Princess 142318 Croque Monsieur Zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 142318 Croque Monsieur Zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

Marianne01 22-08-2009

Dit tostiapparaat aangeschaft wegens slechte ervaringen met liggende tostiapparaten (tosti's niet bruin, lange opwarm- en baktijd, platen lastig schoon te maken, etc.). De broodklemmen bij dit tostiapparaat leken handig maar bleken het niet te zijn: het is lastig om het brood er goed in en uit te krijgen (waarom geen veersysteem wat automatisch dichtklapt)? Een gewone boterham is te groot en je moet er een stuk afsnijden. Volgens de gebruiksaanwijzing moet het apparaat eerst aangezet worden d.m.v. het neerhalen van de schuif, daarna pas moet het brood erin gedaan worden. Het aanzetten lukte niet op deze manier dus gelijk het brood erin gedaan, op bruiningsstand 3 à 4 gezet (ongeveer halverwege) en de schuif naar beneden gedaan. Het brood werd zwart en de kaas was alleen aan de bovenkant wat gesmolten. Een lagere stand werkte ook niet: dan is de tosti mooi van kleur maar is de kaas helemaal koud. Dit apparaat is een grote afknapper. Na twee keer proberen gaat ie nu retour naar de winkel. Jammer dat we de reviews niet eerder gelezen hadden!

Jan Hidders 07-06-2009

Op zich werkte het apparaat in het begin goed. Makkelijk in gebruik, zelfs het tosti's maken, wat een van de punten was waarom ik dit apparaat heb gekozen, ging makkelijk en goed. Maar helaas ging het al na een week gebruik stuk; de schuif raakte los. Apparaat zelf open gemaakt omdat het snel repareerbaar leek, en toen bleek bij inspectie van de binnenkant dat de bouwkwaliteit nogal te wensen over laat. Achteraf ook nog eens bij andere exemplaren van dit model in winkels aan de hendel gevoeld, en overal datzelfde stroeve metaal-over-metaal-schurende goedkope gevoel, dus dit lijkt me een algemeen zwak punt. Sterke afrader wat mij betreft.

klant100 01-05-2007

Ook ik heb deze Princess gekocht omdat het tosti's aankan. Eerst heb ik brood geroosterd met verschillende standen. Het advies in de gebruiksaanwijzing heb ik opgevolged en dus bij de helft van de tijd de klemmen (boterhammen) verwisselen. Zelfs in de aller laagste stand verbrand de boterham.
Bij mijn exemplaar werkt de z.g.n. eject-knop niet dus vroegtijdig afbreken gaat zeer moeilijk en daaardoor verbrande ik weer een boterham.
De klemmen werken niet prettig en heb deze te sluiten via een haakje. Zeer onhandig.

Dan de Tosti maar geprobeerd.. De gleuven zijn veel te smal dus ik had het erin te proppen. Ik gebruikt gewoon dun gesneden casio met ham en kaas.
De buitenkant wordt wel wat bruin maar de binnekant blijft aan de koudekant. Als ik het dan maar iets warmer zet, verbrand ook de tosti !
Vanwege de nauwe gleuven klemt de tosti in het apparaat en springt niet automatisch omhoog.

Ook ik had eerder KIESKEURIG te raadplegen want dan had ik hem nooit gekocht. Deze week gaat het weer terug naar de winkel.. Is daar trouwens in de reclame maar mij advies is... kijk even verder..

AD

Manu1901 24-03-2007

Heb dit apparaat gekocht omdat je er ook tosti's mee kunt maken. Helaas gaat dat niet goed. Zwart aan de buitenkant en niet warm genoeg aan de binnenkant. Alleen als je de temperatuurknop op minimaal zet wordt de tosti niet zwart. Helaas blijft de tosti dan zo'n beetje koud van binnen. Verder zijn de klemmen, waar je de tosti tussen moet klemmen onhandig, als je ze dicht doet schuift je brood van elkaar af. De gleuven waar de klemmen in moeten zijn ook te smal, je moet een tosti er echt in duwen. Wat ook heel vervelend is, is dat de bovenkant van de tosti veel witter blijft dan de onderkant, ook als het brood helemaal binnen het rooster valt.
Het enige positieve wat ik heb kunnen ontdekken is de kruimellade, makkelijk te verwijderen en te legen.

Ellen80 31-01-2007

Had ik deze reviews maar eerder gelezen!
Heb er ook eentje gekocht, juist vanwege de TOSTI-klem. Maar die doet het voor geen meter!!
Alle tostis zijn te dik om in de gleuf te passen en blakeren dus meteen zwart, terwijl de kaas gewoon hard blijft!

Niet kopen dus! als broodrooster doet ie het trouwens wel oke

En dat van die kortsluiting had ik trouwens ook!

jacobine27 12-01-2007

Als broodrooster komt hij prima tot zijn recht.
Echter de zogenaamde tosti houders zijn als 1e waardeloos. De boterhammem
zitten er veel te losjes tussen , en ten 2e wordt hij niet heet genoeg. Met dus
als gevolg op een begreven moment zwarte boterhammen met nog de gewone plakjes
kaas er tussen. Als toaster zeg ik ja maar als tostimaker NEE.

schuber 10-10-2006

Na enkele weken bladderde de grijze coating er al af en inmiddels ziet onze
Princess er niet meer uit.
Heeft het tot een paar dagen geleden prima gedaan totdat eerst de extra
omhoogknop dienst weigerde en vervolgens het brood helemaal niet meer omhoog
kwam.
Van kortsluiting hebben we gelukkig geen last gehad.
De tostiefunctie vonden we ook beneden de maat: het apparaat wordt daarvoor
eenvoudigweg niet heet genoeg.

LizZyLiZz 30-04-2006

Bij mij dus al snel ook kortsluiting!
Had hem pas later gebruikt en nu heb ik de bon niet meer...:-(
Weg met dat ding!
Levensgevaarlijk en ziet er echt cheap uit.

Vi 23-11-2005

Niet echt gebruiksvriendelijk..maar nog erger: kortsluiting bij gebruik!!! Dus
meteen retour en geen Princess meer!!!

Hansca 19-12-2004

Op zich is de rooster goed, maar de tosti-houders
zijn uiterst gammel.
Doet niet echt degelijk aan.