Panasonic SD-2501WXE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-2501WXE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anke 08-03-2018

Al 5 mislukte broden

Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Wij begrijpen er helemaal niets van, of we nu een kant en klare mix gebruiken of los volkoren meel om het volkorenbrood te maken volgens het recept van de handleiding voor volkorenbrood, werkelijk alles mislukt! Platte natte broden, met een laag meel aan de onderzijde. Alsof het niets gemixt is of niet rijst. Wat gaat er fout? (PS. In het receptenboek vragen ze ook om volkorenbloem en speltbloem, ik kan dat bijna nergens vinden wel meel? En droge witte gist kan ik ook niet vinden). Nu lees ik hierboven dat je de ingrediënten apart moet toevoegen? Ik gooi het allemaal om en om op elkaar in het bakblik?

Aad 12-09-2016

PANASONIC BROODBAKMACHINE SD 207 na 13 jaar het begeven,

Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Alhoewel hij nog wel bakt maar rijst het brood niet meer zo hoog als voorheen, kan ook aan het meel liggen want wij kopen altijd in voorraad, maar goed hij heeft z'n tijd gehad.Nu willen we de 2501 WXE gaan kopen maar naar aanleiding van alle rewiews gaan we een beetje twijfelen, omdat de reviews waarin wordt gezegd dat je met een weegschaal moet werken het beste is, geef dit toch de doorslag om hem te kopen want wij hebben nooit anders dan met een zuivere digitale weegschaal gewerkt en altijd fantastische mooie en lekker ruikende broden gemaakt. Het cijfer wat wij gaan geven is een beetje fictief dus een beoordeling van de SD 207 (helaas wordt die niet meer gemaakt veronderstellen wij) en hopen dat de nieuwe machine net zolang mee zal gaan als de oude.
Florus 02-12-2016

Mijn broodbakmachine heeft hetzelfde probleem. Eerst dacht ik ook het meel of gist, maar na nader onderzoek blijkt de rijs temperatuur te laag te zijn; dus een defecte machine. Ook op zoek naar een nieuwe.

Linda 22-02-2016
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Dit is nu mijn vierde broodbakmachine en deze steekt met kop en schouders boven zijn voorgangers uit.
Broden zijn nog nooit mislukt, komen gemakkelijk uit het blik en worden afgeleverd met een knapperig korstje en mooi zacht van binnen. Wat een topper!

Ik gebruik meel van een molen die ook op internet verkoopt en bezorgt. Hiermee maak je broden zonder toevoegingen, broodverbeteraars, E-nummers en ga maar door, van de kwaliteit van bakkers waar men graag voor in de rij staat. En dat gewoon thuis terwijl je wacht of slaapt :)

Bij duurzaamheid heb ik niks ingevuld, ik heb de machine nu ruim een jaar en alles werkt (nog) prima, maar dat mag je ook verwachten van de levensduur.

Neijenhuis 23-10-2015
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Machine reeds 2 jaar in bezit, zonder al teveel klagen, broden zien er goed uit en smaken prima.

Echter na circa 3 maanden niet gebruikt te hebben willen we weer een brood bakken, maar hij bakt niet. Alle programma's kun je selecteren en op de display loopt de tijd van het bakproces ook, maar in werkelijkheid gebeurt er helemaal niets...... Erg frustrerend dit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

testiturtle 27-10-2015

Ik heb exact hetzelfde probleem. Na 2,5 jaar gebruik stopt het machien zomaar midden in het bakproces. Ook op internet zie je dat dit vaker voorkomt bij deze machines wanneer ze ouder zijn dan een jaar. Ik heb contact gehad met zowel Panasonic Nederland als met hun reparatiebedrijf. Beiden weigeren te vertellen of het toestel reparabel is. Je wordt uitgenodigd om het ding maar op te sturen en 33 Euro onderzoekskosten te betalen om een antwoord te krijgen.Daarna kun je kiezen om een reparatie te laten uitvoeren of om maar een nieuwe te kopen!Ik haak dus nu helemaal af bij Panasonic. Onbegrijpelijk slechte klantenservice voor hun toch heel dure product!

axemc 28-10-2015

De Panasonic heb ik al 4 jaar in gebruik en de broodbakmachine doet het nog steeds perfect.
Ik denk dat je gewoon pech hebt.

