Logitech Performance Mouse MX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Performance Mouse MX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DaveZoetermeer 07-05-2016

Na vier jaar rijp voor de sloop

Altijd zeer tevreden geweest met de muis, maar na vier jaar last van het befaamde dubbelklikprobleem. Dit gemeld bij Logitech omdat meerdere mensen hier last van hebben maar na 3(!!!) maanden mailen uiteindelijk het antwoord dat hij niet meer in de garantie viel (duh !!!).
Nu op zoek naar een nieuwe.
Voor de rest van de normale gebruiksduur een lekkere muis die doet wat je wilt en niet vaak opgeladen moet worden. Jammer genoeg dat het dubbelklik probleem er bij mij ook is.

noordaa 08-05-2016

Ik heb dit probleem in september 2014 opgelost op deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=82z-OpHdBgE

Mijn muis werkte weer zonder dat irritante dubbelklik probleem en doet het vandaag de dag nog steeds prima.

Succes!

E.v.A. 07-05-2015

De muis ligt uitstekend in de hand en daarvoor heb ik juist deze muis gekocht. Wat mij betreft wel 1 minpunt wat betreft gebruiksgemak, en dat is dat het vorigeknopje niet zo gemakkelijk te vinden/voelen is als mijn vorige muis van Logitech. Jammer, want dit knopje gebruik ik vaak. Daarbij zit het zoomknopje, die ik nooit gebruik, in de weg.

Lennart Gjatlema 26-02-2015

Ik heb deze muis al heel lang, de knop bij de duim begint wat raar te doen maar voor de rest doet hij het nog perfect! een echte aanrader voor iemand die een goede draadloze muis wil.

Michel Jonker 21-11-2014

Als een van de eerste deze muis gekocht, volgens mij eind 2009, inderdaad voor 99 euro. In gebruik voor mijn werk als programmeur, dus intensief gebruikt met ongeveer 8 uur per werkdag en dagelijks mee in de rugzak van en naar het werk. Werkt nog steeds feilloos! Accu nog in orde, knoppen nog in orde, geleiders nog niet versleten. Vliegwiel werkt uitstekend, programmering van de knoppen is een genot, prima software. Ik gebruik alleen het orginele oplaad snoer niet omdat dat te stug en vrij kort is, maar goed elke telefoon wordt ook met bruikbare lader geleverd.

KlaVyn 15-11-2014

Alle voorgaande reviews over de Performance MX gelezen en kan niet anders dan zeer positief oordelen over deze muis. Het product wordt zeer intensief al bijna 2 jaar dagelijks gemiddeld vier a vijf uren gebruikt en bevalt nog steeds uitstekend. Van dubbelkliks heb ik weinig last, mogelijk doordat ik de duimtoets onderaan als dubbelklik heb ingesteld. De muis voet zeer prettig aan in de hand en heb weinig last van vermoeidheid door het gebruik. Dit in tegenstelling tot andere en voorgaande muizen die snel vermoeidheids verschijnselen geven in mijn licht reumatische vingers.
Het enige minpuntje wat ik ervaar is het voor mij althans wat lastig insteken van de mini usb stekker in de voorzijde voor het opladen. Maar dit kan aan mij liggen natuurlijk.
Hiervoor heb ik een MX 1000 gehad die ook goed beviel, maar vervangen moest worden na jarenlange trouwe dienst.
Al met al, het merk Logitech is voor mij een must.

jarijn1960 25-09-2014

Na zeven jaren trouwe dienst heeft mijn MX Revolution het ook begeven: de batterijen laadden niet meer op...
Twee weken geleden heb ik deze aangeschaft en ook dit "beest" is machtig om mee te werken!

Het feit dat je hem tijdens gebruik kunt opladen en dus niet op een laadstation te zetten is een uitstekende verbetering.
Hopelijk gaat deze ook weer een jaar of 5 mee.

Met je scrollwiel kun je bv. in Excel gemakkelijk horizontaal en verticaal over je spreadsheet schuiven.
Je kunt naar eigen smaak de zijtoetsen instellen met ENTER of een functietoets in je systeem. Dat voorkomt veel switchen met je toetsenbord en voorkomt een "muizenarm".
De muis ligt als vanouds erg goed in de hand.

