Princess deleted

• Test panel 8,5 apr 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess deleted op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

quality manager 21-10-2021

bevalt erg goed, zeker een aanrader!

Geschreven voor: Princess deleted

Dit is mijn tweede review. We zijn nog steeds heel erg tevreden over de juicer. Het is alleen erg jammer, wat iedereen ook al zegt, dat de perskegel niet verwijderd kan worden om schoon te maken. Het is heel lastig om dit gedeelte schoon te krijgen. Voor de rest is het heel gemakkelijk schoonmaken. De vrucht op de juicer te zetten en daarna de perskegel erop te zetten is soms erg lastig. Het is handig om even kort met de hand de vrucht op de pers te drukken waarna de perskegel erop kan, dan valt de vrucht niet om.

Pluspunten

• geluidsarm
  • gemakkelijk schoon te houden

Minpunten

• de kap is moeilijk schoon te maken.

Peterenderest 20-12-2021

Even een kleine correctie op mijn vorige reactie: je draait de kegel los door hem naar rechts/ met de klok mee te draaien en het weer vastzetten gebeurd dus precies andersom. Toen ik de eerste reactie schreef dacht ik blijkbaar “andersom” ;-) , maar zojuist na het sinaasappels persen de kegel verwijderd om schoon te maken, dus nu spreek ik echt uit “ervaring” :-)

Peterenderest 18-12-2021

De perskegel van de saloon juicer pro kan gelukkig WEL verwijderd worden om goed schoon te maken. Als je de pershandel opent, dan de kegel naar links draaien (tegen de klok in), dan kun je hem eenvoudig verwijderen samen met de doorzichtige beschermkap

b************@g******** 15-08-2021

Fijne citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

Gebruik nu een aantal maanden deze Saloon Juicer Pro en nog steeds tevreden. Even een handigheidje om de sinaasappel recht erop te zetten maar perst daarna heel licht. Makkelijk schoon te maken op de perskegel na die moet je wel meteen schoonmaken omdat deze vast zit in de klep. Ik kan hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Licht persen
  • Staat stevig op het aanrecht

Minpunten

• Schoonmaken kegelpers

Hennet 15-08-2021

Goede Citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

Ik heb deze Citruspers nu een paar weken. Deze bevalt mij heel goed. Ik heb 2 min puntjes.
Ik vind de pers wel heel erg zwaar, zeker als je pijnlijke handen hebt. Ook heel jammer is, dat je de perskegel heel moeilijk schoon krijgt, en dat je deze er niet uit kan halen.

w************@g******** 06-08-2021

Wilba

Geschreven voor: Princess deleted

Ik heb in een eerdere review al geschreven dat ik het fijn product vind. Alleen had ik moeite om de sinaasappel recht op perskegel te krijgen. Daar heb ik wat op gevonden. Ik pers nu eerst heel even met de hand, daarna met de drukkegel. Gaat nu prima.

q**********************@g******** 03-07-2021

Bevalt heel erg goed, is snel en geluidsarm.

Geschreven voor: Princess deleted

Een top apparaat om je sinaasappels en citroenen/limoenen mee uit te persen. Het is heel geluidsarm en werkt bijzonder snel en netjes. Het gaat heel snel, binnen 10 minuten heb je 12 sinaasappels en1 citroen en 2 limoenen uitgeperst. Bij elkaar heb je dus binnen 10 minuten 1 liter sinaasappelsap. Geweldig apparaat. Ben er bijzonder blij mee.

Pluspunten

• geluidsarm
  • snel uitgeperst
  • geen kleverige handen.

Minpunten

• de kap is moeilijk schoon te maken.

Kees de Vries 16-05-2021

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Princess deleted

Dit is de tweede review, dit apparaat is geweldig doet wat het doen moet, persen op zo'n eenvoudige manier dat zelfs en klein kind het zou kunnen doen alleen het schoonmaken van de perskegel is waardeloos moest uitneembaar zijn om het te vergemakkelijken verder schoonmaken is heel simpel met de hand of in de vaatwasser is heel gemakkelijk te doen, kortom een aanrader voor een ieder!