Exaliber 22-11-2014
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

bak al jaren mijn eigen brood,dus heel wat machines versleten.
Deze heeft alles wat een broodbakker wil hebben.
Hij onthoud het ingestelde programma, dus de volgende dag alleen op start drukken.de timer kan voor en achteruit,zeer veel programma,s de binnenkant van het bakblik voelt super glad aan,is erg stil vergeleken met andere broodbakkers.
het rijs en bak proces werkt feilloos. mooie broden.
mijn brood bak ik met (2 a 3 prs) 200gr meel van de molen, 1 tlp droge gist, 1 ruime tlp zout, 2 tlp rietsuiker en 10 a 15 gr roomboter. 130 cl water, programma 8. succes verzekert!

axemc 28-10-2015

Het beste is om alle ingrediënten te wegen. Zo verkrijg je altijd de dezelfde hoeveelheid.
Dit wordt o.a. aangeraden door bakkers.

baktgraagbrood 08-07-2014
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Deze broodbakmachine nu bijna 2,5 jaar in bezit en bak ongeveer 4 broden per week. Inmiddels is de antiaanbaklaag van het bakblik en deeghaak beschadigd (bij normaal gebruik) waardoor het brood nauwelijks uit het blik te krijgen is. Veel te kort voor een broodbakmachine van 150 euro. Nieuwe blik en haak kosten samen 125 euro, dus dat wordt toch maar een nieuwe broodbakmachine, en dan niet van Panasonic.

Machine bakt verder prima, maar 100% volkorenmeel kan hij niet aan (33-50% witmeel nodig), en van alles geprobeerd qua recepten, maar het deeg rijst niet goed zonder witmeel. Er zit ook een deeghaak voor roggebrood bij, maar recepten ontbreken daarvoor (en klantenservice van Panasonic heeft hierop nooit gereageerd).

Kortom, bakt lekkere broden, zolang je witmeel toevoegt, maar de degelijkheid van de antiaanbaklaag van het blik en de haak laten zeer te wensen over.

Lennie 23-07-2017

Ik heb meerdere malen volkorenbrood gebakken in de machine maar zit elke keer te puzzelen met de hoeveelheid ingrediënten. Volgt u het recept uit de Panasonic handleiding? Daar staat dat je menu 4 of 5 moet kiezen voor volkorenbrood. Alleen dan vind ik de korst te licht. Nu een volkorenbrood op menu 1 aan het bakken. En benieuwd hoe hij dan is geworden.

Snarf 14-01-2014
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Tot nu toe prima machine. Er is nog niks mislukt mooi resultaat.

Was van plan om via marktplaats een 2de handsje te kopen (uitproberen) die massaal worden aangeboden voor dump prijzen van soms wel 10,- euro (slecht een paar keer gebruikt).
Maar niet gedaan na veel reviews van die apparaten gelezen te hebben. Probleem is je krijgt geen optimaal resultaat en weet dan nog niks.
De Panasonic doet wat hij moet doen lekker broodzetten.

Enig nadeel (voor uitslapers) indien je de timer gebruikt en het brood moet om 8 uur s’ochtends gegeten worden dan moet je na de bereiding het brood direct uit de machine halen en minimaal 40 minuten laten afkoelen om het goed te kunnen snijden. Betekent dus om 7:20 je bed uit.

naam21430 02-04-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Fijne machine. Brood komt er mooi uit!
Er is me één ding echter niet duidelijk. Als ik klevende dingen wil toevoegen zoals bv vijgen, kunnen deze niet in het bakje erboven (blijft immers kleven) wanneer kan ik die met de hand aan het deeg toevoegen? Want bij deze versie gaat er dan géén piep wanneer er iets aan toegevoegd kan worden....

