Solis Citrus Press Pro 845

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Citrus Press Pro 845 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Janny Kootstra 09-10-2020

Mooie vormgeving: helaas gee levensduur!

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Deze sinaasappelpers is erg handig en mooi. Ik (alleenstaand) pers elke dag mijn sinaasappels uit met deze pers. Helaas gaat hij niet lang mee: hooguit een jaar. En dat vind ik toch wel kort voor drie sinaasappels per dag. Voor het gemak van deze pers geef ik een 10 maar de levensduur een 3...

Pluspunten

• Mooi en makkelijk in gebruik...
  • Onderdelen makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Gaat helaas niet lang mee!
  • Ik pers maar drie sinaasappels per dag

Janny Kootstra 08-10-2020

Houdt er mee op als de garantie net voorbij is.

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Prachtig apparaat en al DRIEMAAL gekocht wegens persgemak en uiterlijk. Na de garantie doet hij het niet meer... Toeval?

Pluspunten

• Persgemak
  • Onderdelen in de vaatwasser
  • Zier et prachtig uit

Minpunten

• Vlak na de garantie houdt hij er mee op
  • Dit was mijn derde al en al weer stuk

Polak 01-05-2020

Solis citruspers

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ontzettend veel spijt dat dit ik apparaat gekocht heb, de perskegel valt kontinu uit de hendel, ik word er helemaal gek van, zie er iedere keer tegenop om dit apparaat te gebruiken.

Solis076 19-09-2018

Mooi apparaat

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Solis is een goed merk, dacht ik
De zgn hevel blijft steeds hangen zodat er geen ruimte meer is om een vrucht te plaatsen om uit te persen. Het is al een keer gerepareerd maar nu is het weer stuk. Zeer teleurstellend.

Pluspunten

• Perst goed uit
  • Druppelstop is handig
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• De hevel/arm gaat steeds stuk

JDV 11-12-2017

Slecht product

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Wat een barrel, Chroom laat los, kunststof afsluiter slijt snel en kost €5,63 excl. €4,24 verzendkosten, pershandel blijft regelmatig hangen door een aller belabberde constructie.
Advies: koop hem niet

Pluspunten

• hij heeft een stekker :)

Minpunten

• slecht verchroomd
  • constructie

J D Jacobs 25-08-2017

Aandrijving

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

In eerste instantie leek het een solide machine.
Maar na 1 1/2 jaar is het bovenste lager al versleten.
Dat kan toch niet bij zo'n dure machine.
Ik zal deze machine ook niet aan bevelen.

Pluspunten

• Solide
  • Werkt goed

Minpunten

• Duur
  • Slechte lagering boven in de aandrijf as

Hedrman 28-03-2016

een absolute afrader

Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

De pers is prachtig vormgegeven, maar daar houdt het zo'n beetje mee op . Ik had er hoge verwachtingen van en dacht gezien de prijs wel een topkwaliteit te mogen verwachten. Niets is minder waar. Het siliconen aflsuitertje bij de tuit slijt snel en moet om de paar maanden vervangen worden. Kost ongeveer een maand voordat Solis er eentje heeft opgestuurd. De pershendel blijft snel steken, heeft te maken met een ongelukkige constructie van imbusboutje en -moertje. Met een imbussleuteltje kan je dat zelf verhelpen, dus niet opsturen en je voor veel geld een dure reparatie laten aanpraten! Ondanks direct afspoelen na gebruik en niet in de vaatwasser doen, laat de coating van de perskegel na een jaar los. De perskom is van zulk dun plastic dat het riskant is deze regelmatig schoon te maken. Met een basic Philips machientje van € 25,- pers je net zo snel net zoveel sinaasappels uit, met net zo weinig moeite en het kost je veel minder tijd om het schoon te maken. Was 25 jaar zonder enige storing meegegaan, maar ja, toch maar voor 'design' gegaan. Kortom, een absolute afrader.

