Princess 201852 Champion Juicer

• Test panel 8.3 mrt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 201852 Champion Juicer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Angela 23-03-2021

Meest praktische juicer ooit

Wij hebben de juicer van princess een aantal weken mogen testen en deze is erg goed bevallen. We drinken meer sinaasappelsap dan ooit. Maar dat kun je er niet alleen mee ook citroenen en limoenen zijn eenvoudig met het apparaat te persen. Om citroenen of limoenen te persen hoef je bij deze juicer geen andere “pers” op het apparaat te plaatsen maar deze is universeel. Dit vinden wij erg handig want dat scheelt weer een extra ding in je keukenlade. Het apparaat zelf ziet er mooi uit en kan dus gerust op het aanrecht blijven staan. Ook zit hij eenvoudig in elkaar en kunnen de losse onderdelen gemakkelijk in de vaatwasser. Wat wij echt een pluspunt vinden aan specifiek deze juicer is dat er een speciaal opvang bakje zit. Je hoeft dus niet continu een glas onder het apparaat te hebben staan. Je kunt wanneer je dat zelf wilt het opvang bakje laten leeg lopen in het glas door het tuitje naar beneden te drukken. Al met al is het een fijn apparaat die wij zeker kunnen aanbevelen.

Pluspunten

• Opvang bakje
  • Makkelijk schoon te maken

Mark B 16-03-2021

citrusfruit persen in een hand omdraai

De sapcentrifuge heeft een mooi design. Het is echt een eye catcher in mijn keuken, door het vele chroom heeft de centrifuge een degelijk uiterlijk.
Voor het eerste gebruik heb ik de centrifuge schoongemaakt, daarna heb ik hem in gebruik genomen. De sinaasappels in tweeën snijden en persen maar in een hand omdraai.
De sapcentrifuge is voorzien van een makkelijke hendel. Door deze naar beneden te doen begint de sapcentrifuge met het persen van de sinaasappels.
De perskogel is per vrucht verschillend. Bij een kleine sinaasappel met dikke schil is de kogel te grof. Hierdoor komt de bittere smaak van de schil in de sap.
Het puntje op de perskogel is fijn, zo blijft de vrucht op zijn plek zitten.
Na een aantal sinaasappels geperst te hebben is het opvangbakje vol met sap.
De sinaasappels worden heel fijn geperst, er blijft geen druppel sap achter in de schil.
De vruchtvleeszeef is fijnmazig, hierdoor wordt het vruchtvlees goed gescheiden van het sap. Ik heb zelf ook een elektrische pers en deze laat nog wel veel vruchtvlees door.
Het antidrup systeem is makkelijk in gebruik. Helaas schiet het sap over het glas heen op het moment dat het antidrup systeem dicht wordt gedaan. Het sap gaat eerst sneller stromen voordat het stopt. Een oplossing hiervoor is het sap in een maatbeker te laten lopen met een grotere omtrek. Hier kan het volledige sap reservoir in worden geleegd.
Bij het persen van 500 ml sinaasappelsap raakte de sapcentrifuge oververhit. Na een wachttijd van ongeveer 5 minuten konden de overige sinaasappels worden geperst. Het zorgde wel voor een vieze geur aan de sapcentrifuge.
Het schoonmaken van de sapcentrifuge is vrij simpel. Alle onderdelen die in aanraking komen met de sinaasappels zijn los van elkaar schoon te maken, zowel onder de kraan als in de vaatwasser.

Pluspunten

• vruchtvlees opvang
  • makkelijk schoon te maken
  • perst de hele sinaasappel leeg

Minpunten

• 1 pers kogel maar bij
  • 13 sinaasappels werd hij over hit, brand geur

Alwin 16-03-2021

Prettige Pers (sinaasappel / Citrusvruchten)

Makkelijke een eenvoudige pers. Geen kracht nodig om handmatig te persen, of uit te laten persen. Door de zuignapjes onderop blijft de pers ook staan waar je hem hem neergezet.
Eenvoudig te persen door de hefboom aan de bovenkant. De perskogel is zowel voor grote als kleine vruchten te gebruiken. Hierbij is geen kracht nodig, maar wordt de vrucht tot de schil uitgeperst.
Het antidrupsysteem sluit de bak goed af, echter bij openen gutst het sap wel in één keer naar beneden. Bij het dichtdoen (klik) springen er wel wat druppels in het rond.