Ik zal nooit een betere vinden...

noordaa 13-09-2014

Top muis in alle opzichten behalve 1 die ik hier al meer genoemd zie:
Het 'dubbelklik' probleem.
Ik begon jaren geleden met een voorganger van de MX muis waarbij dit probleem na een jaar of twee gebruik op trad. Omdat de garantie was verlopen en ik dacht dat ik gewoon pech had heb ik toen een nieuwe muis gekocht van dit type. Binnen de garantietermijn trad wederom het dubbelklik probleem op. Ik kreeg toen een vervanging. De uitkomst van mijn derde muis van Logitecht laat zich raden. Na enige tijd trad wederom het dubbelklik probleem op. Wederom aan Logitech gevraagd om een nieuwe muis. Die willen ze niet geven omdat dit al een geruild exemplaar betreft en ik daar geen garantie op heb. Naar mijn idee kan ik me simpelweg beroepen op de wet deugdelijk product dus ik heb ze vanavond weer aangeschreven met het verzoek om wederom een nieuwe muis. Als ze daar niet in mee willen gaan ga ik bij de consumentenbond maar eens vragen wat we hier aan kunnen doen. Ook zal ik dan natuurlijk Tros Radar etc. even op de hoogte stellen. Lijkt me slechte reclame voor Logitech dit. Erg jammer, het is in principe een fantastische muis namelijk.

Rookie66 19-09-2014

Je zou bijna gaan denken dat er de afgelopen jaren iets ten nadele van de kwaliteit intern aan de muis is veranderd, die van mij doet het al ruim 4 jaar probleemloos terwijl ik 'm iedere dag intensief gebruik. Deze Performance MX heb ik in september 2010 gratis binnen de garantie ontvangen ter vervanging van een defecte MX Revolution.

Rookie66 19-09-2014

Als je geen garantie meer hebt, zou je dit nog kunnen proberen...voordat je 'm al dan niet moet weggooien: http://www.youtube.com/watch?v=82z-OpHdBgE

noordaa 01-10-2014

Wat een geweldige tip om uit te voeren wat te zien is op http://www.youtube.com/watch?v=82z-OpHdBgE

Mijn muis werkt weer zonder dat irritante dubbelklik probleem.

Dank voor de tip!

Zouden ze bij Logitech gewoon moeten melden hoe je dit op moet lossen.

bw2711 02-06-2014

Ook hier het beruchte dubbelklik- en selecteerprobleem. Helaas heb ik geen muis kunnen vinden die even goed bevalt, dus ik koop hem noodgedwongen opnieuw en vertrouw op de service van Logitech. Daarbij hoop ik dat de aanhoudende stroom klachten over dit probleem Logitech ertoe heeft gebracht om een ander kliksysteem te gebruiken, maar waarschijnlijk is dat heel naïef.

Rookie66 04-12-2014

Ik heb na 4 jaar nog altijd geen dubbelklikprobleem. Deze youtube instructie schijnt het probleem te verhelpen, dus als je geen garantie meer hebt zou je dit nog kunnen proberen...voordat je 'm al dan niet moet weggooien: http://www.youtube.com/watch?v=82z-OpHdBgE

Klaas1964 23-03-2014

Vanavond de muis weggegooid. Het dubbelklikken (zie mijn review van een paar weken geleden) doet zich nu constant voor. Niet meer mee te werken. Prijs/kwaliteitsverhouding ZEER SLECHT gelet op de hoge prijs voor deze muis. Jammer, want tot nu toe zeer tevreden over andere Logitech produkten.

Teleurgestelde klant nr100 27-02-2014

Na jaren trouwe dienst heb ik ook last van het "dubbel klik" probleem wat ze eigenlijk allemaal krijgen op den duur.

DEZE MUIS DUS NIET KOPEN !

