Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH - Reviews

Laagste prijzen -1% prijsdaling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH op Kieskeurig.nl.

Peterber 07-03-2019

Multifunctionele Broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH

Ik heb vroeger een (wat eenvoudiger) broodmachine gehad en was erg enthousiast dus met deze was ik erg blij mee. De design is erg mooi dus het staat zeker fraai in de keuken ondanks de grootte ervan. Handig boek erbij met de uitgebreide gebruiksaanwijzingen en lekkere recepten. Het aantal bakmogelijkheden viel het mij gelijk op: van wit met korst, wit zacht, bruin brood, pizza deeg, cakes tot zelfs marmelade maken en niet vergeten glutenvrij! Het menu instellen gaat vrij eenvoudig en op het display verschijnt duidelijk de tijd en menu nummer. Je kan ook kiezen of je een knapperige korst wil of niet. Met mijn eerst brood koos ik voor knapperig maar ik vond het persoonlijk te hard. Met het tweede was het zachter en dus beter. Een programma duurt gemiddeld 3-4 uurtjes maar het komt voornamelijk door het rijzen van de deeg. Het kneden gaat trouwens erg stil, dat was anders met mijn vorige machine. Ik heb de tijduitstel gebruikt en het gaat ook erg goed, het brood was op de precieze tijd klaar. Gister ook een cake gemaakt en het was erg lekker. Tot nu toe bevalt de machine erg goed en is een aanwinst in mijn keuken!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • stil
  • veel bakmogelijkheden

Minpunten

• prijs
  • brood snel oud

Marleen G 06-03-2019

Broodbakmachine bakt heerlijk knapperig brood

Geschreven voor: Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH

We hebben de Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH broodbakmachine nu een aantal dagen in huis. Eind jaren 90 hadden we één van de eerste broodbakmachines van Pannasonic. We gebruikte deze machine erg vaak ook om het deeg te bereiden voor kleine bolletjes die we dan in de gewone oven afbakte. Ook een heel brood werd vaak gebakken. Ik kan mij herinneren dat er aan de onderkant van het brood best wel een aardig gat zat van de kneedhaak. Ik ben erg benieuwd hoe dit in deze allernieuwste broodbakmachine van Panasonic is. De machine ziet er strak uit, geen verhogingen op de deksel wat bij eerdere modellen wel zo is. Er zit een handleiding bij waarin ook een aantal basis recepten staan. Het menu is vrij eenvoudig en staat in het Engels op de machine. Er zijn 18 verschillende keuzes. Om te beginnen hebben we gekozen om een brood te bakken met een broodmix van Robèrt van Beckhoven. We wilden graag meteen het eerste brood bakken dus we hebben gekozen voor het snel bakken van zacht wit brood. Na 2 uur is het brood klaar en komt het best mooi uit de machine.
De kneedhaak zat wel aardig vast in het brood waardoor het brood wat moeilijk uit het blik gaat. Het brood smaakt vers erg goed alleen valt het wat zwaar maar dat komt door het snelle programma. Het volgende brood was een meergranen, ook een broodmix van Robèrt. Dit broodje is op het lange programma gebakken met harde korst. Dit programma duurt totaal 5 uur. Daarna moet het nog minimaal een uur afkoelen.
Je moet dus wel goed nadenken wanneer wil ik het brood vers eten. Er zit een timer op van 13 uur dus als je instelt dat het brood klaar is als je op staat dan heb je ongeveer nog een uur nodig voordat je het kan eten. Het resultaat is echt goed en de smaak erg lekker. De smaak is natuurlijk wel afhankelijk met wat voor bloem je gebruikt. De korst is inderdaad heerlijk knapperig en het broodje is mooi bruin.
Wij geven wel de voorkeur aan donkerbruin brood. Dat is er voor zover ik weet helaas niet van Robèrt. We hebben het broodje nadat het was afgekoeld meteen gesneden. Wat er over was meteen ingevroren en de volgende dag gegeten. Ook toen was de korst nog knapperig. Tot nu toe bevalt de broodbak machine ons erg goed. Met de talloze broodmixen die te koop zijn kan je ook goed variëren wat betreft het soort brood wat je bakt. Dan kan het eigenlijk niet mislukken als je toevoegt wat er op de verpakking staat. Al met al een hele goede eerste indruk.

Pluspunten

• Heerlijk knapperig brood
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Brood zit vrij vast in het bakblik

Ruben 04-03-2019

Mooi machine

Geschreven voor: Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH

Ik heb hem toch maar aangeschaft ondanks hij vrij prijzig is heb er heerlijke cake in gebakken en hij was zo op ook de kinderen vonden hem lekker ik heb in het weekend een wit brood in gebakken heel het huis rook heerlijk naar vers gebakken brood vond het wel jammer dat je niet af wntoe kon kijken wat er gebeurde naar het brood en de cake klaar waren hoor je en piep die mag best wat harder verder het brood was erg lekker niet droog of vast het is zeker een aanrader als je vaker vers brood wilt bakken

Pluspunten

• Duidelijke beschrijving
  • Mooie machine

• Geen kijk glas

Jippie0511 20-02-2019

lekker en makkelijk

Geschreven voor: Panasonic Croustina SD-ZD2010KXH

De Panasonic heeft op de eerste plaats een zeer mooi design. De matte zwarte machine staat mooi op mijn aanrecht. Daarnaast is deze ook nog makkelijk in gebruik. Ik als beginnend bakker heb nu al een aantal overheerlijke broden gebakken. Zachte of harde korst? Makkelijk in te stellen allemaal.
Op zondag een heerlijk vers brood gebakken met hulp van de tijdschakelaar, heerlijk wakker worden met een verse brood geur. Het schoonmaken achteraf is zo gebeurd. Voor de gevorderde bakker ook genoeg mogelijkheden denk ik.

Pluspunten

• Mooi
  • makkelijk

Minpunten

• Duur
  • niet alle programma's uit te stellen mbt tijd