Logitech Marathon Mouse M705 - Reviews

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Marathon Mouse M705 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

r****************@f*********** 21-07-2021

Bevalt erg goed

Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

prima muis die snel reageert en goed in de hand ligt. wel jammer, dat je het geluid van het 'klikken' niet uit kunt zetten. Jammer, had ik bij aankoop op moeten letten.

• ligt goed in de hand

Minpunten

• geluid van het klikken

berend123 12-09-2019

oude model was stiller

Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Al enige jaren heb ik een Logitech m705 in gebruik en daar ben ik redelijk tevreden over. Toen deze de laatste tijd wat slijtageplekken te vertonen heb ik een nieuwe gekocht (zelfde model en type). Het goede nieuws is dat de software is uitgebreid en er meer toewijzingsmogelijkheden zijn voor de knoppen. Het (zeer) slechte nieuws is dat het geluid van de klikken wel erg luid en hol (dus irritant en goedkoop) is gaan klinken in de nieuwe versie (door geringe verandering in bouwkwaliteit).
Jammer genoeg kun je dit niet in een winkel horen.
Ik blijf de oude dus maar gebruiken :-(
Kortom : NIET aanbevolen !

Pluspunten

• uitgebreidere software tov vorige versie

Minpunten

• veel lawaaiiger dan vorige versie

Alyster 09-01-2019

Goede muis maar kapt er te vroeg mee

Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Fijne muis, het allerfijnste is toch wel de scrollknop die door te klikken los kan worden gezet, waardoor je je niet helemaal het schompes scrollt. Helaas is de muis al snel gaan haperen, en doet het nu alleen maar zo lang als dat hij uit is geweest [ook met gloednieuwe batterijen]. Dat betekent dat na een nachtje uit te hebben gestaan hij het een paar uur doet, waarna hij er gewoon weer mee kapt.

Pluspunten

• superlicht scrollen door fast scrollknop
  • usb socket in de muis
  • kan op zo'n beetje elk oppervlak
  • stootvast

Minpunten

• muis lijkt ontworpen te zijn om kort mee te gaan
  • knoppen komen snel losser te zitten na veel gamen

HPH 15-10-2018

Plakmuis

Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Als ik van scherm wissel gaat de cursor regelmatig niet mee, of blijft op een bepaalde plek hangen

Ook komt het voor dat de scroll functie niet werkt. Dan gaat dat tot bv halverwege de pagina.

In een Exel spreadsheet met meerder tabbladen kan de Cursor op het laatste blad worden geplaatst en dat kan dan worden geopend.
Als ik daarna naar het eerste tabblad wil werkt het niet - krijg dat tabblad niet geopend.
Dan moet dat met het toetsenboord (Crtl en Page up) hetgeen regelmatig ook niet functioneert

Hans Hukshorn

Pluspunten

• ligt lekker in de hand

Minpunten

• scrollen hapert regelmatig
  • switchen pagina's in spreadsheet werkt niet

Jan Dunnik 19-03-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

De muis ziet er goed uit en heeft veel mogelijkheden.
Het grote minpunt is echter het scrolwiel, het wiel is zeer ongevoelig.
Je moet soms drie keer scrollen voordat er iets gebeurd, als je daarbij dan iets te hard duwt gaat hij over op autoscrollen en floept de pagina een heel stuk naar beneden.

Pluspunten

• veel mogelijkheden

Minpunten

• slecht scrolwiel
  • ongevoelig
  • onbetrouwbaar

tamperony 11-07-2015
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Het linker muis klikken werkt niet meer, in plaats van 1 klik klikt hij dubbel, logitech gebeld en komen met oplossingen als opnieuw installeren,even op youtube gezocht.
Het is een bekend probleem van de microswitch, verliest zijn veer spanning.
Heel veel muizen van logitech hebben daar last van.

