Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Marantz CD6006 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans 02-11-2016

Prima geluid, maar wel wat verbeterpunten

Geschreven voor: Marantz CD6006

Sinds een kleine 2 weken deze CD speler in bezit, als vervanging van mijn 20 jaar oude Marantz CD-63 Mk II. En wat een verschil zeg! Ik hoor nu details die ik nooit eerder gehoord heb, voor wat betreft het geluid is ie dik geslaagd.

Helaas ook wat negatieve kanten, waarvan de ronduit treurige foutcorrectie wel het meest irritante is. Een klein vlekje kan al voldoende zijn om gewoon te stoppen (als in: pauzeren) met afspelen. Oplossing tot nu toe is dan CD eruit, even voorzichtig oppoetsen en opnieuw beginnen, maar ik houd m'n hart vast voor wat er nog komen gaat. De CD-63 was op dit punt veel en veel beter.

Wat ik ook een beetje jammer vind is de USB aansluiting: ondersteund wordt FAT16 en FAT32 (geïntroduceerd ten tijde van Windows 95). NTFS en exFat (2006) worden niet ondersteund. Ik zal dus speciaal een stickje moeten gaan formateren. Kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen een issue is, maar ik vind het onhandig.

Hieraan gerelateerd: ik zag in de handleiding een opsomming van ondersteunde Apple apparaten, waarvan de meest recente de iPhone 5 (uit 2012!) is. En dat voor een apparaat wat in 2016 op de markt is gebracht...

Maar laten we reëel blijven: het is een CD speler, geen mediaspeler in brede zin.

En als laatste een typisch zeurprobleempje: hij kan niet echt uit. Als je 'm "uit" zet dan blijft er toch altijd een rood ledje branden. De CD-63 had zo'n platte stroomstekker die ik achterin m'n versterker kon drukken. Versterker uit, CD speler uit. Helaas heeft de CD6006 een ronde geaarde stekker dus die truuk werkt niet meer. Een contactdoos met schakelaar zal dan uitkomst moeten gaan bieden.

Als cijfer ga ik voor een 8: het geluid is 10 punten waard, maar de genoemde verbeterpunten (en dan vooral de slechte foutcorrectie) zorgen toch voor aftrek.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Veel mogelijkheden
  • USB aansluiting (maar zie ook de minpunten!)

Minpunten

• Slechte foutcorrectie
  • USB ondersteuning kent beperkingen
  • Kan niet echt uit