leenadams 04-01-2014

bij een brood van 500 gram bloem gaat het klepje in menu 3 soms open na 52 minuten en soms na 1u12 minuten.
't is altijd 1 van de 2. heb wel geen idee waarom het twee verschillende tijdstippen heeft. Maar ben er een paar keer naast gaan zitten :)

reneverschuren 01-04-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Ik heb deze machine nu een paar dagen in huis, en hij bevalt uitstekend. De bediening is zeer eenvoudig en overzichtelijk. Het apparaat is een stuk stiller dan verwacht en dat is natuurlijk mooi meegenomen. Ik verwachtte dat het eerste brood er nog niet mooi uit zou komen, maar niets is minder waar. Bij het gebruik van ingrediënten van een goede kwaliteit produceert deze machine werkelijk overheerlijk brood.
Het bakje om zaden of noten toe te voegen heb ik nog niet gebruikt. Omdat ik de machine nog maar kort in gebruik heb kan ik de degelijkheid nog niet beoordelen, de machine ziet er in ieder geval solide uit. Het cijfer voor degelijkheid is dus een verwachting.
Een absolute aanrader!

Melkmeisje123123 25-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Super broodbakker, net aan de slag gegaan met broodmix van de jumbo (meergranen) Na 3 uur op snel volkoren een perfect brood! Machine is erg stil, buitenkant wordt niet heet.
Harde diamant antiaanbaklaag in pan en bladen, blijft niks achter in het blik. Deeghaak laat minimaal sleufje in brood achter. Al met al zeer tevreden. Nu aan de slag met spelt eens kijken of we het ook zonder kant en klaar mix kunnen.

B Mondt 21-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Wij zijn minder positief dan veel andere mensen op dit forum. Wij hebben meteen al vanaf het begin gemerkt dat broden minder goed lukken wanneer je het klepje gebruikt voor bijvoorbeeld zonnebloempitten.

Nu bakken we alleen nog Spelt broden, waarvan meer dan de helft compleet inzakt. Terwijl we toch echt iedere keer precies hetzelfde doen. We hebben ook een paar keer dingen gevarieerd, zoals de machine op een andere plaats zetten, met andere omgevingsfactoren, maar met hetzelfde resultaat.

Zojuist hebben we het dieptepunt bereikt, letterlijk, want nog nooit zakte ons brood zo diep in als vandaag. We hebben hem bijna een jaar en hij gaat er uit.

Bij een ander type van de Panasonic BBM las ik iets over ditzelfde euvel en dat het daar zou liggen aan een slechte condensator, daar hebben meer mensen over geklaagd, dus lijkt het mij een constructiefout te zijn, maar Panasonic wil zo ver nog niet gaan. We mogen hem op eigen kosten opsturen met alle frustraties van dien. Want hoe lang ben je hem kwijt? En als je een vage klacht hebt (zoals wij), hoe groot is dan de kans dat je hem in dezelfde staat terug krijgt? Ik heb van veel buren gehoord dat goedkopere merken ook prima werken, dus we gaan maar eens een ander merk proberen voor die paar tientjes.

Jammer dat Panasonic geen echte service verleent. Voor die prijs zou je dat toch verwachten.

Melkmeisje123123 24-01-2013

Vergeten nog te vermelden:
Als je een probleem hebt met een machine is je winkelier het eerste aanspreekpunt. Niet de fabrikant, en je moet bij alle fabrikanten het apparaat opsturen om na te laten kijken, mits het enige waarde heeft. Onder de 100 euro is het vaak gewoon omruilen zonder testen.

brood bakken 25-01-2013

Kan me voor stellen dat je behoorlijk pissig er van wordt. Wij hebben de machine nu twee maanden. Moet eerlijk zeggen dat het vanaf het begin behoorlijk fout ging. Wij deden het meel in een beker met schaalverdeling en voegde dat tie geheel volgens de verpakking. Dit geld ook voor de op schaal verdeelde water beker. Alle broden vielen in elkaar en soms wat het vol met gaten.