-----------------------------------------------------------------------
Review 30-04-2021:

Heb deze heel goed uit kunnen proberen want we waren met zes personen een week weg en het apparaat is geweldig schoonmaken is makkelijk ook in de vaatwasser gaat het goed, het enigste minpuntje is zeg maar de bovenkant die de schil vasthoudt moest verwijderbaar zijn want die is moeilijk schoon te maken maar dat is het enige minpunt die ik kan vinden.

Pluspunten

• Simpel persen
  • Snel schoonmaken

Minpunten

• Perskegel niet verwijderbaar
  • Vrij zwaar

Jonno 01-05-2021

Prima citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

De Princess Saloon Juicer Pro ziet er robuust en degelijk uit en dat blijkt hij in de praktijk ook te zijn, daarnaast is hij gebruiksvriendelijk en wijzigt het zich vanzelf hoe de pers gebruikt moet worden. Bij het persen van verschillende fruitsoorten hoeft er nauwelijks kracht gezet te worden en doet de citruspers moeiteloos zijn werk. De citrusvruchten worden mooi gelijkmatig leeg geperst door de perskegel. Er zijn twee verschillende pulpfilters waardoor je het sap kunt krijgen met de gewenste hoeveelheid vruchtvlees in het sap. De meeste onderdelen zijn gemakkelijk te reinigen en zijn vaatwasserbestendig, alleen het drukdeel van de hendel zou volgens de gebruiksaanwijzing los gehaald moet kunnen worden maar dit lukt mij niet. Daardoor is het nodig dit drukdeel te reinigen met een vochtige doek maar dit is natuurlijk niet optimaal. Het anti-drupsysteem werkt prima en is simpel te gebruiken door het saptuitje omhoog of omlaag te bewegen. In de handleiding staat dat na het uitpersen van 10 sinaasappels een pauze van 10 minuten ingelast moet worden, waarschijnlijk om oververhitting te voorkomen maar persoonlijk lijkt mij deze pauze wel erg lang. Zeker in een groot gezin of in een huishouden waar het sap ook voor andere doeleinden verwerkt wordt, is dit niet praktisch. Onder aan de streep vind ik dat de Princess Saloon Juicer een aanwint is en prima functioneert voor gebruik in een gemiddeld huishouden en door zijn fraaie uiterlijk past in iedere keuken.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Krachtige motor
  • Makkelijk in gebruik
  • Weinig geluid

Minpunten

• Drukdeel lastig te reinigen
  • Aangeraden pauze na 10 sinaasappels

Harry 01-05-2021

Grote, maar erg fijne perser

Geschreven voor: Princess deleted

We hebben de Saloon Juicer Pro sinds 2 weken in gebruik en wat gelijk opviel bij het uitpakken was het formaat. Er zijn al enkele persen de revue gepasseerd, maar de Princess Saloon Juicer Pro is verreweg van grootste in formaat. Neemt niet weg dat het gezin erg tevreden is over de prestaties en het gemak. Voelt degelijk aan, maar liefst 2 pulpfilters, goede krachtige motor en met de hendel kost het nauwelijks moeite om door een hele zak met sinaasappelen te gaan. Je hebt een fractie van de tijd nodig in vergelijking met een handpers. Dit alles maakt dat de Saloon Juicer Pro een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en als je voor gemak gaat zeker een aanrader is. Het enige puntje van kritiek is dat de kegel aan de deksel niet los kan, waardoor deze handmatig schoongemaakt moet worden en helaas niet in de vaatwasser kan. Zeker een apparaat wat ook bij veelvuldig gebruik zijn mannetje zal staan.