Elise88 29-03-2016

Sinds oktober 2015 is er een nieuw type op de markt, typenummer 856: http://www.solisonline.nl/keuken/sappen-smoothies/solis-citrus-juicer-pro-silver
Misschien dat er verbeteringen in zijn doorgevoerd.

jhuib 02-07-2015
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik heb de pers nu een paar jaar. Helaas blijft de hendel steeds hangen. Teruggebracht naar de winkel en zij hebben hem opgestuurd. Als ze er alleen maar naar kijken kost het 35 euro, die ben je kwijt als je er niet voor kiest om te laten repareren. Kies je voor reparatie dan bellen ze wat het kost. Vandaag te horen gekregen dat er een paar nieuwe schroefjes in moeten, kosten 77 euro. Schandalig. Ja, het werkloon en de kosten van verzending zijn nu eenmaal duur wordt er gezegd. Ik heb het maar gedaan, anders 35 euro weggegooid. De volgende citruspers wordt van een ander merk, hoewel ik tevreden ben over het gebruik ervan, maar hij is veel te duur en niet duurzaam.

janvb 06-11-2015

Ik heb hem meer dan 10 jaar elke dag gebruikt, en nu maakt hij een vreemd geluid. Heb een nieuwe voor € 199. Ik wil geen andere !

Elise88 03-07-2015

Misschien heb je iets aan een reactie die ik al eerder op Kieskeurig plaatste:
Dit probleem hadden we ook een paar keer en daar hebben we het volgende voor gevonden: als je de hendel iets naar beneden doet, zie je aan de achterkant van het apparaat (daar waar de hendel de knik maakt) een moer die je met een imbussleuteltje kunt aandraaien. Het langzamerhand los gaan van deze moer veroorzaakt o.i. het probleem.

kwispel13 08-09-2013
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Na een maand merkte ik dat de bovenste chroom- of coatinglaag van de behuizing aangetast begon te raken. Contact met Solis NL. Kwam erop neer dat het mijn eigen schuld was. In de handleiding stond dat dat deel na elke persbeurt goed gereinigd moest worden, anders gingen de sappen inwerken.
Maar na intern overleg met de sales manager kon ik bij uitzondering het apparaat opsturen (kosten voor mijn rekening) en dan volgde kosteloze reparatie.
Nu, in de handleiding staat hierover niets bijzonders vermeld. Verder moet een vrij dure citruspers tegen citrussappen bestand zijn, toch? Verder maakten wij de Solis op eigen initiatief direct na elke dagelijkse persbeurt schoon en droog. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb het apparaat niet naar Solis opgestuurd. Inmiddels is vrijwel de helft van de coating aangetast.
Dit was mijn eerste maar zeker mijn laatste Solis apparaat.

Lex51 05-05-2015

Helemaal mee eens. Op zich een goede machine, maar de coating van het machine huis is verre van voldoende. Mijn advies is om deze machine om deze reden niet te kopen.

arjen uijterlinde 15-06-2013
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Het is een mooi vormgegeven apparaat, gemakkelijk in het gebruik. Na een half jaar bleef echter de hendel steken, die niet meer omhoog terug kon. Het is gerepareerd met de garantie. Na twee en een half jaar, treedt dit zelfde euvel weer op. Het heeft denk ik met de veer te maken, maar je kunt daar niet makkelijk zelf bijkomen.

Elise88 16-06-2013

elise88 11-07-2012
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik ben heel tevreden met deze citruspers. Het enige punt is dat in de gebruiksaanwijzing staat, dat alle losse delen in de vaatwasser mogen. Dat klopt niet volgens een verkoper die hem al heel lang verkoopt. De beide zeven en opvangbak wel, want die zijn van RVS. De kegel en kegelkom (in de hendel) echter niet. De kegel is van aluminium met een coating. De kegelkom is van kunststof dat bros wordt van de vaatwasser.

