Panasonic SD-ZB2502BXE

10,0 (1)

8,9

Sporthaas 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

Beste mede broodbakkers,

Ik gebruik de machine al een tijdje naar volle tevredenheid.
Echter valt me vandaag op dat beide deeghaken niet goed vast zitten op de as. Er zit flink wat speling tussen. Hebben jullie dit ook of zit de deeghaak strak om het asje?

Dank voor de reactie.

Berto Fuhren 20-08-2015 Product jaar of meer in bezit

We zijn inmiddels alweer enkele maanden verder en onze mening over deze broodbakmachine is nog steeds het zelfde.

Een klasse product die echt zijn geld waard is.

Berto Fuhren 02-05-2015 Product half jaar in bezit

Werkelijk een fantastische machine. We bakken wekelijks 4 broden en er is nog niet een mislukt. Zelfs het deeg kneden voor een appeltaart is voor deze machine geen probleem.

Wel hebben we een kleine opmerking. Het piepje, als het brood klaar is, had wat harder gemogen. Iets voor de verdere ontwikkeling van het apparaat.

Deze machine is dik zijn geld waard.

christa1980 21-02-2015 Product kwartaal in bezit

Deze machine aangeschaft, omdat er een glutenvrij (gv) bakprogramma op zit. Dit is een mooi kort programma en het gv brood komt er prima uit. Jammer alleen dat je juist met dit programma niet kan voorprogrammeren. Het was zo fijn geweest als ik de machine 's nachts in kon stellen en in de ochtend gv brood te hebben. Ook geprobeerd om met het gewone bakprogramma (dat je wel kan voor programmeren) gv brood te krijgen.... En dat lukt!

Voor de rest is het apparaat makkelijk te bedienen, is de gebruiksaanwijzing overzichtelijk, er zitten niet te veel knopjes op (wat het weer overzichtelijker maakt). Kortom, ik ben tevreden.

Zadu 25-01-2015 Product kwartaal in bezit

Geweldig!
De broden lukken altijd. Dat was een opluchting na 2 jaar gebruik van de Unold 68415 waarbij het om de haverklap misging.
Wel een beetje minder vocht gebruiken dan in de manual staat en de broden wel op de ingestelde tijden eruit halen. Anders is het vanzelfsprekend klef.
De machine heeft een zeer doordacht systeem om perfecte resultaten te laten zien. Misschien mocht het doseerbakje iets groter zijn voor het geval je extra veel krenten/ noten wilt gebruiken.Maar als je dat direct toevoegt aan het bakblik gaat het eigenlijk ook wel.
De aktie met het kookboek vond ik wel flauw van Panasonic. Die krijg je alleen maar erbij als je bij bepaalde winkels koopt bleek later. Dat was de enige teleurstelling. Ik heb een magnetron van Panasonic die nu al 25 jaar goed functioneert. Ben dus benieuwd hoe lang deze machine het volhoudt? Kleine Waarschuwing? Met deze machine heb je lekker brood dus is het oppassen dat je niet teveel gaat eten...

jack-olivier 30-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Heb inmiddels ondekt als je 15.ml minder water bij het programma doet het brood lekker vast is en zich beter laat snijden.

sankur 19-01-2014 Product kwartaal in bezit

Deze Panasonic broodbakmachine heb ik sinds oktober in mijn bezit. Het is een mooi apparaat, buitenom zit RVS, het bovenste gedeelte is van stevig plastic. Naast dat het een mooi apparaat is, is het ook een erg degelijk apparaat.

Ik heb al verschillende broden met de machine gemaakt, nog géén enkele is mislukt. Ik gebruik steeds het meel van de AVEVE, hiervoor staan ook recepten in de handleiding. Het is wel belangrijk dat de instructies in de handleiding worden opgevolgd.

Het apparaat kent veel programma's, ook de snelfunctie geeft erg goede broden. Ik heb ook al geregeld een rozijnenbrood gebakken door gebruik te maken van de rozijnendispenser, er kwam een perfect rozijnenboordje uit.

Ik ben erg blij in ieder geval erg blij met het apparaat.

jack-olivier 23-08-2013 Product half jaar in bezit

Heb inmiddels 75.broden gebakken met deze machine en ze zijn allemaal prima er uit gekomen geheel naar verwachting en volgens het programma dus niets dan lof over deze machine.