Pluspunten

• Robuust, degelijk
  • 2 pulpfilters
  • Gebruiksgemak
  • Meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser

Minpunten

• Kegel in de deksel kan niet los

Bregje 30-04-2021

Een luxe, robuust en gebruiksvriendelijk citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

De Saloon Juicer Pro Is een stevig apparaat wat gemaakt is van een gegoten aluminium behuizing. Het staat stevig op je aanrecht en heeft een zeer luxe/ professionele uitstraling. Het is een groot apparaat, omdat er een krachtige 300W motor in zit. Dit zorgt ervoor dat je moeiteloos sinasappels, citroenen of andere soorten citrusvruchten kan persen. Je hoeft totaal geen kracht te zetten.
Het is ideaal dat wanneer je de vrucht op de perskegel drukt de motor automatisch geactiveerd wordt en ook weer stopt, zodra de druk wegvalt en de vrucht dus leeg is. Zo haal je het optimale uit iedere vrucht.
Het sap kan direct in je glas stromen, door deze onder de tuit van het reservoir te plaatsen. Indien je glas vol zit, kun je de tuit omhoog duwen voor de antidruppelfunctie. Zo kun je gemakkelijk een glas wisselen.

Daarnaast zitten er twee RVS pulpzeven bij, dit is een soort vergiet. De ene laat meer vruchtvlees en pitjes door dan de andere pulpfilter/zeef. Deze kun je gemakkelijk verwisselen.

Tot slot de reiniging en het onderhoud van de citruspers. Het is super fijn dat alle onderdelen waar de citrusvruchten mee in aanraking komen gemakkelijk schoon te maken zijn. Het drukdeel van de hendel kan je gemakkelijk naar rechts draaien waardoor deze los komt van de hendel. Hierdoor kunnen de deksel en het drukdeel ook gemakkelijk in de vaatwasser. De overige onderdelen kun je er zo vanaf pakken en in de vaatwasser stoppen.

Al met al een genot om te genieten van een heerlijk geperst sapje!

Pluspunten

• Stevige en luxe uitstraling
  • Twee RVS pulpfilters/ zeven
  • Aluminium gegoten behuizing en krachtige motor
  • Alle onderdelen zijn vaatwasserbestendig

Minpunten

• Groot en zwaar apparaat
  • Max. 10 sinasappels persen, dan 10 minuten pauze

Olaf 29-04-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Princess deleted

Qua design valt dit apparaat helemaal in mijn smaak, eenvoudig en robuust. Het valt ook op als je het apparaat uit de doos haalt dat hij best zwaar is. Dit gewicht is erg fijn tijdens het persen, omdat het hierdoor niet over het aanrecht gaat wandelen of omvalt.

Met die looks verwacht je een brullende motor, maar het geluid heeft me positief verrast. Mijn eigen pers maakt in vergelijking erg veel lawaai.

Het gebruiksgemak zit wel snor bij deze pers. Met de twee verschillende filters heb je controle over of je wel of geen stukjes pulp in je sap wil. Door de spatdeksel blijft de omgeving schoon.

Iets minder aan dit apparaat vind ik de perskegel, die is niet makkelijk te verwijderen. Om hem schoon te maken kun je er wel een doekje doorheen halen, maar het was handig als deze los zou kunnen. De uitloop kun je dichtdoen, dat is handig als je een ander glas eronder wilt zetten, maar doe het wel rustig, anders spettert het sap in je gezicht.

Pluspunten

• Stille motor
  • Zware motor
  • Onderdelen makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Perskegel niet uitneembaar, lastig schoonmaken
  • Uitloop stop kan spetteren

Paul van den Berg 29-04-2021

Echte krachtpatser.