Alle onderdelen eenvoudig los te maken en in de vaatwasser schoon te wassen (uiteraard kan die ook eenvoudig onder de kraan).

Het is geen klein apparaat, een keukenkastje zonder deelplankje is dan wel noodzakelijk. Maar door zijn RVS en zwart uiterlijk ook geen lelijk apparaat om te laten staan

Pluspunten

• Zit er goed uit
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Stil in gebruik

Minpunten

• De anti-drup klep is niet met één hand te bedienen

fabstar81 16-03-2021

Prima juicer

Deze Princess juicer is een prima item om in de keuken te hebben. Komende van een standaard kleine citruspers die heel veel geluid maakt, naar deze unit is een upgrade van hier naar overmorgen. Hij perst alles wat je hem voert, zowel limoenen, citroenen als sinaasappels geperst en met name de sinaasappels perst ie helemaal leeg.
Het antidrup tuitje aan de voorkant is prima, leuk voor de kinderen om mee te spelen. Zorg wel dat je een kan eronder heb staan :). Hij is lekker stil, perst als een malle en het mooiste is dat je alles in de vaatwasser kan doen. Persoonlijk spoel ik het altijd netjes af onder de kraan, net zo makkelijk.

1 klein nadeel ontdekt en dat is dat de persarm net een halve centimeter verder naar voren had gekund. Als deze omhoog staat, dan druppelt er vaak net een beetje vocht achter de pers. Komt niet vaak voor, dus ik zou hem niet laten staan daarvoor ;). Ik besef me ook dat als je de arm iets verder naar voren had geplaatst, het een nog groter ding werd, maar goed.

Sneller perst ie dan zo een automatisch apparaat waar je het zelf moet vasthouden. Je doet de handel naar beneden en voila, geperst. Kind kan de was doen.

Fijn ding!

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Perst alles net zo snel
  • Stil
  • Eigenlijk best mooi voor een pers

Minpunten

• Best een grote unit
  • Drupt af en toe naast de opvangbak

D. Jansen 15-03-2021

Snel en gemakkelijke citruspers

Deze citruspers is mooi van Design. Bij het eerste gebruik was ik meteen enthousiast. De citruspers maakt weinig lawaai, het kost geen kracht of moeite om de sinaasappels te persen.
Je zet het glas onder de pers en persen maar. Wanneer je het anti-drup bakje omhoog drukt, komt er geen sap meer uit de pers en wordt er niet geknoeid. De citruspers haal je na gebruik gemakkelijk uit elkaar en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.
Een aandachtspunt bij deze citruspers is dat je er een glas van het juiste formaat onder moet zetten. Een te klein/laag glas zorgt voor het opspatten van het sap en er past geen grote kan onder.
Wij hebben thuis verschillende soorten citrusfruit geprobeerd te persen met deze pers. Je merkt hierbij dat perssinaasappels wel het beste persen, deze hebben het juiste formaat. Bij mandarijnen laten de partjes soms als los en worden deze niet geperst. Bij groter fruit zoals een bloedsinaasappel is de perskogel eigenlijk net te klein. Het fruit wordt echter wel geperst, alleen wordt het niet optimaal gebruikt.
Het design van de citruspers is heel mooi, echter is deze wel heel groot. Hij staat mooi op het aanrecht, maar neemt wel veel ruimte in.

Over het algemeen zijn wij zeer enthousiast!

Pluspunten

• Weinig kracht nodig
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Groot

Maarten 15-03-2021

Zeer gebruiksvriendelijk

Het persen van sinaasappels, etc. gaat zeer eenvoudig. Mijn dochter van 3 jaar helpt graag in de keuken en zo ook bij het sinaasappels persen. Ik hoef alleen nog de sinaasappels doormidden te snijden en de rest kan ze zelf, zo gebruiksvriendelijk is dit apparaat. En zelfs met haar kracht krijgt ze de sinaasappel helften nagenoeg helemaal leeg, dit dankzij het hefboom principe.

