Panasonic MJ-L700KXE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic MJ-L700KXE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nienke 16-10-2019

Mooie heldere sappen

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Het is een mooi apparaat in je keuken. Je maakt heel makkelijk met grote stukken groente en fruit heerlijke sapjes. Ik vind het wel zonde dat de pulp overblijft en de schil. Een stuk fruit eten met schil is gezonder. Tevens niet zo geschikt voor soepen als een blender, omdat de pulp overblijft. Persoonlijk eet ik liever groente en fruit dan dat ik het drink.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Mooie sapjes

Minpunten

• Groot apparaat voor 1 product
  • Gooit nog veel weg van de groente

Hana64 07-10-2019

Geweldig apparaat

Panasonic slowjuicer MJ-L700KXE
Het design van het product is stijlvol en elegant in tegenstelling tot zijn concurrenten.
Hij neemt niet veel ruimte en staat heel mooi op je aanrecht voor dagelijks gebruik.
Ik verbaas me op een positieve manier over de kwaliteit van het product, omdat ik het echt niet verwachtte. Ik heb nooit een product van Panasonic gebruikt dus wist niet wat me te wachten stond.
Hij is zo krachtig en snel dat je binnen een paar seconden lekkere sappen of smoothies hebt om te genieten. Hij is gebruiksvriendelijk. Opening om fruit en groente erin te doen is qua maat heel goed en alles past goed. Hele grote appels is het wel handig om door midden te snijden.
Mijn kinderen hebben er zelfstandig gebruik van gemaakt zonder hulp is het ze gelukt om een lekkere framboos/aardbeien en bosbessen smoothie te maken. De juices zijn erg lekker en vol van smaak. Het is natuurlijk ook aan jezelf wat voor groente en fruit je hebt gekocht. Ik heb zelf een groente juice gemaakt van broccoli, spinazie en rode bieten. Heel smaakvol en vult goed je maag.
Je kan in je juice ook proteïnepoeder ingooien of eiwitten om extra je maag te kunnen vullen.
Dus als je wil afvallen met diversiteit en afwisseling is dit een goed product in plaats van allerlei poeders.
Hij is vaatwasser bestendig, maar de binnenkant moet je wel met een borsteltje zelf eerst wassen anders wordt hij niet goed schoon. Eigenlijk moet je het een paar keer gebruiken en daarna schoonmaken, maar ik kan het niet laten om na gebruik gelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Snel

Minpunten

• Schoonmaken

shar 03-10-2019

perfect voor gezonde sappen

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Met de Panasonic slowjuicer maak je heerlijke gezonde sappen zoals wordt beloofd. Het is in het begin wel variëren in hoeveelheden om de goede dikte te krijgen om voor ons de goede dikte van de sap te krijgen. Zo ook welk stuk fruit of groente je als eerst gebruikt. Er blijft nog veel ‘puree’ achter in de pers wanneer het weinig sap bevat. Wij voegen daardoor de producten met de meeste sap als laatst toe, zodat er zo min mogelijk achterblijft in de pers. Ideaal is de grote opening waar je grote stukken fruit/groente in kan gooien, en door de beveiliging stopt de slowjuicer met persen wanneer het klepje van deze opening open staat. Bijzonder hoe weinig pulp er van de producten wordt gescheiden, hierdoor amper waste van de producten.
Het schoonmaken van de slowjuicer, vinden wij meer werk dan het bereiden van de sappen. Meeste onderdelen kunnen in de vaatwasser, echter dienen deze wel eerst goed afgespoeld te worden. Er blijven anders veel vliesjes en schilletjes achter op de onderdelen.
Met het mooie slanke design en de mat-look is het een eyecatcher voor in je keuken.