Geschreven voor: Princess deleted

Wat een heerlijk en makkelijk apparaat om je sinaasappels eenvoudig tot een overheerlijk sapje om te toveren! Ik heb het apparaat nu 14 dagen in huis en gebruikte het meteen dagelijks vanaf de eerste dag. Het persen van sinaasappels is snel gebeurd en je hebt geen geklieder, geen pijn in je hand en het apparaat is zo weer schoon gespoeld onder de kraan. Echt een apparaat dat ik dagelijks ga gebruiken. Groot voordeel is dat ook alle onderdelen in de vaatwasser kunnen dus dat is helemaal ideaal. Een klein nadeel is, dat als je ook de perskegel met handvat in de vaatwasser wilt stoppen, je hem dan eerst met twee schroevendraaiers los moet maken. Gelukkig hoeft dit maar een enkele keer te gebeuren want als je direct na het persen de kegel met een vochtige doek schoonmaakt, dan is hij weer meteen gereed voor de volgend pers beurt. Verder alleen maar voordelen. Met grapefruit, citroenen, limoenen en zelfs met granaatappels heeft deze pers geen enkel probleem. Dus alle maten van fruit kunnen heel eenvoudig geperst worden. De opbrengst is optimaal want je houdt werkelijk alleen de schil over. De druppelstop is ideaal als je van glas wilt wisselen.

Pluspunten

• Heel makkelijk te bedienen
  • Afscherming rond de perskegel
  • druppelstop

Minpunten

• Schoonmaken van de perskegel

Danielle 29-04-2021

Gebruiksvriendelijke en goed presterende citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

Ik heb de Princess Saloon pro juicer een paar weken getest. Wat mij opviel was het gewicht van het apparaat. De juicer is behoorlijk zwaar wat als voordeel heeft dat de juicer heel stabiel is en tijdens het persen van fruit dan ook niet verschuift.
Het persen van verschillende soorten fruit gaat heel gemakkelijk, je hoeft geen kracht te zetten en door de krachtige motor is je fruit binnen no-time geperst. De kap voorkomt spatten van fruitsap en de druppelstop is ideaal bij het verwisselen van glazen.
De citruspers is heel gebruiksvriendelijk. Alles past gemakkelijk in en uit elkaar. En doordat je geen kracht hoeft te zetten voor iedereen te gebruiken.
De openingen van de RVS pulpfilters zijn prima. De ene laat bijna helemaal geen pulp door en de andere wel maar geen pitten wat ik als erg prettig heb ervaren.
Schoonmaken is erg gemakkelijk. Losse onderdelen gaan in de vaatwasser en het apparaat en pers/spatkap maak je met een doekje schoon. Er zitten geen vervelende inkepingen of randjes die lastig schoon te maken zijn. Alle materialen worden prima schoon in de vaatwasser.
Het design is strak vormgegeven waardoor hij zeker niet misstaat op het aanrecht.
De juicer maakt weinig geluid en dat is erg prettig.

Ik heb persoonlijk al menig citruspers gehad maar deze circuspers is de eerste die aan al mijn eisen (gebruiksvriendelijk, stabiel, goed te reinigen en ook nog mooi design)  voldoet.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • 2 verschillende pulpfilters
  • Gebruiksvriendelijk

grupsio 28-04-2021

Stevige pers, makkelijk te bedienen en veel sap.

Geschreven voor: Princess deleted

de Saloon juicer is een stevige pers waar je makkelijk de citrusvruchten mee kunt uitpersen.
De pers haalt al het sap er uit en kan in 200ml glas eronder gevuld worden. Sinaasappelen, citroenen en mandarijnen waren geen probleem om te persen. De motor van de juicer is krachtig en niet lawaaiig.
Het antidrup systeem is handig om van glas te wisselen of uit te serveren.
De vormgeving is goed en de onderdelen zijn makkelijk uit elkaar te halen, alleen de deksel is niet las te halen en is wat lastig om het te reinigen.
De RVS zeefjes zijn er in 2 soorten maar wat lastig om te reinigen. De pers is door mijn dochter ook gebruikt en ze vond het ideaal.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • uiterlijk
  • veel accessoires

Minpunten

• Deksel gedeelte kan niet los
  • Zeef laat zich lastig reinigen.

