Panasonic SD-ZB2502BXE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZB2502BXE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jorgen 02-02-2018

Great bread every time!

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

I’ve had this model for a year now. Never had a bad bake. The quality of the bread is very good to excellent every time.

Pluspunten

• Easy to use.
  • Great result every time
  • Size of bread is good

Minpunten

• Can be a bit noisy

Sporthaas 26-02-2016

Beste mede broodbakkers,

Ik gebruik de machine al een tijdje naar volle tevredenheid.
Echter valt me vandaag op dat beide deeghaken niet goed vast zitten op de as. Er zit flink wat speling tussen. Hebben jullie dit ook of zit de deeghaak strak om het asje?

Dank voor de reactie.

Berto Fuhren 29-03-2016

Dat hoort niet zo te zijn Wil.Fr. Onze machine maakt die herrie niet. Laat je apparaat dan maar eens nakijken.

Sporthaas 29-03-2016

Dank voor jullie reactie.
Het gist bakje maakt inderdaad een 2 a 3 tal knallen.
Het kneden hoor ik wel maar is verder niet zo hard dat het storend is.

Anoniem 20-04-2016

PAN SD-ZB2502BXE De ervaring met deze broodbakmachine is uitermate slecht. Opsturen ter controle leverde niets op. Scheer en Foppen reageren niet op verdere mailtjes. Ik heb dus elders een nieuwe Panasonic besteld zonder de beruchte gistdispenser. Ik heb zelf maar gecontroleerd wat de oorzaak van is van de herrie die de machine maakt. Het is niet het gistklepje of hendels die de klep bedienen, maar het elektronisch deel, ik denk een magneet, die zit in een afgesloten onbereikbaar deel dat is de oorzaak van de harde knallen die normaal zouden zijn volgens onderzoek en dan hebben we het nog niet over het lawaai dat het kneden maakt.
De nieuwe machine SD-2500WXE heeft deze problemen net als mijn vorige twee machines niet én bakt zelfs mooiere broden dan gewraakte machine.
Dus als er iets niet werkelijk kapot is heb je gewoon pech zo als een Panasonic medewerker me aan de telefoon zei!

Anoniem 28-03-2016

Bij mij zit hij ook vrij los, is normaal dacht ik, bij mijn vorige Panasonic tenminste ook. Alleen deze machine maakt een rot herrie, echt niet fluisterstil. 's nachts onbruikbaar iedereen wordt wakker het gist klepje geeft fikse knallen, het kneden gaat ook met veel lawaai gepaard. hebben jullie dat ook?

Aziona 29-02-2016

Het deeghaakje hoort er los om te zitten. Het is slim geconstrueerd zodat de deeghaak in de broodpan blijft als je het brood eruit schudt.
Wij bakken elke dag zelf ons brood (gezin van 5), al sinds vier jaar. Nog steeds met de eerste machine en broodpan, wel met het tweede haakje.

Anoniem 07-04-2016

Bedankt voor jullie reactie, Ik heb hem opgestuurd en terug gekregen, met de mededeling; "Het artikel voldoet aan de specificaties"
de klikken als of kwajongens stenen tegen de ruiten gooien :/ De machine is wat dat betreft een grote flop. En om 's nachts (goedkoop nachtstroom} te bakken onbruikbaar.

Berto Fuhren 20-08-2015
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

We zijn inmiddels alweer enkele maanden verder en onze mening over deze broodbakmachine is nog steeds het zelfde.

Een klasse product die echt zijn geld waard is.

Berto Fuhren 02-05-2015
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Werkelijk een fantastische machine. We bakken wekelijks 4 broden en er is nog niet een mislukt. Zelfs het deeg kneden voor een appeltaart is voor deze machine geen probleem.

Wel hebben we een kleine opmerking. Het piepje, als het brood klaar is, had wat harder gemogen. Iets voor de verdere ontwikkeling van het apparaat.

Deze machine is dik zijn geld waard.

Berto Fuhren 20-08-2015

We zijn nu een halfjaar verder en we zijn nog steeds dik tevreden.

christa1980 21-02-2015
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Deze machine aangeschaft, omdat er een glutenvrij (gv) bakprogramma op zit. Dit is een mooi kort programma en het gv brood komt er prima uit. Jammer alleen dat je juist met dit programma niet kan voorprogrammeren. Het was zo fijn geweest als ik de machine 's nachts in kon stellen en in de ochtend gv brood te hebben. Ook geprobeerd om met het gewone bakprogramma (dat je wel kan voor programmeren) gv brood te krijgen.... En dat lukt!

