Bosch PTS 10 - Reviews

Draadloos

8,1

AlexW 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

degelijke machine

Een zeer degelijke machine vergeleken met de andere goedkopere merken. Alle hulpstukken makkelijk op te Bergen.

aker 30-01-2015 Product paar dagen in bezit

Dank voor de zorgvuldige en levering die op tijd was. De machine bevalt goed nu ik er een aantal zaagsnedes mee gedaan heb. Maar het installeren van onderstel was nogal een klus omdat er geen duidelijke (Ikea) beschrijving was. Ook ben ik een dag bezig geweest met het afstellen van de machine. De langsgeleider was wel 4mm scheef bij het vastzetten, dit hersteld door wat van de voet af te vijlen. Ook het zaagblad slingerde en ik heb de opsluitringen moeten vlakken op een wetsteen alvorens het zaagblad minder slingerde dan 0,05mm. De machine motor is voor een zaagmachine van dit wattage heel stil en staat zeer stevig op het onderstel. Ook heb ik het pennetje uit het mes achter het zaagblad verwijderd waardoor de beschermkap omhoog geklapt kan worden en ook die positie kan blijven staan als je bv precies tot aan het zaagblad wilt meten.

JaspertH 24-01-2015 Product paar dagen in bezit

Vandaag de Bosch PTS 10 binnengekregen. Ge-unboxed natuurlijk, alles in elkaar gezet volgens de handleiding. Lijkt goed, ziet er netjes uit iig.
Je moet de machine op een groot oppervlak zetten. Als je hem op een onderstel zet, zet hem dan zeker vast! Er zit namelijk geen bodem in. Als hij gaat schuiven tijdens het zagen en hij schuift over de rand dan heb je zo en paar vingers minder. Vastzetten op de ondergrond is een kleine moeite via de schroefgaten in de kunststof behuizing.
Het is een erg mooie zaagtafel. Omdat? Hij is goed afgewerkt en ziet er mooi uit. Hij is ook goed bruikbaar omdat;
Hij (verrassend genoeg voor zijn prijsklasse) vrij is van spelling. De schuifslede, de verstek- en afkortgeleider, de langsgeleider, de knop voor het kantel mechanisme en natuurlijk het zaagblad zelf t.o.v. de as. Dit hoort natuurlijk vanzelfsprekend zijn, maar in de praktijk (bij de serieproductie modellen na het getekende prototype) valt het vaak tegen.
Voor een Ferm, Einhell, Parkside, Topcraft, Skill, O.K. zaagtafel moet je dit accepteren gezien de geringe prijs. Deze doen hun werk over het algemeen prima! Welke bestaat uit het (verstrek-) zagen van vurenhouten regels en andere houten bouwmaterialen voor de klusser die geen mm's hoeven te tellen.
Deze Bosch ligt qua prijs hierboven en dat mag hem natuurlijk niet alleen in de 'spelingsvrije' onderdelen zitten. De tafel is qua afmetingen natuurlijk een stuk groter dan zijn goedkopere concurrenten van een € of 150-250. Hij is in 2 richtingen uit te breiden wat resulteert is een zeer groot werkoppervlak. De aanwezigheid van de schuifslede is een feature die wat mij betreft een onmisbare meerwaarde is. Zet de afkort- en verstrek geleider hierop vast en duw je plank soepeltjes langs het zaagblad.
De langsgeleider die zowel voor- als achter vast geklemd wordt is zeer handig. Bij andere zaagtafels buigt hij altijd uit zijn lijn al bij een beetje dwarskracht. Het aluminium werkblad is vlak en constant. De geleidersleuven zijn zuiver. Er zit een stofafzuiging met aansluiting op en de zaagrem zorgt ervoor dat de zaag niet door je vingertoppen heen tolt bij het pakken van je werkstuk.
(Ter informatie; Mijn vergelijkings materiaal is een bijna dubbel zo dure Makita Mlt100 van mijn vader)
Ik ben een student, ik heb geen aandelen in Bosch. Ik heb wel veel te veel vergeleken. Dit is wat mij betreft echt een goede koop.