Ook de opvangbak is erg handig, zo kun je enkele glaasjes sinaasappelsap in een keer persen.
Over het anti-drupsysteem ben ik niet 100% tevreden. Aan de ene kant is het een handige toevoeging om het sap uit de opvangbak te laten lopen. Echter laat de uitvoering wat mij betreft nog wat te wensen over. Het sap stroomt er echt heel snel uit, wat niet heel handig is voor kleine glaasjes voor bijvoorbeeld kinderen. Als je vervolgens het tuitje snel weer dicht wilt doen, druk je eerst de hele opvangbak omhoog, voordat het tuitje dicht gaat (de eerste paar keren knoeiden we hierdoor, maar je leert er mee omgaan). Daarnaast vliegen er ook altijd wel een paar spetters in het rond bij het dichtdoen van het tuitje.

Na het gebruik zijn alle onderdelen die in aanraking zijn geweest met de sinaasappel dan wel met het sap zeer eenvoudig te verwijderen. Al deze onderdelen zijn vaatwasserbestendig, dus alles is zeer snel weer opgeruimd en schoongemaakt.

Het is een relatief groot apparaat, waardoor deze niet eenvoudig in een keukenkastje op de bergen is. Daarentegen is het design van het apparaat erg mooi, dus misstaat het niet om het apparaat op het aanrecht te laten staan (mits je daar de ruimte voor hebt natuurlijk).

Pluspunten

• Vaatwasserbestendige onderdelen
  • mooi design
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• groot apparaat

Stukato 14-03-2021

Kampioen onder de persen

De princess champion juicer doet wat mij betreft precies wat het zou moeten doen: persen zo gemakkelijk mogelijk maken. De perskogel zorgt ervoor dat citrusvruchten goed erop blijven zitten, waarna de hefboom het persen zeer eenvoudig maakt. Binnen een paar seconden is een halve citrusvrucht volledig uitgeperst.

Het anti-drup systeem is een goede toevoeging, maar wel een onderdeel waar ik gemengde gevoelens bij heb. Het idee is dat je het tuitje naar beneden drukt, waarna het sap een glas in kan stromen. Mij is het al meerdere keer gebeurt dat de klik omhoog ervoor zorgde dat een deel van het sap over het aanrecht vloog. Ook blijft er nog wat sap afdruppen nadat het tuitje naar boven gedrukt is. Niet onoverkomelijk en er valt ook goed rekening mee te houden, maar in mijn ogen is dit een minder onderdeel van het geheel.

De pers staat verder mooi in de keuken en is dan ook echt een aanwinst. Bonus is voor mij ook dat ik deze pers eenvoudig vindt om schoon te maken.

Pluspunten

• RVS design
  • Snelheid en gemak
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Anti-drupsysteem

Michelle 14-03-2021

Mooi design en goede prestaties

De Princess 201852 Champion Juicer heeft een mooi RVS design met een prima snoerlengte. Het snoer is makkelijk op te ruimen door hem om het apparaat te wikkelen. Het persen van sinaasappels gaat gemakkelijk en je hoeft weinig kracht uit te oefenen. De perskogel sluit zich mooi om de sinaasappels. Je kan de sap gelijk in een glas laten lopen, maar je kan er ook voor kiezen om de tuit eerst dicht te zetten. Dan spaart het eerst op. De tuit lekt dan niet. Pas wel op, want als je de tuit dan opent, spuit het met volle vaart uit het apparaat, dus zorg dat je glas op de juiste plek staat om het sap op te vangen. Wat ik jammer vind is dat het filter niet naar smaak kan worden aangepast. Kleine/platte pitjes laat hij namelijk nog door. Na gebruik kunnen alle losse onderdelen in de vaatwasser, deze zijn vaatwasser bestendig.