Pluspunten

• grote stukken fruit/groente toevoegen
  • design
  • weinig waste
  • veilig

Minpunten

• prijs
  • schoonmaken

adriana-suzanne 02-10-2019

Mooie heldere sappen/soepen

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Toen ik de slowjuicer uit de doos haalde was ik bang dat het een drama zou zijn met afwassen.
Hij oogt groot met veel onderdelen. Echter is het super makkelijk als je het meteen afspoelt na gebruik. Door het strakke en gladde design blijven maar weinig resten zitten na afwassen en hij wordt geleverd met een super handige "tandenborstel" om bij kleine plekken te komen.

Verder werkt hij heel gemakkelijk. Je snijdt groente en fruit in stukjes en het sap wordt in het ene bakje opgevangen en de pulp in een ander bakje. Enige nadeel is dat men niet zelf kan instellen hoe veel pulp uitgescheiden moet worden en hoe geconcentreerd het sap moet zijn.

Ik wilde soep maken, hierbij is het wel handig soms om te kunnen bepalen hoe veel pulp wordt afgescheiden. Maar naast dat zijn de sappen die ik maak ontzettend helder en lekker.
Het is in een mum van tijd klaar en vergt dus helemaal niet veel tijd.

Verder is hij ook niet lelijk, dus hij kan mooi op het aanrecht staan zonder dat het storend is.

Pluspunten

• Makkelijk af te wassen zonder afwasmachine
  • Werkt snel
  • Maakt geen geluid

Minpunten

• Slechts 1 stand

Nel 28-09-2019

Fijne sapjes, wel veel werk

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Deze juicer maakt heerlijke sapjes. Ik heb een paar recepten uit de gebruikshandleiding gemaakt, maar ook zelf wat uitgeprobeerd en het resultaat is iedere keer heel lekker.
Ik vind het alleen vrij omslachtig om een sapje te maken. De eerste keer ging ik de mist in met spinazieblaadjes, Die stropen op. De gebruiksaanwijzing waarschuwt daar ook voor. De meeste ingrediënten moeten in kleine stukjes en zonder schil in het apparaat gestopt worden. Dat vraagt een hoop voorbereiding en dus extra (snij)werk. Ook bleekselderij leverde wat problemen op, vooral doordat er lange draden in de pulpuitvoer kwamen en dit moeilijk te verwijderen was. Volgende keer nog kleiner snijden dus.
Het apparaat maakt hele droge pulp, je ziet echt dat het maximale uit de ingrediënten wordt gehaald. En dat proef je ook.
Sinaasappelen, appel, banaan en meer gangbaar fruit, gaan er zonder enig probleem in.
Het in elkaar zetten van het apparaat went snel en is makkelijk. Het reinigen vind ik ook weer 'gedoe'. Lang niet alle onderdelen mogen in de vaatwasser. En de pulp laat zich soms moeilijk verwijderen.
Maar al met al, is het een heel goed werkend apparaat, als je er wat extra handelingen voor over hebt, wordt je beloond met hele fijne en lekkere sapjes.

Pluspunten

• heerlijke sapjes
  • werkt goed

Minpunten

• schoonmaken
  • klein snijden ingrediënten

ACwinter 23-09-2019

Fijne slowjuicer

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Sinds anderhalve week hebben wij deze slowjuicer in huis. We hebben al behoorlijk wat lekkere sapjes gemaakt! Het apparaat heeft een mooi design en staat goed op het aanrecht. Erg handig is dat veel onderdelen in de vaatwassers kunnen. Alleen jammer dat niet alle onderdelen in de vaatwasser kunnen, zoals de sap kom. De grote invoeropening is handig voor de grote stukken fruit en groente. Ik vind het fijn dat de slowjuicer niet aan gaat zolang het klepje van de kleine opening nog open is. Dit geeft toch een gevoel van extra veiligheid. Zeker wanneer er kleine kinderen meehelpen met sapjes maken. Ook een pluspunt is dat het apparaat weinig geluid maakt. Een groot verschil met de blender die we hebben. De eerste keer was het even puzzelen hoe alle onderdelen in elkaar gezet moesten worden, maar dit ging gelukkig de keer daarop al een stuk vlotter. Al met al een erg fijn apparaat waar we veel plezier van hebben!