Gert5 09-09-2014
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Ik gebruikte een heel goedkoop (nog geen € 10) bluetooth muisje op mijn laptop. Deze was heel licht en prettig in het gebruik. Helaas vrat dit muisje aaa batterijen, en af en toe viel de verbinding weg. Het meest vervelende was dat deze muis erg weinig precisie had. Bij videobewerking schoot de mouse pointer alle kanten op. Dus gezocht naar een kwaliteits muis, via reviews koos ik voor de Logitech M705. Ik moet helaas zeggen dat deze muis mij erg teleursteld. De precisie is niet beter dan mijn oude goedkope muis, door de twee aa batterijen is hij behoorlijk zwaar. Ik moet nu een muismat gebruiken wil ik het geval enigszinds prettig kunnen verplaatsen. Na lang gebruik krijg ik pijn in mijn pols. De muis voelt wel degelijk aan en doet het altijd, en zover ik kan beoordelen is het stroomverbruik laag.
Ik heb mijn oude muisje maar weer in gebruik genomen. Wat mij betreft is de M705 een miskoop/

Anoniem 19-01-2014
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Op zich een lekkere muis maar alleen de middelste muisknop (scrollwheel) lijkt niets te doen bij het indrukken, merk ik. Mijn vorige muis (goedkoop clubding) werkte de de mideelste muisknop zoals ik graag had. Ook met de bijgeleverde software (setpointinstellingen) krijg ik niet voor elkaar wat ik in gedachten had met de middelste muistoets, jammer.

Anoniem 12-08-2013
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Mooie muis , fantastisch batterijgebruik. Ik heb hem al meer dan een jaar. gebruik hem zeer intensief en nog steeds dezelfde batterijen. Gebruik van het Srollwiel vind ik minder, vandaar voor degelijkheid een 7. Dat zijwaarts gebruik van het scrollwiel veroorzaakt dat, maar dat hoeft voor mij niet.

raza5 05-07-2013
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Eerst een Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 gekocht maar icm de bluetooth stick die ik nog had vrat die energie en werd mijn laptop een stuk warmer. Ook het gebruik ervan was slecht.
Nu deze Logitech gekocht na de Nano V550. Deze was na 3 jaar op, de knoppen haperden terwijl er niet eens vuil in zat, maar ja.
De M705 was een fluitje van een cent om aan te sluiten en na Driver Genius naar de nieuwste driver te laten zoeken had ik alles geïnstalleerd. Icm Chrome zeer fijn en vloeiend scrollen. De pagina blijft zelfs heel licht door schuiven. Zeer mooi!

ES65 03-10-2012
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Heb deze muis net in gebruik en de 1e indrukken zijn uitstekend.
Ik weet het wanneer ik iets goeds in handen heb; wij gaan vriendjes worden.
Voor het eerst aan een draadloze muis. Deze lijkt wel gemaakt voor mijn hand, heerlijk! De 'installatie' stelt niets voor.
Let bij aanschaf wel even op de enorme prijsverschillen; sommige winkels zijn 2x zo duur!

roemer96 13-04-2012
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Prima muis, installatie verliep gemakkelijk. De muis is licht en voldoet voor mijn gebruik (e-mail, office en internetten) goed. Scrollwiel en navigeren met Windows (voor- en achteruit) werkt lekker. Op 2 batterijen werkt de muis, maar ook op 1 batterij volgt deze commando’s op.
Mijn vorige muis was de Logitech 620 (vier batterijen!) en vergelijkbaar in prestaties. De 705 is iets kleiner.

Danmaardezereviewnaam 12-02-2012
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Leuke allround muis. Ik had deze muis als opvolger gekocht voor mijn Logitech Mx700. Deze muis is een stuk goedkoper en jammer genoeg valt dat te merken. Het materiaal is een stuk harder en als je de muis schudt hoor je hem ratelen. Verder is de precisie niet erg hoog waardoor je voorzichtig moet zijn met waar je klikt. Ik gebruik de muis alleen op de computer die ik aan de TV heb hangen. Daarvoor is hij perfect maar als game muis zou ik hem absoluut niet willen.