Voor de rest is het apparaat makkelijk te bedienen, is de gebruiksaanwijzing overzichtelijk, er zitten niet te veel knopjes op (wat het weer overzichtelijker maakt). Kortom, ik ben tevreden.

MichaC 31-01-2016

Hallo Christa, hoe heb je dat precies gedaan met dat gewone programma? Wij hebben net een Panasonic aangeschaft en zijn helemaal ontdaan sinds we erachter zijn dat het ga programma niet op de timer te zetten is! Maar het gewone programma duurt zoveel langer! Dus hoe heb je dat gedaan? Heeeel benieuwd! :-D

Zadu 25-01-2015

Geweldig!
De broden lukken altijd. Dat was een opluchting na 2 jaar gebruik van de Unold 68415 waarbij het om de haverklap misging.
Wel een beetje minder vocht gebruiken dan in de manual staat en de broden wel op de ingestelde tijden eruit halen. Anders is het vanzelfsprekend klef.
De machine heeft een zeer doordacht systeem om perfecte resultaten te laten zien. Misschien mocht het doseerbakje iets groter zijn voor het geval je extra veel krenten/ noten wilt gebruiken.Maar als je dat direct toevoegt aan het bakblik gaat het eigenlijk ook wel.
De aktie met het kookboek vond ik wel flauw van Panasonic. Die krijg je alleen maar erbij als je bij bepaalde winkels koopt bleek later. Dat was de enige teleurstelling. Ik heb een magnetron van Panasonic die nu al 25 jaar goed functioneert. Ben dus benieuwd hoe lang deze machine het volhoudt? Kleine Waarschuwing? Met deze machine heb je lekker brood dus is het oppassen dat je niet teveel gaat eten...

jack-olivier 30-08-2014
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb inmiddels ondekt als je 15.ml minder water bij het programma doet het brood lekker vast is en zich beter laat snijden.

sankur 19-01-2014
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Deze Panasonic broodbakmachine heb ik sinds oktober in mijn bezit. Het is een mooi apparaat, buitenom zit RVS, het bovenste gedeelte is van stevig plastic. Naast dat het een mooi apparaat is, is het ook een erg degelijk apparaat.

Ik heb al verschillende broden met de machine gemaakt, nog géén enkele is mislukt. Ik gebruik steeds het meel van de AVEVE, hiervoor staan ook recepten in de handleiding. Het is wel belangrijk dat de instructies in de handleiding worden opgevolgd.

Het apparaat kent veel programma's, ook de snelfunctie geeft erg goede broden. Ik heb ook al geregeld een rozijnenbrood gebakken door gebruik te maken van de rozijnendispenser, er kwam een perfect rozijnenboordje uit.

Ik ben erg blij in ieder geval erg blij met het apparaat.

jack-olivier 23-08-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb inmiddels 75.broden gebakken met deze machine en ze zijn allemaal prima er uit gekomen geheel naar verwachting en volgens het programma dus niets dan lof over deze machine.

Barbara50nl 22-08-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb vandaag weer een poging gedaan. Deze keer kwm brood er knapperig uit. Was lekker. Ga toch maar verder experimenteren. Misschien heb ik toch iets niet goed gedaan.

Barbara50nl 21-08-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Ik bak al jaren met de broodbakmachine en heb sinds kort deze machine. Ik krijg een lichtknapperige korst die echter na 3 uur verdwijnt. Heb alle bakprogrammas geprobeerd. Machine is net terug van TD panasonic met de mededeling dat het voldoet aan de eisen. Ik ga het verkopen, ben het zat. Mijn andere machine bakt heerlijk knapperig. Erg teleurgesteld in deze machine.

Anita1961 23-08-2013

Mijn vorige Panasonic was na 11 jaar versleten en heb dan deze gekocht. Nu reeds 1 jaar in mijn bezit en heel tevreden . De knapperigheid van de korst ligt soms aan heel kleine dingen, soort bloem, ietsje teveel water. Mij heeft het niet dat het niet altijd knapperig is. Het is lekker zelf gemaakt brood en ik weet wat erin zit.De machine is ook geluidloos dat je bij veel andere merken niet hebt , die kunnen nogal wat lawaai maken. Mijn neef heeft zo ene , wat een lawaai zeg.

