eindelijk iets met je digitale foto's doet. Je kunt ze op de HDD zetten (via USB of WiFi), of via de router vanaf de laptop over WiFi naar de PS3 sturen en bekijken zonder ze op de PS3 HDD op te slaan. En de spellen zien er ook geweldig mooi uit. De Dual Shock 3 Controller is na een korte gewnningsperiode heel intuitief gebleken. Nog een advies: koop PS3 spul of Blu Ray via amazon.co.uk of ebay.co.uk, scheelt de helft en je hoeft geen invoerrechten te betalen. Ben benieuwd wat de PS4 gaat worden.....Sony snapt wat wij willen.

larsoss 23-01-2009

Heb de ps3 al een paar maanden in bezit en bevalt priema je kunt er echt alles mee: gamen, muziek luisteren, internetten, dvd kijken of bluy ray en foto's bekijken.
Een echte aanrader dus!!!!!

Avacodo70 21-01-2009

Heb de PS3 80GB nu 3 weken.
Spellen zijn mooi, geluid en beeld ook goed.
Het enige minpuntje is het updaten van de systeemsofware. Dit moet nu al voor de 2e keer gebeuren en is hinderlijk. Want bij de versie update naar 2.60 moet je updaten anders kan je niet verder spelen. De site voor het updaten is onbereikbaar.

Frag_majeuR 11-01-2009

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen.

Ik heb de playstation gekocht omdat die niet bij Micro$oft vandaan komt. Kinderachtig maar waar.
Ik heb hem gekocht met LBP. Als je van SuperMario houdt is dit een leuke game, ben je into shooters, dan zul je er niets aan vinden.
Ik heb ook een Wii (en een gamecube, en een SNES) omdat ik dol ben op SuperMario.

Dit even als achtergrond.

Mijn voorlopige mening:

Positief:
- Bluray
- Eenvoudige vervanging hd
- Heel stil
- Installatie fluitje van een cent, inclusief wifi
- Gratis demo's downloaden is heel eenvoudig
- Speelt automatisch PAL en NTSC DVD's (mijn HD-recorder moet ik handmatig omzetten)

Negatief:
- Geen mogelijkheid voor het aanmaken van submappen voor bijvoorbeeld mp3's die je op de interne harde schijf zet
- Geen mogelijkheid tot maken van een playlist van mp3's op usb-apparaten
- Geen mogelijkheid ISO's via WMP 11 te spelen (of tenminste nog niet gevonden.

Zowel als media-centre (gekoppeld aan WMP 11) en als gamecomputer ben ik er verder heel tevreden over.
Degelijkheid vul ik in dit stadium niet in.

Ik hoop dat de firmware nog wordt aangepast waarbij mijn wensen vroeg of laat mogelijk worden.

PietjeVino 02-01-2009

Na het lezen van de reviews van de ps3 wil ik ook wel even een reactie plaatsen.
Ik ben al vele jaren een gamer in hart en nieren maar ik word wel een beetje ziek van dat afkraken van aan de ene kant de Xbox360 (de ps kant) en de andere kant (Xbox kant) het afkraken van de ps3.
Ik heb jarenlang met heel veel plezier op de ps2 gespeeld en toen ik de kans had heb ik de xbox360 gekocht (simpelweg omdat de ps3 er toen nog niet was) nooit geen spijt gehad van die aankoop, een geweldige machine!! Maar dat wil niet zeggen dat ik de ps3 af ga kraken, dat is ook een geweldige machine.
Ja hij (ps3) is stiller, is de Elite van Xbox ook. Al de problemen die ik lees over de Xbox die zijn bij de nieuwere systemen veelal verleden tijd. En ook de problemen bij de ps3 zullen er wel zijn maar omdat Kassa weer eens wat uitgezonden heeft wil toch niet zeggen dat de ps3 maar ineens in een verdomhoekje moet, hetzelfde als destijds de Xbox met de krassen.
Ikzelf heb nog geen ps3 maar het zal niet al te lang duren voordat hij naast mijn Xbox staat. Een vriend van me heeft de ps3 vorige week gekocht en ik kan zeggen dat het een fantstische machine is, Vormgeving vind ik wat minder maar dat is a: persoonlijk en b: niet echt relevant omdat het toch gaat om wat er binnenin zit. En dat is genoeg. Mogelijkheden te over met de ps3 en daar loopt hij inderdaad voor op de Xbox.
Al heb je een ps3 of een Xbox360...je hebt hem toch om te gamen en dat kan op beide apparaten perfect, de extra's (buiten het gamen) zijn zeer goed op de ps3.
Dus mensen, niet zeuren over welke console maar gewoon lekker gamen

