Dynaudio Excite X22 Center

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dynaudio Excite X22 Center op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Dairybeat 25-09-2009
Geschreven voor: Dynaudio Excite X22 Center

Ik zocht een niet te grote kwaliteits- centerspeaker die ik pal voor de Tv en diens voet kon plaatsen, op hetzelfde plateau van stenen tegels en ook niet hoger mocht zijn dan 15cm.
Deze speaker moest ook nog goed klinken, ondanks dat die maar 11cm voor de Tv staat.
Die heb ik gevonden met deze Dynaudio Excite X22, die geleverd wordt incl. een mooie funktionele voet.
Via het bas- surround management van mijn Denon 4308 receiver, heb ik de speaker als 'klein' ingevoerd, het aantal dB's met 3 verhoogd om op gelijke voet te komen met mijn Kef IQ90 frontspeakers en de basweergave vanaf 120Hz ingesteld.
Het geluid van deze speaker is ruimtelijk en zeer goed, met tevens een sublieme spraak zonder enige nasaliteit.
Deze Excite X22 kan ik een ieder aanbevelen, die een erg goede centerspeaker zoeken.