Aangezien ik behoorlijk ontevreden werd heb ik toch een goeden keuken weegschaal aangeschaft. Er zat dus verschil in afmeting van de maatbeker,s. Vanaf het beging van goeden meting van gewichten zijn onze broden SUPER.

Dacht is schrijf even mijn ervaring. Maat bekers zijn niet geheel betrouwbaar. En brood bakken is nu eenmaal alles op goede gewichten plaatsen.

Gr. Ed

Melkmeisje123123 25-01-2013

hm reactie was niet correct doorgekomen. Wat ik wilde zeggen is dat bij dit soort problemen 9/10 keer het recept gewoon niet goed is. Staan in de gebruiksaanwijzing aantal tips voor bijv nat brood. Dat al geprobeerd? en lees anders dit nog eens: Begin met de droge gist onder in de bak te doen.Zet de weegschaal weer op nul en voeg dan de broodmix of meel/bloem toe. Zet dan de weegschaal weer op nul en voeg zoveel water of melk bij als gewenst is. Hierna kunt u eventueel nog hetzelfde doen met de margarine, zout o.i.d. succes!@!!

stevia 19-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Wij hadden van onze zoon een jaren gebruikte PANASONIC SD253 gekregen om uitteproberen deze beviel zo goed dat wij nu een SD 2500 hebben gekocht bij Bobshop in Harderwijk.
Deze machine bakt ook weer perfecte broden.

stevia

axemc 10-01-2013
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

De broodbakmachine heb ik nu meer dan een jaar in gebruik. Ik gebruik geen kant en klaar bakmixen, maar haal volkoren, bakkerszout en gist bij de molen. In het begin was het wat experimenteren met verhoudingen van de ingrediënten van het brood, maar als je eenmaal de juiste verhoudingen hebt gevonden is smullen geblazen. Het brood is veel lekkerder dan de kant en klaar broodmixen, en ruikt ook heel erg lekker ...

brood bakken 21-12-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Mooie en goede machine in gebruik.
Alleen op kort programma komt het brood er uit als een grote olie bol. Geen vorm van een normaal brood in iedergeval.

Nog verder experimenteren maar. Of doe ik wat verkeerd

axemc 10-01-2013

Wat voor ingrediënten gebruik je? En ik welke verhoudingen?

Ik gebruik zelf vrijwel altijd het korte programma van 3 uur, en het lukt bijna altijd om een perfect brood te bakken.

Haa-kaa 09-12-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Pluspunten: stil, veel bakprogramma's, duidelijke programma-aanduidingen.
Minpunt: het blijft een broodbakmachine.

Deze machine was ter vervanging van een Tefal-machine die ongeveer de helft kostte. Wat erg opviel in vergelijking met die Tefal: de Panasonic is zeer stil bij het kneden en de kneedhaak blijft vrijwel nooit in het brood zitten. De programma's zijn genummerd; er zitten stickers bij voor programmabeschrijvingen in je eigen taal, in plaats van onbegrijpelijke pictogrammen. Ook maakt hij subtiele piepjes als het brood klaar is, in plaats van je vanuit de keuken proberen te wekken 's morgens. De bevestiging van het bakblik lijkt ook wat duurzamer, maar dat weten we pas zeker over een jaar.

De kwaliteit van het bakresultaat is vergelijkbaar; OK als je een broodmix gebruikt met broodverbetermiddel en een laag percentage volkorenmeel gebruikt, een stuk minder mooi als je brood wilt bakken van volkorenmeel. Brood van licht meel wordt niet erg bruin aan de bovenkant; het blijft een broodbakmachine en geen warme bakker.