Ben in contact met Logitech maar ze antwoorden gewoon niet meer.
Ik kreeg wel een enquête dat mijn "probleem" verholpen was en hoe ik de service vond"

WELKE SERVICE ?

Klaas1964 08-02-2014

Deze muis is een absolute afrader. Was bij aankoop de duurste muis van Logitech. Iets meer dan twee jaar in bezit. De muis dubbelklikt heel vaak uit zichzelf bij het indrukken van de linker muisknop. Dat is bij het gebruik heel irritant. Op internet valt te lezen dat deze klacht zeer vaak voor komt. Ik heb een aantal produkten van Logitech waar ik zeer tevreden over ben, maar dit is het eerste produkt van Logitech dat ik iedereen kan afraden.

Guido1969 04-01-2014

even in het kort, voelt zeer prettig aan qua vormgeving, werkt erg prettig, over de degelijkheid kan ik nu nog niks zeggen omdat ik hem net heb gekocht.
De belangrijkste reden dat ik nu een review plaats is dat de opsomming van de verpakkingsinhoud die in de webshops vermeld word NIET klopt! er zit GEEN usb verlengsnoer, GEEN wisselstroomadapter,GEEN opberg etui en GEEN cd met software in de verpakking zit! ik heb hier ommegaand een mail naar mediamarkt gestuurd waar ik deze 4-1-2014 heb gekocht. nu afwachten op antwoord.....ik zag overigens dat de meeste exact dezelfde opsomming hanteren..volgens mij word er gekopieerd zonder te controleren wat ze vermelden! wees hier dus erg voorzichtig mee zomaar te geloven wat er geschreven word...als ik meer weet zal ik dit review updaten. grtzz

Guido1969 28-02-2014

UPDATE; MEDIAMARKT HEEFT DE ONTBREKENDE VERPAKKINGSINHOUD AANGEVULT. wat blijkt, de verpakkinginhoudsopgave is verouderd op zga alle sites. de extra's zitten er niet meer bij!

Guido1969 24-04-2014

inmiddels enkele maanden verder...de page back knop deed het in het begin al moeilijk, dit is alleen maar erger geworden en maakt helemaal geen klik geluid meer en ik moet harder drukken om de knop functie te gebruiken.... de degelijkheid laat voor dit geld toch wel te wensen over! daarnaast is de interne accu wel erg snel leeg. ik moet de muis iedere week wel een keer laden, soms een tweede keer binnen 7 dagen, maar nu gebruik ik haar wel bijna de hele dag. maar op de accu duur en de knop aftakeling na blijft het best een prettige muis!

Grizzly 01-03-2013

Inmiddels ruim een jaar in bezit en heeft altijd prima gewerkt.
Helaas begint de muis nu steeds vaker uit zichzelf te dubbelklikken en werkt steeds minder goed.
De degelijkheid krijgt van mij dus slechts een 2

Ddennis74 25-08-2012

eeb fijne muis ligt goed in de hand maar de knoppen zijn binnen een jaar al versleten , als je eenmaal klikt klikt hij vaak dubbel.
Dit is al mijn tweede muis vorige was onder garantie vervangen maar bijde hebben nu dit probleem.

Bartje B. 01-08-2012

Ik was op zoek naar een muis waarvan ik de knoppen zelf in kon stellen en kwam zo terecht bij de Logitech MX Performance muis. Ik gebruik deze muis nu een jaar, en vooral voor Excel is dit een topper .. ik heb bijvoorbeeld de toetsencombinaties "Ctrl + C" en "Ctrl + V" ingesteld op de kleine knopjes op de zijkant, en "Enter" ingesteld op de vlakke knop waar je duim op rust. Hiermee kan ik heel snel spreadsheets bewerken. Daarnaast ligt de muis lekker in de hand, en is de scrollknop erg handig omdat je hiermee "snel" en "langzaam" kunt scrollen.

Los van deze functionaliteit vind ik de muis en bijbehorende accessoires uitstekend doordacht. De batterij is vervangbaar, opladen kan gewoon tijdens gebruik (via USB of stopcontact) dus ik hoef de muis nooit te missen. En ook kleine details als het klittebandje om het oplaadkabeltje vind ik erg fijn, raakt die kabel tenminste niet in de knoop.

