B+W 95mm CLEAR UV HAZE (010) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de B+W 95mm CLEAR UV HAZE (010) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wiel 27-04-2015
Geschreven voor: B+W 95mm CLEAR UV HAZE (010)

Ik gebruik het liefst deze MRC kwaliteit. Leg de filter op een stukje papier met tekst en leg een andere, niet MRC-filter ernaast. Het verschil kun je duidelijk zien. Bij de MRC-filter zie je geen enkele reflectie en je kunt de tekst helder zien.
In feite wordt dus alle licht zonder verlies door reflectie doorgelaten. Ze zijn wel iets duurder, maar het loont zich, zeker als je een kwalitatief hoogwaardige lens gebruikt. Je hoort vaker, dat je op een lens kunt volstaan met een goedkoop filter, omdat het toch alleen dient voor bescherming van de glas van de lens. Dit is een misvatting, want bij een lagere kwaliteit filter haal je door zo'n filter ook de hoogwaardige kwaliteit van een lens omlaag.