Hemmer 15-07-2012

De kegel is van RVS, voel maar aan het gewicht. Overigens, ik was alles met de hand af, is beter voor de onderdelen, er blijft dan ook geen glansmiddelresidu op de onderdelen achter, wat wel zo prettig is, en ik ben er zo mee klaar ( met schoonmaken). De kegelkom bevat kunststof en is kwetsbaar, dus de kegelkom NOOIT in de vaatwasser plaatsen. Zie verder mijn review en aanvulling (Hemmer)

Fam. H. Bos 13-04-2012
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Dit is een absoluut top apparaat! Hoe 'simpel' kun je citrusvruchten uitpersen, nou met de Solis 845 uiteindelijk.
Vrucht snijden, op de kegel prikken handel naar beneden duwen, even vasthouden en klaar! Een uitkomst voor ons gezin omdat we elke dag sinaasappels en grapefruit uitpersen.

Het apparaat is robuust, volledig van staal en maakt heel weinig geluid.
De kegel is van smeedstaal (in tegenstelling tot wat ik hier lees in de reviews).
De sapschaal loopt schuin en de sapuitloop is ook weer iets verdiept aangebracht zodat echt alle sap eruit loopt.
Het apparaat gaat pas draaien als er een vrucht op de kegel zit en de hefboon naar beneden wordt geduwd, hierdoor kun je makkelijk de vrucht op de kegel prikken (zonder dat deze gaat draaien onder druk).
De kegel is slim ontworpen zodat vrijwel alle maten aan vruchten op één kegel kan worden geperst, geen gehannes met twee kegels wisselen.
ER zitten twee zeven bij, een grove en een fijne. Hoewel de grove zeef lijkt op die van een doorsnee citruspers blijkt deze toch iets meer vruchtvleesvezels door te laten. Voor ons echt ideaal omdat je daardoor net even een 'byte' hebt in het sap. De andere zeef houd echt alle vezels tegen zodat je uitsluitend en alleen sap hebt.

Het apparaat is niet goedkoop, maar als je zoals wij elke dag aan het persen bent dan is dit apparaat een uitkomst.

Henk Bos

Koeman 22-12-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik heb de Solis pers al een paar jaar. Hij is al twee maal stuk geweest. Het binnenwerk is van kunststof. Voor veel geld is er twee maal een nieuwe aandrijfstang ingeplaatst. De winkelier vertelde ons dat we maar heel zacht de sinaasappel moeten persen en er beslist niet op moeten drukken. Als we dat doen dan komt er geen sap uit het fruit en zijn we heel lang bezig. Wat een waanzin voor een dure zware citruspers. Wij vinden hem erg mooi maar bepaald NIET duurzaam!!!

Koeman 22-11-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik heb deze pers ongeveer 5 jaar in mijn bezit. De vorm is mooi en hij is ook makkelijk in gebruik en schoon te maken. Hij is bij ons al twee keer stuk geweest. Het binnenwerk is namelijk van kunststof. Dat slijt makkelijk af en moet dan helemaal vervangen worden. Ten eerste ben je de pers dan lang kwijt en ten tweede kost dat veel geld. Wij hadden gedacht dat een RVS pers van Solis wel wat degelijker zou zijn. We zijn met twee personen in huis en persen alleen 's ochtends wat fruit. Dus zo intensief wordt de pers ook niet gebruikt.

Auke Pol 03-08-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Een mooie prachtige citruspers. Ik pers er elke dag mijn sinaasappels, grapefruit, limoenen en citroenen mee. Het enige minpunt is de aandrukbol. Van een kwaliteit die duidelijk uit de pas loopt met de rest van het apparaat. Erg plasticachtig met een kliksysteem wat niet erg solide is. Kortom een verbeterpunt voor een goede degelijke machine.