"Degelijkheid" heb ik een lagere score gegeven, omdat de Unifying ontvanger het na 6 maanden begaf. Gelukkig viel dit binnen de garantie, en ik kreeg dan ook binnen een week een nieuwe muis toegestuurd .. complimenten dus voor de uitstekende service van Logitech!

Marchel75 16-03-2012

Na een 5 tal jaren trouwe doenst te hebben gegeven heeft de MX Revelution het dan toch begeven.
Twee weken geleden deze aangeschaft en ben er reuze blij mee.
Vooral het feit dat men hem tijdens gebruik kunt opladen en dus niet op een laadstation te zetten is erg ideaal.
Hopelijk gaat deze ook weer een jaar of 5 mee.
Ook de switch funcie voor het scrollwiel is super.
En de muis ligt als vanouds erg goed in de hand.

jarijn1960 10-09-2014

Die van mij heeft zeker 7 jaren gewerkt. Maar de batterij(en) werken niet meer en hij laadt nauwelijks meer op. Dit oude "beestje" werkt machtig. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe versie met het opladen werkt. Ik kan niet zonder: niet op werk of privé!

Lowjoe 22-11-2011

Heerlijk werkende muis!Scrollwiel is heel gemakkelijk als je de nokken uit zet,als je dan helemaal naar beneden moet scrollen geef je gewoon een harde draai aan het wiel en het gaat razend snel naar beneden scrollen.
Ligt heel lekker in de hand.

Minpunt:ik heb hem nu een tijd en hij gaat heel vaak twee klikken door geven als ik maar 1 x klik.
Dus ik zit om vervanging te kijken,maar de prijs is niet veel gezakt sinds mijn vorige aankoop..

Rookie66 31-01-2012

Ik adviseer je contact op te nemen met de logitech helpdesk via de website, meestal doen ze niet zo moeilijk om een vervangend exemplaar te sturen.

Rookie66 25-11-2011

Ik kreeg deze muis gratis toegestuurd door Logitech toen mijn MX Revolution kuren vertoonde met opladen en accu-indicator. Mijn advies is om contact op te nemen met logitech via hun site. Mocht jouw dubbelklik probleem een bekende productfout zijn dan verwacht ik niet dat ze moeilijk doen met het opsturen van een nieuwe. Succes!

Stefan85 29-07-2011

Ik heb deze muis aangeschaft omdat het scroll wieltje het begaf van mijn oude muis.

Mijn eerste indruk van de Logitech MX Performance is uitstekend. De muis ligt goed in de hand en voelt goed aan, alle knoppen zitten erop die je nodig hebt. Op deze muis zitten ook leuke features zoals; het instellen van de scroll wieltje traploos of trapsgewijs en de toepassingsschakelaar die onder je duim zit. hiermee kan je snel van programma's wisselen die je hebt staan.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen min punten gevonden. Het enige waar ik over zat te dubben is de prijs. achteraf is het wel waard.

LordThalion 11-05-2011

---------- update review 11-05-2011 ----------
Update op vorige review:
- ben er (een tikkeltje laat) achtergekomen dat sommige settings in een spel (zoals vsync) de respons van een muis aardig kunnen verstieren.
Als je hierop let, is de respons goed eigenlijk gewoon een goede muis.

---------- oude review 24-02-2011 ----------
The good:
- ligt geweldig in de hand.
- je zit niet meer vast aan een kabeltje.
- luxe opberg hoesje voor kabeltjes (om op te laden en als verlengstuk voor ontvanger).
- glijdt soepel over mijn bureau

The bad:
- Zijwaarts scrollen door het wieltje opzij te drukken werkt niet/nauwelijks
- Knopje onder het wiel (middle mouse) is nauwelijks te bedienen zonder ook het wieltje te draaien
- De muis is bij mij niet erg precies, hij beweegt in stapjes over het scherm, dat maakt hem nogal schokkerig in spellen. Dit is waarschijnlijk niet zo'n probleem als je hem ongevoelig instelt (en je dus grote bewegingen moet maken).
- De kleine ontvanger heeft heel weinig bereik en/of stoort gauw. Het verleng kabeltje voor de ontvanger heb je al gauw nodig als je pc onder/achter een tafel staat. Tijdens spellen lijkt dit te verergeren.
- Je hebt uiteindelijk twee kabeltjes op je bureau liggen, 1 voor het opladen, 1 voor het ontvangertje.