Pluspunten

• Vaatwasserbestendig

Minpunten

• Filter laat kleine, platte pitjes door

Jolande Geerts 14-03-2021

Fijne en mooie Juicer

Ik heb de Princess Champion Juicer een aantal weken getest en ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind. We hebben een groot gezin met 4 kinderen en voor iedereen op zondagochtend een glaasje sap persen is wel een dingetje. Deze citruspers maakt het allemaal heel veel makkelijker. Voorheen perste ik sinaasappels met een keukenmachine, waarbij je de sinaasappels met de hand op de perskogel uit moest drukken; door de hoogte van de keukenmachine best wel een uitdaging. Met deze pers van Princess gaat het allemaal veel soepeler. Met dit lichtgewicht apparaat is het eenvoudig de vruchten op de kogel te plaatsen en ze volledig uit te persen. Met name de opvangbak van het sap en het anti-drup systeem is fantastisch als je zo veel moet persen waardoor het sap niet allemaal in 1 keer in de opvangbak past. Het apparaat is enorm stil en de motor loopt slechts alleen als je met de handel druk zet op de kogel. De handel voelt wellicht net is te kwetsbaar aan, maar dat moet de tijd uitwijzen. Apparaat is echt heel eenvoudig te demonteren en (in de vaatwasser) schoon te maken.

Pluspunten

• Stil
  • Vaatwasserbestendig
  • Opvangbakje voor de sap

Minpunten

• Pershendel minder stabiel

Elisa14 11-03-2021

Zeer fijne pers

Ik heb deze sapmachine samen met mijn moeder mogen testen.
Mijn moeder is echt gek op sapjes en perst dit dagelijks met de hand uit.
Aangezien ze op leeftijd is word dit voor haar erg zwaar.
Deze sapmachine is voor haar erg makkelijk in gebruik.

De zuignapjes zorgde ervoor dat hij stevig op het aanrecht vast staat en dus niet snel omvalt tijdens het persen.
De perskogel perst zowel de sinaasappels, citroenen, limoenen en zelfs grapefruits helemaal uit tot er niks meer uit kan.
Wel merkte we dat de zeef vrij snel vol komt te zitten. Vaak al na 3 sinaasappels.
Dit moet je dus vaker legen als je meer sap wilt persen.
Het anti drup systeem werkte bij ons eigenlijk niet. Het bleef druppelen, waardoor je dus altijd een kopje eronder moest houden.
Wel is de sapmachine erg stil, je hoort bijna niks tijdens het persen van je sapje.

Het design straalt echt luxe uit. Door de zwarte en zilveren kleuren past hij in iedere keuken. Hij is erg makkelijk in gebruik en heel makkelijk schoon te maken. Alle losse onderdelen kunnen zo de vaatwasser in!

Mijn moeder is erg blij met de sapmachine. Het maakt voor haar een sapje persen een stuk makkelijker waardoor ze nu elke dag kan genieten van vers sap.

Pluspunten

• Mooi desing
  • Makkelijk in gebruik
  • Vaatwasbestendig

Minpunten

• Anti drup systeem werkt niet

C. De. G. 10-03-2021

Muisstile citruspers

Ik heb deze pers mogen testen en het is een eenvoudige maar goede citruspers. Hij is makkelijk schoon te maken en je kan vrijwel alle onderdelen los halen.

Het zou alleen fijn zijn als alle onderdelen vast te zetten waren, om de schenktuit omhoog te doen gaat de opvangbak mee omhoog.
Ook zou het fijn zijn als de schenktuit een extra steeltje had om het omhoog/ omlaag te doen voor de antidrup.

Pluspunten

• Muisstil
  • Makkelijk te bedienen
  • Goed schoon te maken
  • Ziet er mooi uit
  • Antidrup

Minpunten

• Groot
  • Onderdelen niet vast te zetten
  • Krijg het schenktuit niet los van opvangbak

Marinush 10-03-2021

Gebruiksvriendelijke Citruspers

De Princess Champion Juicer is een echte eyecatcher in de keuken. Hij is niet bepaald klein maar misstaat zeker niet in de keuken. Daar waar de kinderen bij de vorige pers weleens vergaten om ’s ochtends een sinaasappel te persen is dat nu niet meer het geval. Dit komt ook doordat de pers makkelijk in gebruik is. De universele perskogel houdt de halve sinaasappel goed op zijn plaats en perst deze binnen 2 seconde helemaal uit. Daarbij kan je ervoor kiezen om dit rechtstreeks in je glas te schenken, of om door het anti-drup systeem dit later in de glazen te schenken. Het enig nadeel is dat je met je handen het anti-drup systeem via de schenktuit open en dicht moet doen. De randjes hiervan voelen scherp aan. Verder zijn de onderdelen makkelijk uit elkaar te halen en nemen in de vaatwasser weinig ruimte in. Ik heb de pers alleen gebruikt voor sinaasappels maar heb het volle vertrouwend dat het gebruik van citroenen en limoenen ook goed gaat lukken.