Emstelon 27-04-2021

Krachtig apparaat

Geschreven voor: Princess deleted

Ik heb deze mooie citruspers mogen testen en ik kan hem niet meer missen. Deze pers wordt nu dagelijks door ons gezin gebruikt.
Wat een gemak om even wat verse sinaasappelsap te maken. De motor 300 Watt is echt krachtig om alle soorten citruspers te persen.
Voorraad sinaasappels in de koelkast en je hebt steeds een lekker gekoeld drankje.
Het apparaat is heel eenvoudig in gebruik, halve sinaasappel op de perskegel en persen maar. De motor begint automatisch te draaien zodra er druk komt op de perskegel en stopt dus ook weerzodra de druk weg is.
Een granaatappel kan je hier ook mee verwerken, pitjes worden opgevangen in de pulpfilter. Veel sap krijg je hier niet veel mee, maar toch lekker.

Je kunt 2 pulpfilters gebruiken om de hoeveelheid vruchtvlees te reguleren. Maar de grofste filter is eigenlijk nog wat te fijnmazig.

Persen kan direct in een geschikte glas of opvangen in het reservoir(voor 1 glas!).
Het reservoir heeft een zeer goede werkende anti-drupsysteem(sapfuit).
Door deze eenvoudig omhoog te duwen sluit die perfect af.

Het schoonmaken is zo gepiept, met de hand of in de vaatwasser. De drukdeel van de drukhendel kan met spatscherm eenvoudig verwijderd door de drukdeel naar rechts te verdraaien. De pulpfilter dient wel op de juiste manier terug geplaatst worden, anders start de motor niet.
Iets wat niet in de beknopte gebruikershandleiding staat.

Het design is fraai en staat stevig op de aanrecht, waar deze citruspers een vaste plek heeft verworven.

Voor deze mensen die nog handmatig persen, zeg ik:" kopen deze citruspers!".

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Mooi stevig design
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Anti-drupsysteem
  • Onderdelen vaatwasserbestendig

Minpunten

• Beknopte gebruikershandleiding

Bea 27-04-2021

Moeiteloos persen

Geschreven voor: Princess deleted

Na 2 weken de Princess 201861 Saloon Juicer Pro getest te hebben ben ik een enthousiaste gebruiker
die de pers elke dag gebruik, ik rol dan ook niet het snoer op aan de onderkant, hij blijft op het aanrecht staan.
Bij het uitpakken viel mij op hoe robuust hij is, staat stevig op het aanrecht. Mooi design die gezien mag worden.

Gebruiksvriendelijkheid:
Moeiteloos de pershendel aandrukken zonder kracht te zetten perst hij het sap er helemaal uit.
Wel het juiste glas eronder zetten aangezien niet elk glas eronder past door de dikke onderkant.
Het reservoir gebruik ik niet, een glas is makkelijker.
Met onze vorige citruspersen altijd problemen met het antidruppelfunctie, deze tuit zit vast met schroefjes wat goed
en degelijk is. Een enkel druppeltje na het omhoog doen/stoppen mag geen naam hebben.
De 2 RVS pulpfilters zijn makkelijk als er een gezinslid is die geen pulp in zijn sap wil of om heerlijke
Cocktails te maken zonder pulp.
Wil je meer dan 10 sinaasappels persen dan moet er wel een pauze van 10 minuten in zitten.

Schoonmaken;

Na het gebruik makkelijk uit elkaar te halen om te reinigen in de vaatwasser, met een doekje het apparaat en hendel schoonmaken.

Een stevig mooie pers met een krachtige motor, ik kan hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Zonder kracht persen
  • Staat stabiel op het aanrecht
  • Makkelijk schoonmaken

Minpunten

• Niet elk glas past eronder

M. Aalbers 27-04-2021

Handig, mooi en stevig

Geschreven voor: Princess deleted

Omdat onze eigen citruspers stuk is gegaan, kwam deze test als geroepen.

Bij het uitpakken van de juicer uit de doos is meteen duidelijk dat het een stevig, solide maar vrij groot apparaat is. Ook nog mooi om te zien zodat deze nu een permanente plaats op het aanrecht krijgt. Handig en meteen klaar voor gebruik.
Onder het apparaat kun je makkelijk het snoer op lengte uitrollen zodat je geen lang snoer over het aanrecht hebt lopen.

Je kunt kiezen uit twee pulpfilters. De een fijnmazig zodat je geen vruchtvlees in je sap krijgt en de ander wat grover voor stukjes vruchtvlees in je sap.