Conclusie:
- Fijne muis? zeker wel, maar met een paar minpunten
- Zijn geld waard? Wat mij betreft eigenlijk niet.

Anoniem 18-08-2013

Hoi LordThalion,

Ik denk erover om deze muis te kopen, maar jij vind hem zijn geld niet waard. Waarom geef je hem dan toch een gemiddelde waardering van een 9?

Rookie66 28-09-2010

Mijn MX Revolution had kuren, de batterij-indicator werkte niet goed meer. De muis was 2 jaar oud dus de 3 jaar garantie was nog geldig. Op de logitech website heb ik het probleem aangemeld, daar moest ik o.a. het product-ID invullen. Aangezien de MX revolution niet meer in productie is, kreeg ik de volgende dag de MX performance mouse gratis toegestuurd door Logitech, de defecte MX Revolution hoefde ik niet eens op te sturen als bewijs. TOP service van Logitech dus! De Performance MX is even wennen want er wordt niet meer met een oplader gewerkt. In plaats daarvan moet af en toe het oplaadsnoertje in de kop van de muis en dus kan je gewoon doorwerken met een 'bedrade' muis. Het opladen gaat razendsnel dus je kan in no-time weer draadloos. Positieve verandering is dat de batterij/accu eventueel kan worden vervangen. Alle knoppen zitten op de juiste plek. De vormgeving is een combinatie van het beste van mijn oude laser-muizen, de MX1000 en de MX revolution. Deze Performance MX ligt dan ook het beste in de hand van de drie. De ontvanger is ook een stuk kleiner geworden, ik heb 'm in de USB aansluiting van mijn monitor geprikt waarin hij nauwelijks opvalt. Ook handig wanneer ik 'm mee wil nemen, hoef ik niet meer achter de PC te kruipen. De service van Logitech krijgt van mij een dikke 10. Degelijkheid kan ik nog weinig over zeggen, maar de meeste problemen komen binnen 3 jaar naar boven en bij mankementen stuurt Logitech binnen de garantie toch gratis een nieuwe op, dus daar maak ik mij geen zorgen over. Het uiterlijk van de Performance MX is weer wat luxer dan zijn voorganger met een mooie metalen rand aan de linkerzijde. Ik ben uiterst tevreden met deze muis!

Gava 04-09-2010

Hier een review van een gebruiker die de volle 99,99 Euro betaald heeft voor deze muis.
Al vanaf mijn allereerste computer tien jaar geleden maak ik gebruik van de producten van Logitech. Kwaliteitsproducten met een sterk merk die mij keer op keer versteld deden staan hoe invoerapparaten kunnen evolueren. Mijn vorige muis van Logitech, de MX Revolution, doet het al jaren goed. Nu hij versleten is heb ik deze nieuwe muis gekocht. Al ben ik altijd lovend over Logitech en haar producten, toch moet ik toegeven dat deze Logitech Performance Mouse MX toch echt is 'uitgeëvolueerd'.

De voordelen van de Logitech Performance Mouse MX vergeleken met de Logitech MX Revolution:

- De muis werkt op vrijwel alle ondergronden heel precies. Zelfs op bed.
- Het half bolle scrollknopje aan de zijkant is vervangen door een platte drukknop wat je duim niet stoort.
- De muis is middels een bijgeleverd USB-kabeltje op te laden terwijl hij in gebruik is.
- De batterijen zijn vervangbaar.