Fleur1982 06-07-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Werkelijk een FANTASTISCH apparaat!!! Ik kan, na een half jaar al, niet meer zonder!!
Ik wilde graag, net als in mijn jeugd, elke dag verse sinaasappelsap drinken, maar met een drukke full-time baan en het gebruik van een simpele citruspers, lukte dit niet. Ik was altijd zo lang bezig om voor 2 man te persen... en een kracht dat het kostte! Ik werd er gek van. Via deze site zag ik dat deze citruspers goede recensies had, maar ook dat hij heel duur is. Uiteindelijk toch besloten om m te kopen. Absoluut geen spijt!
Ik maak nu elke dag 2 grote glazen sinaasappelsap gecombineerd met grapefruitsap en het is zo klaar, kost geen moeite/kracht en is ook zo weer schoon. Je spoelt alle onderdelen af en daarna de vaatwasser in. Maar je zou het ook gewoon kunnen afwassen, zo makkelijk gaat dat.
Het is een zwaar apparaat, maar hij ziet er mooi uit en omdat ik m elke dag gebruik staat hij standaard op mijn aanrecht.
Overigens heeft hij WEL een druppelstop.
Bij de pers zit 2x een zeef; een fijne en groffe. Ik hou niet van veel vruchtvlees, maar ik gebruik alleen de groffe zeef en die is perfect! De fijne heb ik zelfs nog nooit gebruikt...

Deze citruspers is duur, maar absoluut zijn geld waard!!!!!!

parkerfan 27-05-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

oktober 2010 aangeschaft, maar na een paar maanden al regelmatig problemen. Tijdens persen stopt het apparaat ermee en niets helpt. De volgende dag werkt hij weer. Op 28 april 2011 teruggebracht naar de Bijenkorf, en nu al ruim 4 weken weg zonder enig bericht. Slechte service van de Bijenkorf en van Solis dus.
Het is beslist het laatste apparaat dat wij van Solis kopen (na de waterkoker en de contactgrill die het gelukkig wel blijven doen.)
princess is minder mooi, maar stukken goedkoper en blijft werken

Hemmer 25-04-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik heb niet de Solis Pro, maar wel de Gastroback. Aangeschaft in Augsburg Duitsland (€199,95). Ik vindt dit een geweldige machine. Gemakkelijk schoon te maken en geweldig in gebruik. De kegel kun je er eenvoudig, met een beetje kracht, uitdrukken om schoon te maken. Dit zou in de toekomt een zwak punt kunnen zijn als de sluiting, na lange tijd van gebruik, te ruim wordt. De opvangbak,de kegel en de twee zeefen zijn van RVS, maar niet echt scherp en makkelijk schoon te maken. Bediening is makkelijk, een kind kan de was doen. Uitstroomtuitje van de opvangbak kan omhoog waardoor er geen druppels kunnen lekken. Er is een grove en een fijne zeef meegeleverd, voor sap met of zonder vruchtvlees. Scheef persen geeft geen problemen.
Ik gebruik hem iedere dag intensief.

Hemmer 15-07-2012

Even een update na meer dan 15 maanden gebruik.
Ik heb een klein probleempje gehad met de GastroPro ( is exact hetzelfde als de Sols Pro).
De torx schroef van het handle mechanisme was losgeraakt, deze schroef heb ik weer vast gezet.
Verder heb ik al meer dan negenduizend citrusvruchten geperst zonder enige problemen.
Het is gewoon een erg goed apparaat waar ik dagelijks zo'n 15 tot 20 citrusvruchten mee uitpers.

Hemmer 05-05-2015

Na vier jaar intensief gebruik van mijn Gastroback citruspers ( gelijkwaardig aan de SolisPro ) ben ik nog steeds zeer tevreden. Ik pers gemiddeld zo'n 100 citrusvruchten per week, tot vreugde van de supermakrkt, dat komt nu dus op zo'n twintigduizend sinaasappels, grapefruits en citroenen neer, zonder problemen. Ik maak het ding altijd gelijk na een persbeurt met heet water goed schoon, doe dus geen onderdelen in de afwasmachine. Ik lees hier dat sommige respondenten problemen met hun Solis Pro citruspers hebben, alsmede met de service.
Zelf heb ik dit nog niet meegemaakt, maar ik zet hieronder een link naar een tevreden Grastroback gebruiker die een review heeft geschreven op www.plezierindekeuken.nl.
Gastroback ( opsturen naar Duitsland ) heeft dus WEL goede service.
Persoonlijk denk ik dat de Solispro en de Gastroback uit dezelfde duitse (zwitserse?) fabriek komen.