Rachida123 23-08-2013

Er schijnen meer mensen te zijn die dezelfde problemen
ervaren met deze bbk van Panasonic.
Klef aandoende broodjes met een zachte korst.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de verdampingsgraad
van deze bbk, die is beduidend minder dan bij
de gewone kunststof uitvoering van Panasonic.

Ik ben daarom overgestapt op de Moulinex Uno OW3101.
Deze bakt heerlijke smaakvolle broodjes met een knapperige korst.

jack-olivier 14-07-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb nu al meer dan 50,broden gebakken met koopmans meergranenmix en iedere keer een prachtig brood uit de machine.hou je aan de richtlijnen van het recept en je hebt geen problemen.

Jokerenn 01-02-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Ik laat me altijd leiden door reviews op kieskeurig bij aanschaf van een apparaat. Zo ook nu, ik heb er lang over nagedacht want deze machine is niet de goedkoopste. Mijn vorige broodbakmachine was dat wél, maar daar kon ik dan ook echt alleen maar kant-en-klare broodmixen voor gebruiken. Al het andere mislukte, hoe goed ik ook afwoog, hoe exact ik ook de volgorde aanhield en de bovenkant was steevast een gedrocht. Met deze machine lukt alles, het brood is perfect gevormd en de smaak is precies zoals ik het hebben wil, ook mijn gasten smullen van mijn brood. Voor mij is het grootste voordeel dat ik nu niet alleen lekker brood kan bakken, maar ook nog eens goedkoop, al zal ik natuurlijk heel wat broden moeten bakken om de aanschafprijs eruit te kunnen krijgen. De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen.

Anita1961 02-02-2013

Beste, de Panasonic SD-ZB2502BXE heb ik nu ongeveer 6 maand. Mijn vorige panasonic heb ik bijna 11 jaar gehad. Dus ik vind ze wel degelijk. Zou nooit een ander merk aanschaffen. Vele groetjes, Anita.

ger 52 19-02-2013

Ben aan mijn tweede toe, de eerste doet het na 12 jaar nog prima. Ooit vervangen omdat de bakpan versleten raakte en een nieuwe pan bijna net zo duur is al een nieuw apparaat. Met een intensief gebruik gaat de pan circa 5 jaar mee. Daarna doet hij het nodg steeds maar wordt het verwijderen van het brood wat lastiger, lossteken met een kunstof spatel. Het nieuwe model gebruikt een ander soort teflon, waarvan gecalimd wordt dat deze langer mee gaat. Uit berichten op internet heb ik het bewijs nog niet kunnen vinden, maar als Panasonic met een verbeterde pan zijn belofte waar maakt, kan je de komende tien jaar probleemloos vooruit. De machine is echt onverslijtbaar en de kwaliteit van het brood is altijd geweldig. Je hoeft echt niet pietleut precies te zijn, want op een of andere manier lukt het altijd. Ook met een beetje meer water of gist, het maakt allemaal niets uit. Bij mij komt er geen ander in huis.

jack-olivier 20-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb deze machine voor de eerste keer gebruikt en gewoon heerlijk om mee te werken.Heb een pak koopmans meergranen van 450gr in het blik gedaan 20,gr boter en 250ml koud water de machine aangezet op menu 2 maat XL en korst medium en jawel er kwam een prachtig en heerlijk brood uit en de smaak veel beter als een brood van de bakker echt een aanrader.

