De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de DeWalt DWS777 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

T-Lex 06-08-2016

Made in Italy

Geschreven voor: DeWalt DWS777

Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik vind het aangenaam om met Europees, Amerikaans of Japans gereedschap te werken. Deze zaag is in Italië geproduceerd en voelt echt als een machine. Niet als dit kunststof speelgoed dat je in Gamma kan vinden. Eerlijk gezegd, zou ik gratis zo'n zaag niet willen. Met speling en het happen in de geleiders is het alleen je hout verpesten. Nu weer over de DeWalt. Ik moest 18 graden hoeken met deze zaag maken, en hij doet het uitstekend! I.p.v. een laser heeft hij een schaduw. En dat is veel beter. Ik werkte op een Festool afkortzaag met twee lasers. Dat is nergens zo nauwkeurig als met een schaduw. Ik vind het echt leuk dat DeWalt niet wat modieus is, doet, maar wat echt nuttig is. En zelfs met een 24 tanden zaagblad geeft hij een heel schone afsnijding. Het wat ook makkelijk om deze zaag met een stofzuiger te koppelen. Ik hoef geen adapters voor mijn Starmix/Metabo stofzuiger te gebruiker. Gewoon een 35 mm slang in het mondstuk instoppen en ben je klaar. Je kan geen groeven met deze zaag maken, maar ja, er zijn betere instrumenten daarvoor. Dus niet echt een minpunt. Wat een minpunt is, is zijn klem. Helemaal onhandig en moet vervangen worden voor een model met snel bevestiging. Anders is het meer draaien dan werken.