Pluspunten

• Perst zeer snel
  • Makkelijk uit elkaar te halen
  • Vaatwasserbestendige onderdelen

Minpunten

• Scherpe randjes schenktuit

marinushamelink 04-09-2021

Nu inmiddels 2 maanden verder. De onderdelen zijn nog steeds niet te bestellen. Eerst beloofd dat het begin augustus weer op voorraad zou zijn. Daarna eind augustus. Vervolgens eind augustus zou het nog een paar dagen duren... Mu nog steeds niet op voorraad.

marinushamelink 15-07-2021

Ik heb de Champion Juicer nu een paar maanden en gaan er al onderdelen kapot. Als eerste ging het perskapje kapot. Het binnenste gedeelt liet los en draaide door. Voor de Champion Juicer was deze niet te bestellen dus heb ik van een ander type besteld. Deze leek hetzelfde maar bij het persen loopt hij niet heel soep over de pers. Vlak daarna ging het druppelsysteem kapot. De houder van het pennetje was afgebroken waardoor het niet meer werkte. Geprobeerd om dat te bestellen echter het druppelsysteem is niet los te bestellen en de opvangbak met druppelsysteem is pas in augustus weer leverbaar (In mei kapot gegaan) Dus houder gelijmd. En daarop heeft het even gewerkt toen brak het gedeelte waar het schroefje in zat. Ook dat gelijmd. Twee weken later ging de ander kant ook kapot. Ik heb het nu zo gelijmd zodat ik het nog wel kan gebruiken in 1 stand. Nu hopen dat het tot augustus goed blijft....

An80 08-03-2021

Mooi apparaat met een mooi design!

Ik heb dit product nu enige tijd in gebruik en het bevalt zeer goed. De bediening is heel makkelijk, zelfs onze jonge dochters persen met gemak een vers glaasje sap. Ik heb inmiddels sinaasappel, grapefruit en limoen geperst, deze soorten gingen allemaal prima! Het apparaat perst het fruit goed schoon, er blijft nagenoeg niets achter in de schil. Door de ronddraaiende beweging van de opvangbak onder de kogel komt het sap goed door het achtergebleven vruchtvlees heen. Er zit een handige tuut op het apparaat waarmee je de uitvoer van het sap tijdelijk kan stoppen. Het apparaat maakt weinig geluid en heeft een mooi design waarmee het dus ook nog eens leuk oogt op het aanrecht. Het schoonmaken van het apparaat gaat makkelijk, veel onderdelen zijn los te koppelen en vaatwasbestendig.

• Makkelijke bediening

Annelies 07-03-2021

Leuk uitziende en makkelijk werkende citruspers

Deze citruspers heeft een mooie uitstraling. Dat is ook wel fijn, want hij is vrij groot, dus dan is het wel goed dat hij er leuk uitziet.
De pers is zeer simpel in gebruik. Hij doet het ook prima. Wel is het een beetje opletten dat je niet continu heel hard duwt, want dan blijft het vruchtvlees achter de pers 'haken'.
Handig is dat de delen uit elkaar kunnen om afgewassen te worden.

Pluspunten

• leuk design
  • zeer simpel in gebruik
  • doet het goed

Minpunten

• beetje opletten hoe hard je duwt

Kim Bulters 07-03-2021

Zeer gebruiksvriendelijke Citruspers

Deze citruspers vind ik heel erg gebruiksvriendelijk dit omdat hij zo soepel perst en je geen kracht nodig hebt. Dit is heel erg fijn voor vrouwen, ouderen of mensen die misschien iets minder kracht in hun handen hebben. Het haalt de sinasappel heel mooi en super snel leeg, en is ook nog is heel stil in gebruik. Hij is voorzien van zuignappen waardoor hij mooi op zijn plek blijft staan tijdens het persen. Wat ik ook heel fijn vind is dat je handen schoon blijven. Als je tussendoor even het zeefje leegt blijft hij goed doorlopen. Ondanks dat ik het een mooi design vind, is het wel jammer dat hij zo groot is.
Alle onderdelen zitten los waardoor het makkelijk te reinigen is, en alles is vaatwasmachine bestendig.