johan814 28-12-2008

Ik heb de ps3 nu een week in mijn bezit. Wat een prachtig multimedia apparaat.
Ik heb de Divx code geactiveerd en hij speelt deze films ook af. Wel een klus om dit te activeren. Verder heb ik het programma
pms-win32-1.00 geinstalleerd. Dit is een freewareprogramma die automatisch een netwerkverbinding maakt. Via dit netwerk kun je alles wat op je pc staat ook op de ps3 afspelen. Ook videobestanden.
Wel even de ondertiteling wijziggen en de mappen aangeven waarin ze staan. Ook muziek en foto's kun je via een album afspelen.
Dit programma heb ik via het ps3 forum gedownload. Echt een aanrader.
Mijn ps3 is via een ethernetkabel verbonden met mijn modem. Mijn pc is draadloos verbonden. Werkt goed.
Mijn versterker is verbonden met een optische geluidskabel en mijn televisie met een Hdmi kabel. Prachtig beeld en geluid. De film Earth is een aanrader. Haarscherpe beelden.

Gamemaster36 23-12-2008

Ik heb de Playstation 3 nu al ander half jaar , er is nog NOOIT een spel vast gelopen nog NOOIT iets fouts aan geweest , en verder kan ik erop doen wat ik wil waneer ik het wil en het mooien is dat het ook werkt .
Met je PSP kan je bijvoorbeeld vanuit Spanje je Ps3 opstarten en foto's laten zien via je PSP die op je Ps3 staan , de harde schijf is heel makkelijk om om te wisselen , ik heb een 350 GB harde schijf erin , je kan vrijwel iedere harde schijf erin doen die ook in een laptop gaat , soms lees je dat de Ps3 weinig goeie games heeft wat totaal niet waar is , er is voor iedere groep wel wat , Actie : Metal gear Solid . Race : Motorstorm 1/2. Avontuur : Uncharted 1/2. Schiet : Resistance 1/2. Familie : Buzz games . Sport : Fifa . Horror : Siren Blood curse. Al deze spelen hierboven zijn allemaal exclusief voor de Playstation 3 op Fifa na , Je kan er vrijwel IEDER formaat op afspelen , van Blue-ray tot DVD van Mpeg tot AVI. hij ondersteund voor de kenner ook DVIX , hij weergeeft beeld en geluid in Full HD en heeft de mogelijkheid om normale DvD's te upscalen dat betekend een betere kwaliteit maken , als je een Ps3 koopt heb je niet alleen een game console maar een Blueray speler game console , Home entertainment center en webbrowser ineen !
Want via de Ps3 kan je gratis online gamen in tegen stelling tot de Xbox .
Hij heeft ook een webbrowser waarmee je makkelijk vanuit je luie stoel internet filmpjes kan kijken .
Hij kan ook vrijwel ieder typen muziek bestand afspelen , en hij is super stil , je hoort hem total NIET .
Via de HDMI kabel heb je geen gedoe meer met kabels , Je hebt maar 2 kabels , een HDMI kabel en een stoorm kabel , De voeding zit IN de console, dus geen lelijk moeilijk weg te werken blok , het design is strak . Hij heeft ook veel gratis content zoals een 'store' waarin je games , trailers, thema's , achtergronden , en demo's kan downloaden . In 2009 zou het mogelijk zijn om volledige Full HD films te kunnen downloaden , dus films als bijvoorbeeld Hancock . Er is pas geleden ook het programma Home uitgebracht , dat is een soort Second Life , ook is er Life With Playstation , dit is een ding waarmee je nieuws vanuit de wereld kan bekijken en het weer kunt volgen .
Ook kan je heel makkelijk online gamen met je vrienden die ook een Ps3 hebben .
De prijs is hetzelfde als die van de xbox want bij de xbox moet je nog bijvoorbeeld een Wireless internet ontvanger erbij kopen om draadloos internet beschikbaar te maken , bij de Ps3 is dit ingebouwd, de reken kracht is vele malen sterker dan die van een standaard PC , De PS3 heeft meer dan 1 biljoen flouting points per sec , dit houd in dat hij heel krachtig is ;)
en haalt 1.8 Teraflops , en heeft 7 keer een 3.2 Ghz procesor , eigelijk heeft hij er 8 maar 1 staat uitgeschakeld , deze 8ste word meschien in de toekomst ingeschakeld voor nog mooiere en zwaardere games, Sommige games installeren zich op de Playstation zodat je kortere laad tijden hebt .
De failure rate is extreem laag , deze licht op 0.3 % , vergeleken met de vroegere 33 % en huidige 16 % van de Xbox , dit houd in dat de Ps3 heel betrouwbaar en degelijk is. Door dit alles zie ik de Playstation 3 als een top product , Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik verder geen minpunten weet de vinden .
Dus als u zit te twijfelen welke console , blue-ray speler , of Home entertainment systeem u wilt hebben raad ik de Ps3 aan , want deze heeft alles tegen een lage prijs in verhouding met wat je krijgt.