Deze machine verschilt van de SD-2500WXE in het noten/rozijnenbakje en een speciale kneedhaak voor (zwaar) roggebrood. Helaas zijn ze bij de handleiding vergeten er een recept voor roggebrood bij te doen. Op internet kun je een Duitstalige handleiding vinden waar die wel in staat, maar erg duidelijk is die niet ("doe er X hoeveelheid zuurdesem bij"??)

mrtine 11-11-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Vanaf dag 1 bakken we elk brood dat we met ons gezin eten met deze machine (bijna 1 per dag). Nog nooit één mislukt, okee bijna één keer dan, toen hadden de kinderen overdag een piep gehoord en dachten ze dat hij klaar was. We vonden de bakvorm met een gerezen bal deeg erin ;). We hebben daarna een bakprogramma gekozen en konden toch nog genieten van een heerlijk brood! We bakken alles met gedroogde gist en een mix van witte en volkoren bloem en soms ook spelt.
Ook het toevoegen van walnoten, zonnebloempitten en/of pompoenpitten werkt prima met de speciale notenstrooier.
Gezaagd en ingevroren blijft het brood net zo goed als dat van de bakker.

We maken er trouwens ook pizzabodem-, pitabroodjes- en koekjes-deeg mee. Het staat dan misschien wel niet allemaal in de handleiding, we zoeken het meest logische programma en proberen het uit. Alles lukt en is superlekker.

Het enige wat ik mis is een zelf instelbaar programma, dus als iemand deze machine gehackt heeft hoor ik het graag :)

Voor de energie-liefhebbers, deze machine bakt een brood voor 250 Wh aan elektriciteit (de 550W loopt trapsgewijs gedurende een uur bakken af en het kneden kost nauwelijks iets (uitgelezen met een YouLess energiemonitor))

Carel7 18-08-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Vergeleken met de Panasonic SD-207 presteert deze broodbakmachine een stuk minder.
Het brood rijst veel slechter en daardoor minder luchtig.

suus29 28-07-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

De beste investering tot nu toe.
Het brood kan je in 3 maten maken, m, l en xl.
Het 1e brood wat ik maakte, was wel mislukt ( te nat ), maar tot nu toe is het altijd een perfect brood geweest en omdat ik helaas geen tarwe mag, moet ik mijn brood zelf bakken.
Ik bak elke week een brood en hier kan ik een week mee doen, tenminste met een xl brood.

cbdekleijn 15-07-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

ooit hadden we een broodbakmachine die we na vele mislukte broden maar weggegooid hebben door het raam.
na lang twijfelen hebben we deze gekocht mede omdat er een kneedhaak in zit die degelijk is (lijkt).
het broodbakken gaat goed en ervaar de mening van iemand hieronder niet dat het brood te slap/dun is aan de bovenkant ,bij ons is het brood geheel goed en spuiten et een plantensproeier even op de bovenkant als ie klaar is zodat ie wat meer gaat glimmen (is een tik ik weet het maar zo lijkt het brood mooier)
het enige wat ik echt een probleem vind is het volgende ,mijn vrouw koopt van die kant en klaar mixen maar deze kan je dus niet met een timer instellen zodat je de volgende morgen een vers brood heb.
dit geld dus alleen als je volgens mij kant en klaar mixen heb je moet dan programma twee gebruiken en daar kan je niet een timer instellen zeer domme axie van panasinic maar het zal wel een reden hebben.
een ander nadeel is wat vele machines wel kunnen is dat als je een rozijnenbrood maakt hij te licht van kleur is en je wilt een x aantal minuten extra instellen dat kan dus niet want zodra je wat probeer krijg je een melding dat ie te warm is en moet je dus het rozijnenbrood in de oven afbakken ,zeer stomme fout van Panasonic om dit zo te doen.
maar voor de rest werkt het wel allemaal en zijn de broden zeer goed te noemen.
ook de deeg kneder blijft niet in het brood zitten ,deze blijf netjes in het bakblik zitten zodat je hem er niet uit hoeft te vissen als het brood gloeiend heet is.
we hebben ook al een paar keer jam gemaakt en dat gaat goed met deze machine.
al met al een best wel goede machine maar had beter gekund en dat voor deze prijs mag je eigenlijk wel verwachten dat je gewoon alles kan doen.
degelijkheid weet ik natuurlijk niet maar je moet minstens drie dingen aanvinken en aangezien er maar drie zijn moest ik wel ook de degelijkheid meenemen.