Melkmeisje123123 25-01-2013

Misschien eens een andere mix gebruiken, heb meergranen mix van de jumbo erin gedaan en op volkoren snel programma perfect krokante korst.

jack-olivier 01-11-2013

Nou ik kan alleen maar zeggen mijn machine blijft het prima doen nog altijd alle broden gelukt en iedere keer komen ze even mooi uit de machine,maar zo als ik al eerder vermelde hou je aan de vermelde benodigheden en dan lukt het altijd,

FrancienT 25-01-2013

Hallo Jack,
Ik vraag mij af of jij een knapperige bovenkorst hebt gebakken. Ik heb hetzelfde menu gebruikt met witbrood en bloem van de bakker. Mijn korst is er nu al twee keer (te) licht en zacht uit gekomen. Ik bak het brood dan in de oven verder af zodat de bovenkorst een kleurtje krijgt en knapperig wordt. Mijn inziens zou het brood toch rondom knapperig uit de machine moeten komen? Wat is jou ervaring?
Groet,
Francien

Anoniem 03-11-2013

Hoi jack je hebt gelijk het is een probleem om goede meel te vinden ik ben ook een tijdje bezig geweest maar ik heb er ook een gevonden De Bakzolder in Elburg sinds ik daar mijn meel en mixen koop lukt elk brood die ik maak ze blijfen ook lang lekker tot de laatste snee. Ik gebruik zelf ook altijd meel verbeteraar want dan blijft het brood lang vers en zacht van binnen de meel verbeteraar haal ik in ijselstein bij de korenmolen. Kijk ook regelmatig of de werking van je gist nog oke is 1tlp suiker in lauw water en 2 tlp gist 10 min wachten als er dan een dikke laag schuim op zit is de gist goed zoo niet koop nieuwe.

Aziona 02-11-2013

Deze machine is gewoon goed, heb er ook een van AFK maar de Panasonic werkt wel beter. Ik merk wel dat er een groot verschil is tussen soorten bloem. Koop al 1,5 haar overal tarwebloem en mixen voor het "perfecte" (wit)brood maar heb dat pas sinds kort gevonden. Meel van Ceres, Marc Payot en Soubry (Colruyt) werkt vaak maar matig. Zolang het warm is, smaakt het goed maar bewaren kan niet. Bloem van Aveve werkt al veel beter maar is te kostbaar voor dagelijks gebruik (mijn mening). Molenwit van Voogd (Ouddorp) geeft eindelijk pas het soort brood waarnaar ik op zoek was. Weet alleen niet of dat nu ligt aan het broodverbetermiddel dat ik erbij kreeg of het bloem zelf. Ik ben overigens ook te spreken over hun producten die bij AH liggen.

Anoniem 19-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

ik heb deze vandaag gekocht na dat ik eerst een tijdje met de Philips HD9020 heb gewerkt bakte zeer goed en mooi alleen de deksel brak vrij gouw af en het roerwerk was lam dus dan maar een nieuwe ik heb voor de panasonic gekozen omdat ik al jaren een magnetron heb van dit merk en die gaat maar niet kapot super maar nu over het brood ik bak eigenlijk alleen maar waldkorn ik heb zelf een recept bij elkaar gezocht en dat gaat uitstekend ik gebruik alle ingredienten los dus geen mix
dat kan ik iedereen aanraden ik zal later nog meer laten weten over deze machine .

Rijke 16-01-2016

Heeft u voor mij het recept van het waldkornbrood?
vriendelijke groet,
Marijke

Wil b 19-11-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Zelf heb ik al diverse lekkere broden gebakken ,en het gaat heel makkelijk ,programma kiezen het meel enz erin en klaar .
Wat is dat een lekkere lucht als je s,morgens opstaat en er is brood gebakken ,en daardoor een heerlijk ontbijtje ,vooral de korst is zo lekker knapperig en het brood smaakt veel lekkerder als van de bakker .
Een bijkomstigheid ,ik heb last van pds en heb sinds ik zelf brood bak geen buikpijn meer gehad toeval ???ik denk het niet ,haal meel bij de molen dat weer wel .
Deze machine is zo mooi ,dat ik hem gewoon in de keuken hebt staan ,inderdaad wordt in de laatste 50 minuten de buitenkant heet doordat hij dan staat te bakken ,heb dat overdag uitgeprobeerd .
Degelijkheid weet ik nog niet ,maar ik hoop er lang plezier van te hebben natuurlijk .
Heb gelezen over het energie verbruik en dat is 0,25 euro cent per bakbeurt dus dat valt ook wel mee .