De nadelen van de Logitech Performance Mouse MX vergeleken met de Logitech MX Revolution:

- Het knopje dat onder het scrollwiel zit steekt wel erg hoog uit en stoort regelmatig de wijsvinger tijdens het scrollen.
- Het knopje dat onder het scrollwiel zit is niet meer te configureren. Hij dient er nu voor om de gebruiker zelf te laten bepalen of het scrollwiel langzaam of supersnel moet draaien.
- Geen enkele knop is meer in te stellen als 'Desktop weergeven'. Deze functie was erg handig voor als er iemand plotseling de kamer binnenloopt en je je privacy wilt waarborgen.
- Het zoom-knopje aan de zijkant zit te dicht bij de navigatieknoppen wat soms even kijken is waarop je moet drukken. Hopelijk is het een kwestie van wennen.
- Het metalen veertje van het scrollwiel maakt een krakend geluid bij het naar de linker zijkant drukken om horizontaal te scrollen. Misschien is dit toevallig alleen bij mijn muis zo.

De eindconclusie:

Aangezien ik met de Logitech MX Revolution (en de meest recente(!) bijbehorende SetPoint-software) geen nadelen heb ondervonden zou ik als ik deze muis mocht uitproberen naderhand niet willen kopen. Althans, niet voor 99,99 Euro. De functie die alle vensters in een aantrekkelijke visuele weergave weergeeft die middels de platte drukknop met de duim is op te roepen maakt het een beetje goed. Maar als ik mocht ruilen kocht ik weer de Logitech MX Revolution.

Ik dacht dat deze muis zich kon opladen door elektriciteit via de ether vanuit de ontvanger te verkrijgen. Niet dus! Gewoon een USB-kabel die je kunt aansluiten tussen computer en muis. Wat ik wel bijzonder vind is dat Logitech de gebruiker de mogelijkheid geeft om deze muis op verschillende manieren op te laden. Het was de eerste keer in jaren dat ik toch even de handleiding van de muis moest lezen. Leuk dat er een sexy etui meegeleverd is zodat je al de oplaad- en verlengkabels en de lichtnetadapter naar USB (ik wist niet dat zoiets bestond) overal met je kunt meenemen. Je zou je volledige oplaad-equipment maar kwijtraken...

jacconl 18-05-2010

Ik ben in bezit gekomen van deze muis door een bijzondere garantie actie van Logitech waar ik zeer over te spreken ben: Ik had een MX Revolution (voorloper van deze muis), met een nogal grote USB receiver. Deze is helaas afgebroken, waarna ik Logitech een email heb gestuurd of ze nog een vervangende receiver hadden (op de website voor 10 euro maar voorraad was op). Kreeg ik (met een dag) als reactie dat de receivers op waren, maar dat ze me graag (binnen garantie, terwijl ik de muis al een jaar of 2-3 heb) een nieuwe muis wilden toesturen. Omdat de MX Revolution uit de handel is, kreeg ik dit model! Fantastische service natuurlijk, zeker aangezien ik ook geen aankoopbewijs meer had. Een dag later kreeg ik de muis al binnen.

Gelijk geinstalleerd, en hij werkt naar tevredenheid. Iets beter nog dan de MX Revolution, vooral het scrollwiel (deze kon als vliegwiel dienen of als normaal scrollwiel, net zoals het huidige model. Echter, je wisselde tussen deze functies door het indrukken van de knop, wat al vrij snel niet meer werkte). Deze heeft nu een knopje voor het vastzetten van de normale scroll functie. Design is perfect, en eindelijk hebben ze geen lader meer waar je de muis in moet zetten (de contactppunten werkten niet altijd goed, zodat je na een tijdje moest googelen om het ding erin te krijgen), maar een simpel stekkertje. Perfect!

Een echte aanrader, de muis is wat aan de prijs maar zal nog een hele tijd meegaan!

petwes 06-11-2009

Een geweldige muis. Heb deze nu twee weken, en de muis doet wat hij moet doen.
De mouse pointer beweegt soepel over mijn houten werkblad. Mijn vorige muis haperde zonder muismat.Ligt goed in de hand. Na het inpluggen van de kleine ontvanger werkte de muis meteen, en het menu is makkelijk in te stellen. Batterij is snel opgeladen.