Ingrid 10-03-2017

ik heb sinds november de logitech mouse en ik heb geregeld dat de laptop vastslaat. Ik heb dan al een gewone muis (met draad) aangesloten en kan dan direct verder werken. Dus het probleem ligt bij de muis. Heb ook al de software gedownload maar niets helpt.

dick2007 19-01-2011
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Na een maand gebruik de volgende conclusie.
Een dikke 9 vind ik te veel eer voor deze muis. Niet bijzonder precies wat betreft het scrollwiel in ratelstand. Deze is weliswaar uit te zetten, waardoor hij traploos reageert. Dit kan soms wel fijn zijn, maar geeft ook wat minder controle. Vind het scrollwiel sowieso vrij lomp kwa gevoel. De internet-knoppen "vooruit en terug" vind ik niet bijzonder ergonomisch.
Maar ... ik ben dan ook een Mac-gebruiker en ben nog nooit een fijne muis voor mijn Windows-laptop tegengekomen!
Opvallend is wel, dat deze muis ook op 1 batterij werkt(!); hierdoor istie meteen een stuk lichter. Maar het waarom om dan ruimte te bieden aan 2 batterijen is mij een raadsel.

Verder wil ik nog even het volgende kwijt.
Bij Dixons was/is een actie waarbij je 8 euro kunt terugkrijgen. Een actie die na aanschaf verder via Logitech loopt. Om dit bedrag terug te krijgen dien je wel over voldoende tijd te beschikken.
Je moet eerst van alles invullen op de Logitech-site, maar daarna dien je dezelfde gegevens ook nog eens per post op te sturen! Kopietjes maken, verpakking scannen i.v.m. barcode, etc. Hoe hoog kun je een drempel opwerpen...

Raymoond Stefan 16-01-2011
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Ik heb ook geen nadelen kunnen vinden
een heel degelijk muis.
Ik zelf vind het scroll wiel makkelijk die kan je in twee standen doen.
wat ook makkelijk is er hoeft maar 1 batterij in.

kortom een super aanrader

v Os 31-12-2010
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

In een woord geweldig. Ik heb geen nadelen kunnen vinden. En volgens opgave kunnen de 2 AA-batterijen bij normaal gebruik 3 jaar zonder vervanging mee.

(Heel iets anders zoals bij dezelfde vormgeving van Com. Mini Mouse Trust waar de batterij niet eens een uur meegaat.)

Een echte aanrader de Logitech M705. Voor mij niets anders meer.

EED 14-11-2010
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Deze geweldige muis nu ongeveer een half jaar in gebruik. De geleverde software zorgt ervoor dat het een veelzijde muis is, waar prettig mee te werken valt. De muis is bijzonder licht en de knoppen zitten prima ergonomisch verwerkt. De muis is ontzettend zuinig met de batterijen.

Nino Prkic 26-10-2010
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Na een paar weken met deze muis gewerkt te hebben ben ik blij dat ik mijn vorige logitech muis heb ingeruild! Dezelfde type maar dan een nieuwe model, wat ze wel niet bedenken in 2 jaar en dat in een muis!

9 knoppen excl. naar voren en achter scrollen! Alles kun je zelf toewijzen met de cd-rom/programma.. optimaal gebruik!

deze muis is iets kleiner dan anderen omdat het ook catogorie laptop muis is! ideaal om mee te nemen en met zijn micro usb ideaal om altijd in je laptop te laten zitten.

janneman1 05-07-2010
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Zopas deze muis gekocht bij Krëfel - staan momenteel in de solden voor 39€ !!!
Prachtig toestel met veel mogelijkheden - ligt zeer goed in de hand en beweegt snel over mijn bureaublad (geen muismatje nodig) - scrolwiel uitstekend.
Afmetingen: 7x10cm - hoogte4cm

PieterPlasma 13-05-2010
Geschreven voor: Logitech Marathon Mouse M705

Heel fijne muis. Gewoon op de bank, broek, bed etc zonder muismat, kan allemaal met laser. Knoppen zitten op de goede plek en op de plek van de duim onder de vorige/volgende knoppen, zit een knopje om tussen je toepassingen te schakelen, handig! Zijwaartse scroll en mogelijkheid om vloeiend (snel) of tikkend te scrollen. Ligt fijn in de hand en voelt/ziet er degelijk uit. Al met al een erg fijne muis.