Groeten Wil.

juano 21-10-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Mooie vormgeving. Gebruiksvriendelijk. Echter na een paar honderd broden begon de motor kuren te vertonen. Resultaat, slecht gekneed deeg en vaste kleffe broden. Panasonic was er snel klaar mee, wees blij dat de machine de garantieperiode van 2 jaar gehaald heeft was hun reactie.

fredobre 28-07-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Soms heb je iets gekocht en ben je de eerste dagen, weken erg ingenomen met je nieuwe aanschaf. Ik kan nu zeggen dat na 3 maanden we nog steeds vol lof over deze broodbakmachine zijn. Minimaal 4 tot 5 x per week bakken we zelf ons brood, geen enkele mislukking en onze kinderen vragen er zelfs om. Ook het reinigen is een fluitje van een cent, na bijna dagelijks gebruik ziet de machine er in en uitwendig nog steeds als nieuw uit, gewoon een aanrader voor iedereen die kwaliteit, gebruiksgemak en disign als een must bestempelen.

ed19731973 13-07-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Ik heb lang zitten twijfelen tussen deze en de Panasonic SD-2501WXE.

Voor 20 Euro meer heb je deze machine, welke technisch hetzelfde is als de Panasonic SD-2501WXE, echter deze heeft een roestvrij stalen behuizing en een aparte gist dispenser. Ofwel de gistkorrels worden door het programma op het juiste moment bij het beslag gedaan.
Ook de warmhoudfunctie die volgens specificatie vergelijk niet op deze machine zou zitten, zit er gewoon op.

Dit apparaat zou eigenlijk beter moeten scoren dan de Panasonic SD-2501WXE, maar ik denk dat mensen die gaan voor het beste (wat deze machine eigenlijk is), kritischer zijn en een lagere waardering geven dan de mensen die kiezen voor de Panasonic SD-2501WXE.

1 nadeel wat je zou kunnen vinden tov de Panasonic SD-2501WXE, is dat de behuizing warmer wordt omdat deze van rvs is.
Dus heb je kleine kinderen, kies dan voor de Panasonic SD-2501WXE. Wil je extra functionaliteit en een mooiere (kwestie van smaak) behuizing en heb je 20 Euro extra te besteden, kies dan voor deze.

Mixhaak blijft soms bij het verwijderen van het brood in het brood steken en soms in de buizing achter. Dit is afhankelijk van de dichtheid van het brood. Deze kun je het beste verwijderen als het brood nog warm is aangezien het brood dan nog zachter is.

Doortje012 05-05-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb de machine aangeschaft voor het bakken van glutenvrije brood. Bij mijn vorige machine van inventie rezen de brede niet goed. Heb nu al diverse heerlijk luchtige broden gebakken met het glutenvrije programma. Dus ben daar heel tevreden over. De extra opties zijn alleen niet beschikbaar bij het glutenvrije programma, dus de timer is dan niet te gebruiken en het rozijnenbakje ook niet. Je kunt wel de korst kiezen. Ik wil dus daarvoor nog experimenteren met de overige programma's. Toch over het geheel zeer tevreden, want eet nu met smaak van mijn glutenvrije brood.

koenrutte 29-09-2012

Heb met deze machine eerst redelijke succesvol een glutenvrij brood gebakken met eieren en melk op een normaal programma, dat ging redelijk. Vandaag een brood proberen te bakken met het glutenvrije programma, dit was echter een drama, het resultaat leek niet eens op brood er zaten allerlei bloemresten aan, was klef en had geen enkele definieerbare vorm. Wat ik heb gedaan:

- 500 gram bloem (2 doves brown bread flour)
- 1 theelepel zout
- 1 eetlepel olie
- 2 theelepels gist (dispenser)

Wat heb ik fout gedaan? Wat voor recept gebruikt u?

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

koenrutte 29-09-2012

IN aanvulling op de onderstaande vraag:
Uiteraard heb ik ook 320 ml. water toegevoegd en het glutenvrije programma "12" gebruikt.

