Canton CD 1050 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canton CD 1050 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Anoniem 05-07-2013
Geschreven voor: Canton CD 1050 wit

Vanwege de aanschaf van een nieuwe Tv, had ik helaas geen ruimte meer voor mijn mooie: Quadral Platinum M1 Base Center, welke zeer goed paste bij mijn front speakers de: Quadral Platinum M5.
Deze Center is echter 16cm hoog en de Tv staat bij mij op een voet, waarvan de onderkant van het scherm al begint op 10cm hoogte. De Center moet daarvóór staan dus werd het een 'zoekplaatje' voor een nieuwe.
Mijn surrounds zijn de: Canton CD200, waar ik zeer tevreden over ben, dus ging ik even bij Canton kijken en daar vond ik deze CD 1050. De afmetingen zijn ideaal voor mij: 43x9x9cm, dus nam ik de gok en kocht ik die...
Deze Center past heel mooi bij de nieuwe Tv en staat er nu 10cm voor op rubber doppen van 1cm hoogte. Het zicht op het scherm is volledig vrij, echter, hoe klinkt die in combinatie met mijn toch wel flinke andere speakers...
Het front van de speaker is van metaal en daarachter bevond zich ook nog speakerdoek. Dat heb ik gelijk verwijderd, want ik heb nu door het front heen zicht op de 5! kleine speakertjes, leuk, én het geluid ondervindt minder belemmering om uit te stralen.
De gevoeligheid van deze Center is vrij laag: 86,5dB en de Quadrals zijn 90dB. Ik heb dus op mijn versterker de Center 3,5dB harder gezet, als kleine speaker ingevoerd en het laag vanaf 120Hz ingesteld; dit alles na een aantal luistertesten, met en zonder ruis natuurlijk!
Ben ik tevreden? Ja, ik ben zéér tevreden. Ik heb er geen idee van dat deze Center zo klein is, want de integratie in het geheel is perfect!
Mijn 'petje' af voor Canton om dat met zo'n kleine speaker voor elkaar te krijgen...

Qua prijs heb ik tevens zeer goed geshopt, dus die '10' voor geluidskwaliteit is meer dan verdiend!
De speaker is ook erg mooi, maar toch gaat er een puntje af voor de snoeraansluiting aan de achterkant, dat is wel een beetje gepriegel hoor, maar goed, dat is maar even en dan zit het voor de komende jaren goed vast.

Conclusie: Zeer aan te bevelen!
Anoniem 19-09-2013

De speaker laat ik nu inkomen op 200hz. Z'n weergave wordt schoner en de basweergave van de front speakers wordt meer en beter.