De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX0M2G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sascha1975 11-08-2019

Prachtige haarscherpe beelden met deze krachtpatser

Geschreven voor: Sony DSC-RX0M2G

De Sony RXO II in huis gehaald voor de vakantie.

Het is een camera met het lijkt oneindig veel functies in een compacte behuizing die tegen een stootje kan (water- en stofvrij) .
Soms zoveel keus dat het op het kleine scherm lastig te bepalen is wat je nodig hebt. Vooraf dus even wat persoonlijke instelling aanmaken is handig en zo gepiept.

Maar de resultaten zijn echt waanzinnig! Haarscherpe foto’s en HD film. Prachtige gestabiliseerde beelden, mooie kleuren, een echte kleine krachtpatser van Sony. Tof is natuurlijk dat hij met de robuuste behuizing mee kan in het zwembad of bijvoorbeeld naar het strand.

Eigenlijk spreekt het gebruik van de camera voor zichzelf. Ook voor de hobby-fotograaf of -filmer voldoende gemak om het apparaat te bedienen. En via Bluetooth deel je de gemaakte beelden razendsnel met telefoon, PC of tablet.

De kids vinden de stick waarmee te makkelijk selfies of vlogs maakt geweldig en is makkelijk in gebruik. Doet tevens dienst als statief.

Wel op tijd in de oplader, want de batterij gaan niet extreem lang mee. Extra batterij erbij is natuurlijk een goede oplossing.

Kortom, een super mooie aanvulling voor ons als gezin om toffe momenten mee vast te leggen.

Pluspunten

• Robuuste behuizing (stop- en watervrij)
  • oneindig veel mogelijkheden (super slowmotion)
  • statief / selfiestick
  • Prachtige HD beelden in video en foto!

Minpunten

• Batterij levensduur

Dfrenner 09-08-2019

Klein, fijn en zeer veel functies

Geschreven voor: Sony DSC-RX0M2G

Een Action cam is voor mij echt een gadget, maar in het geval van de Sony RX0 II; één in handzaam formaat en met functie. Het formaat is indrukwekkend, omdat het Sony is gelukt een 1 inch (full frame) sensor te verwerken in een action cam. Eigenlijk is action cam te denigrerend voor deze camera. Deze camera heeft zelfs een grotere sensor dan onze DSLR camera! Knap werk van Sony!

Als je hem aanzet merk je dat de camera tot heel veel in staat is, functies in overvloed. Soms zelfs iets te veel om op vakantie even snel onder de knie te krijgen. Ook hierin kan hij méér dan onze dslr camera. Slomo is door de kinderen veelvuldig getest en is indrukwekkend.

De beeldkwaliteit is dankzij de 1 inch sensor zeer goed, ook in donkerdere situaties blijft het mooi en scherp. Zowel de foto’s als de 4K video’s zijn haarscherp en en levendig in het beeld.

De video’s zijn dankzij de image stabilizer heel prettig om terug te kijken, zelfs als je loopt is dat bijna niet terug te zien in de video!

De camera is waterdicht en stootvast, je merkt dat het een robuuste camera is die tegen een stootje kan. Hij voelt solide aan en is meerdere keren het zwembad mee ingegaan.

De meegeleverde stick is erg handig als selfiestick, maar je kunt hem ook als tripod gebruiken om de camera stabiel neer te zetten. Als je veel selfies maakt, of vlogt, biedt het kantelbare display uitkomst. Ook met uitgeklapt display blijft de camera waterdicht!

Als je de “ imaging edge mobile” app download, kun je de camera koppelen via de telefoon. Je kunt de camera dan via de telefoon instellen en bedienen. Ook foto’s delen met de telefoon is erg makkelijk, scan de qr code op de camera en de foto’s en video’s heb je zo op je telefoon staan.

Als ik een minpuntje mag noemen, de accu gaat relatief snel leeg, maar gelukkig krijg je er standaard 2 meegeleverd!

Deze Sony camera was de reden om de grote, zware DSLR Eem jaartje thuis te laten met vakantie. Ik heb daar absoluut geen spijt van! De camera is zo veelzijdig! Een echte aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk mee te nemen
  • Waterdicht
  • Kan tegen een stootje
  • 1 inch sensor
  • Super veel functies

Minpunten

• Batterij gaat beperkt mee

R. Boer 06-08-2019

Klein, maar (erg) fijn

Geschreven voor: Sony DSC-RX0M2G

Bij het uitpakken wordt je direct verrast door het formaat van de camera. Gelukkig heeft de grootte van het product geen invloed op de prestaties, want die zijn echt uitstekend kan ik wel zeggen. Het formaat (en het meegeleverde zakje) zorgt ervoor dat je de camera makkelijk mee kan nemen. Ideaal dus als je bijvoorbeeld de natuur in gaat.

De beeldkwaliteit van deze camera is meer dan uitstekend. Je ziet het dan wel niet direct op het schermpje, maar zodra je het materiaal op de PC zet zie je dat de kwaliteit meer dan prima is. Wellicht komt dit ook door de beeldstabilisator die er voor zorgt dat je camera altijd stabiel staat en het dus makkelijk is om goede kwalitatieve foto’s te maken.

De camera is niet alleen handig voor foto’s maar ook voor het maken van video’s is hij erg geschikt. Persoonlijk vind ik het ook erg leuk om gebruik te maken van de slomo en de timelapse, zodat je erg originele filmpjes kunt maken. Buiten dat de kwaliteit van de camera gewoon goed is ben ik ook erg blij dat hij zo stevig/compact en waterproof is. Cerma’s zijn vaak fragiele apparaten die snel stuk gaan en daar heb je bij deze Sony camera niet snel last van. Kortom ... klein, maar (erg) fijn!

Pluspunten

• Compact
  • Waterproof
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Prijs