Aziona 29-04-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Heb jarenlang met tussenpozen geprobeerd om zelf brood te maken door het zelf te kneden of met de machine maar het resultaat was altijd een beetje teleurstellend, waardoor ik er al vrij snel weer mee stopte.
Heb nu een maand een Bifinett 2230 en een Hema broodbakmachine gebruikt en sinds vier dagen een Panasonic 2502. Ben eigenlijk zeer verbaasd over het prachtige resultaaat wat je met die goedkopende machines kunt bereiken. Maar hoewel de eerste twee machines ook goede broden maakte, zijn de broden er nooit zo mooi uitgekomen als bij de Panasonic. Deze machine is ook wat degelijker gebouwd. Zie het nut niet van een aparte gistdispenser maar het leidt wel tot goede resultaten. De rozijnen/noten dispenser heb ik nog niet gebruikt maar lijkt degelijk gebouwd.
Deze lijkt, in tegenstelling tot die van de Panasonic 2501, van metaal i.p.v. kunststof.
De machine heeft ook twee nadelen: de programma's die ik gebruikt duren circa een uur langer dan de vergelijkbare programma's van de Bifinett en de Hema machine. Daarnaast moet de machine ook eerst afkoelen voordat je een nieuwe kunt starten. Dat betekent dat als je je eerste brood om 8:00 eruit gehaald hebt, je volgende brood pas rond 12:30 klaar kan zijn.
Ik heb in de eerste twee machines alleen maar mixen en pakken speciaal broodmeel gebruikt van allerhande merken. Gisteren echter ook een brood gebakken van een 50%/50% mix van het goedkoopste tarwe en volkorenmeel dat ik kon vinden. Ik verwachte er niet veel van maar er kwam zowaar een prachtig, heerlijk luchtig en goed smakend brood uit. Zo betaald de machine zich vanzelf terug ;-) We hebben dat brood pas een dag later opgegeten maar het smaakte heerlijk, niet "oud" of droog of iets dergelijks.
De machine is erg stil,in tegenstelling tot de Bifinett en de Hema machine, hoor je deze bijna niet terwijl deze in een open keuken staat.
Het deegprogramma werk niet met een tijdprogramma maar als je deeg op een bepaalde tijd klaar wilt hebben, kun je natuurlijk ook het normale programma gebruiken en er 1,5 uur van aftrekken, ik zie het probleem dus niet zo.
Wat ik ook een groot voordeel vind, is dat het mengvleugeltje in de broodpan achterblijft, je hoeft deze er dus niet met een haakje uit het brood te pulken zoals bij de Bifinett en de Hema machine, terwijl de constructie op het eerste gezicht vergelijkbaar is. Het brood lijkt er ook wel makkelijker uit te komen, ik hoef niet zo hard met die pan te schudden als bij die andere machines.

Fredobre 09-04-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Fantastisch, alle soorten van broden al gebakken en niet eentje mislukt. Een sieraad in de keuken, de kwaliteit straalt er van af, geen potsierlijke plastic maar mooi geborsteld RVS, toonbeeld van degelijkheid. Ook de constructie van de losse bakketel en het schoepje, beide zitten nooit vast gebakken, het brood zit ook niet vast gebakken maar lost heel eenvoudig al bij het omdraaien. De bedieningshandleiding is fantastisch eenvoudig en geschreven door techneuten die weten dat consumenten van eenvoud houden, kortom in alles geslaagd.

Doortje1970 10-04-2012

Ben het 100% met je eens! Super machine!

Bolle41 11-04-2012

Ben benieuwd met het resultaat met het bakken van krentenbrood. Mij lukt het nog steeds niet.

Laroche 23-01-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Ik heb deze machine speciaal aangeschaft omdat er een aparte dispenser voor gist aanwezig is en omdat er een speciaal programma voor spelt is. Ik maak dus geen gebruik van kant en klare broodmix. Het is mij echter tot heden toe (na ongeveer 3 maanden gebruik) nog steeds niet gelukt om het brood goed te laten rijzen, niet met speltmeel en ook niet met diverse andere soorten zoals tarwevolkoren, wiltvolkoren, etc. Het lukt gewoon niet, ik heb al diverse programma's uitgeprobeerd. Het brood komt er compact en vaak zeer klef uit. Ik ben niet tevreden.

Laroche 29-05-2012

Ik gebruik geen zout, wellicht dat het brood daarom niet wilde rijzen. Nu gebruik ik een lepeltje bicarbonaat en lukt het al wat beter. Het is niet klef meer.