Onze oude citruspers had een vermogen van 20W. Deze juicer heeft wel 300W dat goed merkbaar is! De citrusvruchten zijn snel uitgeperst met dit krachtige apparaat.
Erg handig is dat je direct een glas onder het saptuitje kunt plaatsen en kunt vullen. Ook is het mogelijk om een lagere kan te vullen met meer sap. Het saptuitje kun je, als je een nieuw glas wilt vullen, omhoog zetten zodat het sap vanuit het reservoir niet op het aanrecht druppelt. De citrusvruchten worden gelijkmatig uitgeperst.
Tijdens het persen verschuift de juicer niet over het aanrecht wat onze oude citruspers wel deed.

Alle onderdelen zijn makkelijk eruit te halen en zijn vaatwasser bestendig. De perskegel en de doorzichtige kap zijn ook demonteerbaar zodat deze goed schoongemaakt kunnen worden.
Ook in de handafwas is alles goed schoon te krijgen.

We hoeven niet meer op onderzoek uit te gaan voor een andere juicer. Deze is door ons door de keuring heen.

Pluspunten

• sap direct in een glas persen
  • saptuitje omhoog zetten om druppelen tegen te gaan
  • krachtig apparaat
  • onderdelen vaatwasser bestendig
  • twee soorten pulpzeven

Minpunten

• vrij groot apparaat

Hennet 27-04-2021

Citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

Ik heb deze citruspers mogen testen. Ik vind deze veel te zwaar. Zeker voor mensen, die Artrose hebben in hun handen.
Persen doet hij wel goed, en gaat ook heel gemakkelijk. Staat heel stevig op de aanrecht en schuift niet.

Pluspunten

• Pers wel goed, staat wel stevig op de aanrecht
  • Kan goed in de vaatwasser

Minpunten

• Veel te zwaar, zou lichter
  • De kogel in het hand vat krijg je slecht schoon.
  • Dat je maar 10 sinasappel kunt persen
  • Daarna moet je 10 min.wachten

Frans de coo 27-04-2021

Goede en snelle sinaasappelpers, aanrader!

Geschreven voor: Princess deleted

Elk weekend nemen we de tijd om lekker uitgebreid te ontbijten en daar hoort natuurlijk ook verse jus bij. Onze vorige pers was helaas stuk gegaan. Daar waren we verder wel tevreden over, maar dit product is echt nog veel beter.

De eerste indruk:
De eerste indruk was dat het product wel veel plastic verpakking heeft. Bij het uitpakken voelt het apparaat stevig en robuust aan, omdat de belangrijke onderdelen van RVS zijn. Onderop het apparaat heb je handige ruimte om de kabel op te rollen. Deze mist echter haakjes, dus blijft je kabel niet handig zitten.

Onderdelen:
Het is heel fijn dat de onderdelen die vies worden, allemaal los te klikken zijn om goed te kunnen schoonmaken. Groot pluspunt! Het kan ook in de vaatwasser dus dat maakt het extra gemakkelijk. Wat ook fijn is, is dat het het bovenste onderdeel een soort spatscherm heeft. Geen rondslingerend vruchtvlees dus ;-). Qua pulpfilters had de meest grove wat ons betreft wel nog grover gemogen. Nu krijg je wel wat vruchtvlees in je sap, maar dat is wat aan de minimale kant.

Gebruiksvriendelijkheid
Het product is heel makkelijk in elkaar en uit elkaar te halen. Dat vind ik super, ook qua schoonmaken. Het persen gaat ook enorm makkelijk. Je zet een glas onder het tuutje, klikt het tuutje naar beneden en persen maar. Wij hebben sinaasappels, grapefruit en citroenen proberen te persen, maar dat doet hij allemaal met gemak. Veel kracht in het apparaat! Als je het tuutje 'dichtzet' (dus omhoog), kan je wel maar 2 of 3 sinaasappels persen voordat het reservoir vol zit. Klein nadeel, maar natuurlijk geen probleem als je het geperste sap direct in het glas laat vallen.