toni2 23-12-2008

Dit is op computergebied een van mijn beste aankopen ooit.
De prijs is nu verlaagd voor het video pack met de film '300' een hele goede deal aangezien er een perfecte bluray 2.0 profiel speler in zit. Kwalitief zeer solide gebouwd, maakt bijna geen geluid (zeker niet t.o.v. de xbox 360), wordt niet zo heet.
Bijna alle topgames worden voor dit apparaat uitgebracht. Aangezien dit apparaat 1,5 jaar na de xbox 360 kwam praat je over het krachtigste apparaat op de markt, er zijn 8 processoren aan boord waarvan er 7 gebruikt worden. Draadloos internet (wifi) is standaard aanwezig, geen extra kosten dus. Er is een mooie internetbrowser aanwezig waarmee je internet video's kan kijken. Eigenlijk teveel mogelijkheden om op te noemen. Veel plezier. Hier krijg je geen spijt van!

Jeremy 01-12-2008

Wat een gezeur allemaal.
De PS3 voldoet absoluut aan mijn verwachtingen. En nee, de 80 Gb kan geen PS2 lezen.(Boeien!) Streamen kan absoluut wel mbv bv TVersity. Mn pS3 heb ik gewoon draadloos op mn DIR-655, als een trein. Externe HD eraan gehangen van 500 GB, voorlopig kan ik vooruit.
MP3, WMA,Xvix, Divx, DVD, x264 (1080p[) alles draait.
Geweldig ding en absoluut geen spijt.

Michels 26-11-2008

Ik heb nu zins 3 maand een PS3, okay hij is aan de prijs net als de games (GTA IV)
Maar het was elke cent waard! Het is echt een complete multimedia machine! Gewoon AVI of DIVX filmpjes downloaden op je PC, heb een 8 Gb. USB stick waar ik alles op plant. Hup, in de PS3 en kijken maar! Er zit een bepaalde Pixel-mapping techniek in die pixels tussen de pixel plakt zodat je op een 32” LCD gewoon in super kwaliteit deze bestanden kunt afspelen. Ook kan je je MP3's Foto's etc. afspelen op de PS3, je kunt ook alle bestanden via de USB stick kopiëren op de harde schijf van het apparaat.
Het enige minpuntje van de PS3 is de internet brouwser, het werkt allemaal wel maar welke site je ook bent, je hebt altijd de verkeerde scherm instellingen.. Je moet elke keer met de joysticks van de controller de hele pagina doorzoeken waar je wilt zijn of wat je wilt zien.
Heb je nog twijfels? Gewoon kopen! Dan kom je er wel achter wat een geweldige machine het is! Ik ben zelfs na 3 maand nog elke dag zo blij als een kind met M’n PS3.