Barbara50nl 22-08-2013 Product kwartaal in bezit

Heb vandaag weer een poging gedaan. Deze keer kwm brood er knapperig uit. Was lekker. Ga toch maar verder experimenteren. Misschien heb ik toch iets niet goed gedaan.

Barbara50nl 21-08-2013 Product kwartaal in bezit

Ik bak al jaren met de broodbakmachine en heb sinds kort deze machine. Ik krijg een lichtknapperige korst die echter na 3 uur verdwijnt. Heb alle bakprogrammas geprobeerd. Machine is net terug van TD panasonic met de mededeling dat het voldoet aan de eisen. Ik ga het verkopen, ben het zat. Mijn andere machine bakt heerlijk knapperig. Erg teleurgesteld in deze machine.

jack-olivier 14-07-2013 Product half jaar in bezit

Heb nu al meer dan 50,broden gebakken met koopmans meergranenmix en iedere keer een prachtig brood uit de machine.hou je aan de richtlijnen van het recept en je hebt geen problemen.

Jokerenn 01-02-2013 Product maand in bezit

Ik laat me altijd leiden door reviews op kieskeurig bij aanschaf van een apparaat. Zo ook nu, ik heb er lang over nagedacht want deze machine is niet de goedkoopste. Mijn vorige broodbakmachine was dat wél, maar daar kon ik dan ook echt alleen maar kant-en-klare broodmixen voor gebruiken. Al het andere mislukte, hoe goed ik ook afwoog, hoe exact ik ook de volgorde aanhield en de bovenkant was steevast een gedrocht. Met deze machine lukt alles, het brood is perfect gevormd en de smaak is precies zoals ik het hebben wil, ook mijn gasten smullen van mijn brood. Voor mij is het grootste voordeel dat ik nu niet alleen lekker brood kan bakken, maar ook nog eens goedkoop, al zal ik natuurlijk heel wat broden moeten bakken om de aanschafprijs eruit te kunnen krijgen. De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen.

jack-olivier 20-01-2013 Product paar dagen in bezit

Heb deze machine voor de eerste keer gebruikt en gewoon heerlijk om mee te werken.Heb een pak koopmans meergranen van 450gr in het blik gedaan 20,gr boter en 250ml koud water de machine aangezet op menu 2 maat XL en korst medium en jawel er kwam een prachtig en heerlijk brood uit en de smaak veel beter als een brood van de bakker echt een aanrader.

Anoniem 19-01-2013 Product paar dagen in bezit

ik heb deze vandaag gekocht na dat ik eerst een tijdje met de Philips HD9020 heb gewerkt bakte zeer goed en mooi alleen de deksel brak vrij gouw af en het roerwerk was lam dus dan maar een nieuwe ik heb voor de panasonic gekozen omdat ik al jaren een magnetron heb van dit merk en die gaat maar niet kapot super maar nu over het brood ik bak eigenlijk alleen maar waldkorn ik heb zelf een recept bij elkaar gezocht en dat gaat uitstekend ik gebruik alle ingredienten los dus geen mix
dat kan ik iedereen aanraden ik zal later nog meer laten weten over deze machine .

Rachida123 19-11-2012 Product paar dagen in bezit

Al die tienen toegekend voor dit Model Panasonic Broodbakmachine begrijp ik niet.
Als bakresultaat krijg ik vaak kleffe compacte broodjes.
Het schijnt een veelgehoorde klacht te zijn met deze Panasonic.

Met het vorig model Panasonic in de kunststof uitvoering
had ik daar geen problemen mee.
Dat model heeft ventilatieopeningen aan de zijkanten, bij
het nieuwere roestvrijstalen model ontbreken deze.
Dat verklaart misschien de veelgehoorde klacht over
de kleffe broodjes.

Het vorige model heeft een duidelijk piepsignaal na afloop van het bakproces, bij het huidige model ontbreekt deze geheel. Wat ik als een nadeel ervaar.
Daarbij is het vorige type broodbakmachine ook nog een compacter met een duidelijker display.

Moulinex schijnt nu een goede broodbakmachine(OW3101) op de markt te hebben gezet.
Overal lovende recensies: Amazone.com (Duitsland en Frankrijk ), Bolcom, Wehkamp.

Overweeg dan ook deze aan te schaffen.