Lindylinn 17-07-2012

Ik snap niet goed waarom je denkt dat een kant en klaar mix op stand 2 zou moeten. Ik doe het al maanden op stand 1 en dan is de timer in te stellen en heb je 's ochtends een heerlijk brood. Gewoon burgerlijk ongehoorzaam zijn en proberen, dat gaat prima. Je moet alleen voorzichtig zijn als er eieren en melk en zo inzitten ivm bederf? Zolang je een mix mt water, zout, gist ed hebt, gaat ht heel goed op stand 1.

cbdekleijn 18-07-2012

Voor de mensen die een harde korst willen heb ik deze tip: als je van die kant en klaar pakken gebruikt neem dan van alles 3/4 dus van het deeg ,boter, water.
Hierdoor word het brood niet zo hoog en komt de warmte beter bij de bovenkant.
Gister uitgeprobeerd en nu hadden we gewoon een harde korst en smaakte beter dan als je een heel oad bakt

cbdekleijn 18-07-2012

Oke bedankt voor de tip ,had er niet hij stilgestaan dat dit zou kunnen ,maar inderdaad waarom ook niet

jopie505 03-06-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Het apparaat wordt te veel hoog beoordeeld.

Wat tegenvalt is dat wanneer het brood in zijn totaal wordt gekneden en gebakken dat dan bij het uiteindelijke resultaat de bovenkant van het brood te dun is, wat weer lastig plakken snijdt.

Dat is ook wel logisch, want aan de onderkant van de deksel zitten geen warmte bronnen.

Wil je een praktisch te snijden brood hebben, dan alleen de deeg mogelijkheid gebruiken, uurtje laten rijzen in een bakvorm en afbakken in de oven. Het deegprogramma werd perfect. Maar daar hoef je natuurlijk geen broodmachine voor te kopen, en zijn er zat goedkopere alternatieven.

Er staat wel op de doos dat je de kost in 3 standen kan laten bakken, maar dat kan alleen bij de programma's die ik niet gebruik. (dus ook niet als je voor een brood voor de volgende ochtend voorprogrammeerd) .

Doe er je je voordeel mee
Johan

hansn55 09-06-2012

Met programma 01 kun je de korst instellen en kun je ook de timer gebruiken. Je krijgt een prima gemakkelijk te snijden brood. Ik zie het probleem niet.
Ik weet geen betere broodbakker.

Groet,
Hans

Lindylinn 04-06-2012

Weet je zeker dat je dit type hebt? Ik gebruik elke nacht de voorprogrammeerstand (meestal basisprogramma) en die kun je wel degelijk op drie standen doen (afhankelijk van de hoeveelheid deeg). En het snijden: ik zou zeggen begin eens met een goede kwaliteit harde bloem (dus niet wat de supermarkt heeft, patentbloem is voor koekjes en zo). En als het brood wat is afgekoeld snijdt het makkelijker. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er een elektrisch mes bij gekocht, en daarmee snij ik ook warm uit de machine prachtige plakken. Met een broodmes lukt dat minder goed. En dat ligt mijns inziens niet aan de korst (met goed meel is die namelijk perfect knapperig), maar aan de verhouding tussen korst en brood. Deze machine geeft vrij hoge broden, die snijden met de hand lastiger dan de vloerbroden die je in de oven krijgt. Lijkt mij geen rden voor zo'n ongefundeerde reviw.

