FutureWheel Scarlet Love life Enjoy the ride

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de FutureWheel Scarlet Love life Enjoy the ride op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michel 20-10-2018

Goede accuduur

Alle beginne is moeilijk en dat was zeker met de future wheel het geval. Maar de aanhouder wint en voor deze uitgave was het zonde om het wiel te lang te laten liggen met de mogelijkheid er een stofjes verzamelaar van te maken..
Het wiel kwam in een minimalistische doos (enkel het logo erop en verder geen marketing), een dag na mijn bestelling. het eerste wat me opviel bij het uitpakken was hoe zorgvuldig het allemaal paste. Het eerste wat je tegenkomt is een foldertje met een actiecode erop zodat je een extra batterij kan halen met korting. Altijd fijn.
De bovenste laag bevat de oplader en de riem (kun je vastmaken aan het handvat zodat ie niet kan omvallen als je afstapt/valt). Hierna komt het wiel uit de verpakking waar nog een certificaatje aanhangt die aangeeft dat het wiel getest en dus veilig is. Ook een fijn detail.
De verwisselbare batterij zat al in het wiel en was bijna volledig opgeladen. De band was opgepompt. Er zaten onopvallende, doorzichtige futurewheel stickers aan de onderkant van de pedalen. Al deze details wijzen er voor mij op dat er veel zorg is besteed aan de verzending.
De ochtend voor ontvangst van het wiel kreeg ik een mailtje met linkjes erin naar de nederlandstalige handleiding, de app voor eventuele koppeling en video-tutorials voor beginners. Voor iemand die bijna zijn elektrische eenwieler gaat ontvangen is dat het toppunt van voorpret.
Zoals ik al zei ging het in het begin niet al te best. Het begin bestond vrijwel alleen maar uit opstappen afstappen opstappen etc. Maar op een gegeven moment klikt het soms en rijd je een stukje. Tot het punt dat je de klik vast kunt houden en langere stukjes rechtdoor rijd. Na een tijdje kon ik bochtjes gaan oefenen. En nu stap ik er net zo zelfverzekerd op als dat ik op mijn fiets stap. Nogmaals, de aanhouder wint!
OMdat het beginproces zo slepend was voor mij geef ik het 4 sterren. Het product voldoet aan de verwachtingen. Qua motorkracht en speaker volume overtreft het zelfs mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Comfortabele stepjes lange ritten
  • Ingebouwde bluetooth speakers
  • Verwisselbare accu’s
  • Vrij hoge snelheid 18 tot 25 kmpu
  • Automatisch licht en remlicht

Minpunten

• Voor lange ritten extra accu nodig
  • Bij lege batterij minder hoge topsnelheid