Pluspunten

• weinig kracht te zetten
  • geluidsvriendelijk
  • makkelijke schoon te maken

Minpunten

• vrij groot apparaat

Bas 24-06-2018

Tegenvallende citruspers, lekt op scharnier.

Vanwege de goede reviews deze pers gekocht. Bij het persen lekt er sinaasappelsap op het scharnier van het hendel. Dit is niet te reinigen. Verder was de lekstop snel kapot.

van Huijgevoort 01-05-2017

Gebruiksvriendelijke citruspers

Met deze citruspers is het nog leuker en makkelijker om sap te persen. Een bijna geluidloze motor, en handgreep met hefboomwerking. Er is weinig kracht nodig om te persen. Het anti-drupsysteem is ook ideaal, waardoor je geen druppel sap meer verliest. Alle onderdelen zijn vaatwasserbestendig, en makkelijk uit elkaar te halen en opnieuw in elkaar te zetten. Kortom.. Een goede pers, en een aanwinst voor iedere keuken!

Pluspunten

• Krachtige maar stille motor
  • Geschikt voor alle soorten vruchten
  • volledig demontabel

Joke 27-04-2017

Fantastische gemakkelijke citruspers

Sinds een paar weken heb ik deze citruspers in gebruik en ben er ontzettend blij mee. Makkelijk in gebruik en praktisch geluidloos. Heel fijn is dat je geen kracht hoeft te zetten om de sinaasappels uit te persen en dat het apparaat niet wegschuift. Verdere mors je geen sap door het anti-druppelsysteem. Helemaal fijn is dat de citruspers heel makkelijk te reinigen is en de onderdelen in de vaatwasmachine kunnen. Kortom:een fantastisch apparaat

Pluspunten

• Stille motor
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk te reinigen

Bart 27-04-2017

super supper goed product!

Tot nu toe heel tevreden van dit product - werkt snel en gemakkelijk.! 100% zou dit product aanbevelen aan vrienden en familie.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • sterke motor

Nando 25-04-2017

Handige en stille juicer!

Deze juicer maakt het persen van sinaasappels nog gemakkelijker! Hij is niet alleen stil, maar alles kan in de vaatwasmachine en je hoeft niet veel kracht te zetten om je verse sinaasappelsap te kunnen persen. Door de handgreep met hefboomwerking krijg je geen vieze handen meer en zorgt het ervoor dat je niet meer zoveel kracht nodig hebt om de sinaasappels uit te persen.
Wat ook erg fijn is dat hij niet alleen sinaasappels perst, maar ook citroenen en limoenen voor een lekker frisse limonade. Daarnaast blijft de juicer tijdens het persen goed op zijn plek staan door de zuignappen. Zo maakt de juicer geen onverwachte beweging tijdens het persen. Dankzij het anti-drup systeem gaat er geen sap meer verloren bij het persen van de sinaasappels. En daarnaast kan ook alles in de afwasmachine, wat het persen van sinaasappelsap nog leuker maakt. Nu hoef je niet meer er tegenop te kijken dat je de juicer nog schoon moet maken, want binnen een paar minuten staat het in de afwasmachine!

Pluspunten

• Vaatwasbestendig
  • Gebruik van weinig kracht
  • Geen vieze handen meer

Simons 18-04-2017

Mooie en handige juicer

Deze citruspers oogt zeer stevig en is van zeer goede kwaliteit. De zuignappen zorgen ervoor dat hij niet schuift als je de hendel naar beneden haalt. Verder is het makkelijk om met dit apparaat een grotere hoeveelheid verse jus te maken, iets wat bij kleinere en handmatige apparaatjes je veel tijd en inspanning kost. Met Pasen is hij voor het eerst gebruikt en iedereen was eigenlijk zeer enthousiast over het apparaat! Mijn vriend hoeft niet meer met de hand te persen wat als voordeel heeft dat je handen niet gaan stinken en plakken. Ook makkelijk dat de onderdelen in de vaatwasser kunnen want het blijft toch altijd een rot werk om een citruspers met de hand schoon te maken.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Stabiel
  • Makkelijk schoon te maken
  • Heeft geen uitleg nodig

Minpunten

• Redelijk groot