Kortom: een heel fijne pers die ik zeker zou aanbevelen, ook qua prijs-kwaliteit. De nadelen wegen voor mij zeker niet op tegen alle voordelen die je bij deze pers hebt. Ik kan me ook voorstellen dat mensen die over het algemeen minder kracht kunnen zetten, veel profijt kunnen hebben bij dit apparaat. De machine doet echt het werk, heel fijn.

Pluspunten

• Hoog genoeg om glazen eronder te plaatsen
  • Enorm makkelijk en snel persen
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Persen gaat snel en heel gemakkelijk

Minpunten

• Reservoir wel al na 2/3 sinaasappels vol
  • kabel kun je niet handig oprollen aan onderkant
  • Filter voor vruchtvlees had grover gemogen

Michaelvandoorn87 26-04-2021

Mooie en zeer gebruiksvriendelijke citruspers

Geschreven voor: Princess deleted

. Het apparaat heeft genoeg kracht genoeg en staat mooi op het aanrecht. De 2 verschillende filters zijn erg makkelijk afhankelijk waarvoor je de pers nodig hebt. De verschillende onderdelen zijn goed schoon te maken en het anti-drupsysteem werkt goed. Al met al een heel mooie en goede machine!

Pluspunten

• Krachtig
  • Goed schoon te maken
  • Ideaal voor de diverse vruchtensoorten
  • Makkelijk te gebruiken en te demonteren.

Minpunten

• Net niet geschikt voor een maatbeker

Denise 26-04-2021

Binnen no-time een vers geperste jus d'orange

Geschreven voor: Princess deleted

Er gaat niks boven vers geperste jus d'orange, maar normaliter een aardig klusje!
Met dit apparaat pers je naar verwachting binnen no-time een vers glaasje jus, zonder vermoeide armen.
Als liefhebber van cocktails til je met gemak je cocktail naar een next-level met verse citrussap. Dit kan uiteraard met de sinaasappel, maar ook een limoentje of citroentje is eenvoudig geperst.

Het apparaat heeft een mooi design en staat erg mooi op je aanrecht, maar helaas past vanwege het model niet elk glas onder het kraantje of juist een voorraadje vooraf maken in een grotere kan gaat helaas niet vanwege de vaste hoogte van het kraantje.
Ik heb dit opgelost door de sinaasappels te persen per glas of één glas over te hevelen naar een grote kan. Helaas werkt deze manier niet geheel druppelvrij zoals het anti-drupsysteem doet geloven omdat de juicer nog erg nadruppelt vanwege de nog met sap gevulde pulp in de filter. Wanneer je regelmatig de filter leeg haalt tussendoor werkt het anti-drupsysteem een stuk beter, maar dit haalt het gemak van een 'snel wat glaasjes tappen' weer weg.

Het gebruiksgemak van deze juicer bewijst het feit dat mijn zoontje van 8 zelf een glaasje verse jus kan persen, uiteraard zonder 'dingetjes' erin ;-). Hij heeft hiervoor de filter met de kleine gaatjes gebruikt welke zorgt dat al het pulp achterblijft en de tweede bijgevoegde filter vond ik zelf een erg lekker resultaat hebben, een subtiele pulp zonder harde vliesjes erin.

Als variatie-tip kan ik meegeven dat een passievrucht heerlijk is bij je sinaasappelsap :-), de filter houdt alle pitjes tegen en perst met eenvoud de passievrucht volledig uit.
Het persen van een granaatappel vond ik een uitkomst, het is mij nooit zo snel gelukt om een granaatappel 'op te eten'.

De filters zijn vaatwasser bestendig en worden ook goed schoon en droog als je deze ondersteboven in het rek van de vaatwasser zet.
Overige onderdelen zijn eenvoudig los te halen zodat je deze onder de kraan goed kunt afspoelen.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • snelheid van het persen
  • goed schoon te houden

Minpunten

• niet elk glas past eronder
  • niet geheel zonder knoeien