Wil b 19-11-2012 Product paar weken in bezit

Zelf heb ik al diverse lekkere broden gebakken ,en het gaat heel makkelijk ,programma kiezen het meel enz erin en klaar .
Wat is dat een lekkere lucht als je s,morgens opstaat en er is brood gebakken ,en daardoor een heerlijk ontbijtje ,vooral de korst is zo lekker knapperig en het brood smaakt veel lekkerder als van de bakker .
Een bijkomstigheid ,ik heb last van pds en heb sinds ik zelf brood bak geen buikpijn meer gehad toeval ???ik denk het niet ,haal meel bij de molen dat weer wel .
Deze machine is zo mooi ,dat ik hem gewoon in de keuken hebt staan ,inderdaad wordt in de laatste 50 minuten de buitenkant heet doordat hij dan staat te bakken ,heb dat overdag uitgeprobeerd .
Degelijkheid weet ik nog niet ,maar ik hoop er lang plezier van te hebben natuurlijk .
Heb gelezen over het energie verbruik en dat is 0,25 euro cent per bakbeurt dus dat valt ook wel mee .

Groeten Wil.

juano 21-10-2012 Product jaar of meer in bezit

Mooie vormgeving. Gebruiksvriendelijk. Echter na een paar honderd broden begon de motor kuren te vertonen. Resultaat, slecht gekneed deeg en vaste kleffe broden. Panasonic was er snel klaar mee, wees blij dat de machine de garantieperiode van 2 jaar gehaald heeft was hun reactie.

Anita1961 16-08-2012 Product paar weken in bezit

Mijn vorige Panasonic heeft het na bijna 11 jaar begeven.Heb er ongeveer 2500 broods mee gebakken dat is ongeveer 5 per week. Heb deze aangeschaft voor de behuizing en de dispenser. Mijn eerste brood was mislukt, te klef. Heb dan de recepten vergeleken met mijn vorige Panasonic. Er was te veel vocht in. In het boekje staat 425 ml. en er mag maar 360 ml.bij. Krentenbrood lukt zeer goed. Ik meng voor mijn grof brood 200g. witte bloem, 200 gr. meergranen met pit en 200 g. waldkorn. Het brood is superlekker en blijft lang vers. Ik vind deze broodbakmachine zeker een aanrader.

fredobre 28-07-2012 Product kwartaal in bezit

Soms heb je iets gekocht en ben je de eerste dagen, weken erg ingenomen met je nieuwe aanschaf. Ik kan nu zeggen dat na 3 maanden we nog steeds vol lof over deze broodbakmachine zijn. Minimaal 4 tot 5 x per week bakken we zelf ons brood, geen enkele mislukking en onze kinderen vragen er zelfs om. Ook het reinigen is een fluitje van een cent, na bijna dagelijks gebruik ziet de machine er in en uitwendig nog steeds als nieuw uit, gewoon een aanrader voor iedereen die kwaliteit, gebruiksgemak en disign als een must bestempelen.

ed19731973 13-07-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb lang zitten twijfelen tussen deze en de Panasonic SD-2501WXE.

Voor 20 Euro meer heb je deze machine, welke technisch hetzelfde is als de Panasonic SD-2501WXE, echter deze heeft een roestvrij stalen behuizing en een aparte gist dispenser. Ofwel de gistkorrels worden door het programma op het juiste moment bij het beslag gedaan.
Ook de warmhoudfunctie die volgens specificatie vergelijk niet op deze machine zou zitten, zit er gewoon op.

Dit apparaat zou eigenlijk beter moeten scoren dan de Panasonic SD-2501WXE, maar ik denk dat mensen die gaan voor het beste (wat deze machine eigenlijk is), kritischer zijn en een lagere waardering geven dan de mensen die kiezen voor de Panasonic SD-2501WXE.

1 nadeel wat je zou kunnen vinden tov de Panasonic SD-2501WXE, is dat de behuizing warmer wordt omdat deze van rvs is.
Dus heb je kleine kinderen, kies dan voor de Panasonic SD-2501WXE. Wil je extra functionaliteit en een mooiere (kwestie van smaak) behuizing en heb je 20 Euro extra te besteden, kies dan voor deze.

Mixhaak blijft soms bij het verwijderen van het brood in het brood steken en soms in de buizing achter. Dit is afhankelijk van de dichtheid van het brood. Deze kun je het beste verwijderen als het brood nog warm is aangezien het brood dan nog zachter is.