MenM185 21-02-2011
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Wat een fijne citruspers!!
We hadden een zeer eenvoudige, iedereen kon horen dat we sinaasappels aan het persen waren in het blok waar we wonen. Nu gaat het bijna geruisloos, snel en gemakkelijk. Het is zo fijn je handen blijven schoon tijdens het persen, wat gewoon met 1 hand kan. Je hebt het apperaat ook zo weer schoon.
Super, de Solis is in een woord geweldig!

Hondencentrum 17-10-2010
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Ik heb eerst enkele maanden gewacht met het schrijven van een beoordeling. Na enkele maanden deze pers vrijwel enkele dag gebruikt te hebben kan ik zeggen dat ik tot op heden geen minpunten heb kunnen ondekken. Ik heb ook geen probleem met de perskegel zowel het verwijderen als het terug zetten gaat probleemloos. Ik vind de pers zo goed dat ik er deze week nog een heb gekocht om als relatiegeschenk weg te geven aan een van onze personeelsleden. Deze pers is echt een aanrader voor zowel de amateur als prof. gebruiker.

Yuri30 09-08-2010
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Heb sinds 2 mnd Solis Pro. Werkt top. Haalt maximale sap hoeveelheden zowel uit grote als kleine sinasappelen, limoenen etc. Zeer makkelijk in gebruik en schoomaken. Echt een aanrader.
(Zeer) Klein minpuntje is de perskegel die niet echt gebruiksvriendelijk te instaleren is.

freddyjanson 18-02-2010

---------- update review 18-02-2010 ----------
gebruik de solis nu ca 2mnd dagelijks en wil geen andere meer.
perst geweldig,en even alles goed onder de kraan afspoelen en klaar is klara ! je moet de pers kegel er wel goed recht in drukken anders LIJKT het of hij er goed in zit en DAN valt hij er inderdaad uit,
dus kwestie van hem er goed in drukken, geweldig ding

---------- oude review 02-01-2010 ----------
herken het probleem vd uivallende perskegel. heb bij versschillende showroom modellen dit probleem geconstateerd maar t ging hierbij altijd om de gastroback. heb de solis aangeschaft waarvan de pers kegel er goed in blijft zitten. dit machine verdiend een tien !

rogerica 13-02-2010
Geschreven voor: Solis Citrus Press Pro 845

Lang nagedacht (vooral over de prijs) voordat ik tot het besluit kwam om dit prachtige apparaat te kopen en geen seconde spijt.
Heerlijk verse sap, zonder schilsmaak, en zeer makkelijk schoon te maken.
Zou niet meer anders willen.

Wibbel 12-02-2010

---------- update review 12-02-2010 ----------
Deze persmachine is de miskoop van het jaar. Duur... en kwalitatief zeer slecht.
De bovenpers kegel valt er om de haverklap uit. Via de winkel een nieuw ringetje gehad wat zeer kort hielp en nu is er een scheur in een plastic onderdeel waar de perskegel op loopt.En raad eens net buiten de garantie gaat dit heel veel geld kosten om het te laten maken. Daarnaast moeilijk schoon te maken met scherpe randen. Kortom voor mij nooit meer een solis!!!

---------- oude review 25-10-2009 ----------
Ik gebruik deze pers nu een aantal maanden en hoewel het persen goed gaat wil ik toch wel een paar kritische kanttekeningen maken zeker afgezet tegen de prijs die niet gering is.
De zeef heeft een vrij scherpe rand waar je je snel aan bezeerd. Het bovenste persdeel is van kunststof en slecht schoon te maken. Het bovenste deel valt er ook snel uit bij een lichte aanraking.

kikilech 31-12-2009

---------- update review 31-12-2009 ----------
Ik herken de kritiek van naam039725 totaal niet. Uitstekend apparaat dat al jaren perfect elke dag bij ons functioneerd. Heb de Gastroback uitvoering die identiek is.

---------- oude review 06-05-2008 ----------
Fantastische pers die zeer degelijk is. Je spaart jezelf geld uit door de Gastroback te kopen die identiek is alleen een ander label heeft.