3M EM500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de 3M EM500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

landmiles 25-02-2011
Geschreven voor: 3M EM500

Meerdere Anirs versleten, enorm comfortabele dingen. Ik heb één van de eerste Anirs gehad, nog met een balletje. Nu heb ik al een tijd wired opticals (van de draadloze zie ik het nut niet zo).

Mijn werk is 100% beeldschermwerk, en ik had op zoek gekund naar een andere baan als dit ding me niet van mijn forse RSI-klachten had afgeholpen. Gun jezelf wel een dag of wat om er aan te wennen, je gebruikt andere (sterkere) spiergroepen (arm ipv pols, duim ipv wijsvinger). Wat ik mis, maar wat er ook niet echt op past, is een wieltje. Daarom gebruik ik er nog een gewoon muisje naast, links van mijn keyboard.

Dan het grote nadeel, de bouwkwaliteit is slecht. Je moet er erg voorzichtig mee zijn, en zeker geen frustraties over vastlopende programmatuur op afreageren want dan kun je deze kostbare aanschaf opnieuw doen. Ook kan na enige tijd de muisknop gaan double-firen, waarschijnlijk door opeenhoping van vuil wat je niet kunt oplossen omdat het onmogelijk is het ding goed open te maken. Daar is dan wel weer een programma'tje voor maar echt fijn werken is het niet... tijd om alweer een nieuwe te kopen... eens kijken op kieskeurig hoeveel ze tegenwoordig kosten?

Dead Joe 27-12-2008
Geschreven voor: 3M EM500

Verticale muis. Kost een paar uren gewenning, maar daarna wil je gegarandeerd niet anders meer!
Let op: er zijn twee maten, afhankelijk van de breedte van je handpalm. Als je deze muis gewend bent beschouw je traditionele muizen bijna als martelwerktuig...in ieder geval als achterlijk design. Ik zat met RSI en kon niet meer verder met een gewone muis. Gelukkig wel met deze muis. Gebruik 'm al vele jaren. Eerst als Anir muis. (Anir is de Noorse firma die 'm ontwikkelde), daarna kocht ik deze 3M uitvoering voor een tweede computer. Exact hetzelfde, behalve de kleur en het logo erop.
Je hebt er geen drivers voor nodig --> wordt door het systeem gezien als standaardmuis. Ik gebruik 'm op zowel PC als Mac.
Dit is wetenschappelijk ontwikkeld en niet als modeproduct op de markt gekomen. Nog ergonomischer verantwoord dan dit, is onmogelijk!