• Veel onderdelen vaatwasserbestendig
  • Grote invoeropening

Tugba 23-09-2019

Panasonic MJ-L700KXE

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Dit product is een super handig apparaat voor mensen die van gezonde sapjes houden maar weinig tijd hebben om deze voor te bereiden. Je hoeft bijna geen voorwerk te doen. Het apparaat kan alle soorten fruit hebben zonder dat je het hoeft te schillen. Wassen en in de juicer gooien en er komt een heerlijk sapje uit. Er zit een handig boekje bij met een paar leuke recepten. Wat betreft het in elkaar zetten spreekt het redelijk voor zich, hiervoor heb ik de gebruiksaanwijzingen niet bij nodig gehad. Het apparaat heeft een erg mooi design en is zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk uit elkaar te halen om in de vaatwasser te doen maar ook weer heel snel en simpel in elkaar te zetten. De juices smaken overheerlijk. Mijn favoriet is appel, peer, citroen met een stukje munt. Met 3 a 4 stuks fruit kan je al makkelijk een sapje voor 3 personen maken of gewoon bewaren in de koelkast. Bij mij was het meestal binnen een dag op.

Kortom heerlijk! Zeker het proberen waard.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Veel fruit in korte tijd gejuiced
  • Met weini

ThomasD 22-09-2019

Mooi, praktisch en snel!

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Erg mooi en compact design, het past eigenlijk op ieder aanrecht. Het neemt totaal niet veel ruimte in beslag doordat de onderdelen op te stapelen zijn. Het pulp wat overblijft is erg droog, wat betekent dat al het vocht uit het fruit en groente is geperst. Je hoeft ook bijna niet aan te stampen doordat de juicer het product naar beneden ‘trekt’. Als je dan toch moet aanstampen werkt dat prima door de kleine opening. Ik merk wel dat de stamper soms beetje naast het product schiet, vooral bij hard product. Dan moet je de stamper paar keer opnieuw stampen. Het sap loopt ook lang na, nadat je klaar bent. Het is dan fijn dat je dan het afsluitklepje hebt, maar bij het weghalen van de sapkan moet je opletten dat je dit klepje niet weer mee open trekt. Je zet het product ook erg snel in elkaar en maakt het makkelijk schoon! Alleen de zeef is wat lastiger maar dat is logisch, daarnaast zit er ook een speciale borstel bij waarmee je het goed kan schoonmaken. Daarnaast kunnen de meeste onderdelen in de vaatwasser, wat altijd handig is! Als je de producten klein snijdt kun je alles achter elkaar in de kleine opening stoppen: die is erg kindvriendelijk. Wanneer je toch grotere producten wilt juicen, kun je de grote opening gebruiken. Je klikt dan de kleine opening omhoog en dan stopt de juicer meteen, heel kindvriendelijk. Als je dit dan weer dicht doet, gaat de juicer weer verder.
De sapjes zijn erg lekker en fijn om extra te maken en in de koelkast te bewaren!

Pluspunten

• Compact design
  • Snelheid van het juicen
  • Droge pulp
  • Onderdelen vaatwasserbestendig
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Sap loopt lang na
  • Je kunt niet goed aanstampen

BobH 22-09-2019

Prima apparaat!

Geschreven voor: Panasonic MJ-L700KXE

Deze slowjuicer werkt voor mij echt top! Makkelijk te gebruiken en maakt heerlijke juices. Strak design en neemt niet gek veel ruimte in op het aanrecht. Enorm verschil met bijvoorbeeld een smoothie uit een reguliere blender. Product doet wat het moet doen en doet dat top! De onderdelen die in de vaatwasser kunnen zijn makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen. Mocht je geen vaatwasser hebben is het overigens wel een klusje om alles schoon te maken heb ik het idee. Maar dat is de enige sidenote die ik heb, voor de rest ben ik onwijs tevreden!

Pluspunten

• Heerlijke juices
  • Gebruiksgemak
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Veel schoonmaakwerk als je geen vaatwasser heb.