Marianne1863 29-05-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Na een half jaar genoten te hebben van vers brood heb ik mij (na een Severin-afdankertje van een vriendin)eeen Panasonic SD-2501WXE cadeau gedaan. Wat een gebruikersgemak! Het brood is zeer makkelijk te verwijderen na het bakken. De kneedhaak maak geen gat in het brood, daardoor ziet het brood er fantastisch uit.
Mijn tweede brood, met toegevoegde noten zag er professioneel uit: de noten waren goed verdeeld over het gehele brood. De geruisloosheid van de machine is erg aangenaam. Piepklein, overkomelijk, minpuntje: als je brood klaar is moet je goed luisteren, ook dat geluidje is zacht, dat zou je kunnen missen. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen.

georg33 03-07-2012

Marianne1863, ik heb een vraag aan je ik zelf heb een ander merk broodbakmachine en daar blijven de kneedhaaken in het brood zitten dus moet ze er uittrekken waardoor het brood er niet mooier op is.
Hoe is jouw ervaring nu na een langere tijd gebruikt te hebben.

Georg

DagmarF 05-05-2012

Hallo,

Al langere tijd woon ik als Tsjechische vrouw in Nederland. In januari heb ik deze broodbakmachine gekocht en ik kan alleen maar zeggen: PERFECT !
Ik maak er alles mee en alles lukt altijd. Allerlei soorten brood, stollen, deeg voor stokbrood, broodjes, pizza, langose, deeg voor gebak, knedlik (typisch Tsjechisch gerecht), jam. Alle programma's gebruik ik. Ik heb zelf ook al veel geexperimenteerd met eigen recepten en alles is gelukt. Sinds ik dit apparaat heb ben ik niet meer in de winkel geweest voor brood en gebak. Wat ik zelf maak is veel lekkerder dan uit de winkel. Ook mijn buren en kennissen zeggen dit tegen mij. Ik ben er erg trots op. Mijn man houdt erg van pizza en er gaat bijna geen dag voorbij dat ik geen deeg maak voor pizza. Echt ongelofelijk !
Voor dit apparaat had ik een AFK broodbakmachine maar als ik jullie advies mag geven dan koop maar deze Panasonic want dit is echt de koning onder de broodbakmachines.

Groetjes,
Erica

nellie65 21-07-2015

Hallo DagmarF
Bak je ook wel eens met pure speltmeel of moet je daar dan bloem bij doen.zo ja wat is dan de verhouding.
ik bak meestal hoofdzakelijk met speltmeel.
Ik heb nu een pana sd 257.die is inmiddels 5 jaar oud.
en kreunt af en toe een beetje moeilijk.
nu wil ik een andere pana kopen maar weet nog niet welke.
deze heeft bijna elke dag goed zijn best dus dan mag het onderhand.
ik kijk uit naar je antwoord.
vriendelijke groeten
Nel

axemc 26-07-2015

@nellie65, als ik speltbrood bak, dan is de verhouding half om half. Dus 200 gram spelt en 200 gram bloem.
De speltmeel en bloem haal ik bij de molen. De bloem die ik gebruik van harde tarwe is gemaakt. Bloem van de supermarkt is niet geschikt voor het maken van brood.

nellie65 21-07-2015

Hallo DagmarF
Bak je ook met speltmeel,zoja heoveel bloem moet je dan toevoegen voor een goed brood.
Ik heb een pana de sd 257 maar ik denk dat hij aan zijn eindje is.
dus ik ben op zoek naar een andere.
bijvoorbaat bedankt

groetjes Nel

ruud3b 05-03-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Bij vorige machine werkten alleen kant en klaar mixen redelijk. Maar nu ook echt zelf gemaakt brood van bloem, gist, suiker en zout: een super resultaat.
Brood mooi van structuur, veel beter dan ik had verwacht.
Machine is zeer degelijk gebouwd, is stil en makkelijk schoon te maken.
Voor de thuisbroodbakker: een topper, wel wat duurder dan andere broodbakkers maar dat vind je absoluut terug in de bakresultaten.