Bolle41 24-01-2012

U moet hier geen genoegen mee nemen. neem contact op met uw leverancieer of panasonic want deze klacht komt al diverse keren in de review voor.

sjaak21 08-03-2012

Ik heb deze bbm nu sinds december 2011. Het lukte mij in het begin ook niet echt goed met de recepten die in het boek van Panasonic stonden. Gebruik voor een groot brood: 250gr. volkorenmeel 350gr. tarwemeel of tarwebloem, 20gr. boter, 3/4 eetlepel suiker, 3/4 theelepel zout, 400ml water en 1,5 theelepel gist in de dispender. Programma 4 (5 uur) en voila je zult zien dat het lukt om een mooi brood te bakken. Veel succes.

ed19731973 13-07-2012

Gebruik eens een kant en klare mix, bv. van de Lidl voor 1.75 Euro heb je 1kg voor 2 broden. Lukt het dan nog niet, dan is er iets mis met het apparaat. Mijn brood gebakkken met deze kant en klare mixen, geeft een uitstekend resultaat.

WHH 06-02-2012

Beste Laroche, ik ken deze machine niet maar bak wel dagelijks brood met een broodbakmachine. Ik gebruik de Princess Silver 1935, een oud bakkie.
je hebt het over compact en klef. Dat klinkt als teveel vocht, heb je al eens minder vocht geprobeerd? Je kan ook eens overdag bakken (ik bak altijd 's nachts dan is het 's morgens klaar) dan kan je het bakproces volgen en misschien ook zien waar en wanneer het fout gaat door af en toe in de bak te kijken. Er zijn ook boeken over broodbakken met een broodbakmachine, daar had ik veel aan met experimenteren. Succes! Groet,
Walrik

petravl 27-12-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

De machine nu meer dan een maand in gebruik en wat een genot, ik ben geen keukenprinses maar alles wat we willen bakken (met van die kant en klaar broodmixen) lukt. Het is een feest om 'smorgens wakker te worden met de geur van vers brood. Machine is heel gemakkelijk in het gebruik en onderhoud. Een aanrader!

Bolle 41 24-12-2011

---------Update review, 24-12-2011----------
De broodbak machine van Panasonic SD-ZB2502BXE 5 weken in gebruik. Het bakken van gewoon brood gaat nog steeds uitstekend. Alleen de kostdikte kan men in bepaalde bakprogramma's niet in kiezen waardoor je altijd een zelfde soort brood bakt.
Een zeer slecht punt(dat is ook de rede waarom ik deze review schrijf) is, dat het bakken van krenten brood bij mij al zes keer mislukt is. Ik zie geen mogelijkheid om een fatsoenlijk krentenbrood te bakken. Zelf heb ik al meer dan zes jaar ervaring met het bakken van brood en krentenbrood in broodbakmachine's van panasonic maar met deze machine lukt het echt niet het brood rijst amper en blijft klef en ongaar op beide krentenbrood programma's.Verschillende recepten gebruikt maar het blijft knudde. Jammer want verder is het een goed ding.

--------1e review, 14-11-2011---------
Deze broodbakmachine is een topper. Het programmeren voor verschillede soorten broden gaat heel eenvoudig.
Een apart automatisch werkend gist doceer bakje is de uitvinding voor het bakken van een goed brood. In het verleden mislukte het brood wel eens doordat gist met het zout in aanraking kwam, dit is nu niet meer mogelijk. Een paar broden mee gebakken en het resultaat is perfect. Ook het uiterlijk van deze machine is niet verkeerd.

Eijk 17-10-2012

Het veertje van de gistvoorziening kan je uittrekken en los laten, dan komt het weer op zijn plaats.

Bolle41 20-01-2012

Broodbakmachine opgestuurd naar E-Care de reparatieafdeling van panasonic met uiteindelijk 3 klachten 1. geen krentebrood mee te bakken 2 veertje van doseerbakje veel te zwak, waardoor de inhoud door eigen gewicht ingredienten spontaan op het deeg valt 3. Zoemer bijna niet te horen na het aflopen van de baktijd.

onlijn67 30-01-2012

Heel fijn dat u vermeld dat u de machine heeft opgestuurd naar Panasonic en met welke klachten precies. Dáár heeft een potentiële koper (in dit geval ik) iets aan! Dank u wel voor de kritische berichten en de updates; ik zal deze machine niet aanschaffen maar de goedkopere witte broer misschien wel.
Ik werd al zeer wantrouwig van al die tienen in de beoordelingen; lijkt wel alsof Panasonic eigen tekstschrijvers op dit forum heeft.