schoutenr 24-11-2008

De Playstation 3 is een waardig opvolger van de PS2. Ik miste bij de playstation 2 altijd een soort van hoofdmenu, waardoor het niet meer leek dan een gameconsole. De PS3 is echter van een hele andere orde. Het is geen gameconsole! het is een multimedia computer. Zeker na de laatste firmware updates(die telkens weer vernieuwd worden!) wordt de ervaring alleen maar beter, en zeker als je een HD-tv hebt. Foto's zien er werkelijk prachtig uit op een hd-scherm. Je kunt gigantisch soepel inzoomen(iets wat te danken is aan de enorme processor kracht). En je kunt je bestanden goed rangschikken en in afspeellijsten plaatsen voor dia-shows. De audio van de ps3 is goed, en al helemaal via een HDMI-> surroundset. Ik doe het echter gewoon met een ouderwetse roodwitte kabel in de receiver naar de speakers en het klinkt echt geweldig! De ps3 bied je de mogelijkheid dvd's en blu-ray's te kijken. vooral dat laatse is een interessante functie. Blu-ray kijken is namelijk een fantastische beleving, en zeker als je ook high definition geluid hebt. Het gamen is waarschijnlijk gewoon wat je ervan verwacht. De Games, en zeker die door sony uitworden gegeven zijn allemaal van hoogstaande kwaliteit en de graphics zijn super. De graphics liepen eerst vrij parallel aan die van de XBOX 360 maar beginnen nu beter te worden. Verder is er een goed georganiseerd onlineplatform, waar je een online store hebt waar je allerlei nieuwe content voor games kan kopen. ook kun je er demo's, video, completespellen en nieuwe themas en achtergronden downloaden. Ook zit er een internet browser op, die met een behoorlijke internetverbinding zelfs sneller is dan de nieuwste internetbrowser van Microsoft. Als je opzoek bent naar echt een pure gameconsole kun je voorlopig nog vooruit. Maar als je een Compleet multimedia apparaat wil moet je toch echt bij de ps3 zijn, met zijn vele mogelijkheden op het gebied van foto,video en muziek, zijn internetbrowser en ingebouwde blu-ray speler is de ps3 het ultieme apparaat voor in de woonkamer. De Xbox is leuk voor je kinderen. de ps3 is leuk voor je kinderen en de rest van de familie.

alex7520 10-09-2008

Ik ben nu bezig met mijn 2e PS3- 80 GB, de 1ste kwam al defect uit de doos. ( viel om de paar minuten vanzelf uit). Gelukkig deed de winkel niet moeilijk en kreeg ik meteen een andere.Ik moet toch zeggen dat ik het meer als een uitgebreide Blu-ray speler zie met een spelcomputer. Ik heb wel wat kanttekeningen.De internet browser valt tegen. ( Waarom niet zoals de Ipod-Touch /Iphone , dat je allemaal veel verschillende gadgets kan downloaden en overzichtelijk kan rangschikken ?
Als je muziek copiert in mappen, dan wil de ps3 ze nogal eens naar eigen inzicht door elkaar plaatsen en / of gegevens weglaten. Voor mij betekent dat het dan al totaal ongeschikt is om mijn eigen muziek erop te zetten. Je kan wel meerdere bestanden copieren naar je schijf, maar weer niet meerdere bestanden deleten ??? Heel iritant !!
De visuele animatie van de aarde wel weer heel mooi, maar waarom weer zo weinig keus ?, Waarom niet een leuk haardvuur erbij ?
De Sony online store is zo klein, dat is ook een lachertje.

Mijn externe harde schijf pakt i helaas niet.

De beeld en geluidskwaliteit zijn gelukkig wel erg goed.

Sony moet wat meer zijn huiswerk doen.....