Lindylinn 24-02-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

Nadat twee (!) eerdere broodbakmachines vrij snel stuk waren gegaan, hebben we onszelf afgevraagd: nog eens proberen met een goede of geen nieuwe. Op basis van de reviews op kieskeurig voor dit model gekozen. En echt: alle reviews kloppen! Ik bak sindsdien elke nacht vers brood, zodat wij met de geur van warm gebakken brood wakker worden. Het is zeer simpel in gebruik. Ik gebruik mixen van Mulder Pot uit Kropswolde, maar ook wel brood van scratch recepten. De goede gebruikshandleiding heeft bv een heerlijk recept voor brioche! Lekker met rozijnen erdoor. Er zijn veel ingeprogrammeerde mogelijkheden (ik meen 27 recepten), maar met de basisstand en een deegstand (pizzadeeg) kom je ook heel ver. Fruitbewerking heb ik nog niet geprobeerd. Mijn kinderen houden niet zo van brood 's ochtends, maar dat is nu geen probleem meer: het brood is in no time opgegeten. De bak ziet er ook veel degelijker uit en voelt veel steviger dan die van goedkope machines. Ik verwacht dan ook dat de duurzaamheid vaan hoger zal zijn. Eerdere machines gingen juist in de bak stuk: tefal die los liet, niet meer vast kunnen draaien etc. Dit voelt solide en stevig. Voordeel ten opzichte van goedkope machines is ook dat ht brood hier ook echt heel makkelijk uit de bak komt en er maar een klein gat in het brood zit. Bovendien komen de broden er heel mooi rustiek uit, mooie bovenkant met dus ook veel lekkere krokante korst.
Als je een broodbakmachine overweegt, kies dan deze. Goedkopere zijn er in overvloed, maar hier geldt echt: goedkoop is duurkoop.

pad1945 11-04-2012

Geachte Lindylinn
Ik heb intussen twee verschillende machine versleten , telkens korten dan een jaar, Bak iedere dag een brood.
Mijn vraag is nu hoe doet hij het nu , en hoeveel bakt u.

Groet
Peter

Don24 11-12-2011
Geschreven voor: Panasonic SD-2501WXE

De machine doet het goed, is degelijk en makkelijk te reinigen, maar het doceerbakje is veel te klein. Als ik bijvoorbeeld een noten/rozijnen brood wil bakken, passen er alleen óf de noten, óf de rozijnen in. De rest moet ik zelf toevoegen als ik hoor dat het bakje openspringt. Jammer is ook dat hij dan niet piept, zodat je heel goed op moet letten om het bakje te horen openspringen.

onlijn67 02-01-2012

En lukt je krentenbrood verder wel goed als je zelf die extra's toevoegt? doe je dat dan direct op het meel?
Ik las een review over het duurdere broertje van deze machine dat het krentenbrood niet rees en niet gaar werd! Dat is toch wel een grote misser voor zo'n bedrag.
Zo'n apart bakje maakt me dan weer niet zoveel uit, ik wil best zelf dingen toevoegen, als hij het dan maar wel goed doet.

new knight 03-03-2012

We hebben een voorganger(SD 253) van deze broodbakker. Na bijna 10 jaar is ie aan vervanging toe, na bijna elke nacht vers brood te hebben gemaakt. Het doseerbakje is idd klein. Maar de rozijnen konden we wel gemakkelijk er in kwijt. Het klepje bleef hierdoor openstaan , maar sloot zich nadat de rozijnen waren toegevoegd. Bij ons was het doseerbakje snel kapot. Maar zonder redt je het ook prima. Hij geeft overigens wel een piep als de rozijnen er bij moeten. Waarschijnlijk gaan we nu tot aanschaf van de SD 2501WXE over. De laatste tijd experimenteren we meer met rogge, en daar heeft deze een speciaal programma voor, vandaar. Voor het beste meel in het noorden van het land gaan wij naar molen Het Lam in Woudsend. Jumbo heeft ook prima ambachtelijke melen voor de nodige variatie.